In het kort: waanzinnige auto en beleving ! Echt iets voor mij dat cabrio rijden in een "kart". Auto voelt bizar lekker. Eindelijk weer benzine ook, dat werd echt tijd. Beetje inrijden eerste kilometers en kleine stukjes 180 en 220 gereden. Verder vooral veel afwisselen in versnellingen en toerental. Inmiddels ruim 1300km op de teller dus de auto is prima ingereden.
De stoelen zitten echt subliem. Helaas niet elektrisch verstelbaar maar gewoon op laagste stand en dan relatief recht op zitten en je hebt dan een perfecte zithouding met je arm op de middenarmsteun en je hand op de pook: voortreffelijk ! Sound is echt gaaf maar heb weinig nog in sport gedaan. In sport stand dikke ploffen uit de uitlaat dus voor mij als diesel rijder echt waanzinnig leuk.
De wegligging lijkt echt heel goed te zijn. Was redelijk zwaar beladen (ook al lijk je niks mee te kunnen nemen). De auto voelt zeer solide aan en eigenlijk ook stabieler dan de BMW en ook minstens net zo comfortabel. Mijn keuze om niet het sportonderstel te nemen (onnodig hard en stug maar zeker niet sneller) maar gewoon 18" icm het sportieve standaard Mini onderstel was absoluut de beste en slimste keuze !!
Verder behoorlijk veel "spielerei" dus midlife crisis approved. Denk aan het verlichte Mini logo uit de portieren, de plofjes uit de uitlaat, de verlichte ring rond de navigatie, allerlei interieur verlichtingskleuren etc etc. Allemaal niet nodig, maar past prima bij het merk en ik vermaak me er ook prima mee. Super blij met de achteruitrij camera trouwens dat had ik al bedacht dat dit wel handig zou zijn !
Hier even snel 2 foto's van het afhalen. Gehaaste dag namelijk want zit nu ergens in een hotel in Kroatië !
Onderweg deze foto's gemaakt: