BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9059
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: BMW M2

Bericht door Joop » 17 jun 2017, 12:12

De in de links van Macboy genoemde settings zijn voor de huis-tuin-en-keuken-modelletjes...

...je eigen conclusie klopt Robin, al is het wel een redelijk onleesbaar tabelletje.

Zelf ook al wel wat aan het proberen geweest bij mijn 435i en dan zijn de instellingen een fractie anders dan bij de M's.

De conclusie die ik zelf ook al had getrokken klopt wel met onderstaand tabelletje uit de eerste link:
Bijlagen
IMG_2597.JPG
IMG_2597.JPG (154.5 KiB) 2568 keer bekeken

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 17 jun 2017, 12:56

Joop wacht, ik verduidelijk 't even:)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW M2

Bericht door Macboy » 17 jun 2017, 13:18

Robin schreef: 17 jun 2017, 12:56 Joop wacht, ik verduidelijk 't even:)

Afbeelding
:mrgreen:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27060
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 17 jun 2017, 15:33

Die tabel heb ik ook nooit begrepen :D

Ik rijd voornamelijk in comfort modus, mooie van sport is de verscherpte gasrespons, maar dat overmatig gekunstelde verzwaarde stuurgevoel doet me niks.

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 17 jun 2017, 15:35

Robert ik vind comfort op afstanden prima, maar stuurgevoel te licht/vaag...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27060
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 17 jun 2017, 15:39

Stuur is altijd vaag, zijnde nadeel EPS, scherp en direct is ie, feedback noppes, stuurgevoel is zo dood als een pier IMO, ook hier weer leg ik de kar op hoge snelheid niet zo trefzeker en met een veilig gevoel in een bocht als de 1M met HPS, zelfde als met de Cayman GTS, je blijft corrigeren hoewel de Cayman helemaal niet mijn ding was op hoge bochtensnelheid, de M2 doet het beter, maar zeker slechter dan alle M-en met HPS.

Dat zware sport gevoel maakt het nog nepper IMHO.

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 17 jun 2017, 15:50

Ik snap je alleen ervaar ik dat helemaal niet, ik gooi en smijt en drift en 't stuur voelt gewoon in Sport ok, ook geen wereld van verschil met de 1M, wel beetje verschil natuurlijk, maar ieder heeft 'n eigen beleving.

Je zegt:Feedback noppes/stuurgevoel dood als 'n pier; Geen benul van, ik voel me via het stuur wél connected met de voorwielen zegmaar.

Corrigeren in 'n bocht? Nooit van gehoord bij de M2....

Hoe zit 't met je sporing(uitlijning) als in van de M2, niet van jezelf:)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27060
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 17 jun 2017, 15:54

Hahaha, nou ik spoor hopelijk nog een beetje :D

Ik voel een groot verschil als het om HPS vs EPS gaat.

Logisch ook omdat bij HPS er altijd gelijkmatig bekrachtigd wordt, bij EPS gebeurt er niks als het stuur niet wordt bewogen, daarmede is het gevoel direct inconsequent / inconsistent (ik kan geen betere termen bedenken)


Hoge bochtensnelheid dus, niet van dat korte gedraai op matige snelheid.


Eigenlijk zouden we een 1M en een M2 even bij elkaar moeten zetten en dan even direct proberen en wisselen.

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 17 jun 2017, 16:02

Dat is qua techniek /technologie zo inderdaad, maar imho totaal niet in 't extreme(voor zover ik jouw verhaal juist interpreteer)
Ik vind juist de besturing in Sport geheel in lijn der verwachting met de auto/wat het is, geen klachten....

Had m'n F10 ook al EPS, dacht van wel?

Ben wel gauw gewend misschien omdat ik in de simracerij ook EPS sturen rij:)
Verschillende sims/sturen, verschillende ForceFeedback/feel.

En: Een Cadillac uit 1978 met hydraulische stuurbekrachtiging is wat anders dan 'n 2016/17 M2 met EPS natuurlijk.

Kortom, neen ik voel/zie dat dus niet, misschien ben jij hoogsensitief Romo:)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27060
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 17 jun 2017, 16:14


Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 17 jun 2017, 16:20

Nu stond de 1M ook niet bekend als 'n strakke besturing hebbende begreep ik(van carjournos)
Dus de ene hydro ps is de ander niet en 5 serie EPS is geen M2 EPS natuurlijk.

Gewenning?

EDIT:
After griping about EPS for years, the shocking revelation is that C/D’s editorial staff preferred BMW’s electric system over its hydraulic assistance. Total votes in seven out of ten rating categories favored EPS by two to eight points each. Hydraulic shined in only the three Feedback categories where it won the on-center comparison by four points and tied with EPS in our middle-of-maneuver and at-cornering-extremes performance ratings.
?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27060
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 17 jun 2017, 16:28

Ieder heeft zijn/haar persoonlijke voorkeur uiteraard qua stuurgedrag.

Op lage snelheid was de 1M ook wel wat "numb"- doods, M2 idem, maar het sneller stuurhuis maakt dat meer dan goed.

Bij de CGTS moest ik voor mijn gevoel veel te veel "vechten" met het stuur op hoge snelheid, het koste (te) veel kracht om de kar lekker in de bocht te houden (het stuur wilde maar naar 1 kant, de middenstand), en te veel kracht gaat altijd ten koste van het gevoel IMO, dat "torque steer" gevoel vond ik afschuwelijk.

Bij de M2 kost het minder kracht, maar levert IMO ook niet direct meer gevoel/feedback op, dat zal dan aan het EPS liggen schat ik in.

Je hebt objectieve en subjectieve criteria;
EPS is not all sweetness and light, though. Engineers are well aware of its ­inherent shortcomings, some of which prompt our negative bias toward this type of power assist. These include far more friction and inertia than HPS, shortcomings that can make a car feel numb and lackadaisical unless the software governing EPS is tuned to compensate. For any feedback to travel from the road to the driver’s hands, EPS’s spinning electric motor must be slowed, stopped, and/or reversed. This is where the electronic controller comes into play. An array of chassis sensors—monitoring velocity, yaw rate, lateral acceleration, and other dynamic variables—keeps the controller apprised so it can issue appropriate commands to the electric-assist motor. Measuring what’s going on with the tires and the suspension indirectly amounts to intelligent guesswork, but it’s the best we have today to minimize EPS’s limitations. No wonder we found hydraulic better than electric assist in our subjective Feedback analysis.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9059
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: BMW M2

Bericht door Joop » 17 jun 2017, 17:42

Robin schreef: 17 jun 2017, 12:56 Joop wacht, ik verduidelijk 't even:)

Afbeelding
:thnx:

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 18 jun 2017, 12:11

Hey Will, ga je nou nog 'n tweetje M bestellen of is dat karretje te min voor je:)

Internet en platheid ofzo.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2347
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: BMW M2

Bericht door Will F. » 18 jun 2017, 12:55

Lol :mrgreen: twee-tje M gaat er zeker komen hier, maar niet nieuw. Leukste praktische kar(retje) te koop.

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 18 jun 2017, 13:03

Ik ga zo even 'n blok toeren. ramen open kleppen open. Groepen wielrenners tot de orde roepen:)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27060
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 18 jun 2017, 14:20

^ Twijfel sloeg toe, wordt het een M2 of de HP4 vandaag..............het werd de HP4...........GVD wat janken het ding.....die wielrenners weten d`r ook weer van............ :D

Twist
Berichten: 1399
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: BMW M2

Bericht door Twist » 18 jun 2017, 22:43

Afgelopen week iemand in Schotland zijn M2 helemaal aan gort gereden

https://www.pistonheads.com/gassing/top ... &t=1678200

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW M2

Bericht door Macboy » 18 jun 2017, 22:57

Driving past an event flat out to please the spectators at the side of the road isn't unlucky, it's fucking ludicrous. We have all been guilty of a wee blip of the throttle or steeping the tail out at a junction but flying past a busy event with cars pulling out and kids at the side of the road is fucking crazy, that speed on that stretch of road is bonkers. Thank god no other cars or worse still spectators were killed today.
Dit dus....

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 19 jun 2017, 13:20

Twist schreef: 18 jun 2017, 22:43 Afgelopen week iemand in Schotland zijn M2 helemaal aan gort gereden

https://www.pistonheads.com/gassing/top ... &t=1678200
Dat was dus vorige week het hottest item/FrontPage op bimmerpost waarbij velen dachten dat het die donutdraaier in Böblingen was....

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW M2

Bericht door Macboy » 20 jun 2017, 01:14

Sjesus 32 pagina's !

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27060
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 20 jun 2017, 17:19

^De beste stuurlui staan aan wal, de 1-na beste pakt de boom :tooth:

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 23 jun 2017, 08:49

De twee leukste BMWs van de laatste 10 jaar:)

Mooi filmwerk.


http://f87.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1394926
Comment van jhall1957:
I have both right now, along with a E46 M3(and several other M's) and I can tell you that the M2 is my favorite BMW ever. While I love the 1M, the M2 seems to have reached that magical point of balance and power from a stock M car. It's very much like the E46 M3 but better in every area. Much like the 1M.
I also have a 2017 M4 and while it's a wonderful car, it's way too big to be as loved by me as the 2 smaller M's. I'm glad I have them both (1M and M2) as they will be "keepers", but the M4 and all the others will come and go.

__________________

Garage; 2012 F350, 2011 1M, 2017 M2 PE, 2003 M3, 2017 M4, 2007 M5(manual), 2001 Spec E46, 2015 328 Touring
:D

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2875
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: BMW M2

Bericht door e30touring1990 » 23 jun 2017, 08:56

lekker wagenpark heeft hij! ook vooral nog de e60 m5 handbak :D

OT: die filmpjes zijn idd leuk, laatst ook nog een gezien van chris harris met 1m vs m2. blijven beide in mijn ogen erg begeerlijke auto's waarvan er ooit nog 1 vd 2 moet komen mits binnen budget.

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 28 jun 2017, 12:21

Zojuist op nat wegdek nog even wat losjes sideways gegaan. Dat lukte met de tot mijn beschikking staande X1 fwd niet:)
Kar was vanwege rammel hoedenplank omgeving(klemmen kinderzitjes rammel ofzo, vilt aangebracht) op hobbels en klinkers en enorme rammel van 30s/60s bij koude start van de uitlaateindstukken in de wp.

Verholpen. Door de tips meer naar binnen(bumper) te plaatsen blijkbaar ook. Staat meteen dikker stoerder minder Johhnnie, heb gewoon dik jaar met 4 (Ethiopische, anders begint Hanz weer te merkkeren:))armdikke aso eindstukken rondgereden. Maar hij klinkt nog wel aso:)
Ik reed bij wp/dealer weg en 'n aantal medewerkers maanden mij gas te geven/te liften, kleppen open van de MPE. Letterlijk knettergek vuurwerk , alsof je in Aleppo zit:)

Wat 'n kanon is 't letterlijk.

Nu zo dus:
Afbeelding

Ok ONDERSTE FOTO is bij aflevering met uitstaande eindtips , nu zitten de eindtips wel >5 cm meer naar binnen(BOVENSTE foto), onder bumper/diffuser ding. Ook nog eleganter/stoerder.
Foto 2 nu.
Bijlagen
ex2.JPG
ex2.JPG (210.46 KiB) 2308 keer bekeken
ex1.JPG
ex1.JPG (219.99 KiB) 2308 keer bekeken

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], wjt en 27 gasten