1-8 is het nieuwe 9-11?dvh schreef: 10 jul 2017, 16:52 ETH is een bloedbad.. onder de 200,-
BTC blijft ook dalen...
Ik geloof het welKijk na 1-8 wel wat t doet
Het grote DF cryptocurrency topic
- Hielke
Re: Het grote DF cryptocurrency topic
- WJ
vandaag is iig black monday.
- Will F.
Wat betreft Stratis lijkt me de volgende vraag vrij cruciaal: wat als Microsoft / IBM zelf zo'n c# blockchain ontwikkelen, daar zit je dan met je clubje van 5 ontwikkelaars een paar investeerders en je muntjes nouja tokens dan.
- WJ
IBM is daar inderdaad al druk mee bezig; http://www.newsbtc.com/2017/07/09/ibms- ... ean-banks/
- Joy
Ik denk dat nu het besef komt dat de onderliggende 'waarde' van cryptocurrency' nog op erg losse schroeven staat. De hype slaat dan om in realisme en de ballon loopt leeg.
Ben ook ooit in een aandeel gestapt wat door verschillende mensen de hemel in werd geprezen. Het steeg in 2 dagen tijd bijna 100%. The sky was the limit en je moest vooral niet verkopen want het zou nog tig keer over de kop gaan. Uiteindelijk als een pudding in elkaar gezakt. Nooit meer wat vernomen van de 'pumpers'.
Het kan niet alleen maar omhoog gaan, dus stel een realistisch doel en verkoop bij die koers. En dan niet tandenknarsend aan de zijlijn zitten wanneer het alsnog verder omhoog gaat. Mensen die dan weer instappen gaan meestal voor de bijl.
Ben ook ooit in een aandeel gestapt wat door verschillende mensen de hemel in werd geprezen. Het steeg in 2 dagen tijd bijna 100%. The sky was the limit en je moest vooral niet verkopen want het zou nog tig keer over de kop gaan. Uiteindelijk als een pudding in elkaar gezakt. Nooit meer wat vernomen van de 'pumpers'.
Het kan niet alleen maar omhoog gaan, dus stel een realistisch doel en verkoop bij die koers. En dan niet tandenknarsend aan de zijlijn zitten wanneer het alsnog verder omhoog gaat. Mensen die dan weer instappen gaan meestal voor de bijl.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
En ik dacht dat Microsoft met een constructie achter ETH zat.WJ schreef: 10 jul 2017, 18:37 IBM is daar inderdaad al druk mee bezig; http://www.newsbtc.com/2017/07/09/ibms- ... ean-banks/
-
Toevallig had ik het er met collega's vanochtend over, dat die handel ook ergens wel verslavend werkt. Het is ook wel een spelletje waarmee je snel kunt verdienen, boot niet willen missen etc. Na zo'n klap zullen er mensen afhaken maar ook genoeg mensen weer kansen zien die er weer nieuw geld inpompen. Ongetwijfeld komt dat geld snel weer in omloop. Het is niet de eerste keer dat alles zo'n klap krijgt, ETH heeft ook dikke klappen gehad met 1000% verschil.
Ik wacht het even af maar zodra de koersen weer wat normaler zijn (en m'n verlies beperkt is) doe ik wel een stapje terug, ik geloof het allemaal wel. Daarna evt. een wat kleiner bedrag wegzetten verdeeld over een paar munten en wat sneller kleinere winst pakken.
Ik hoor Kees ook niet meer, die had er veel geld inzitten toch?
Ik wacht het even af maar zodra de koersen weer wat normaler zijn (en m'n verlies beperkt is) doe ik wel een stapje terug, ik geloof het allemaal wel. Daarna evt. een wat kleiner bedrag wegzetten verdeeld over een paar munten en wat sneller kleinere winst pakken.
Ik hoor Kees ook niet meer, die had er veel geld inzitten toch?
- dvh
Kees en Peter riepen erover. Ben benieuwd of Peter z'n 6% rendement per dag behaald is/blijft gezien het bloedbad van de afgelopen weken.
Ik weet het niet. Als ik zo'n IBM berichtje lees van hierboven dan weet ik ook niet zo goed wat ik daarvan moet vinden.
Ik weet het niet. Als ik zo'n IBM berichtje lees van hierboven dan weet ik ook niet zo goed wat ik daarvan moet vinden.
- Maus335i
Die 5% rendement is in deze markt eenvoudig te halen als je ook short gaat. Afgelopen week met € 700 wat zitten daytraden en daar € 2000 van gemaakt. Juist die volatiliteit (omhoog of omlaag) brengt hoge rendementen in combinatie met het verhoogde risico.
-
Dikke crash zeg. Ik heb een paar Strats, die staan nu dik in de min. Gelukkig ook een aantal PIVX, die waren hard gestegen vorige week maar nu ook fors terug.
Enerzijds; kopen als het bloed door de straten vloeit t. Anderszijds; never try to catch a falling knife..
Enerzijds; kopen als het bloed door de straten vloeit t. Anderszijds; never try to catch a falling knife..

- tomgtr
Eens als een aandeel of bond een duidelijk onderliggende waarde heeft. Als unilever of ING onderuit gaan kan je nog steeds weten dat een solide bedrijfsaandeel ooit weer omhoog gaat. CCs hebben geen enkele onderliggende waarde. Gewoon geen. Het kan zijn dat 1 van de nu bekende CCs een succes wordt of geen van alle. De schaarste van Bitcoin bijvoorbeeld is enige onderliggende waarde. Er staat geen aantoonbare tegenwaarde in een traditionele vakuta of goud tegenover. Dit is al een probeem bij normale valuta, bij CCs is het oneindig veel erger. Dus zogauw een CC het vertrouwen kwijt is kan het heel hard richting 0 gaan.
- dvh
Collega van me heeft al tig jaar Shell aandelen. Die dingen maken een vrij zeker rendement en daar krijgt ze elk jaar de rente van. Best safe. Het gaat alleen wat trager.
- Maus335i
@tom Hoewel ik het niet oneens met je ben dachten investeerders in worldonline, lehman brothers, imtech, fortis (enz. enz.) ook dat het solide bedrijven waren. In aandelen zit weliswaar een onderliggende waarde, maar ze kunnen net zo risicovol zijn.
-
Onderliggende waarde van de vele techbedrijven, beursgenoteerd of start ups, is namelijk ook heul erg ver te zoeken.
- Maus335i
Yep maar het weerhoud men er niet van om te kopen. Tesla is ook zo'n enorme bubbel. Oplopende verliezen en dan toch een waarde van 51 miljard? Snapchat, twitter... Amazon ook nog steeds een K/W verhouding van 180+. Dat maakt het beleggen in aandelen eveneens risicovol. Logisch ook, want zonder risico heb je ook geen rendement. Ik heb een harde leerschool gehad aangezien ik in aandelen stapte ongeveer een week voordat het gedoe met lehman en bear stearns begon. Heeft ook een minivermogen gekost 
Goed, feit blijft dat crypto géén onderliggende waarde heeft. Daar kan je idd niet omheen.

Goed, feit blijft dat crypto géén onderliggende waarde heeft. Daar kan je idd niet omheen.
-
Dat is net wat ik bedoel, Maus.
Tech is super hot op het moment. Kapitaalmarkten zijn vloeiender dan ooit.
Tech is super hot op het moment. Kapitaalmarkten zijn vloeiender dan ooit.
- tomgtr
Lijkt me op dit moment eigenlijk helemaal geen goed idee om ergens in te stappen. Ik heb denk ij 75 pct van geld cash staan. Misschien wat defensieve aandelen met wat flowtraders als hedge. Die zijn aardig onderuit gegaan door gebrek aan volatiliteit. Als de boel naar benden knalt zal flowtraders omhoog gaan. Of een wat langere turbo short op aex of zo. Maar ondanks dat rente 0 is vind ik op moment cash is king. Goud ook geen onaardige hedge op moment denk ik.
- dvh
Ik heb 95% gewoon direct beschikbaar op m'n bankrekening staan Tom
beetje horloges , beetje aflossen en wat kinderspel met Crypto. Maar de rest zit ik gewoon op. Zit prima overigens 
Betreft Crypto. Het gaat echt hard nu. Benieuwd waar het morgen op staat als ik wakker word..

Betreft Crypto. Het gaat echt hard nu. Benieuwd waar het morgen op staat als ik wakker word..
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Grappig Tom, ik zit denk ik ongeveer op hetzelfde percentage op dit moment, maar overweeg toch wel een nieuwe (zakelijke/neutrale) portefeuille te openen en de mannen/vrouwen die er verstand van zeggen te hebben wat samen te laten stellen, ik ga dan op 35/65 uitkomen verwacht ik, ik erger me behoorlijk aan het ultra lage rente percentage, 10 jaar geleden had ik daar nog rentenier plannen mee zeg maar.tomgtr schreef: 10 jul 2017, 23:56 Lijkt me op dit moment eigenlijk helemaal geen goed idee om ergens in te stappen. Ik heb denk ij 75 pct van geld cash staan. Misschien wat defensieve aandelen met wat flowtraders als hedge. Die zijn aardig onderuit gegaan door gebrek aan volatiliteit. Als de boel naar benden knalt zal flowtraders omhoog gaan. Of een wat langere turbo short op aex of zo. Maar ondanks dat rente 0 is vind ik op moment cash is king. Goud ook geen onaardige hedge op moment denk ik.
Probeer nog wel een juist moment te selecteren, maar eerst even op vakantie

- tomgtr
Ik kom na de vakantie wel een keer langs Ben. Mijn ervaring van laatste jaren is, beheer is niet mijn ding gebleken. Advies prettiger. ABN (mees pierson ) hebben het echt ruk gedaan laatste anderhalf jaar, Rabo (020) doet advies veel beter en veel korter op de bal. Aantal collega's zijn erg teleurgesteld in van lanschot.
Laatst gewijzigd door tomgtr op 11 jul 2017, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Het kon vast niet erger.
Bijgekocht dus.
Bijgekocht dus.

- dvh
Ik zie stratis vandaag nog wel onder de 1,- zakken.
Als je ziet wat BTC/ETH doen vandaag..
-
Maar gelukkig kijk je nu niet.....dvh schreef: 11 jul 2017, 08:02 Ik zie stratis vandaag nog wel onder de 1,- zakken.

-
Je bedoelt dan actively managed funds? Daar zou ik mijn geld ook niet inpompen, want na alle fees schiet er niet veel meer over en de performance is ook vaak niet beter dan een passive.tomgtr schreef: 11 jul 2017, 00:57 Ik kom na de vakantie wel een keer langs Ben. Mijn ervaring van laatste jaren is, beheer is niet mijn ding gebleken. Advies prettiger. ABN (mees pierson ) hebben het echt ruk gedaan laatste anderhalf jaar, Rabo (020) doet advies veel beter en veel korter op de bal. Aantal collega's zijn erg teleurgesteld in van lanschot.
Gezien dat de markten zo bullish zijn, en we al zolang zonder crisis zitten, wil ik graag hedgen door cash/goud/zilver
-
Vandaag lijkt de rest (ook) de echt harde klappen te krijgen met 20-30% dalingen.