Supermoto Topic
-
- Berichten: 9981
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Supermoto Topic
Gaaf Youp!
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Jep... Het draait allemaal om fun en het is extreem leerzaam voor wat betreft motorbeheersing. Het is ook niet voor niks dat de MotoGP mannen dit regelmatig doen.Riceaux schreef: ↑14 jun 2017, 09:29 Gaaf! Ik snap niet dat dit niet veel populairder is. Combinatie van ontrack en offtrack is toch puur genieten? Lijkt wel wat op de rallyecross die je in Engeland veel ziet met auto's, ook super gaaf! Ben er nu wel over uit dat ik na de zomer m'n rijbewijs ga halen. Thnx Youp!
Het nadeel voor velen echter is het onderhoud. Je blijft aan het sleutelen... Doe je dat niet, loopt de boel keihard kapot. En betrouwbare 2e hands machines zijn schaars. Het is dus geen héél goedkope hobby. Dat gezegd hebbende; een beetje trackdays rijden met een vierwieler is duurder.
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5299
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Supermoto Topic
Altijd al wel met een scheef ook naar Supermoto's gekeken en vorige week dan voor het eerst uberhaupt motorgereden (proefles). Buiten het feit dat een crosser/supermoto mij aanspreekt, lijkt het mij ook wel een goede weg om de beheersing ervan een beetje op te bouwen.
Wat vragen voor de SM-rijders hier
- is een SM als 690SMC-R/SXV550 ed ook een beetje te gebruiken voor de andere ritten, buiten het rammen/raggen
- nog goede tips voor modellen
- SXV550, is dat nu wel of niet te doen, mits goed in onderhoud (qua specs is er niet veel woester lijkt het)
- hoe kijken jullie naar de grote supermoto's (Hypermotard 939SP, 990 SMR etc)
Wat vragen voor de SM-rijders hier
- is een SM als 690SMC-R/SXV550 ed ook een beetje te gebruiken voor de andere ritten, buiten het rammen/raggen
- nog goede tips voor modellen
- SXV550, is dat nu wel of niet te doen, mits goed in onderhoud (qua specs is er niet veel woester lijkt het)
- hoe kijken jullie naar de grote supermoto's (Hypermotard 939SP, 990 SMR etc)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
Onlinemartll
- Berichten: 1409
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Supermoto Topic
- SM kan je prima gebruiken voor andere ritten, maar de snelweg rijdt niet echt fijn.Kasteel schreef: ↑14 jul 2017, 14:48 Altijd al wel met een scheef ook naar Supermoto's gekeken en vorige week dan voor het eerst uberhaupt motorgereden (proefles). Buiten het feit dat een crosser/supermoto mij aanspreekt, lijkt het mij ook wel een goede weg om de beheersing ervan een beetje op te bouwen.
Wat vragen voor de SM-rijders hier
- is een SM als 690SMC-R/SXV550 ed ook een beetje te gebruiken voor de andere ritten, buiten het rammen/raggen
- nog goede tips voor modellen
- SXV550, is dat nu wel of niet te doen, mits goed in onderhoud (qua specs is er niet veel woester lijkt het)
- hoe kijken jullie naar de grote supermoto's (Hypermotard 939SP, 990 SMR etc)
- SXV ken ik nog van toen ze net uitkwamen, bijna iedereen had er motorische problemen mee er waren maar een paar uitzonderingen. Maar het is wel een hele mooie machine.
- Grote "SM's", alleen ervaring met een SMV750 Dorsoduro, daar was prima mee te rijden op snelweg en niet eens zo heel gek in onderhoudsintervallen.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
1) 690 wel, SXV niet.Kasteel schreef: ↑14 jul 2017, 14:48 Altijd al wel met een scheef ook naar Supermoto's gekeken en vorige week dan voor het eerst uberhaupt motorgereden (proefles). Buiten het feit dat een crosser/supermoto mij aanspreekt, lijkt het mij ook wel een goede weg om de beheersing ervan een beetje op te bouwen.
Wat vragen voor de SM-rijders hier
- is een SM als 690SMC-R/SXV550 ed ook een beetje te gebruiken voor de andere ritten, buiten het rammen/raggen
- nog goede tips voor modellen
- SXV550, is dat nu wel of niet te doen, mits goed in onderhoud (qua specs is er niet veel woester lijkt het)
- hoe kijken jullie naar de grote supermoto's (Hypermotard 939SP, 990 SMR etc)
690: De 690 is eigenlijk een lichte naked bike in SM uitdossing. Voor meer dan een bospaadje is de vering niet geschikt en met meer dan 150kg rijklaar is hij enorm zwaar. Het voordeel is dat ze relatief weinig onderhoud nodig hebben, zuinig zijn en je kan er prima lange afstanden op doen. Persoonlijk vind ik het Duke rijwielgedeelte beter bij het motorblok passen en daar kan je net zo goed mee hoonen. Misschien nog wel beter, want laag zwaartepunt...
SXV: Meer hardcore dan de SXV krijg je niet. Dit is gewoon een competitie twin. Los van de gremlins die de eerdere modellen teisterden, zijn ze best betrouwbaar te krijgen. Mits je als een dwaas onderhoud pleegt. Iedere 750-1000km olie verversen en iedere 10k (allemaal straatkilometers) reviseren. En dat is duur, vreselijk duur... De onderdelen ansich zijn al niet goedkoop en omdat het een twin is, zitten er grofweg 2x zo veel in als bij een andere machine. Ik heb zelf even overwogen om er een te kopen, omdat mij dat onderhoud niet boeit, maar uiteindelijk besloten toch aan m'n Husky vast te houden.
2) Moeilijk... Een 2e hands Husqvarna 450/510 SMR op de kop tikken en direct laten reviseren, of een nieuwe SWM (in principe de zelfde brommer) zou mijn keuze zijn. Dat is de beste mix van hardcore en user friendlyness. Laag gewicht (~115kg rijklaar als je alle onnodige shit gestripped hebt), prima vering voor echt SM werk (verlichting er af en het circuit op, 10m tafels springen is geen probleem), vinnig blok en acceptabele onderhoudsintervallen. Een RedMoto Honda CRF is ook een optie, al is dat weer een tandje meer hardcore. Zelf een enduro ombouwen (KTM, Husqvarna, Yamaha, etc.) kan ook, maar dat is behoorlijk aan de prijs... Of een reeds omgebouwde enduro kopen.
3) Geen vergelijk. Dat zijn zware naked bikes hoog op hun poten, eigenlijk zijn het gewoon de SUV's onder de motorfietsen. Een maat van me had een 990SMR met alle fancy extra's. Ik heb daar wel eens op gereden, heerlijke motor. Maar echt geen SM. Je moet een groot hart hebben om zo'n ding dwars te zetten en het doet veel pijn in de portemonnee als je ze neerlegt. Needless to say dat het rijwielgedeelte en het gewicht ook volledig ongeschikt zijn voor iets anders dan asfalt.
Kortom, het hangt er sterk vanaf wat je zelf wil. Alle motoren die je noemt zijn prima machines, maar ze hebben allemaal hun specifieke werkgebied.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Overigens besloot één van de titanium kleppen van de TM twee weekjes geleden dat hij maar eens af moest breken onder vollast in de 3e versnelling. Auw auw auw auw... Het blok ligt nu uit elkaar, te wachten op onderdelen...
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5299
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Supermoto Topic
Thanks voor je input!Youp schreef: ↑17 jul 2017, 16:17
1) 690 wel, SXV niet.
690: De 690 is eigenlijk een lichte naked bike in SM uitdossing. Voor meer dan een bospaadje is de vering niet geschikt en met meer dan 150kg rijklaar is hij enorm zwaar. Het voordeel is dat ze relatief weinig onderhoud nodig hebben, zuinig zijn en je kan er prima lange afstanden op doen. Persoonlijk vind ik het Duke rijwielgedeelte beter bij het motorblok passen en daar kan je net zo goed mee hoonen. Misschien nog wel beter, want laag zwaartepunt...
SXV: Meer hardcore dan de SXV krijg je niet. Dit is gewoon een competitie twin. Los van de gremlins die de eerdere modellen teisterden, zijn ze best betrouwbaar te krijgen. Mits je als een dwaas onderhoud pleegt. Iedere 750-1000km olie verversen en iedere 10k (allemaal straatkilometers) reviseren. En dat is duur, vreselijk duur... De onderdelen ansich zijn al niet goedkoop en omdat het een twin is, zitten er grofweg 2x zo veel in als bij een andere machine. Ik heb zelf even overwogen om er een te kopen, omdat mij dat onderhoud niet boeit, maar uiteindelijk besloten toch aan m'n Husky vast te houden.
2) Moeilijk... Een 2e hands Husqvarna 450/510 SMR op de kop tikken en direct laten reviseren, of een nieuwe SWM (in principe de zelfde brommer) zou mijn keuze zijn. Dat is de beste mix van hardcore en user friendlyness. Laag gewicht (~115kg rijklaar als je alle onnodige shit gestripped hebt), prima vering voor echt SM werk (verlichting er af en het circuit op, 10m tafels springen is geen probleem), vinnig blok en acceptabele onderhoudsintervallen. Een RedMoto Honda CRF is ook een optie, al is dat weer een tandje meer hardcore. Zelf een enduro ombouwen (KTM, Husqvarna, Yamaha, etc.) kan ook, maar dat is behoorlijk aan de prijs... Of een reeds omgebouwde enduro kopen.
3) Geen vergelijk. Dat zijn zware naked bikes hoog op hun poten, eigenlijk zijn het gewoon de SUV's onder de motorfietsen. Een maat van me had een 990SMR met alle fancy extra's. Ik heb daar wel eens op gereden, heerlijke motor. Maar echt geen SM. Je moet een groot hart hebben om zo'n ding dwars te zetten en het doet veel pijn in de portemonnee als je ze neerlegt. Needless to say dat het rijwielgedeelte en het gewicht ook volledig ongeschikt zijn voor iets anders dan asfalt.
Kortom, het hangt er sterk vanaf wat je zelf wil. Alle motoren die je noemt zijn prima machines, maar ze hebben allemaal hun specifieke werkgebied.
Jammer van de SXV, pk/kilo/ervaringen zijn echt dik in orde, maar dergelijke interval is wellicht niet echt bruikbaar
SWM had ik nog nooit van gehoord, maar na eea gelezen te hebben wellicht idd een leuke optie!
Zodra het papiertje binnen is snel maar eens eea huren om te kijken wat het beste bij me past (en waar ik het uberhaupt voor ga gebruiken )
Aiiiii
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Hier nog een oude maar daardoor niet minder up-to-date supermoto review:
http://www.visordown.com/features/road- ... -vs-sxv550
http://www.visordown.com/features/road- ... -vs-sxv550
- Alexander
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
- Locatie: Nürburgring 1700+ laps
Re: Supermoto Topic
Gisteren 200km gereden met een Husqvarna 701. Voor mij de eerste keer met een supermoto, het was er nooit eerder van gekomen. Stom, stom want wat een lol heb je met zo'n ding natuurlijk. Bruut zo een Husky maar ook super veel vertrouwen geeft dan ding.
Meestal wel wat aan te merken aan een motor, niet aan deze. Remt uitstekend, zo de bocht in. Ook achter goed doseerbaar. Voorwiel van de grond op het gas in zn twee. Superwendbaar natuurlijk, ideale zitpositie en zelfs de standaard uitlaat gaf nog een lekkere bruaaaap
Ben fan van SM's geworden
Meestal wel wat aan te merken aan een motor, niet aan deze. Remt uitstekend, zo de bocht in. Ook achter goed doseerbaar. Voorwiel van de grond op het gas in zn twee. Superwendbaar natuurlijk, ideale zitpositie en zelfs de standaard uitlaat gaf nog een lekkere bruaaaap
Ben fan van SM's geworden
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5299
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Supermoto Topic
Vandaag geslaagd voor AVB, vorige week vrijdag voor theorie .
Ja dat wakkert het ff lekker aanYoup schreef: ↑18 jul 2017, 07:32 Hier nog een oude maar daardoor niet minder up-to-date supermoto review:
http://www.visordown.com/features/road- ... -vs-sxv550
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Good busy!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Supermoto Topic
Dit is mijn oude Honda XR650R die ik compleet gestript had en omgebouwd van desert racer naar SM. Echt een geweldige machine was dat, alhoewel eigenlijk veel te zwaar om het echt op te nemen tegen de 'echte' SM's. Heerlijk knallen door de stad en de canyons was het leukste. Lange snelwegritten kon ook, maar daar was echt weinig leuks aan. Open uitlaat plofte ook aardig goed. Mocht ik nu weer een motorfiets kopen dan zou het hoogstwaarschijnlijk weer een SM worden, of iets in die trant zoals een Hypermotard.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Cool man.
Begin 2000 werd er gewoon nog met die lompe 650cc varkens geraced in het WK.
Begin 2000 werd er gewoon nog met die lompe 650cc varkens geraced in het WK.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Zo, dat was 2017....
Mijn eerste echte volle seizoen competitie, afgezien van de Endurance Cup wedstrijden van de afgelopen twee jaar. Dit jaar bij de SOBW, enkel op asfalt. Mijn air-time verslaving heb ik echter wel gevoed door een aantal dagen te gaan trainen op de Harz-ring en Lelystad.
Het jaar kende wat ups en downs. De eerste down, zoals al eerder genoemd, het niveau bij de SOBW... Gelijk gevolgd door een up, want gedurende het seizoen heb ik mijn rondetijden van 7 seconden achterstand per ronde ten opzichte van de kopgroep, teruggebracht naar pak hem beet 4 seconden. Veel geleerd dus! Uiteindelijk heb ik ook nog een drietal Rookie overwinningen geboekt, m.a.w. snelste nieuwkomer.
De grootste down echter was de mechanische pech die mijn TM geleden heeft... Boem, krak! Één der titanium kleppen besloot de zuiger te penetreren...
Hierdoor heb ik één regenrace gemist (welke mij in retrospect de algemene Rookie overwinning voor het hele jaar had kunnen opleveren) en heb ik de Husqvarna van stal moeten trekken om toch nog wat puntjes bij elkaar te sprokkelen in de daaropvolgende twee wedstrijden. Die twee wedstrijden vonden echter plaats in een dubbel weekend met zaterdag én zondag wedstrijden. De veringafstelling van de Husq is niet optimaal, waardoor er te veel druk op de achterband staat...
Op zaterdag twee keer een 5e plaats weten te bemachtigen, maar ten koste van mijn splinternieuwe achterband. Die heb ik helemaal aan gort gereden waardoor er op zondag niks meer te behalen viel dan een 8e en 9e plaats.
Goed, na de zomerstop en training in Duitsland goed herpakt door op een drijfnat Emmen mijn eerste algemene overwinning (en dus mijn eerste beker) te pakken! Eerlijk is eerlijk, het startveld was "beperkt". Maar de nummer 2 uit het kampioenschap, die op het asfalt een seconde of 4 sneller is per ronde dan dat ik ben, heb ik in de regen verslagen, fair and square.
Uiteindelijk ben ik zeer tevreden 2e geworden in het Rookie kampioenschap en 4e algemeen.
Volgend jaar, nieuwe ronde, nieuwe fiets, nieuwe kansen.
Mijn eerste echte volle seizoen competitie, afgezien van de Endurance Cup wedstrijden van de afgelopen twee jaar. Dit jaar bij de SOBW, enkel op asfalt. Mijn air-time verslaving heb ik echter wel gevoed door een aantal dagen te gaan trainen op de Harz-ring en Lelystad.
Het jaar kende wat ups en downs. De eerste down, zoals al eerder genoemd, het niveau bij de SOBW... Gelijk gevolgd door een up, want gedurende het seizoen heb ik mijn rondetijden van 7 seconden achterstand per ronde ten opzichte van de kopgroep, teruggebracht naar pak hem beet 4 seconden. Veel geleerd dus! Uiteindelijk heb ik ook nog een drietal Rookie overwinningen geboekt, m.a.w. snelste nieuwkomer.
De grootste down echter was de mechanische pech die mijn TM geleden heeft... Boem, krak! Één der titanium kleppen besloot de zuiger te penetreren...
Hierdoor heb ik één regenrace gemist (welke mij in retrospect de algemene Rookie overwinning voor het hele jaar had kunnen opleveren) en heb ik de Husqvarna van stal moeten trekken om toch nog wat puntjes bij elkaar te sprokkelen in de daaropvolgende twee wedstrijden. Die twee wedstrijden vonden echter plaats in een dubbel weekend met zaterdag én zondag wedstrijden. De veringafstelling van de Husq is niet optimaal, waardoor er te veel druk op de achterband staat...
Op zaterdag twee keer een 5e plaats weten te bemachtigen, maar ten koste van mijn splinternieuwe achterband. Die heb ik helemaal aan gort gereden waardoor er op zondag niks meer te behalen viel dan een 8e en 9e plaats.
Goed, na de zomerstop en training in Duitsland goed herpakt door op een drijfnat Emmen mijn eerste algemene overwinning (en dus mijn eerste beker) te pakken! Eerlijk is eerlijk, het startveld was "beperkt". Maar de nummer 2 uit het kampioenschap, die op het asfalt een seconde of 4 sneller is per ronde dan dat ik ben, heb ik in de regen verslagen, fair and square.
Uiteindelijk ben ik zeer tevreden 2e geworden in het Rookie kampioenschap en 4e algemeen.
Volgend jaar, nieuwe ronde, nieuwe fiets, nieuwe kansen.
Laatst gewijzigd door Youp op 25 apr 2018, 11:08, 3 keer totaal gewijzigd.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Hier nog een tweetal filmpjes van een trainingssessie @ TT-Junior Track Assen afgelopen weekend, lekker rammen :
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5299
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Supermoto Topic
Supercool Youp!! Waarom nieuwe motor btw, wildere specs/ander merk of gewoon weer fris aan de slag?
-
- Berichten: 3628
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Supermoto Topic
Wauw!
Van harte gefeliciteerd met die prachtige resultaten! Erg gaaf om te zien en lijkt me heerlijk om je zo uit te kunnen leven op de motor.
Van harte gefeliciteerd met die prachtige resultaten! Erg gaaf om te zien en lijkt me heerlijk om je zo uit te kunnen leven op de motor.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Meh, veel wildere specs dan een TM ga je niet vinden, maar ik wil eens wat anders proberen en inderdaad weer fris aan de slag... De TM is inmiddels alweer vier jaar oud en voordat hij plofte was ik al aan het mijmeren over het zelf ombouwen van een Honda.
Na het opmaken van het kostenplaatje heb ik uiteindelijk echter een '18 Husqvarna FS450 besteld. Het vermogen zal met 63pk misschien iets minder zijn dan dat van de TM, maar de Husqvarna is weer een paar kilogram lichter (104.8kg droog), grotendeels geholpen door tubeless Alpina wielen (17*5.0" achter, 16.5*3.5" voor), luchtvering (waar ik nog mijn twijfels over heb) en een kunststof/koolstofvezel subframe. Verder zit er af fabriek een Suter slipperclutch in (de TM heeft een Adler) en beschikt het ding over traction control en launch control (ja, écht).
Voor de cijferfreaks, ik heb de TM en de Husky 510 op de weegbrug gehad dit jaar:
TM 450 : 123,0kg
- Volle tank (+/- 9L)
- Binnenbanden
- 17*5.5" achtervelg
- 16.5*3.5" voorvelg
Husky 510 : 131,5kg
- Volle tank (+/- 7L)
- Binnenbanden
- Dubbele uitlaten
- Zonder verlichting
- 17*5.5" achtervelg
- 17*3.5" voorvelg
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Thanks!
En ja, dat is het... Met de auto heb ik me ook altijd heerlijk uit kunnen leven op het circuit, maar voor mij voegt dit wel iets extra's toe. Het lijkt meer op karten, het is allemaal veel intenser, ongefilterd... En beangstigender...
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Dat ging wat vlotter dan verwacht....
En omdat het in de garage op dit moment maar een rommeltje is:
En omdat het in de garage op dit moment maar een rommeltje is:
Laatst gewijzigd door Youp op 25 apr 2018, 10:46, 2 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5299
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Supermoto Topic
Congrats 8)
- frank de jonge
- Berichten: 9743
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Supermoto Topic
Mooie decoratie in huus zo
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Helaas blijft het voorlopig even bij decoratie... Geen tijd/beschikbaar circuit/weer voor een testdag...
-
- Berichten: 9981
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Supermoto Topic
Heerlijk Youp! Echt fantastisch gaaf spul!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten