-toch weer een bijna nieuwe auto kopen (bv ford focus ST 2016/2017)
-een hobby auto kopen in nieuwstaat (M5, M6, M3 of toch een Porsche???
-tijdelijk een Saab rijden gezien we er net twee hadden gekocht in Zweden (onze hobby)
Voorwaarden:
-budget max 30k
-geen afschrijving
Gezien ik 4 weken vakantie had/heb had ik gelukkig niet direct haast om een auto te kopen. Tijdens mijn vakantie alles op een rijtje gezet.
Ik had 1 van de 2 gekocht Aero's kunnen gaan rijden. Uiteindelijk gekozen voor een 3e Saab die "gekocht" was.
Alleen had de verkoper geen vertrouwen in de Hollandse koper en vroeg te veel "vertrouwen" die ik niet kon nakomen. Of wilde niet nakomen.
Deze vervolgens geannuleerd. Omdat ik nog geen "droomauto" had gevonden en een auto zocht ZONDER afschrijving (voor korte of lange termijn) is het toch een Saab geworden.
Na mail en telefonisch contact met de huidige eigenaar gekozen om de auto ongezien te kopen en hem de 11e op te halen. Dit icm met 1 van de 2 reeds gekocht Aero's.
Wat is het geworden:
Saab 9-5 Aero Estate 2.3 Turbo Dame Edna (260 pk / 400 Nm / 191 kW) uit 2006
Aantal kenmerken:
-Fusion Blue metallic
-huidige eigenaar Is sinds 12 okt 2007 eigenaar en is de tweede eigenaar. (Voorheen een companycar)
In aanvulling op de standaard uitrusting voor Aero,-
-Twee kleuren leer, licht beige / bruin
-elektrische zetels met geheugenstanden
-stoelverwarming incl verwarmde achterbank
-Pilot Pakket met elstolar
-bi-xenon
-navigatie (origineel Saab)
-elektrisch inklapbare spiegels
-Dak spoiler / vleugel Aero
-PDC
-Saab stereo-installatie met cd-wisselaar en een subwoofer (as3)
-Motorverwarmer met meerdere stopcontacten en cabineverwarming Verhit zelfs op de achterbank
-rubberenkofferbakmat
-zonnedak elektrisch
-Rails inclusief dakdragers, (origineel Saab)
-mistlampen
-Stoffen en rubberen matten
Wielen:
- Zomer, Continental SportContact 5235 / 45x17 Saab originele velgen, 6 mm
- winterbanden, studless Hakkapeliitta R2 215 / 55x16 Saab originele velgen, 6 mm
De lak van de auto is behandeld.
De Aero is Regelmatig onderhouden met ALLE documentatie aanwezig.
De auto is in zeer goede staat. Alle sleutels, boekjes en rekeningen aanwezig.
Aero komt op Nederlands kenteken (en ja luxe platen) icm een geldige apk tm 2018
Aero is gekocht van de tweede eigenaar. Eigenaar sinds 2007. Het is eerste jaar is de Aero een companycar geweest van Saab zelf.

Standaarduitrusting:
ABS, diverse airbags, Isofix, anti-whiplash stoelen, tractiecontrole, ESP, centrale vergrendeling op afstandsbediening, elektrische ramen voor en achter, follow-me-home verlichting, multifunctioneel met leer bekleed stuurwiel, climate control, gekoeld dashboardkastje, middenarmsteun, radio/CD-speler met MP3, cruise control en een boordcomputer
Plus
lichtmetalen 17-inch wielen, de parkeerassistent, de regensensor, de automatisch dimmende binnenspiegel, de verwarmbare voorstoelen, de zijskirts en de voorspoiler in carrosseriekleur.