De eerste 4500km heb ik zelf gereden. Pas terug in Apeldoorn heeft ze een stukje naar Deventer gereden. Wel meteen lopen knallen en ploffen. Hoewel ze liever een 718 wilde geniet ze toch wel erg van de Mini. Maar voor haar is het meer een tweede auto. Ook omdat de ruimte achterin zo beperkt is.
Verder iedereen bedankt voor alle leuke reacties
idutchman schreef: 29 jul 2017, 13:37
Ik lees in 'mijn' topic dat je in 2013 een M135i hebt aangeschaft. Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring /wissel na het hebben gereden van de M135i?
Heb na 2 jaar in de M135i handbak eerst nog 2 jaar in een 120d automaat gereden. Hier de best lange draadjes daarover. Heb je wat leesvoer voor de komende 4 maanden:
M135i draadje:
viewtopic.php?f=3&t=27554 (op pag 25 het beruchte pomp-verslag)
120d draadje:
viewtopic.php?f=3&t=31525
718/Mini draadje:
viewtopic.php?f=3&t=32953 (zoektocht opvolger)
Wat me vooral opvalt is dat ik de M135i onwerkelijk vond. Een ultieme droom die uitkwam. RWD en 6 in lijn en handbak in een kleine koets. Mijn verslagen over die auto spreken boekdelen. Maar de overstap naar de 120d was zonder veel moeite: erg gave kleur en bomvol uitgerust dus kreeg er heel veel auto en actieradius voor terug. Rij gemiddeld 50.000-55.000 per jaar namelijk.
Maar de Mini is toch wel de eerste auto waar een smile constant op mijn gezicht verschijnt en waarbij ik elke keer wil blijven rijden. Zojuist teruggekomen van een rit van 300km in totaal en na aankomst thuis de hond uitgelaten en toen wilde ik tóch weer even een stukje om. Dat zegt denk ik genoeg. Juist ook vanwege het cabriogevoel natuurlijk icm de plofjes en prutteltjes. Hoewel de M135i an sich een veel grotere droom was. Ga de Mini natuurlijk niet boven de M135i verkiezen, maar heb er toch wel indirect meer plezier mee.
Walter schreef: 29 jul 2017, 12:46
Ook altijd leuk als je in de regen rijdt en andere mensen je meewarig zitten aan te kijken (terwijl alle regen over de auto heen gaat).
Kom dus net terug van een rit van 300km in de stromende regen en ook later in het donker. Uiteraard met dak open gereden, niet van dat benauwde. Ruitenwissers volop aan het werk, maar heerlijk droog binnen zitten. Je ziet dan inderdaad veel mensen kijken en lachen maar vooral denkend wat een idioot ...
Jan-Willem schreef: 29 jul 2017, 11:02
Misschien is het leuk om een keer samen een stuk te toeren, de specs van jou mini liggen wel erg dicht bij de Z3 2.8
Altijd leuk en goed plan !
WJ schreef: 29 jul 2017, 10:30
Over die remmen, omdat je gelijk zo'n lange trip ben gaan maken over voornamelijk snelweg, is er misschien niet een kans dat ze verglaasd zijn?
Geen idee, wat betekent dat ?