Het grote F10 (occasion) topic

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43103
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Arthur » 14 jun 2017, 11:21

Heb je met elke auto last van. Handelsbiedingen zijn ruk (voor de particuliere eigenaar).

Str8Six
Berichten: 1032
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: eBike
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Str8Six » 14 jun 2017, 11:25

Knot schreef: 13 jun 2017, 21:07 Alleen de oude M60 4.0 en 4.4 waren wel oke, nieuwe zijn ruk idd als ik het zo lees... doe mij maar een 535i.
Heb meer het idee dat BMW vaak de mist in gaat bij een 'nieuw' blok. De n63 staat dus erg slecht bekend, maar over de nieuwe versie N63TU en S63 zijn weinig dingen te vinden. Het blijkt voor BMW(en wel meer fabrikanten) lastig een blok te ontwikkelen dat gelijk in eerste instantie bullit-proof is.

Heb het vaker zien gebeuren, ook bij de 4-cilinders(en in mindere mate 6 cilinder).
Het 2.0 diesel blok N47(?) was eerst ook vrij matig met alle kettingproblemen en rauw lopen, maar over de vernieuwde versies waren weinig spannende dingen te melden volgens mij.

bm-dub
Berichten: 1171
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door bm-dub » 14 jun 2017, 11:28

^^Dat gevoel heb ik ook. Ook de S63TT (M5/M6) lijkt problemen te hebben. Zie vaak M5/M6'en te koop staan waarbij soms al bij +- 40k km nieuwe turbo's/blokken erin gaan. In landen met warme klimaten schijnen ze ook accu's te vreten. Die 550 touring paar pagina's terug lijkt wel veel preventieve zaken gehad te hebben.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Knot » 25 jun 2017, 22:32

http://aanbod.bergwerffbmw.nl/occasion/ ... m=referral

Hij is wat aan de prijzige kant met 28k voor een 2012 met een ton erop maar wel mooie uivoering, audio, dakje, hud, comfort stoelen, speed limit info, active steering (schijnt heel fijn te sturen), dynamic damper control (mooie aanvulling) enz enz...
Laatst gewijzigd door Knot op 25 jun 2017, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Auke M535i
Berichten: 1349
Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
Locatie: Arnhem

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Auke M535i » 25 jun 2017, 22:37

184pk op 1600 kilo en automaat is echt te weinig vind ik. Ik heb met m'n 523ia net voldoende vermogen om er tevreden mee te zijn.. Minder moet 't echt niet worden..
Daarnaast vind ik de 4 cilinder motoren icm automaat ook veel te nerveus reageren.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Knot » 25 jun 2017, 22:38

Die 523i met 204 pk ofzo vond ik echt te traag, zat geen gang in tijdens de proefrit met een touring onlangs. Deze 520i chip je heerlijk van 184pk/270nm naar 260pk/420nm dan gaat ie ineens wel.

Een 535i is de beste, maar flink duurder, of een auto van 2 jaar ouder krijg je dan. Een 528i is sterker maar ook duurder en een 520i komt na chippen hetzelfde uit de hoek (the underdog... zie mijn F30 verhaal alleen daar miste ik het onderstel en de audio).

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Mike R32 » 26 jun 2017, 00:39

De 523i met 3.0 zes in lijn kun je ook tunen naar ca 270 pk. Een 5 serie met vier cilinders is voor mij een no-go, 3 serie trouwens ook.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Knot » 26 jun 2017, 09:54

Die 523i kan met software een 528i worden begreep ik.. al dacht ik dat je er een ander inlaatspruitstuk op moest zetten maar wellicht toch enkel electronisch begrensd.

523i loopt erg rauw vind ik en standaard heeft een 520i veel meer koppel beschikbaar. Al heb ik liefst ook een 6 in lijn natuurlijk. Doel is om de F10 af te vinken onder de 25k met schuifdak/audio/onderstel etc.

Die 2.0 184pk is natuurlijk wel de motor die je voor minder aanschaft en waar het meeste potentieel in zit. In mijn 320i ging ik in 6 seconden naar de 100!

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Mike R32 » 26 jun 2017, 10:54

Er staan er wel een paar mooie te koop. Kijk zelf ook met een schuin oog naar een F11 523i of 528i.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door allen » 26 jun 2017, 11:03

Jullie hebben allemaal gewoon een mooie f11 520d in de mooiste kleurencombinatie ter wereld nodig... :bag:

Str8Six
Berichten: 1032
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: eBike
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Str8Six » 26 jun 2017, 11:04

Zou ik eerder zo 1 ophalen:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C

Niet geknepen, en zelfde blok/uitvoering als in de 330i e90 LCI. Zijn wel erg kort geleverd, dus zijn er niet veel. En voor de echte sportieveling(HB 5serie):
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Mike R32 » 26 jun 2017, 11:52

Ben eventueel opzoek naar een F11 en dan met zwart of donkerbruin interieur. Een ruil met mijn huidige auto zou mooi zijn zonder bijbetaling.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Knot » 26 jun 2017, 12:52

Mwah, een 530i 272pk stond ook pas bij leaseplan oid dacht ik....

https://www.leaseplan.nl/occasions/bmw/ ... /14439722/

Alleen voor mij mist het adaptieve/sportonderstel en de hifi professional. Lekkere motor dat wel maar vind ik die 520i die ik aanhaalde meer luxe hebben en 30.000km minder.

Gebruikersavatar
Auke M535i
Berichten: 1349
Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
Locatie: Arnhem

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Auke M535i » 26 jun 2017, 15:37

Mike R32 schreef: 26 jun 2017, 00:39 De 523i met 3.0 zes in lijn kun je ook tunen naar ca 270 pk. Een 5 serie met vier cilinders is voor mij een no-go, 3 serie trouwens ook.
Siemens MSD87.1 zit antituning op.. Kunnen ze helaas nog steeds niks mee.. Dus niet te chippen

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Mike R32 » 26 jun 2017, 15:49

Auke M535i schreef: 26 jun 2017, 15:37 Siemens MSD87.1 zit antituning op.. Kunnen ze helaas nog steeds niks mee.. Dus niet te chippen
Dat is dan jammer. Dacht dat deze al te tunen waren.
Dit klopt dan niet?
https://www.atm-chiptuning.com/chiptuni ... 23i-204pk/

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Knot » 26 jun 2017, 17:01


Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Mike R32 » 26 jun 2017, 17:05

Goed nieuws dus. Nu nog een goede inruilprijs voor de huidige auto.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28577
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Martijn_bmw » 26 jun 2017, 20:35

Idd blok is prima te chippen hoor !

Zelfde als 325i vs 330i allemaal zelfde blok alleen andere inlaat en software met alleen software naar 265pk pik je ook de inlaat mee kom je op de 272pk die de 330i ook levert.

Gebruikersavatar
Auke M535i
Berichten: 1349
Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
Locatie: Arnhem

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Auke M535i » 26 jun 2017, 21:56

Allemaal nep, kan namelijk echt (nog) niet!

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Knot » 26 jun 2017, 21:58

Ik heb BR toch wel hoog zitten, netjes de hele ecu eruit, kastje openmaken, kabels direct op de contactpunten, gaat anders dan met OBD2 hoe het bij VAG in minuten gaat.

Waarom zou die niet kunnen en elke andere (turbo)motor wel?
Laatst gewijzigd door Knot op 26 jun 2017, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Auke M535i
Berichten: 1349
Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
Locatie: Arnhem

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Auke M535i » 26 jun 2017, 21:59

Mike R32 schreef: 26 jun 2017, 15:49
Auke M535i schreef: 26 jun 2017, 15:37 Siemens MSD87.1 zit antituning op.. Kunnen ze helaas nog steeds niks mee.. Dus niet te chippen
Dat is dan jammer. Dacht dat deze al te tunen waren.
Dit klopt dan niet?
https://www.atm-chiptuning.com/chiptuni ... 23i-204pk/
Is niet voor n53 motor, staat n52b25

Gebruikersavatar
Auke M535i
Berichten: 1349
Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
Locatie: Arnhem

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Auke M535i » 26 jun 2017, 22:05

Knot schreef: 26 jun 2017, 21:58 Waarom zou die niet kunnen en elke andere (turbo)motor wel?
Omdat er een andere ecu inzit.
Als je een N53B30 in een 523i hebt zitten kan je hem niet laten chippen. Helaas.. Anders had ik het allang gedaan ;-)

Hieronder iemand die er zwaar veel werk van heeft gemaakt. Het kan wel maar is eigenlijk onbegonnen werk, chip de-solderen, running hours en aantal km moet op 0 geflashed worden alvorens je een andere rom kan flashen... Ecu flashen blijft tricky en die dingen zijn niet goedkoop ;-)
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=694166

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Knot » 26 jun 2017, 22:31

Dan mogen die chipboeren hun websites wel eens actueel maken idd ivm valse verwachtingen.

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2332
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door frankie » 26 jun 2017, 22:34

Knot schreef: 26 jun 2017, 21:58 Ik heb BR toch wel hoog zitten, netjes de hele ecu eruit, kastje openmaken, kabels direct op de contactpunten, gaat anders dan met OBD2 hoe het bij VAG in minuten gaat.
De ecu eruit halen doen ze alleen als het via ODB niet kan en dat doet dan elke zichzelf respecterende chiptuner....

Gijzert
Berichten: 5449
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Gijzert » 27 jun 2017, 06:37

Auke M535i schreef: 26 jun 2017, 21:56
Allemaal nep, kan namelijk echt (nog) niet!
BR geeft ook bouwjaar 2010-2011 aan op hun site.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast