Macboys Mini Cooper S Cabrio handbak
-
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Macboys Mini Cooper S Cabrio handbak
Mooi dat ie zo goed bevalt. Cabrio rijden in een land als Kroatië moet echt heerlijk zijn!!
- StefanW
- Berichten: 1949
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Macboys Mini Cooper S Cabrio handbak
Goed om te lezen dat lekker bevalt! Have fun with it!
-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: Macboys Mini Cooper S Cabrio handbak
Geniet ze!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
OnlineBram
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: Macboys Mini Cooper S Cabrio handbak
Mooiste foto tot nu toe

Mooie wagen en zo te lezen bevalt het ook wel

- tomgtr
- Berichten: 10888
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Macboys Mini Cooper S Cabrio handbak
Gaaf in deze kleur. Echt top ding. Kom wel gauw een keer kijken.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Macboys Mini Cooper S Cabrio handbak
Echt een gave kar zo in die kleurstelling. Die vlag op het dak is ook echt gaaf. Ik kan me voorstellen dat je uber aan het genieten bent op vakantie. Top!! 

- dvh
- Berichten: 17194
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Macboys Mini Cooper S Cabrio handbak

Best lang nog

Stoer ding hoor!
- Arthur
- Berichten: 43047
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Macboys Mini Cooper S Cabrio handbak
Op gras?!?
-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Macboys Mini Cooper S Cabrio handbak
Ja dat was volgens Wim het beste!
- Hitz
- Berichten: 1985
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: KIA
- Locatie: Flevoland
Re: Macboys Mini Cooper S Cabrio handbak
Wat een lekkere auto!
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: Macboys Mini Cooper S Cabrio handbak
Waar zit je eigenlijk? Ik zit in sibernik.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Macboys Mini Cooper S Cabrio handbak
Op dit moment weer terug in Nederland helaas.
Auto heeft nu 4500km gelopen waarvan 37 uur open gereden. Zal later nog wel even een update schrijven. Geen ellenlange verhalen meer want een filmpje zegt meer dan 1000 woorden
Maar ben dus echt wel extreem enthousiast over de auto !
Auto heeft nu 4500km gelopen waarvan 37 uur open gereden. Zal later nog wel even een update schrijven. Geen ellenlange verhalen meer want een filmpje zegt meer dan 1000 woorden

Maar ben dus echt wel extreem enthousiast over de auto !
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Macboys Mini Cooper S Cabrio handbak
Heb in iets meer dan een week en 4500km nu 37 uur open gereden. Je kunt zelf uitrekenen of dit veel of weinig is. Maar met alleen rondtoeren in Kroatie in de zon red je dat dus niet. Kortom: heb eigenlijk bijna constant open gereden. Zal dit later ook zijn of enkel in het begin ?
Vergelijk het gewoon met een bad. Hoeveel mensen ken je niet uit je omgeving die roepen dat het in het begin leuk is, maar daarna doe je het nooit meer. Nou ik val dus duidelijk niet in die categorie: na 4 jaar in mijn appartement met bad ga ik nog steeds een paar keer per week in bad. Heerlijk en ik blijf dat heerlijk vinden. Iets in mij zegt me dat dit voor het open rijden in de Mini ook zal gelden. Rij er maar 2 jaar in. En de auto lijkt ook eigenlijk wel op een badkuip nu ik er zo over nadenk ...
Naja eindelijk weer een benzine auto. Normale geuren bij het tanken. Petrolhead zoals het moet. En weer eens een handbak in plaats van dat luie zelf schakelen. Je let nu veel beter op. Je houdt je bezig met het rijden. Je bent veel meer betrokken. Een mechanisch gevecht tegen de elementen der natuur: met de wind door de haren. Man puurder wordt het toch niet ?
De 2 liter turbo knalt en trekt als een malle. 98 of 100 octaan maakt verschil. Durfde het in Duitsland nog niet te tanken. Pas in NL kwam ik er achter door het gewoon te vragen. Dom van mij. Meer mag altijd - software past het aan - maar minder niet. Weten we dat ook weer.
De eerste 1500km goed ingereden. Lekker op de snelweg met wisselende toeren en inmiddels voelt hij ook echt aan alsof hij top is ingereden. Is ook alweer mijn 9e nieuwe auto volgens mij. Dus dan weet je wel een beetje hoe dat moet. Hoewel echt inrijden niet nodig is. Maar met een rit van 1400km voor de boeg wil je dat wel doen.
Ik heb me verbaasd over het geluid. Dat ding klinkt gewoon heerlijk. Ook een beetje door de JCW uitlaat (sierstuk) denk ik want die zijn toch iets groter en dikker. Ik standaard modus klinkt hij prima. Met heel af en toe een echte plof van onverbrande benzine in de uitlaat. Maar in de sport go-kart modus (ik verzin het niet) heb je de kunstmatige of software geprogrammeerde plofmodus. Dat betekent dat hij flink knalt en puft en ploft alsof hij zijn laatste Cubaanse naar binnen loopt te hijsen. Gewoonweg prachtig ! Man je lacht je kapot. En op een of andere manier voelt het in een Mini dan niet sjonnie en lijkt het gewoon te kunnen. Elke tunnel of viaduct of muurgedeelte is het gewoon gas intrappen en gas loslaten. De turbo blaast zich op en bij gaslos spuit hij alles weer af en ontlucht als een idioot. Pruttel spetter plof sjrrrrrrr tssssss. Het oor wil ook wat ......
Naja spielerei. Klopt. Maar was ook de bedoeling. Even gek doen. Welke fatsoenlijke vent koopt er nu op mijn leeftijd een Mini ? "Auto voor de vrouw gekocht ?" Nee voor mezelf. Elke dag moet ik het weer uitleggen: "Maar wel met BMW techniek !" roep ik dan nog na. Alsof ik het mezelf wijs kan maken.
Maar stiekum speelde dat toch wel een rol. Compleet andere auto. Na 4 jaar BMW eindelijk een compleet andere auto. Ander interieur, onvergelijkbaar, maar gewoon wél met alle BMW techniek. Dus mijn vertrouwde navigatie en menu instellingen. Dat kan BMW als de beste. En top LED lampen. Super zicht bij nacht. Dat soort dingen is prima voor elkaar.
Maar dan dus BMW techniek met toegevoegde XXL Mini spielerei met allemaal kleurtjes die je kan kiezen. Een weergave ring die je allerlei functies kan doen: toerenteller, gebeurtenissen (telefoon, nav) of gewoon ambiance verlichting. Toch leuk. Maar niet zo leuk als die sport stand. Pruttel spetter plof sjrrrrrrr tssssss. Echt wel.
Wat het heel betrokken maakt is dat de auto zelf tussengas geeft bij het terugschakelen. En als je even lift dan pruttelt en ploft die uitlaat erbij. Dat maakt het rijden verslavend. De auto stuurt geweldig direct, als een kart, zeker komend vanuit de 1-serie en dat is niet bepaald een boot. Maar die korte wielbasis voel je gewoon. Heerlijk direct en je zit in het midden van een kleine auto. Niet echt klein. Maar goed 1250kilo is niet zwaar. Dus bij het sturen heb je dat directe gevoel wat je wil. Maar niet onnodig hard omdat ik geen sportonderstel heb. In sport modus voel je dan alleen het zwaardere stuur. Fucking goede keus die 18" zonder sport onderstel. Kan gewoon niet beter ! En heb dat ook uitvoerig getest van te voren. Maar dat ik er zo blij mee zou zijn tov de JCW had ik niet verwacht. Mijn uitvoering is zoveel uitgebalanceerder. Als daily echt de betere keus en net zo snel. Je wil met deze auto gewoon elke keer sturen, remmen terugschakelen ploffen, insturen en weer gas erop. Heerlijk heerlijk !
Klein minpuntje tussendoor: volgas bochtuit resulteert in trekkend stuur. Logisch want FWD. Het is niet storend en past wel bij het karakter van de Mini. Maar komend uit een gebalanceerd RWD merk je de filosofie wel: voorwielen zijn om te sturen en achterwielen zijn voor de aandrijving. Dit is wat Tom altijd bedoelde met de opmerking dat het niet om het driften gaat. Maar ik ervaar het niet als storend. Eerder opvallend. En het past goed bij het Mini concept denk ik. Een klein blokkendoosje.
Hoewel ik mij realiseer dat de nieuwe Mini alles behalve compact is tov de oude Mini hoor. Maar mijn referentiekader is natuurlijk toch wat groter.
Had ik al gezegd dat open rijden leuk is ? Heb een groen petje standaard in de auto. Natuurlijk een zonnebril. En 2 bruin leren handschoenen (nog niet aan gehad) met een dikke sjaal. Meer dan dat heb je niet nodig onder de 15 graden. Stoel verwarming aan en airco op 24 graden en kom maar op met die ijzel. Ik kan al niet wachten op de winter. Maagdelijk witte sneeuw met die groene open gewassen Mini op het gras (zie je niet met sneeuw) een foto maken. Het leven is mooi.
In 2040 mogen we niet meer en die 6 in lijn heb ik al gehad. Dan maar deze toch ? Leuk opstapje voor de 718 wellicht want het cabrio rijden bevalt me wel. Misschien dat ik het over 2 jaar aandurf ? Die 4-cilinder klinkt immers nog gaver dan deze en met 300pk ben je ook echt de koning op de weg.
Met de Mini is er overigens met het vermogen niets mis. 192pk klinkt niet als veel maar de gemiddelde vlotte Mini heeft er 116. Dan is 192pk toch veel. Anno 2017 is 200pk misschien normaal, maar dan met 1500/1600 kilo auto's. In de Mini neem je maar 1250kilo mee dus vlot zat. In vergelijk met de JCW 231pk merk je geen fuck verschil dus blij dat ik €10k in mijn leasezak heb gehouden. De behoefte om te chippen kan ik nu nog niet beoordelen maar feit is dat de motor veel meer aankan. Dus het loont.
Onderin pakt hij overigens enorm lekker op. Maar ik verbaasde me vooral over de 5e versnelling. Heerlijk om die op de snelweg tussen 100-200 te gebruiken. Vanaf 5000 toeren lijkt er echt nog een duwtje te komen. Dat voel je gewoon. Echt ! Serieus ! Wat weten jullie er nou ook van ...
Maar serieus op de snelweg kun je dus heel wat snelle middenklassers bijhouden. Als vliegen blijf je achter hun binnenspiegel plakken. De Mini heeft namelijk precies 0,0 überholprestige. Dus je moet echt respect afdwingen. Anders gaat er niemand aan de kant. Maar goed als het regent op de snelweg en er komt een groene cabrio aan wil dat nog wel eens helpen ....
Windscherm is heerlijk. Verschil met en zonder windscherm is opmerkelijk.
Auto was in Kroatie extreem vies door vele zandweggetjes maar de Sonax coating werkt prima. De auto smelt door de hitte weg (gek spul in metaal of zo), kenteken plaat is krom getrokken en de airco is gaan lekken dus de matjes zijn voor wat nat van onderen (bekend probleem?) dus dat moet even gefixt worden. Maandag even langsgaan. Verder niets dan lof.
Interieur is helemaal top. Waanzinnige kleurencombo super blij mee. Maar goed ook goed en lang over nagedacht natuurlijk. Ook de chromen onderdelen binnenzijde (uitdrukkelijk niet buiten!) staan hem goed. Stoelen zitten fucking lekker en dat meen ik. Prima zit. Heerlijk met de hand over de armsteun naar de pook toe. Zitpositie is nagenoeg perfect en beter dan bij BMW. Korte wielbasis speelt daar ook een rol in denk ik. Je zit gewoon heerlijk in het midden. En dat voel je. Pruttel spetter plof sjrrrrrrr tssssss. Sorry moest weer even.
Verder niet kapot van de remmen. Moet voor mijn gevoel iets te hard trappen en de vertraging kon beter voor een dergelijke lichte auto. Kan er JCW remmen onder zetten maar kan niet met deze velgen. Iemand een idee wat hiermee te doen ?
Ook het leder is aangetast door spijkerbroek icm de hitte denk ik. Bekend probleem spijkerbroek op licht leder. Iemand ook daar een goede tip voor ?
En tot slot is de uitlaat vrij snel zwart aan het worden. Meguiar metal polish zal daar denk ik wel werken ?
Geluid is verder top. Nog betere klank van de HK dan in de BMW. Echt mooie goede diepe bas.
Tot slot het verbruik: gemiddeld nu 1:12 hetgeen bijzonder zuinig is. Had ik niet verwacht. Met stukken zuinig rijden heb ik 1:14,5 gehaald. Met stukken planken op de snelweg 1:9. Onzuiniger wordt niet makkelijk. Let wel: dit zijn effectieve netto verbruikcijfers niet de BC. Dus gewoon halve tank knallen of rustig rijden en dan tanken en km stand delen door liters. Maar de BC wijkt niet veel af merk ik. Die geeft 1:11,9 aan en dat klopt heel aardig. Met een 45km tank is het wel wat irritant maar goed er gaat dan ook wat minder in. Sowieso is het geen ruimte wonder. Maar dat wisten we al.
Hier nog even wat beeldmateriaal. Heb alles bij elkaar toch weer te veel getyped. Maar wat een auto. Super super enthousiast ben ik er mee ! Dikke smiley auto en genieten geblazen. Eindelijk weer.
Vergelijk het gewoon met een bad. Hoeveel mensen ken je niet uit je omgeving die roepen dat het in het begin leuk is, maar daarna doe je het nooit meer. Nou ik val dus duidelijk niet in die categorie: na 4 jaar in mijn appartement met bad ga ik nog steeds een paar keer per week in bad. Heerlijk en ik blijf dat heerlijk vinden. Iets in mij zegt me dat dit voor het open rijden in de Mini ook zal gelden. Rij er maar 2 jaar in. En de auto lijkt ook eigenlijk wel op een badkuip nu ik er zo over nadenk ...
Naja eindelijk weer een benzine auto. Normale geuren bij het tanken. Petrolhead zoals het moet. En weer eens een handbak in plaats van dat luie zelf schakelen. Je let nu veel beter op. Je houdt je bezig met het rijden. Je bent veel meer betrokken. Een mechanisch gevecht tegen de elementen der natuur: met de wind door de haren. Man puurder wordt het toch niet ?
De 2 liter turbo knalt en trekt als een malle. 98 of 100 octaan maakt verschil. Durfde het in Duitsland nog niet te tanken. Pas in NL kwam ik er achter door het gewoon te vragen. Dom van mij. Meer mag altijd - software past het aan - maar minder niet. Weten we dat ook weer.
De eerste 1500km goed ingereden. Lekker op de snelweg met wisselende toeren en inmiddels voelt hij ook echt aan alsof hij top is ingereden. Is ook alweer mijn 9e nieuwe auto volgens mij. Dus dan weet je wel een beetje hoe dat moet. Hoewel echt inrijden niet nodig is. Maar met een rit van 1400km voor de boeg wil je dat wel doen.
Ik heb me verbaasd over het geluid. Dat ding klinkt gewoon heerlijk. Ook een beetje door de JCW uitlaat (sierstuk) denk ik want die zijn toch iets groter en dikker. Ik standaard modus klinkt hij prima. Met heel af en toe een echte plof van onverbrande benzine in de uitlaat. Maar in de sport go-kart modus (ik verzin het niet) heb je de kunstmatige of software geprogrammeerde plofmodus. Dat betekent dat hij flink knalt en puft en ploft alsof hij zijn laatste Cubaanse naar binnen loopt te hijsen. Gewoonweg prachtig ! Man je lacht je kapot. En op een of andere manier voelt het in een Mini dan niet sjonnie en lijkt het gewoon te kunnen. Elke tunnel of viaduct of muurgedeelte is het gewoon gas intrappen en gas loslaten. De turbo blaast zich op en bij gaslos spuit hij alles weer af en ontlucht als een idioot. Pruttel spetter plof sjrrrrrrr tssssss. Het oor wil ook wat ......
Naja spielerei. Klopt. Maar was ook de bedoeling. Even gek doen. Welke fatsoenlijke vent koopt er nu op mijn leeftijd een Mini ? "Auto voor de vrouw gekocht ?" Nee voor mezelf. Elke dag moet ik het weer uitleggen: "Maar wel met BMW techniek !" roep ik dan nog na. Alsof ik het mezelf wijs kan maken.
Maar stiekum speelde dat toch wel een rol. Compleet andere auto. Na 4 jaar BMW eindelijk een compleet andere auto. Ander interieur, onvergelijkbaar, maar gewoon wél met alle BMW techniek. Dus mijn vertrouwde navigatie en menu instellingen. Dat kan BMW als de beste. En top LED lampen. Super zicht bij nacht. Dat soort dingen is prima voor elkaar.
Maar dan dus BMW techniek met toegevoegde XXL Mini spielerei met allemaal kleurtjes die je kan kiezen. Een weergave ring die je allerlei functies kan doen: toerenteller, gebeurtenissen (telefoon, nav) of gewoon ambiance verlichting. Toch leuk. Maar niet zo leuk als die sport stand. Pruttel spetter plof sjrrrrrrr tssssss. Echt wel.
Wat het heel betrokken maakt is dat de auto zelf tussengas geeft bij het terugschakelen. En als je even lift dan pruttelt en ploft die uitlaat erbij. Dat maakt het rijden verslavend. De auto stuurt geweldig direct, als een kart, zeker komend vanuit de 1-serie en dat is niet bepaald een boot. Maar die korte wielbasis voel je gewoon. Heerlijk direct en je zit in het midden van een kleine auto. Niet echt klein. Maar goed 1250kilo is niet zwaar. Dus bij het sturen heb je dat directe gevoel wat je wil. Maar niet onnodig hard omdat ik geen sportonderstel heb. In sport modus voel je dan alleen het zwaardere stuur. Fucking goede keus die 18" zonder sport onderstel. Kan gewoon niet beter ! En heb dat ook uitvoerig getest van te voren. Maar dat ik er zo blij mee zou zijn tov de JCW had ik niet verwacht. Mijn uitvoering is zoveel uitgebalanceerder. Als daily echt de betere keus en net zo snel. Je wil met deze auto gewoon elke keer sturen, remmen terugschakelen ploffen, insturen en weer gas erop. Heerlijk heerlijk !
Klein minpuntje tussendoor: volgas bochtuit resulteert in trekkend stuur. Logisch want FWD. Het is niet storend en past wel bij het karakter van de Mini. Maar komend uit een gebalanceerd RWD merk je de filosofie wel: voorwielen zijn om te sturen en achterwielen zijn voor de aandrijving. Dit is wat Tom altijd bedoelde met de opmerking dat het niet om het driften gaat. Maar ik ervaar het niet als storend. Eerder opvallend. En het past goed bij het Mini concept denk ik. Een klein blokkendoosje.
Hoewel ik mij realiseer dat de nieuwe Mini alles behalve compact is tov de oude Mini hoor. Maar mijn referentiekader is natuurlijk toch wat groter.
Had ik al gezegd dat open rijden leuk is ? Heb een groen petje standaard in de auto. Natuurlijk een zonnebril. En 2 bruin leren handschoenen (nog niet aan gehad) met een dikke sjaal. Meer dan dat heb je niet nodig onder de 15 graden. Stoel verwarming aan en airco op 24 graden en kom maar op met die ijzel. Ik kan al niet wachten op de winter. Maagdelijk witte sneeuw met die groene open gewassen Mini op het gras (zie je niet met sneeuw) een foto maken. Het leven is mooi.
In 2040 mogen we niet meer en die 6 in lijn heb ik al gehad. Dan maar deze toch ? Leuk opstapje voor de 718 wellicht want het cabrio rijden bevalt me wel. Misschien dat ik het over 2 jaar aandurf ? Die 4-cilinder klinkt immers nog gaver dan deze en met 300pk ben je ook echt de koning op de weg.
Met de Mini is er overigens met het vermogen niets mis. 192pk klinkt niet als veel maar de gemiddelde vlotte Mini heeft er 116. Dan is 192pk toch veel. Anno 2017 is 200pk misschien normaal, maar dan met 1500/1600 kilo auto's. In de Mini neem je maar 1250kilo mee dus vlot zat. In vergelijk met de JCW 231pk merk je geen fuck verschil dus blij dat ik €10k in mijn leasezak heb gehouden. De behoefte om te chippen kan ik nu nog niet beoordelen maar feit is dat de motor veel meer aankan. Dus het loont.
Onderin pakt hij overigens enorm lekker op. Maar ik verbaasde me vooral over de 5e versnelling. Heerlijk om die op de snelweg tussen 100-200 te gebruiken. Vanaf 5000 toeren lijkt er echt nog een duwtje te komen. Dat voel je gewoon. Echt ! Serieus ! Wat weten jullie er nou ook van ...
Maar serieus op de snelweg kun je dus heel wat snelle middenklassers bijhouden. Als vliegen blijf je achter hun binnenspiegel plakken. De Mini heeft namelijk precies 0,0 überholprestige. Dus je moet echt respect afdwingen. Anders gaat er niemand aan de kant. Maar goed als het regent op de snelweg en er komt een groene cabrio aan wil dat nog wel eens helpen ....
Windscherm is heerlijk. Verschil met en zonder windscherm is opmerkelijk.
Auto was in Kroatie extreem vies door vele zandweggetjes maar de Sonax coating werkt prima. De auto smelt door de hitte weg (gek spul in metaal of zo), kenteken plaat is krom getrokken en de airco is gaan lekken dus de matjes zijn voor wat nat van onderen (bekend probleem?) dus dat moet even gefixt worden. Maandag even langsgaan. Verder niets dan lof.
Interieur is helemaal top. Waanzinnige kleurencombo super blij mee. Maar goed ook goed en lang over nagedacht natuurlijk. Ook de chromen onderdelen binnenzijde (uitdrukkelijk niet buiten!) staan hem goed. Stoelen zitten fucking lekker en dat meen ik. Prima zit. Heerlijk met de hand over de armsteun naar de pook toe. Zitpositie is nagenoeg perfect en beter dan bij BMW. Korte wielbasis speelt daar ook een rol in denk ik. Je zit gewoon heerlijk in het midden. En dat voel je. Pruttel spetter plof sjrrrrrrr tssssss. Sorry moest weer even.
Verder niet kapot van de remmen. Moet voor mijn gevoel iets te hard trappen en de vertraging kon beter voor een dergelijke lichte auto. Kan er JCW remmen onder zetten maar kan niet met deze velgen. Iemand een idee wat hiermee te doen ?
Ook het leder is aangetast door spijkerbroek icm de hitte denk ik. Bekend probleem spijkerbroek op licht leder. Iemand ook daar een goede tip voor ?
En tot slot is de uitlaat vrij snel zwart aan het worden. Meguiar metal polish zal daar denk ik wel werken ?
Geluid is verder top. Nog betere klank van de HK dan in de BMW. Echt mooie goede diepe bas.
Tot slot het verbruik: gemiddeld nu 1:12 hetgeen bijzonder zuinig is. Had ik niet verwacht. Met stukken zuinig rijden heb ik 1:14,5 gehaald. Met stukken planken op de snelweg 1:9. Onzuiniger wordt niet makkelijk. Let wel: dit zijn effectieve netto verbruikcijfers niet de BC. Dus gewoon halve tank knallen of rustig rijden en dan tanken en km stand delen door liters. Maar de BC wijkt niet veel af merk ik. Die geeft 1:11,9 aan en dat klopt heel aardig. Met een 45km tank is het wel wat irritant maar goed er gaat dan ook wat minder in. Sowieso is het geen ruimte wonder. Maar dat wisten we al.
Hier nog even wat beeldmateriaal. Heb alles bij elkaar toch weer te veel getyped. Maar wat een auto. Super super enthousiast ben ik er mee ! Dikke smiley auto en genieten geblazen. Eindelijk weer.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Macboys Mini Cooper S Cabrio handbak
Oh ja, open rijden is leuk. Open parkeren is nóg leuker


- Fasteddie2
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22
Re: Macboys Mini Cooper S Cabrio handbak
Kijk, zo kennen we je Macboy
TOP !



TOP !
-
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Macboys Mini Cooper S Cabrio handbak
Ik wist dat dit een goede keus was 

- Martijn_bmw
- Berichten: 28531
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Macboys Mini Cooper S Cabrio handbak
Heel erg gaaf verhaal weer!! Ik herken veel in wat je schrijft en de beleving. Je kan het altijd super verwoorden het enthausiasme spat er vanaf!!
Handgeschakeld blijft voor mij ook het leukste, je bent veel meer betrokken bij het rijden! Net als idd benzine ipv satansap elke keer tanken en starten blijft toch een beetje een deceptie met zon diesellocomotief hoe goed het blok verder ook loopt de beleving is vele malen minder.
Hier ga je 2 jaar vol van genieten
hopen op veel droge dagen
ik heb bij elkaar een jaar of 4 cabrio's gehad en altijd veel open gereden. Het blijft heerlijk.
Toevallig vorige week vrijdag even een stukje open gereden in een oude Peugeot 206 cc ook al is het een karretje van 3k met dak er af en zon op de kop blijft het genieten
Handgeschakeld blijft voor mij ook het leukste, je bent veel meer betrokken bij het rijden! Net als idd benzine ipv satansap elke keer tanken en starten blijft toch een beetje een deceptie met zon diesellocomotief hoe goed het blok verder ook loopt de beleving is vele malen minder.
Hier ga je 2 jaar vol van genieten


Toevallig vorige week vrijdag even een stukje open gereden in een oude Peugeot 206 cc ook al is het een karretje van 3k met dak er af en zon op de kop blijft het genieten

- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: Macboys Mini Cooper S Cabrio handbak
Leuk compleet verhaal
- WJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Macboys Mini Cooper S Cabrio handbak
Gaaf
Lekker ook om met zo'n trip te starten.
Over die remmen, omdat je gelijk zo'n lange trip ben gaan maken over voornamelijk snelweg, is er misschien niet een kans dat ze verglaasd zijn?

Over die remmen, omdat je gelijk zo'n lange trip ben gaan maken over voornamelijk snelweg, is er misschien niet een kans dat ze verglaasd zijn?
-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Macboys Mini Cooper S Cabrio handbak
Ja lekker kort stukje:)
Mooi enthousiast geschreven!
Mooi enthousiast geschreven!
-
Onlinefrankie
- Berichten: 2332
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Macboys Mini Cooper S Cabrio handbak
Mooi verhaal, ik heb mijn R52 S nu bijna een jaar en rij eigenlijk vrijwel altijd open. Alleen bij fikse regen in de stad of file niet. Op de snelweg met een paar spetters wel gewoon, waait toch over je heen dus heb je geen last van. Ook tegen het vriespunt is het gewoon nog goed te doen hebben we vorig jaar oktober gemerkt in de Eifel 

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Macboys Mini Cooper S Cabrio handbak
Heb je nog een vieze winterse foto met dak open ?
- sitechris
- Berichten: 4881
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Macboys Mini Cooper S Cabrio handbak
Superleuk verhaal! Klein vraagje: kun je automatisch tussengas ook uitzetten? Ik doe dat nl liever zelf. Is imo één van de charmes van een handbak.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Cuprafan_123, Marc Sierra en 22 gasten