BMW M2
- Joop
Re: BMW M2
De in de links van Macboy genoemde settings zijn voor de huis-tuin-en-keuken-modelletjes...
...je eigen conclusie klopt Robin, al is het wel een redelijk onleesbaar tabelletje.
Zelf ook al wel wat aan het proberen geweest bij mijn 435i en dan zijn de instellingen een fractie anders dan bij de M's.
De conclusie die ik zelf ook al had getrokken klopt wel met onderstaand tabelletje uit de eerste link:
...je eigen conclusie klopt Robin, al is het wel een redelijk onleesbaar tabelletje.
Zelf ook al wel wat aan het proberen geweest bij mijn 435i en dan zijn de instellingen een fractie anders dan bij de M's.
De conclusie die ik zelf ook al had getrokken klopt wel met onderstaand tabelletje uit de eerste link:
- Bijlagen
-
- IMG_2597.JPG (154.5 KiB) 2568 keer bekeken
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Joop wacht, ik verduidelijk 't even:)

- Macboy
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Die tabel heb ik ook nooit begrepen
Ik rijd voornamelijk in comfort modus, mooie van sport is de verscherpte gasrespons, maar dat overmatig gekunstelde verzwaarde stuurgevoel doet me niks.

Ik rijd voornamelijk in comfort modus, mooie van sport is de verscherpte gasrespons, maar dat overmatig gekunstelde verzwaarde stuurgevoel doet me niks.
-
Robert ik vind comfort op afstanden prima, maar stuurgevoel te licht/vaag...
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Stuur is altijd vaag, zijnde nadeel EPS, scherp en direct is ie, feedback noppes, stuurgevoel is zo dood als een pier IMO, ook hier weer leg ik de kar op hoge snelheid niet zo trefzeker en met een veilig gevoel in een bocht als de 1M met HPS, zelfde als met de Cayman GTS, je blijft corrigeren hoewel de Cayman helemaal niet mijn ding was op hoge bochtensnelheid, de M2 doet het beter, maar zeker slechter dan alle M-en met HPS.
Dat zware sport gevoel maakt het nog nepper IMHO.
Dat zware sport gevoel maakt het nog nepper IMHO.
-
Ik snap je alleen ervaar ik dat helemaal niet, ik gooi en smijt en drift en 't stuur voelt gewoon in Sport ok, ook geen wereld van verschil met de 1M, wel beetje verschil natuurlijk, maar ieder heeft 'n eigen beleving.
Je zegt:Feedback noppes/stuurgevoel dood als 'n pier; Geen benul van, ik voel me via het stuur wél connected met de voorwielen zegmaar.
Corrigeren in 'n bocht? Nooit van gehoord bij de M2....
Hoe zit 't met je sporing(uitlijning) als in van de M2, niet van jezelf:)
Je zegt:Feedback noppes/stuurgevoel dood als 'n pier; Geen benul van, ik voel me via het stuur wél connected met de voorwielen zegmaar.
Corrigeren in 'n bocht? Nooit van gehoord bij de M2....
Hoe zit 't met je sporing(uitlijning) als in van de M2, niet van jezelf:)
- romo
Hahaha, nou ik spoor hopelijk nog een beetje
Ik voel een groot verschil als het om HPS vs EPS gaat.
Logisch ook omdat bij HPS er altijd gelijkmatig bekrachtigd wordt, bij EPS gebeurt er niks als het stuur niet wordt bewogen, daarmede is het gevoel direct inconsequent / inconsistent (ik kan geen betere termen bedenken)
Hoge bochtensnelheid dus, niet van dat korte gedraai op matige snelheid.
Eigenlijk zouden we een 1M en een M2 even bij elkaar moeten zetten en dan even direct proberen en wisselen.

Ik voel een groot verschil als het om HPS vs EPS gaat.
Logisch ook omdat bij HPS er altijd gelijkmatig bekrachtigd wordt, bij EPS gebeurt er niks als het stuur niet wordt bewogen, daarmede is het gevoel direct inconsequent / inconsistent (ik kan geen betere termen bedenken)
Hoge bochtensnelheid dus, niet van dat korte gedraai op matige snelheid.
Eigenlijk zouden we een 1M en een M2 even bij elkaar moeten zetten en dan even direct proberen en wisselen.
-
Dat is qua techniek /technologie zo inderdaad, maar imho totaal niet in 't extreme(voor zover ik jouw verhaal juist interpreteer)
Ik vind juist de besturing in Sport geheel in lijn der verwachting met de auto/wat het is, geen klachten....
Had m'n F10 ook al EPS, dacht van wel?
Ben wel gauw gewend misschien omdat ik in de simracerij ook EPS sturen rij:)
Verschillende sims/sturen, verschillende ForceFeedback/feel.
En: Een Cadillac uit 1978 met hydraulische stuurbekrachtiging is wat anders dan 'n 2016/17 M2 met EPS natuurlijk.
Kortom, neen ik voel/zie dat dus niet, misschien ben jij hoogsensitief Romo:)
Ik vind juist de besturing in Sport geheel in lijn der verwachting met de auto/wat het is, geen klachten....
Had m'n F10 ook al EPS, dacht van wel?
Ben wel gauw gewend misschien omdat ik in de simracerij ook EPS sturen rij:)
Verschillende sims/sturen, verschillende ForceFeedback/feel.
En: Een Cadillac uit 1978 met hydraulische stuurbekrachtiging is wat anders dan 'n 2016/17 M2 met EPS natuurlijk.
Kortom, neen ik voel/zie dat dus niet, misschien ben jij hoogsensitief Romo:)
- romo
-
Nu stond de 1M ook niet bekend als 'n strakke besturing hebbende begreep ik(van carjournos)
Dus de ene hydro ps is de ander niet en 5 serie EPS is geen M2 EPS natuurlijk.
Gewenning?
EDIT:
Dus de ene hydro ps is de ander niet en 5 serie EPS is geen M2 EPS natuurlijk.
Gewenning?
EDIT:
?After griping about EPS for years, the shocking revelation is that C/D’s editorial staff preferred BMW’s electric system over its hydraulic assistance. Total votes in seven out of ten rating categories favored EPS by two to eight points each. Hydraulic shined in only the three Feedback categories where it won the on-center comparison by four points and tied with EPS in our middle-of-maneuver and at-cornering-extremes performance ratings.
- romo
Ieder heeft zijn/haar persoonlijke voorkeur uiteraard qua stuurgedrag.
Op lage snelheid was de 1M ook wel wat "numb"- doods, M2 idem, maar het sneller stuurhuis maakt dat meer dan goed.
Bij de CGTS moest ik voor mijn gevoel veel te veel "vechten" met het stuur op hoge snelheid, het koste (te) veel kracht om de kar lekker in de bocht te houden (het stuur wilde maar naar 1 kant, de middenstand), en te veel kracht gaat altijd ten koste van het gevoel IMO, dat "torque steer" gevoel vond ik afschuwelijk.
Bij de M2 kost het minder kracht, maar levert IMO ook niet direct meer gevoel/feedback op, dat zal dan aan het EPS liggen schat ik in.
Je hebt objectieve en subjectieve criteria;
Op lage snelheid was de 1M ook wel wat "numb"- doods, M2 idem, maar het sneller stuurhuis maakt dat meer dan goed.
Bij de CGTS moest ik voor mijn gevoel veel te veel "vechten" met het stuur op hoge snelheid, het koste (te) veel kracht om de kar lekker in de bocht te houden (het stuur wilde maar naar 1 kant, de middenstand), en te veel kracht gaat altijd ten koste van het gevoel IMO, dat "torque steer" gevoel vond ik afschuwelijk.
Bij de M2 kost het minder kracht, maar levert IMO ook niet direct meer gevoel/feedback op, dat zal dan aan het EPS liggen schat ik in.
Je hebt objectieve en subjectieve criteria;
EPS is not all sweetness and light, though. Engineers are well aware of its inherent shortcomings, some of which prompt our negative bias toward this type of power assist. These include far more friction and inertia than HPS, shortcomings that can make a car feel numb and lackadaisical unless the software governing EPS is tuned to compensate. For any feedback to travel from the road to the driver’s hands, EPS’s spinning electric motor must be slowed, stopped, and/or reversed. This is where the electronic controller comes into play. An array of chassis sensors—monitoring velocity, yaw rate, lateral acceleration, and other dynamic variables—keeps the controller apprised so it can issue appropriate commands to the electric-assist motor. Measuring what’s going on with the tires and the suspension indirectly amounts to intelligent guesswork, but it’s the best we have today to minimize EPS’s limitations. No wonder we found hydraulic better than electric assist in our subjective Feedback analysis.
- Joop
-
Hey Will, ga je nou nog 'n tweetje M bestellen of is dat karretje te min voor je:)
Internet en platheid ofzo.
Internet en platheid ofzo.
- Will F.
Lol
twee-tje M gaat er zeker komen hier, maar niet nieuw. Leukste praktische kar(retje) te koop.

-
Ik ga zo even 'n blok toeren. ramen open kleppen open. Groepen wielrenners tot de orde roepen:)
- romo
^ Twijfel sloeg toe, wordt het een M2 of de HP4 vandaag..............het werd de HP4...........GVD wat janken het ding.....die wielrenners weten d`r ook weer van............ 

-
Afgelopen week iemand in Schotland zijn M2 helemaal aan gort gereden
https://www.pistonheads.com/gassing/top ... &t=1678200
- Macboy
Dit dus....Driving past an event flat out to please the spectators at the side of the road isn't unlucky, it's fucking ludicrous. We have all been guilty of a wee blip of the throttle or steeping the tail out at a junction but flying past a busy event with cars pulling out and kids at the side of the road is fucking crazy, that speed on that stretch of road is bonkers. Thank god no other cars or worse still spectators were killed today.
-
Dat was dus vorige week het hottest item/FrontPage op bimmerpost waarbij velen dachten dat het die donutdraaier in Böblingen was....Twist schreef: 18 jun 2017, 22:43 Afgelopen week iemand in Schotland zijn M2 helemaal aan gort gereden
- Macboy
Sjesus 32 pagina's !
- romo
^De beste stuurlui staan aan wal, de 1-na beste pakt de boom 

-
De twee leukste BMWs van de laatste 10 jaar:)
Mooi filmwerk.
http://f87.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1394926
Comment van jhall1957:

Mooi filmwerk.
http://f87.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1394926
Comment van jhall1957:
I have both right now, along with a E46 M3(and several other M's) and I can tell you that the M2 is my favorite BMW ever. While I love the 1M, the M2 seems to have reached that magical point of balance and power from a stock M car. It's very much like the E46 M3 but better in every area. Much like the 1M.
I also have a 2017 M4 and while it's a wonderful car, it's way too big to be as loved by me as the 2 smaller M's. I'm glad I have them both (1M and M2) as they will be "keepers", but the M4 and all the others will come and go.

- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
lekker wagenpark heeft hij! ook vooral nog de e60 m5 handbak 
OT: die filmpjes zijn idd leuk, laatst ook nog een gezien van chris harris met 1m vs m2. blijven beide in mijn ogen erg begeerlijke auto's waarvan er ooit nog 1 vd 2 moet komen mits binnen budget.

OT: die filmpjes zijn idd leuk, laatst ook nog een gezien van chris harris met 1m vs m2. blijven beide in mijn ogen erg begeerlijke auto's waarvan er ooit nog 1 vd 2 moet komen mits binnen budget.
-
Zojuist op nat wegdek nog even wat losjes sideways gegaan. Dat lukte met de tot mijn beschikking staande X1 fwd niet:)
Kar was vanwege rammel hoedenplank omgeving(klemmen kinderzitjes rammel ofzo, vilt aangebracht) op hobbels en klinkers en enorme rammel van 30s/60s bij koude start van de uitlaateindstukken in de wp.
Verholpen. Door de tips meer naar binnen(bumper) te plaatsen blijkbaar ook. Staat meteen dikker stoerder minder Johhnnie, heb gewoon dik jaar met 4 (Ethiopische, anders begint Hanz weer te merkkeren:))armdikke aso eindstukken rondgereden. Maar hij klinkt nog wel aso:)
Ik reed bij wp/dealer weg en 'n aantal medewerkers maanden mij gas te geven/te liften, kleppen open van de MPE. Letterlijk knettergek vuurwerk , alsof je in Aleppo zit:)
Wat 'n kanon is 't letterlijk.
Nu zo dus:

Ok ONDERSTE FOTO is bij aflevering met uitstaande eindtips , nu zitten de eindtips wel >5 cm meer naar binnen(BOVENSTE foto), onder bumper/diffuser ding. Ook nog eleganter/stoerder.
Foto 2 nu.
Kar was vanwege rammel hoedenplank omgeving(klemmen kinderzitjes rammel ofzo, vilt aangebracht) op hobbels en klinkers en enorme rammel van 30s/60s bij koude start van de uitlaateindstukken in de wp.
Verholpen. Door de tips meer naar binnen(bumper) te plaatsen blijkbaar ook. Staat meteen dikker stoerder minder Johhnnie, heb gewoon dik jaar met 4 (Ethiopische, anders begint Hanz weer te merkkeren:))armdikke aso eindstukken rondgereden. Maar hij klinkt nog wel aso:)
Ik reed bij wp/dealer weg en 'n aantal medewerkers maanden mij gas te geven/te liften, kleppen open van de MPE. Letterlijk knettergek vuurwerk , alsof je in Aleppo zit:)
Wat 'n kanon is 't letterlijk.
Nu zo dus:
Ok ONDERSTE FOTO is bij aflevering met uitstaande eindtips , nu zitten de eindtips wel >5 cm meer naar binnen(BOVENSTE foto), onder bumper/diffuser ding. Ook nog eleganter/stoerder.
Foto 2 nu.
- Bijlagen
-
- ex2.JPG (210.46 KiB) 2308 keer bekeken
-
- ex1.JPG (219.99 KiB) 2308 keer bekeken