Nurburgring wanneer?
- Knot
Tom, je hebt het prima gedaan, ik realiseer me nu pas na rijden op een natte baan wat er allemaal had kunnen gebeuren in mijn eerste 10 kamikaze ronden vanaf 2001.
Als je vlotter wilt gaan, de lijnen uit de boeken doornemen, baan en bochten uit je hoofd leren door video's te bekijken en daarna veel rondjes gaan draaien op <80% van je kunnen. Ik ken nu alle bochten uit mn hoofd, ken alle namen uit mn hoofd, weet waar het glad is en waar niet, nu nog verder met de onder andere de details (bumps, gaten/kuilen etc).
Als je vlotter wilt gaan, de lijnen uit de boeken doornemen, baan en bochten uit je hoofd leren door video's te bekijken en daarna veel rondjes gaan draaien op <80% van je kunnen. Ik ken nu alle bochten uit mn hoofd, ken alle namen uit mn hoofd, weet waar het glad is en waar niet, nu nog verder met de onder andere de details (bumps, gaten/kuilen etc).
- Elmar
Nou, ik werd nog veelvuldig ingehaald hoor.Fabian schreef:
ah, ik heb je zien rijden inderdaad. Je ging nog aardig van de plek zeg! Stond ervan te kijken dat er zo snel met een Viper gereden kon worden op de natte baan, en dat nog wel door een NL-erZag er goed uit :!:
De Amerikaan met die gele Viper had wat minder geluk smorgens in Hatzenbach :o
Was zeker zonde van die GTS, maar schade viel nog wel mee, zag geen schade aan de motorkap en die kost wel een paar knaken.
- Ruud Bosch
OK back on topic: Wanneer?
(ik was op dat andere forum met die groene layout ook al lekker gemaakt, maar afgelopen maandag kwam niet zo goed uit met de voorbereiding voor de rally van het a.s. weekend. En nu al die verhalen lezende wil ik ook een keer mijn debuut daar maken.)
Ik geef gezien mijn gebrek aan ervaring de voorkeur aan een rustige dag.
(ik was op dat andere forum met die groene layout ook al lekker gemaakt, maar afgelopen maandag kwam niet zo goed uit met de voorbereiding voor de rally van het a.s. weekend. En nu al die verhalen lezende wil ik ook een keer mijn debuut daar maken.)
Ik geef gezien mijn gebrek aan ervaring de voorkeur aan een rustige dag.
- Macboy
he Tom ! Das ook de reden waarom ik mijn mond wijselijk hield. Het heeft - buiten het feit dat ik geen kenner ben - weinig zin om je te vertellen hoe je moet rijden.
Je moet gewoon rustig de baan verkennen en op 50% van je kunnen rijden. Dat deed je voortreffelijk !!
Rico: op zondag moet je nooit naar de ring en al helemaal niet om naar auto's te kijken. Een maandag wel ! Waarom?
Op een zondag staan er ongeveer 35 Porsches 911 en 25x M3. Dat heb je zelf gemerkt: je KIJKT er niet eens meer van op !! Letterlijk niet.
Als je op een maandag gaat (zoals wij) zie je 3 x 911 en 3x M3.
En DAN is het opeens weer bijzonder !!!!!!!!!
Serieus !
Maar nu de vraag: wanneer gaan we?
Je moet gewoon rustig de baan verkennen en op 50% van je kunnen rijden. Dat deed je voortreffelijk !!
Rico: op zondag moet je nooit naar de ring en al helemaal niet om naar auto's te kijken. Een maandag wel ! Waarom?
Op een zondag staan er ongeveer 35 Porsches 911 en 25x M3. Dat heb je zelf gemerkt: je KIJKT er niet eens meer van op !! Letterlijk niet.
Als je op een maandag gaat (zoals wij) zie je 3 x 911 en 3x M3.
En DAN is het opeens weer bijzonder !!!!!!!!!
Serieus !
Maar nu de vraag: wanneer gaan we?
- Knot
Ik heb nog 5 ronden over op de kaart maar wil nu ook wel eens met andere meerijden, hoeft niet snel te gaan, wil ook best tips geven voor degenen die er wat aan denken te hebben en bij mensen die echt kunnen rijden hou ik uiteraard mn waffel.
Van mij mag t weer op een maandag!
http://www.nuerburgring.de/index.php?id=106&month=4
Van mij mag t weer op een maandag!
http://www.nuerburgring.de/index.php?id=106&month=4
- MX5T
- Peter Tunissen
Haha, nergens voor nodig, ik weet toch al dat ik de grootste* heb.
* plaat voor me kop, dat is.
Serieus, hoorde van Tom dat-ie een rondje meegetour(is)d was, was onder de indruk.
Animo genoeg in ieder geval, dat is mooi.
Nu nog eens een datum prikken dat de meeste mensen kunnen en dan kunnen we er een mooie dag van gaan maken.
* plaat voor me kop, dat is.

Serieus, hoorde van Tom dat-ie een rondje meegetour(is)d was, was onder de indruk.

Animo genoeg in ieder geval, dat is mooi.
Nu nog eens een datum prikken dat de meeste mensen kunnen en dan kunnen we er een mooie dag van gaan maken.

-
Mijn opmerking was niet bedoeld om te rellen, dat zal Rico ook begrijpen neem ik aan. Ik kan me de opmerking van Rico ook wel voorstellen, je wil een nieuwe 130i niet afschrijven op de Ring omdat je daar te ver bent gegaan.
De limiet moet je dus leren aanvoelen en dat is nogal lastig om te doen op de Nordschleife mijnsinziens, zeker als je er weinig komt. Daarom is het wel de moeite waard om wat dingen voor/door D-F te organiseren aldaar, genoeg forumleden die er eens willen rijden, en voldoende forummers die er veel rijden danwel gereden hebben. Zou genoeg moeten zijn voor een gezellig potje rijden.
De limiet moet je dus leren aanvoelen en dat is nogal lastig om te doen op de Nordschleife mijnsinziens, zeker als je er weinig komt. Daarom is het wel de moeite waard om wat dingen voor/door D-F te organiseren aldaar, genoeg forumleden die er eens willen rijden, en voldoende forummers die er veel rijden danwel gereden hebben. Zou genoeg moeten zijn voor een gezellig potje rijden.

- RVV
- MX5T
@ peter: tom onder de indruk ?......vind je het gek in zo'n zwabberbak ( ik heb alleen maar wat overjarige boekjeswijsheid over onderstellen), in het nat, met 10 jaar oude banden, een tourist aan het roer die de avond tevoren het vat stevig geraakt had, slecht geslapen en ook nog eens een slechte adem en het rondje snel moest afmaken omdat zijn vriendin naar huis wilde..........die was blij dat ie weer onbeschadigd uitstapte
dennis heeft tijdens één van zijn bezoekjes een keer een momentje, ik heb er in één natte ronde wel 70, maar dat heb ik maar niet verteld, ik ben nog aan het leren
ps : maandag na een drukke zondag is meestal een "slechte" dag omdat er dan veel "Baustellen" zijn vanwege de herstelwerkzaamheden aan de beschadigde vangrails, op 20 maart waren er maar liefst 5 Baustellen in één ronde dat is niet lollig.
dennis heeft tijdens één van zijn bezoekjes een keer een momentje, ik heb er in één natte ronde wel 70, maar dat heb ik maar niet verteld, ik ben nog aan het leren
ps : maandag na een drukke zondag is meestal een "slechte" dag omdat er dan veel "Baustellen" zijn vanwege de herstelwerkzaamheden aan de beschadigde vangrails, op 20 maart waren er maar liefst 5 Baustellen in één ronde dat is niet lollig.
- Knot
Ik heb er maar 1 gezien, op Kesselchen, en nieuwe kleurtjes op de curbstones (of hoe schreef je dat nou ook alweer??
) dus weel pilonnen op de baan.
Maar zeker een doordeweekse dag, ook dan kan je op een droge dag mikken maar het is zoveel lekkerder rijden. Mochten we alleen gaan kijken en 1 of 2 rondjes draaien dan kan het wel op een zondag natuurlijk. Maar wat Rico zegt over schade etc.. op een droge zondag is de kans op schade door stumpers om je heen volgens mij niet erg veel kleiner dan op een natte lege baan.

Maar zeker een doordeweekse dag, ook dan kan je op een droge dag mikken maar het is zoveel lekkerder rijden. Mochten we alleen gaan kijken en 1 of 2 rondjes draaien dan kan het wel op een zondag natuurlijk. Maar wat Rico zegt over schade etc.. op een droge zondag is de kans op schade door stumpers om je heen volgens mij niet erg veel kleiner dan op een natte lege baan.
- Knot
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=353420
Wat mooie plaatjes, en inderdaad bang voor de regen allemaal, zonde van de schade aan de zwarte 355f1
15/16 april hou ik in gedacht, zal niet veel geld uit gaan geven maar ik heb nog 5 rondjes, diesel van de zaak en de c1000 heeft een hoop frisdrank en broodjes. Avondeten kan er nog wel vanaf hoor!
Wat mooie plaatjes, en inderdaad bang voor de regen allemaal, zonde van de schade aan de zwarte 355f1
15/16 april hou ik in gedacht, zal niet veel geld uit gaan geven maar ik heb nog 5 rondjes, diesel van de zaak en de c1000 heeft een hoop frisdrank en broodjes. Avondeten kan er nog wel vanaf hoor!
- Dennis Cavallino
-
- Fabian
een keer een maandag. Over het algemeen valt het wel mee met werkzaamheden, maar ze doen die wel altijd op maandag inderdaad. Als er veel werk is, zullen ze het in de ochtend niet halen en smiddags doorwerken. Maar zo extreem als de eerste maandag dit jaar zal het echt niet meer zijn. De grootste werkzaamheden zijn nu af die in de winter gedaan hadden moeten worden. Afentoe een baustelle die zich verplaatst over de baan om wat op zondag kapot gereden vangrail te vervangen. Ik heb er nooit last van gehad.Knot schreef:Fabian, wanneer zou je aanbevelen om te gaan? Maandag dus veel reparaties van de zondag ervoor (heb maar 1 reparatie gezien 3 april duurde wel een paar uur dat wel), en vrijdag/za/zo 14/15/16 is het ook niks dus?
Of er nou iemand in de weg rijdt of er staat een Baustelle, shit happens

Maar het paasweekend is niet aan te raden als je echt rustig je lijnen wil rijden, dat kun je echt vergeten. Ik kan me Pasen niet anders herinneren als dat ik elke ronde ergens anders stond te vlaggen, of zelfs meerdere keren per ronde