(Mogelijke) Nieuwe auto Lancia Delta..Advies gewenst...

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Japster

(Mogelijke) Nieuwe auto Lancia Delta..Advies gewenst...

Bericht door Japster » 27 jul 2017, 16:03

Beste Lotgenoten,

Na me net te hebben voorgesteld zal ik maar gelijk met de deur huis vallen. Hierbij hopende dat sommige petrolheads mij kunnen helpen met mijn (verstandige) keuze.

Vrouwlief haar daily is een santa fe uit 2007 (2.7 V6) door de vele kilometers die zij zal gaan maken voor haar werk ben ik genoodzaakt deze de laan uit te sturen. Verder een prima auto welke ons nooit in de steek heeft gelaten. Maar het benzine verbruik met net wat te...

Nu is mijn oog gevallen op een lancia delta uit 2008 zie advertentie:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lan ... =lr&pos=10

Heeft er iemand ervaringen met lancia en of specifiek dit model?
Ik heb inmiddels contact gehad met de dealer, prijs technisch was er nog wel wat mogelijk. Hij zou tevens de distributie voor zijn rekening nemen. Dat scheelt weer in de kosten bij de volgende beurt. (Mocht de deal doorgaan)

Enigste punt waar ik mee zit is dat deze delta 3 keer zakelijk geregistreerd stond en de laatste eigenaar een particulier was. Ik kan er dus vanuit gaan dat dit een ex lease auto is, wat niet erg hoeft te zijn. Echter vind ik het aantal eigenaren wel aan de hoge kant, ben dus bang dat ik iemand anders zijn miserie straks op de oprit heb staan. Waar ik liever voor pas natuurlijk. Hoe denken jullie hierover? Iemand ervarigen met deze dealer, ik woon helaas 150km van deze dealer af anders was ik zelf natuurlijk ff snel gaan kijken.

Alle commentaar welkom, dank alvast.
Groet Jasper

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Re: (Mogelijke) Nieuwe auto Lancia Delta..Advies gewenst...

Bericht door Oof » 27 jul 2017, 16:14

Auto is inderdaad een lease auto geweest.
De laatste eigenaar was echter een particulier
Eigenaar 7

Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 08 februari 2011
Dagen Eigenaar: 2323
Eigenaar tot: 19 juni 2017

Deze heeft hem vrij lang gehad.

Auto staat bij een Bovag garage en is boven de € 4.500,- dus je hebt 6 maanden garantie.
Dit allemaal gezegd te hebben. Zeldzaam stugge handel een Delta wat een wederverkoop wat lastiger maakt.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 27 jul 2017, 16:53

Als je alle handelaren meetelt 9 eigenaren. Maar goed, de auto heeft 3 "echte" eigenaren gehad. 9 jaar oud, ik vind dat vrij normaal, ik kijk er niet van op. De laatse eigenaar heeft hem dik 6 jaar gehad. Kan een pluspunt zijn, of d'r komen nu juist kosten aan...
Maar 8k voor zo'n auto lijkt mij aan de ruige kant. Ik heb totaal geen kijk op Lancia's maar als ik had moeten gokken, gokte ik op 4,5k waarde.

Japster

Bericht door Japster » 27 jul 2017, 17:02

Opzich valt het aantal eigenaren idd wel mee als je het zo bekijkt. Wat betreft de waarde heb je het dan over inruilwaarde of verkoop? Deze delta ligt momenteel aan de onderkant van de markt met het aantal gelopen km's. Eenerzijds heb ik ook totaal geen verstand van deze prijzen, het blijft toch een lancia.
Iemand ervaring met deze motorisering? Kleine motor met turbo, hoe zit het met de levensverwachting van zo'n moteur?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 27 jul 2017, 17:31

Ff snel een alternatief: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/sea ... usPage=vip

Keuze zat voor 8k, waarom zou je zo'n winkel dochter van een Delta kopen? Voor weinig prima, voor 8k imho never.

MVB

Bericht door MVB » 27 jul 2017, 17:57

Dit is ook wel een aardig model imho volgens mij dezelfde basis als de delta.

Exemplaar van de link is 1k goedkoper en 3 jaar jonger.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/fia ... =lr&pos=14

Japster

Bericht door Japster » 27 jul 2017, 18:24

Dank voor alle input! Het model en de lijnen van een Delta spreken mij gewoon erg aan. Ik vind deze toch net wat mooier ogen als een Bravo, laat staan een gemiddeld VAG product in deze prijsklasse. (Tweede auto hier is ook een Seat.)

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 27 jul 2017, 18:36

De Delta is toch in de basis hetzelfde als de Bravo ? Mijn vrouw heeft een Bravo gehad, na 4 jaar een probleemloze Grande Punto viel de Bravo ons erg tegen wbt degelijkheid. Auto na 1.5 jaar weer weggedaan, was toen 2.3 jaar oud. Kan een maandagauto zijn geweest, dacht meld het toch even.

Gr Ron

Sander

Bericht door Sander » 27 jul 2017, 18:49

Even reageren;

Ik heb zelf ongeveer 1,5 jaar een Bravo 120pk getuned met Dualogic gehad. Probleemloze auto, alleen veel preventief en normaal onderhoud gehad/gedaan. Dat hakt er wel in dan, maar verder prima.

Motor is wel een goede en technisch ook erg goed. Gewoon met riem dus geen spanner problemen zoals de TSI. En ook op langere duur zonder problemen en betrouwbaar.

Heb er zelf ongeveer 50dkm mee gereden dus best wel ervaring.
De Delta is inprinciepe gelijk aan de Bravo, behalve achterin, want hier zit namelijk een extra stukje tussen. Dit betekend ook dat de bank kan schuiven, dus of extreem veel beenruimte of meer kofferbak inhoud.

Ruimte voorin is prima, alleen achterin kan het wat beter bij de Bravo en dat is dan met de Delta opgelost.

Ik heb ook een Golf V gehad en de Bravo was achterin echt krapper! Kofferbak was juist weer iets groter bij de Bravo.

Niels

Bericht door Niels » 27 jul 2017, 21:39

Ik denk dat de meest TSI ellende inmiddels wel verholpen is maar niettemin zou ik gewoon geen 8k voor een Delta uitgeven als je voor datzelfde geld een soort gelijke, maar meer courante auto met ook nog eens minder kilometers kan kopen.

Anyhow, ik ben er verder niet bekend mee qua zwakke punten maar vind em iig veeeeel te duur :)

frankie

Bericht door frankie » 27 jul 2017, 21:41

De 1,4 Tjet is een fijn en betrouwbaar blokje. Geen multiair dus dat is een pluspunt.

Japster

Bericht door Japster » 27 jul 2017, 23:17

De objectiviteit spreekt me aan heren! Ik merk dat men 8K toch aan de prijs vind voor deze italiaanse schone. Misschien dient de roze bril enigszins vervangen te worden...😞

MVB

Bericht door MVB » 28 jul 2017, 09:31

Als je er lang mee blijft rijden kun je hem over een langere tijd afschrijven dan valt de pijn wel mee :wink:

Wanneer jij het een mooie auto vind en het geld er voor over hebt lekker een mooi exemplaar uit zoeken, Nederland is al veel te saai.
Heb je dit exemplaar al gezien.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/lanci ... ?cldtidx=6

Geertmans

Bericht door Geertmans » 28 jul 2017, 09:57

Die laatste tip is een mooie.
Ik heb een paar jaar geleden op het punt gestaan zo'n ding aan te schaffen. 1.4 Turbo is een prettig motortje. Echter ga ik waarschijnlijk later een keer voor de diesel.

Arthur

Bericht door Arthur » 28 jul 2017, 10:02

164kkm gelopen en net zo duur als die in de openingspost...

Japster

Bericht door Japster » 28 jul 2017, 10:21

De Delta bij Sam van Dalen heb ik ook gezien wel een strak ding, alleen idd 50.000KM meer gelopen dan het model in de openingspost. En dat voor dezelfde prijs. Ik vind de prijzen over het algemeen best uit elkaar liggen. Wil niet weten wat men voor deze delta's terug terug kreeg bij inruil en wat de dealer er nu voor vraagt. Volgens mij krijg ik dan last van huilbuien...

Arthur

Bericht door Arthur » 28 jul 2017, 10:23

En dat bij een auto van 8k... Dan zou je verwachten dat het eens 1-2k per jaar is. Ik vermoed dat dit amper de helft oplevert bij inruil.

Niels

Bericht door Niels » 28 jul 2017, 11:43

Dat denk ik dus ook.... Dat is nog het meeste wat mij tegen staat, je koopt het als "exclusief" en ruilt in als een winkeldochter. Trouwens... hoe lang staan ze te koop? Dan kun je altijd nog een scherp bod doen mocht het al een lange periode zijn.

MVB

Bericht door MVB » 28 jul 2017, 16:50

Als importeren een optie is, deze staat redelijk dichtbij de grens :thumbup:

https://www.autoscout24.nl/aanbod/lanci ... cldtidx=18

Japster

Bericht door Japster » 28 jul 2017, 18:33

Voor die prijs laat zich dat wel doen, valt ook nog wel mee te onderhandelen lijkt me. Enkele rit vanuit het zuiden des lands is 250 km... Zou een leuke roadtrip kunnen worden :)

Macboy

Bericht door Macboy » 28 jul 2017, 23:27

Dergelijke roadtrips zijn inderdaad altijd gaaf !!

Japster schreef: 27 jul 2017, 16:03 Vrouwlief haar daily is een santa fe uit 2007 (2.7 V6) door de vele kilometers die zij zal gaan maken voor haar werk ben ik genoodzaakt deze de laan uit te sturen.
Ik las dit verkeerd maar gelukkig bedoelde je de auto en niet de vrouw...

Plaats reactie