F32 435iA M-Sport High Executive
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: F32 435iA M-Sport High Executive
Stond afgelopen week achter een 4-serie en het viel me op hoe breed dat ding oogt van achter t.o.v. de 3-serie. Bizar. Was op plaatjes nooit zo'n fan van de 4, maar in de juiste uitvoering vind ik 'm steeds mooier worden.
- Joop
- Berichten: 9067
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: F32 435iA M-Sport High Executive
De 4er is breder (+45mm) en lager (-20mm) geworden. Samen met de breder getrokken achterlichten en de ver doorlopende daklijn lijkt de auto daardoor daardoor breder, dan enkel het feit dat hij ook daadwerkelijk breder is.
- Joop
- Berichten: 9067
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: F32 435iA M-Sport High Executive
Inmiddels al weer dik twee maanden en een 6000km verder op de klok. Daarmee ook de eerste 'mijlpaal' doorbroken, namelijk de 50k grens. De auto bevalt in ieder geval nog steeds top.
Het laatste weekend van april met de 4er coupe in de weer geweest in West-Vlaanderen en de Vlaamse Ardennen tijdens een jaarlijks rondje sturen onder de noemer "Dutch Spring Run", dit jaar omgedoopt tot Flemish Spring Run. Dit jaar heb ik en een vriend van me het samenstellen van de route overgelaten aan onze Vlaamse autovrienden. Wel even spannend, want je weet eigenlijk niet helemaal waar je terecht komt, maar aan de andere kant ook wel eens lekker om vrij rond te kunnen rijden en lekker om je heen te kunnen kijken, zonder je te hoeven te bemoeien met de organisatie van de rit . Dit jaar de 9e editie en zoals gezegd geheel op Vlaamse bodem.
Vrijdagmiddag vertrokken richting omgeving Gent voor het eerste samenzijn onder het genot van een goede maaltijd een goed Belgisch biertje in de omgeving van Gent. Wat dat aan gaat zal het er op dat vlak weinig aan ontbreken dit weekend en kun je daar voor goed zijn in dit deel van België als je er een beetje bourgondische levensstijl op na houdt. De 4er coupe is verreweg de modernste auto van het stel dit jaar, nadat de Engelsen voor dit jaar hebben afgezegd. Samen met een Manta B moet dit jaar de Duitse eer hoog gehouden worden tegen de Italiaanse armada die rijdend 5 Alfa's en Fiat Barchetta telt en zo de verzameling auto's samen met een Triumph Spitfire dit weekend compleet maken. De Alfa's zijn op de 147 allemaal van een eigenaar, die er dit weekend vrienden mee laat rijden, zoals hij dit wel vaker doet. Totaal zullen er zes van de acht gebruikt worden dit weekend. Een 155 Q4 (nickname: Mr Shouty") moet op de eerste dag 'even' omgewisseld worden voor "Tante Giulia", omdat de motor niet erg lekker liep op de benzine die getankt was. De GTV 2.0 V6 TB wordt op de tweede dag ingewisseld voor de Spider Duetto 2.0.
Op weg naar België kan ik het rustig aan doen en hoeft de auto ook weinig inspanning te leveren en dat blijkt ook wel aan het benzineverbruik die op een 1L op 9,2km uit komt, rekening houdend dat ik de dag er voor in Münster heb getankt en al met een flinke vaart de Autobahn over naar huis was gereden. Bij stevig doorrijden levert dat normaal toch eerder een 1 op 6,5 à 7 op bij die snelheden en is de turbo toch niet echt heel zuinig bij die snelheden...
De eerste echte rijdag gaat over de wegen door West-Vlaanderen. Eigenlijk over het algemeen goede wegen, hier en daar een betonstuk met van die 'lekkere' dwarsnaden, waar de auto echt over heen lijkt te zweven. De kinderkopjes daarentegen , die we in een aantal oude en soms Middeleeuws ogende dorpjes tegenkomen, vindt het onderstel wel wat minder prettig. Als ik nog een rammeltje in de auto zocht, dan kan ik dat op deze wegen goed uit testen. Het enige rammeltje wat ik heb kunnen ontdekken zit bij de deurhendel van het linkerportier, dat lichtjes vibreert als we wat vlotter over de kasseien heen gaan. Echt heel snel gaat het overigens niet, aangezien de Alfaatjes over het algemeen korter op het asfalt liggen dan de 4 en voor me rijden en omdat ik me dit weekend in een volgende rol heb gemanoeuvreerd. De stukken met 'gaten' in de weg neemt de 4 daarentegen wel redelijk makkelijk, maar ook hier is het wel goed uitkijken, dat je niets stuk rijdt aan de auto. Al met al zal ik dit weekend iets meer moeten uit kijken op de echt smalle weggetjes, aangezien sommige wegen er nog echt erbarmelijker bij liggen dan de doorsnee wegen die je in de Ardennen aantreft.
Onderweg komen we langs diverse monumenten en andere aandenkens aan de Eerste Wereldoorlog tegen. Hoe vredig het landschap er nu bij lijkt te liggen, zo 'omgeploegd' lag het er 100 jaar terug bij. Een bezoek aan een van de grootste (Britse) militaire begraafplaatsen in België bij Ieper, nl. Tynecot Cemetry, doet je wel flink beseffen hoe zinloos de strijd in dit gebied wel niet geweest is. Ook de Last Post, die nog iedere dag in Ieper om 20u bij de Menenpoort wordt geblazen, maakt indruk.
De tweede dag gaat over de wegen in de Vlaamse Ardennen. Degene die af en toe het wielrennen volgt weet dat de Ronde van Vlaanderen ook door dit gebied heen trekt, over een langer traject, maar die voor deze dag ingekort is. Het gebied heeft niet veel gemeen met de 'echte' Ardennen, maar met de klimmetjes die aanwezig zijn, vaak ook nog geplaveid zijn met hobbelige kasseien en de bochtige, maar vaak ook smalle, weggetjes maakt het op zich best leuk rijden. Het is in ieder geval een heel andere dag dan de dag er voor die vooral door het vlakke deel van Vlaanderen ging. Het tempo zal deze dag daardoor nooit echt heel hoog komen te liggen op die stukken en eigenlijk alleen op de korte verbindingsstukken kan de 4 toch nog even de benen strekken. Daar waar ook de Alfaatjes zich beter thuis lijken te voelen op dat soort wegen. Van de Alfa's is de 1750 GT Veloce uit '69 toch wel mijn favoriet, al mogen de modernere GTV's ook wel mijn goedkeuring wegdragen. Blijft een mooi merk...
Al met al weer een leuk weekend weg met de auto, waarbij de 4 vooral dienst deed als comfortabele GT en daarmee ook helemaal in het plaatje van een Grand Tour past: in goed gezelschap en licht bepakt onderweg, over wegen met uitzicht en onderweg goed eten en drinken. Helemaal top...! Later deze maand gaan we de 4 wel weer een keer inzetten voor een vlotte Eifel- of Sauerlandtrip.
Tot slot nog een paar fotootjes, daar is het toch om te doen in dit topic...
De hele reeks is te vinden in het album: Flemish Spring Run 2017.















Het laatste weekend van april met de 4er coupe in de weer geweest in West-Vlaanderen en de Vlaamse Ardennen tijdens een jaarlijks rondje sturen onder de noemer "Dutch Spring Run", dit jaar omgedoopt tot Flemish Spring Run. Dit jaar heb ik en een vriend van me het samenstellen van de route overgelaten aan onze Vlaamse autovrienden. Wel even spannend, want je weet eigenlijk niet helemaal waar je terecht komt, maar aan de andere kant ook wel eens lekker om vrij rond te kunnen rijden en lekker om je heen te kunnen kijken, zonder je te hoeven te bemoeien met de organisatie van de rit . Dit jaar de 9e editie en zoals gezegd geheel op Vlaamse bodem.
Vrijdagmiddag vertrokken richting omgeving Gent voor het eerste samenzijn onder het genot van een goede maaltijd een goed Belgisch biertje in de omgeving van Gent. Wat dat aan gaat zal het er op dat vlak weinig aan ontbreken dit weekend en kun je daar voor goed zijn in dit deel van België als je er een beetje bourgondische levensstijl op na houdt. De 4er coupe is verreweg de modernste auto van het stel dit jaar, nadat de Engelsen voor dit jaar hebben afgezegd. Samen met een Manta B moet dit jaar de Duitse eer hoog gehouden worden tegen de Italiaanse armada die rijdend 5 Alfa's en Fiat Barchetta telt en zo de verzameling auto's samen met een Triumph Spitfire dit weekend compleet maken. De Alfa's zijn op de 147 allemaal van een eigenaar, die er dit weekend vrienden mee laat rijden, zoals hij dit wel vaker doet. Totaal zullen er zes van de acht gebruikt worden dit weekend. Een 155 Q4 (nickname: Mr Shouty") moet op de eerste dag 'even' omgewisseld worden voor "Tante Giulia", omdat de motor niet erg lekker liep op de benzine die getankt was. De GTV 2.0 V6 TB wordt op de tweede dag ingewisseld voor de Spider Duetto 2.0.
Op weg naar België kan ik het rustig aan doen en hoeft de auto ook weinig inspanning te leveren en dat blijkt ook wel aan het benzineverbruik die op een 1L op 9,2km uit komt, rekening houdend dat ik de dag er voor in Münster heb getankt en al met een flinke vaart de Autobahn over naar huis was gereden. Bij stevig doorrijden levert dat normaal toch eerder een 1 op 6,5 à 7 op bij die snelheden en is de turbo toch niet echt heel zuinig bij die snelheden...
De eerste echte rijdag gaat over de wegen door West-Vlaanderen. Eigenlijk over het algemeen goede wegen, hier en daar een betonstuk met van die 'lekkere' dwarsnaden, waar de auto echt over heen lijkt te zweven. De kinderkopjes daarentegen , die we in een aantal oude en soms Middeleeuws ogende dorpjes tegenkomen, vindt het onderstel wel wat minder prettig. Als ik nog een rammeltje in de auto zocht, dan kan ik dat op deze wegen goed uit testen. Het enige rammeltje wat ik heb kunnen ontdekken zit bij de deurhendel van het linkerportier, dat lichtjes vibreert als we wat vlotter over de kasseien heen gaan. Echt heel snel gaat het overigens niet, aangezien de Alfaatjes over het algemeen korter op het asfalt liggen dan de 4 en voor me rijden en omdat ik me dit weekend in een volgende rol heb gemanoeuvreerd. De stukken met 'gaten' in de weg neemt de 4 daarentegen wel redelijk makkelijk, maar ook hier is het wel goed uitkijken, dat je niets stuk rijdt aan de auto. Al met al zal ik dit weekend iets meer moeten uit kijken op de echt smalle weggetjes, aangezien sommige wegen er nog echt erbarmelijker bij liggen dan de doorsnee wegen die je in de Ardennen aantreft.
Onderweg komen we langs diverse monumenten en andere aandenkens aan de Eerste Wereldoorlog tegen. Hoe vredig het landschap er nu bij lijkt te liggen, zo 'omgeploegd' lag het er 100 jaar terug bij. Een bezoek aan een van de grootste (Britse) militaire begraafplaatsen in België bij Ieper, nl. Tynecot Cemetry, doet je wel flink beseffen hoe zinloos de strijd in dit gebied wel niet geweest is. Ook de Last Post, die nog iedere dag in Ieper om 20u bij de Menenpoort wordt geblazen, maakt indruk.
De tweede dag gaat over de wegen in de Vlaamse Ardennen. Degene die af en toe het wielrennen volgt weet dat de Ronde van Vlaanderen ook door dit gebied heen trekt, over een langer traject, maar die voor deze dag ingekort is. Het gebied heeft niet veel gemeen met de 'echte' Ardennen, maar met de klimmetjes die aanwezig zijn, vaak ook nog geplaveid zijn met hobbelige kasseien en de bochtige, maar vaak ook smalle, weggetjes maakt het op zich best leuk rijden. Het is in ieder geval een heel andere dag dan de dag er voor die vooral door het vlakke deel van Vlaanderen ging. Het tempo zal deze dag daardoor nooit echt heel hoog komen te liggen op die stukken en eigenlijk alleen op de korte verbindingsstukken kan de 4 toch nog even de benen strekken. Daar waar ook de Alfaatjes zich beter thuis lijken te voelen op dat soort wegen. Van de Alfa's is de 1750 GT Veloce uit '69 toch wel mijn favoriet, al mogen de modernere GTV's ook wel mijn goedkeuring wegdragen. Blijft een mooi merk...
Al met al weer een leuk weekend weg met de auto, waarbij de 4 vooral dienst deed als comfortabele GT en daarmee ook helemaal in het plaatje van een Grand Tour past: in goed gezelschap en licht bepakt onderweg, over wegen met uitzicht en onderweg goed eten en drinken. Helemaal top...! Later deze maand gaan we de 4 wel weer een keer inzetten voor een vlotte Eifel- of Sauerlandtrip.
Tot slot nog een paar fotootjes, daar is het toch om te doen in dit topic...

De hele reeks is te vinden in het album: Flemish Spring Run 2017.















-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: F32 435iA M-Sport High Executive
Zal een mooie rit geweest zijn. De GTV uit de laatste foto... 

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28658
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: F32 435iA M-Sport High Executive
Mooie foto's en leuk verslag! Is de F32 technisch nog afwijkend van de F30? Kan me voorstellen dat de auto goed bevalt ik zit ook elke dag met een smile in mijn 335i
verbruik herkenbaar, als je er voor gaat zitten is het snel 1 op 7 maar woon-werk is ook rustig 1 op 12 verschil tussen hard en rustig rijden is icm een turbo behoorlijk groot.

- Joop
- Berichten: 9067
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: F32 435iA M-Sport High Executive
Technisch zijn de F30 en F32 nagenoeg gelijk. De coupe zal iets sportiever afgestemd zijn als je op op papier dezelfde onderstellen naast elkaar zet. Daarnaast staat de F32 ook iets breder op z'n pootjes en daarmee zal hij iets stabieler aanvoelen, maar dat is allemaal in de marge.
- Niels
- Berichten: 22511
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: F32 435iA M-Sport High Executive
Blijft een geweldig mooie wagen 

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28658
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: F32 435iA M-Sport High Executive
Thnx Joop, geniet van de 435i echt geweldig mooi ding zo!
-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: F32 435iA M-Sport High Executive
.
Laatst gewijzigd door Walter op 22 jan 2018, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- romo
- Berichten: 27067
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: F32 435iA M-Sport High Executive
Compleet maar dan ook compleet gemist dit
Ik zie net een andere avatar bij Joop, ik denk, die heeft een nieuwe kar...........maar dan al in maart
Joop feli bij deze, beter laat dan nooit moet je maar denken



Ik zie net een andere avatar bij Joop, ik denk, die heeft een nieuwe kar...........maar dan al in maart

Joop feli bij deze, beter laat dan nooit moet je maar denken

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: F32 435iA M-Sport High Executive
Bizar. Ik zie ook net zijn avatar en dacht even te vragen of hij nog wat leuke foto's heeft. Kon dit draadje niet vinden (had ik dus laatst ook een keer). Blijkt ie ook nu weer omhooggeschopt te zijn.
![Afbeelding]()
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28658
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: F32 435iA M-Sport High Executive
@romo, dat was ook in de tijd dat je hier helemaal niet meer was, tegelijk met GTrene ineens van de aardbodem verdwenen... Ik vroeg me al af waar je was maar gelukkig weer terug 

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: F32 435iA M-Sport High Executive
Wauw, feli! Mooiste velgen voor de F3x
Met de M140i ook rustig 1/13 tot nu toe...
Met de M140i ook rustig 1/13 tot nu toe...
- romo
- Berichten: 27067
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: F32 435iA M-Sport High Executive
Martijn_bmw schreef: 27 jun 2017, 22:22 @romo, dat was ook in de tijd dat je hier helemaal niet meer was, tegelijk met GTrene ineens van de aardbodem verdwenen... Ik vroeg me al af waar je was maar gelukkig weer terug![]()
Dat zal het zijn idd.
-
- Berichten: 22313
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: F32 435iA M-Sport High Executive
Oh dat was in die periode toen dat zweedse beachvolleybalteam hier ook even langs kwamen waaien? Jammer dat ze alweer weg zijn...Martijn_bmw schreef: 27 jun 2017, 22:22 @romo, dat was ook in de tijd dat je hier helemaal niet meer was, tegelijk met GTrene ineens van de aardbodem verdwenen... Ik vroeg me al af waar je was maar gelukkig weer terug![]()
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28658
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: F32 435iA M-Sport High Executive
^^ klopt idd jammer dat ze alweer weg zijn 

- Joop
- Berichten: 9067
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: F32 435iA M-Sport High Executive
Thx...romo schreef: 27 jun 2017, 21:11 Compleet maar dan ook compleet gemist dit![]()
![]()
![]()
Ik zie net een andere avatar bij Joop, ik denk, die heeft een nieuwe kar...........maar dan al in maart![]()
Joop feli bij deze, beter laat dan nooit moet je maar denken![]()
...was wel weer tijd voor wat anders en de 335i coupe beviel me toch niet echt 100%. Te soft afgeveerd tov de prefacelift 330i coupe die ik ervoor had. DCT-bak had daarentegen wel wat. Nu ik al 12000km verder ben is de 8-traps automaatwel heel smooth en mist hij toch wel het iets rauwe mechanische randje van de DCT.
Met het hemelvaartweekend nog twee dagen weggeweest naar het Sauerland met twee vrienden, beide ook een 4-serie, resp. coupe en cabrio (fotootjes van eerder dit jaar). Op die wegen daar komt zo'n 4 wel goed tot zijn recht op die iets meer glooiende en licht bochtige Landesstraßen. Bij de haarspeldbochten kun je met het gaspedaal de achterkant nog wel sturen met het surplus aan vermogen en koppel, al zou een sperdifferentieel dan wel een welkome toevoeging zijn.
Zal nog wel een paar foto's opsnorren.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Joop
- Berichten: 9067
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: F32 435iA M-Sport High Executive
Nog een paar fotootjes van ons Sauerland weekendje voor Macboy...
...op de 2e dag na halverwege de middag alleen verder gegaan
IMG_1777
IMG_1785
IMG_1786
IMG_1789
IMG_1792
IMG_1797
IMG_1802
IMG_1805
IMG_1809
IMG_1810
IMG_1812
IMG_1814_2
IMG_1817
IMG_1818
...op de 2e dag na halverwege de middag alleen verder gegaan














Laatst gewijzigd door Joop op 24 mar 2019, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Berichten: 43231
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28658
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: F32 435iA M-Sport High Executive
Wat een gave foto's! Echt een heel mooie auto zo 

- JP
- Berichten: 34430
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: F32 435iA M-Sport High Executive
Zeker een mooie coupe ! Wel een beetje schoon te houden die witte kleur ?
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28658
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: F32 435iA M-Sport High Executive
Ik vond het prima te doen op de touring