rechtsbijstand ingeschakeld

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
theo300pk+

Re: rechtsbijstand ingeschakeld

Bericht door theo300pk+ » 12 jun 2017, 14:47

Inmiddels niet veel verder.

Auto moet nog naar Dekra voor motor expertise.

Alvorens dit te laten uitvoeren eerst de mapping laten checken.
Een onverklaarbare 7% minder brandstof in het mengsel.
Niet schokkend want auto was zo veilig afgesteld dat er toch geen detonatie optrad, maar wel aanleiding tot nader onderzoek van brandstof voorziening ed.

Afspraak gemaakt maar vooruitlopend daarop elders remmen ontlucht omdat ook met nieuwe schijven de auto bagger remde. Naar tevredenheid opgelost en het zijn nu weer echte stoppers.
Daarbij ook de afstelling van koppelingspedaal verbeterd. Daarna zonder kraken in zijn achteruit.
Nog tegen beter weten in - tevergeefs - getracht in de ecu naar de 7% minder brandstof te zoeken (uiteraard op slot).

Alleen vervelende bijvangst, op terugweg hikkend, hortend en stotend - draadbreuk kabelboom? beschadiging ecu? - met bizar hoge afr-waarden (17,5 ipv 14,7) naar huis.
Met mapper afspraak ook naar oorzaak daarvan te zoeken.

Enfin, als laatste.
Eerst zat de versnelling muurvast in 1 en was niet meer los te krijgen.
Gisteravond weer zitten pielen en trekken aan pook; en warempel versnelling weer in vrij gekregen alleen wel met motor uit. En bovendien kan ik weer alle versnellingen inleggen en uithalen met en ZONDER koppeling? Echter nog steeds met motor uit.
Met motor aan, no way de versnellingen in te leggen.
Is de oorzaak de koppeling (ACT 800 nm en 3000 km oud), schakelmechanisme of versnellingsbak.

Auto is niet te rijden.
Wordt volgende maand met oplader opgehaald.
En eerst versnellings probleem oplossen en daarna nog eens de 7% minder brandstof met nog eens de additionele bijvangst. :kotsen:

Een enkele ontwikkeling in de RB kwestie naar de tuner.
Deze had me na de schade voorlopig het bos in gestuurd met de opmerking dat hij de olie elder op residuen zou laten onderzoeken.
Na een paar maanden nog maar eens geinformeerd naar de uitslag bij diens advocaat.
Waarop deze niet verder kwam dat het onderzoek had opgeleverd "dat de motorolie regelmatig ververst moest worden".

Dus helemaal niets gedaan.
Trouwens ook al eens eerder 2 jaar geleden idem dito met tuner meegemaakt. Ook olietest.
Een charlatan, leugenaar en bedrieger. :devil:
Wil daar nooit meer komen.

Trouwens, iemand enig idee waar te zoeken mbt versnellingbak.

Theo

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 12 jun 2017, 15:01

Een AFR van 17+ Das superarm. Daar kan zon blok niet tegen

Leike

Bericht door Leike » 12 jun 2017, 19:48

Klinkt alsof je koppeling niet helemaal vrijkomt.

Controleer of je slave-cilinder nog genoeg slag maakt. Vloeistof verversen en ontluchten kan nooit kwaad nadat ie zolang stil heeft gestaan

Mij is nou niet echt duidelijk wat je schade nou precies hebt behalve het olieverbruik, een lek-test is toch zo uitgevoerd en zegt al aardig wat.
Hetzelfde met een olie-analyse, zijn legio bedrijven die het doen.

Anko

Bericht door Anko » 26 jun 2017, 11:50

Auto staat inmiddels hier, zowel cilinders, leiding als niveau gecheckt, en ook met endoscoop drukgroepvorken gecheckt.
Plaat zit vast tussen drukgroep en vliegwiel, maar center schuift wel over as.

Allicht plaat gebarsten of de voering gaan schredden.(is een organische plaat).
komende week gaat er bak er vanaf om de schade te kunnen bekijken..

Hoe dit weer mogelijk is, is een raadsel.
Plakken komt wel eens voor maar is zo opgelost door te starten met koppeling in in versnelling.. deze niet.

Wordt vervolgt

harrydijkstra2

Bericht door harrydijkstra2 » 26 jun 2017, 14:31

Hoop dat zijn auto nu gewoon rijdbaar wordt zodat je er ook plezier van kunt hebben!

Harry

Anko

Bericht door Anko » 04 jul 2017, 09:04

Kneuterigheid op ten top..

De gaffel zit bij subaru bovenop, daaromheen hoort een rubber te zitten... rubber zat er niet.
Theo heeft een reversed scoop op zn wagen, die is dus gewoon open..
door het lange stilstaan buiten is door de regen en het bijbehorende water alles gaan roesten.. was slechts een kwestie van tijd voordat alles vast zou gaan zitten.

Nieuwe plaat is besteld, vliegwiel wordt gevlakt, drukgroep was nog te redden.
Laatst gewijzigd door Anko op 02 mar 2018, 16:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Mark W. Scholten

Bericht door Mark W. Scholten » 04 jul 2017, 13:36

Wat een ellende zeg :( Succes met dit hele verhaal ! Ik ga eens op SCN checken om welke tuner het nu gaat ;) Zelf jaren lang met veel plezier Subaru gereden maar ook gedonder gehad met een tuner wat eigenlijk nooit goed is opgelost die partij. Van ellende maar een andere ECU gekocht via Wouter Vreedijk en toen liep ie eindelijk zoals ie moest :)

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » 04 jul 2017, 20:12

erg zuur aangezien het al zoveel tijd, geld en energie heeft gekost.

jammer dat dit soort "tuners" bestaan, je zal dan vast ook niet de enige klant zijn die niet te spreken is over deze tuner.

theo300pk+

Bericht door theo300pk+ » 04 jul 2017, 21:59

Inmiddels draai ik al een tijdje mee in de Subaru scene; sinds 1999.
En ik door schade en schande kan ik nu beetje het kaf van het koren scheiden.
Tot op heden zijn er van de bedrijven waar ik persoonlijk ervaring mee heb nog maar weinig waar ik zaken mee wil doen.
Google Tuning/Anko, EMS/Mark Verhoeven en Ace Motorsport/Jerry.
Deskundige bedrijven waar je - heel belangrijk - niet genaaid wordt als je deze partij in goed vertrouwen de vrijheid geeft om naar eigen inzichten het beste voor je te doen.

Trouwens, nalatigheid met rubber matje niet enige.
Is slechts een van de ellenlange reeks met fouten en bedrog.

Fouten als een custom-build inlaatspruitstuk, wat 4x! tijdens mappen scheurde. Extra kosten van steeds weer opnieuw mappen. De kosten en tijd verbonden aan het heen en weer vervoeren naar de tuner om de schade te herstellen. Het enorme extra vertraging om daarna weer ingepland te worden voor het mappen.
Montage van de verkeerde nokke-as sensor, waardoor niet alleen weer blok uit- en in elkaar moet, maar bovendien wederom alle mapping die weer nadien opnieuw gedaan moet worden.
Lek in de ciilinderkop wat blijkt als Mark wil gaan mapppen. Idem tijd, kosten en bloed zweet en tranen voor de logistiek van de auto heen en weer.

Maar ook bedrog.
Mijn auto laten staan en ondertussen auto's van andere klanten bouwen. Interessant doen en mij een zgn noviteit exclusief van hem verkopen tbv de stationair loop. Enfin, voor 100 euro laat ik dan niet onbenut. Naderhand blijkt Mark iets van een lullig vastgelast plaatje oid bij het gasklephuis te hebben verwijdererd en weggegooid. Was gewoon nep.
Mij zgn 1000 pk zuigers en drijfstangen verkopen. Hele blok daarvoor met peperdure toeters en bellen laten uitvoeren. Hoor ik nu dat deze goed zijn voor max. ca. 600 pk.
Ik had voor veel minder geld en met veel minder tijd destijds ook kunnen kiezen voor een veilige 550 pk. Dat is voor een built-block van een Subaru geen rocket science. Had me een fractie van het geld en de tijd gekost. Nu jarenlang voor nop kosten en ellende gehad.
In het juridisch geschil schermen dat hij een oliemonster heeft genomen om diagnose te stellen van residuen ed. Op mijn vraag wat daar nou uit is gekomen bij monde van zijn jurist "het olieonderzoek heeft uitgewezen dat ik genoeg olie moet verversen".
Wat een bullshit. Is gewoon liegen. Is niets monster genomen.

Dit is slechts een kleine greep wat ik heb meegemaakt. Kan er een boek over schrijven, wat ik dus hier niet doe.

Wel waarschuw ik iedereen voor deze oplichter en beunhaas, die mij hierom vraagt voor zijn auto.

Theo

Anko

Bericht door Anko » 05 jul 2017, 09:46

Waar ik mezelf nog het meeste aan irriteer is dat er al jaren lang(sedert ik subaru rij(!)) hoog van de toren geblazen wordt dat het wel even 800pk gedaan wordt, iedereen die dat in twijfel trekte was een idioot en wist niet wat hij deed want het was zo makkelijk....
Laatst gewijzigd door Anko op 02 mar 2018, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.

PimV
Auto: E46 M3

Bericht door PimV » 20 jul 2017, 10:01

Gaat dit verhaal nu nog steeds door?! Ik volg het Subaruwereldje al ruim een jaar niet meer, maar het lijkt ook wel of echt alles fout gaat wat maar fout kan gaan en blijft gaan aan deze auto.
Ook wel interessant dat deze tuner een beetje van de troon aan het vallen is... Ik kan me nog herinneren een paar jaar geleden was het een beetje ZH tegen NH in het Subaru wereldje en werd de beste man op handen gedragen (daar deed jij overigens niet aan mee geloof ik Anko, jij was altijd al eigenwijs :tong: ) terwijl iedereen hier in ZH al meer dan sceptisch was over die verhalen.

Wel heel gaaf dat je nu een eigen zaak aan het opstarten bent en ondanks alle hoon destijds gewoon door gaat! :thumbup:

On topic: Knap waardeloos Theo, dat had ik paar jaar geleden ook al bij SCN aangegeven. Hoop dat je niet te laat bent met zaak opstarten, want volgens mij hadden de meesten al in 2015 door dat het niks meer ging worden als ik het betreffende topic zo eens terug blader...
Veel succes er mee in ieder geval! Al zal denk ik het geld maar een schrale troost zijn voor alle frustratie en geduld afgelopen jaren..

Anko

Bericht door Anko » 21 jul 2017, 10:15

Ik ben niet eigenwijs, ik ben dwars.. iets wat een goede eigenschap is gebleken want waar overal troep uit elkaar valt blijft hetgene wat uit mijn werkplaats rolt maar werken..

Hier nog wat plaatjes voor de beeldvorming, plaatjes zeggen meer dan praatjes, en ik heb van beide meer dan genoeg..
-Fotos zijn gemaild aan Theo-
Nu hebben subarus nogal veel kansen tot lekken, maar als alles gereviseerd en vervangen is verwacht je toch dat het de komende 10 jaar weer lekvrij is...
Laatst gewijzigd door Anko op 02 mar 2018, 16:20, 4 keer totaal gewijzigd.

Rogerb
Auto: Bmw Z3 Coupe

Bericht door Rogerb » 21 jul 2017, 10:53

ai, geen fraaie plaatjes

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 21 jul 2017, 14:23

Nondeju zeg .......

Mark W. Scholten

Bericht door Mark W. Scholten » 21 jul 2017, 14:37

Omg

ErikS

Bericht door ErikS » 23 jul 2017, 14:54

Foto's doen het niet bij mij....

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 25 jul 2017, 14:15

Hier doen de foto's het ook niet.

Heb trouwens al m'n bakje popcorn kllaargezet, spill the beans wat betreft die prutsende clown!

theo300pk+

Bericht door theo300pk+ » 27 jul 2017, 13:31

PimV schreef: 20 jul 2017, 10:01 Gaat dit verhaal nu nog steeds door?! Ik volg het Subaruwereldje al ruim een jaar niet meer, maar het lijkt ook wel of echt alles fout gaat wat maar fout kan gaan en blijft gaan aan deze auto.
Ook wel interessant dat deze tuner een beetje van de troon aan het vallen is... Ik kan me nog herinneren een paar jaar geleden was het een beetje ZH tegen NH in het Subaru wereldje en werd de beste man op handen gedragen (daar deed jij overigens niet aan mee geloof ik Anko, jij was altijd al eigenwijs :tong: ) terwijl iedereen hier in ZH al meer dan sceptisch was over die verhalen.

Wel heel gaaf dat je nu een eigen zaak aan het opstarten bent en ondanks alle hoon destijds gewoon door gaat! :thumbup:

On topic: Knap waardeloos Theo, dat had ik paar jaar geleden ook al bij SCN aangegeven. Hoop dat je niet te laat bent met zaak opstarten, want volgens mij hadden de meesten al in 2015 door dat het niks meer ging worden als ik het betreffende topic zo eens terug blader...
Veel succes er mee in ieder geval! Al zal denk ik het geld maar een schrale troost zijn voor alle frustratie en geduld afgelopen jaren..
Hoi Pim,

Ik weet niet of jij dezelfde voor je hebt in je reactie.
Degene die mij gedupeerd heeft is Veldetuning uit Wormerveer.

met vriendelijke groet,

Theo

theo300pk+

Bericht door theo300pk+ » 27 jul 2017, 13:33

Mark W. Scholten schreef: 21 jul 2017, 14:37 Omg
Hoi Mark,

Ik weet niet met wie jij slechte ervaringen hebt, maar in mijn geval is het Veldetuning uit Wormerveer die mij gedupeerd heeft.

met vriendelijke groet,

Theo

theo300pk+

Bericht door theo300pk+ » 27 jul 2017, 13:35

Pim en Mark pm gestuurd om te kijken of zij ook met mijn tuner vergelijkbare ervaringen hebben.
Ben wel benieuwd naar andere slachtoffers van deze tuner.

Theo

PeterB

Bericht door PeterB » 27 jul 2017, 13:53

Officieel is het Veldetuning uit West-Knollendam.
;)

Mark W. Scholten

Bericht door Mark W. Scholten » 27 jul 2017, 16:11

Ik had een slechte ervaring met in dit geval een andere slechts tuner ;) Ik bleek achteraf de 1e WRX te zijn waarop deze ECU werd gezet. Gelukkig destijds door Wouter Vreedijk opgelost door het vervangen van een andere ECU :)

PimV
Auto: E46 M3

Bericht door PimV » 27 jul 2017, 17:31

theo300pk+ schreef: 27 jul 2017, 13:31
PimV schreef: 20 jul 2017, 10:01 bla bla bla
Hoi Pim,

Ik weet niet of jij dezelfde voor je hebt in je reactie.
Degene die mij gedupeerd heeft is Veldetuning uit Wormerveer.

met vriendelijke groet,

Theo
Dag Theo,
In plaats van een PM heb je mij geciteerd. Maakt voor mij niks uit hoor, ik ga niks typen wat het daglicht niet kan verdragen ;)
Details weet ik inmiddels niet meer van de verhalen, is al weer enige jaren geleden en ik kan ze zelf ook niet controleren. Blijkbaar zijn er meer projectjes daar fout gegaan wat weggemoffeld werd.
Ook werd er wel eens afgegeven op het werk van één van de, zo niet dé grootste Subarukenners van Nederland terwijl er een hoop trucjes / kennis is afgekeken van die betreffende persoon om daarmee vervolgens zelf hoog van de toren te gaan blazen.

Maar goed, in totaal blijft het een moeilijk verhaal. Achteraf is het makkelijk praten natuurlijk, maar iemand zonder vergelijkbare ervaring die wel eens een 800 pk blokje gaat bouwen is natuurlijk ook een erg grote gok...

@ Anko --> foto's werken niet. Ben wel benieuwd.

Macboy

Bericht door Macboy » 28 jul 2017, 22:59

Hij houdt het spannend met niet werkende foto's ;)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 29 jul 2017, 12:17

Ze waren wel werkend, heb ze gezien. Doen het nu idd niet meer.

Plaats reactie