Toch maar eens kijken hoe de ruimte in zo'n karretje zich verhoudt tov een Golf

https://www.autotrack.nl/tweedehands/bm ... e/36233507
Eens, zeer scherp geprijsd. Zodoende ook de enige met zo'n lage prijs. Ongelooflijk veel waar voor je geld. Ik ben echter voor een nieuwe gegaan gezien ik - persoonlijk - de facelift (LCI2/ modeljaar 2018) genoeg wijzigingen vond hebben die voor mij interessant zijn. Vernieuwd instrumentarium, iDrive 6 met betere CarPlay integratie en touch screen en het nieuwe design van het dashboard (lederen stiching bovenop, luxe feel met betere afwerking). Ik rijd immers al een 1-serie nu dus een vernieuwde dash is voor mij wel 'refreshing'.Arthur schreef: 28 jul 2017, 10:06 52k, 2 maand oud.
Toch maar eens kijken hoe de ruimte in zo'n karretje zich verhoudt tov een Golf![]()
Gaaf. Mijn ouders hebben een M235i cabrio welke mijn moeder dagelijks rijd. Toen ik mijn auto besteld had, was vaders zo onder de indruk dat er tijdig een M235i cabrio kwam. De auto is 1 jaar oud aangeschaft 2 weken geleden.Andre schreef: 28 jul 2017, 10:17 Meeting is altijd leuk. Moet ik alleen even tegen de vrouw zeggen dat ze die dag even geen auto heeft:)
idutchman schreef: 27 jul 2017, 20:27Ik ben zelfstandig ondernemer en zal de auto voornamelijk voor 'werk' inzetten (daar gebruik ik immers de auto elke dag voor). Wel heb ik de auto privé aangeschaft gezien de voordelen minimaal zijn wanneer zakelijk.ErikS schreef: 27 jul 2017, 20:20 68k prive uitgeven.....
Zou je dan niet liever een jong gebruikt iets uitzoeken?
Ik kon inderdaad een jonggebruikte M135i kiezen en heb daar ook op gezocht maar de facelift + het feit dat ik erachter kwam dat het gewoon 'kon' heeft me doen besluiten een nieuwe te kopen.
Auto's zijn voor mij een passie/hobby. Uiteraard moet het financieel makkelijk kunnen (als je het net aan kan betalen ben je niet goed bezig. Dat is boven je "stand" leven). Maar daar is verder ook alles mee gezegd.
Ik kijk er niet met een 'financiële blik' naar. Het gaat erom wat mij voldoening geeft elke dag weer als ik ermee onderweg ben. Daarnaast is de auto een 'activator/trigger' en subtiele reminder elke dag weer om nog beter m'n best te doen met werk. Als ik elke keer een grijns krijg van de auto is dat voor mij alles waard.
Ik woon midden in Amsterdam en heb een 15 m2 parkeervak in een overdekte, beveiligde garage op 100m loopafstand dus de auto staat altijd overdekt en veilig.
Geachte aanwezigen;tomgtr schreef: 28 jul 2017, 09:31 Smaken verschillen, zelf samenstellen is een gruwel. Ik tik altijd alles aan, ga dan over m'n nek van de prijs en koop gaat niet door. Als ik de vol aangeklede prijs zie in showroom schrikt het me weer minder af want mentaal splits ik auto en extra's dan niet.
Geachte aanwezigen;Andre schreef: 28 jul 2017, 10:17 Meeting is altijd leuk. Moet ik alleen even tegen de vrouw zeggen dat ze die dag even geen auto heeft:)
Had je alleen de goede stoelen moeten aanklikken!romo schreef: 28 jul 2017, 15:32Geachte aanwezigen;tomgtr schreef: 28 jul 2017, 09:31 Smaken verschillen, zelf samenstellen is een gruwel. Ik tik altijd alles aan, ga dan over m'n nek van de prijs en koop gaat niet door. Als ik de vol aangeklede prijs zie in showroom schrikt het me weer minder af want mentaal splits ik auto en extra's dan niet.
Alles aantikken en dan niet wenselijke opties wegstrepen naar het bedrag wat je wil uitgeven. Vervolgens een paar opties d`r bij die toch nog wilde voor je streefbedrag dat je had bedacht.
Bij voorkeur met email onderhandelen, dan heb een prijs, met opties die je wil, en dan zeg je per mail dat dit je laatste bod is en dat je het binnen 2 uur wil weten. Anders ga je naar een ander.
Werkte perfect bij aanschaf van een Porsche![]()
Ik zeg, doen ArthurArthur schreef: 28 jul 2017, 10:06 52k, 2 maand oud.
Toch maar eens kijken hoe de ruimte in zo'n karretje zich verhoudt tov een Golf![]()
Volgens mij doe ik echt iets verkeerd....ErikS schreef: 27 jul 2017, 20:20 68k prive uitgeven.....
Zou je dan niet liever een jong gebruikt iets uitzoeken?
Bagageruimte is vergelijkbaar, maar de beenruimte voor achterpassagiers is ook in de nieuwe 1-serie redelijk dramatisch. Een Golf is op dat punt echt vele malen ruimer.binnenruimte 1 serie vs golf is om het even!
Niet zondermeer maar je hebt wel een hoop fiscale voordelen. Ga maar eens aan het rekenen met de aanschaf ex. BTW, de afschrijving per jaar en na een paar jaar naar privé overhevelen. Dan moet je in loondienst al gauw twee keer zoveel verdienenMartijn_bmw schreef: 28 jul 2017, 19:09 Áls je dat goed lukt verdien je meer dan in loondienst maar horen natuurlijk ook de risico's en andere nadelen bij...
Dan is het niks voor mij, vermoed ik, met 2 opgroeiende kids. Golf GTi kan net nl. Dan maar een Golf GTi Clubsport of Golf Rsitechris schreef: 28 jul 2017, 19:19Bagageruimte is vergelijkbaar, maar de beenruimte voor achterpassagiers is ook in de nieuwe 1-serie redelijk dramatisch. Een Golf is op dat punt echt vele malen ruimer.binnenruimte 1 serie vs golf is om het even!
Wat dacht je van RDW, 6 in lijn, 500nm en handbak !idutchman schreef: 27 jul 2017, 20:21 Want wat volgt het dan op? Er zijn weinig dingen die hier nu aan kunnen tippen (RDW, 6 in lijn, 500nm koppel).
Dat geldt en gold ook voor het aantal 1M en M2 op dit forum ! En alle M3 GTS destijds volgens mij.idutchman schreef: 26 jul 2017, 20:02 Bijzonder dat er 6 mensen op dit forum een M140i hebben. Dat is meer dan 10% van het gehele aantal M140i's in Nederland. Aan de andere kant ook logisch gezien een M140i eigenaar naar schijn gepassioneerd is over auto's en dit forum snel zal vinden.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 5 gasten