320d coupe of wachten op nieuwe A4?
-
320d coupe of wachten op nieuwe A4?
Voor het eerst sinds heel lang vind ik een BMW model er weer eens geweldig uitzien en dat is de E92. Aangezien ik toch echt binnenkort moet gaan bestellen omdat ik mijn huidige leaser dien te vervangen (in sept/okt), lijkt me de E92 dus wel wat. IMO veel mooier dan de E90 en de huidige A4. De A5 is ook mooi, maar te duur in de lease want geen kleinere diesel te krijgen.
Bij de 3-coupe zit meer dan een 2-liter diesel zit er ook helaas niet in.
Aangezien ik toch altijd erg gecharmeerd was van Audi, is het enige waar ik aan twijfel of ik toch niet nog even moet wachten op de nieuwe A4 met bijv die nieuwe 2 liter TDI met >200pk. Wanneer komt die bak nou eindelijk?? En wat is de verwachting van de prijs van de nieuwe A4? Zal die flink boven de huidige A4 komen of enigszins vergelijkbaar?
Bij de 3-coupe zit meer dan een 2-liter diesel zit er ook helaas niet in.
Aangezien ik toch altijd erg gecharmeerd was van Audi, is het enige waar ik aan twijfel of ik toch niet nog even moet wachten op de nieuwe A4 met bijv die nieuwe 2 liter TDI met >200pk. Wanneer komt die bak nou eindelijk?? En wat is de verwachting van de prijs van de nieuwe A4? Zal die flink boven de huidige A4 komen of enigszins vergelijkbaar?
- Macboy
tja, als je wil vervangen in sep/okt heeft het weinig zin om te wachten op de nieuwe A4 toch?
ik weet dat Audi wel een leuke aanbieding heeft. lease nu een A4 en je krijgt over een jaar de nieuwe A4 voor hetzelfde leasebedrag. daarvan uitgaande zullen de prijzen natuurlijk zeer concurrerend zijn.
maar ja, ik zou niet twijfelen.
heb toevallig gisteren de 320d coupé geconfigureerd in mijn droomcombo en dat was gewoon 320d coupé met M-pakket en autom airco
life is so simple ...
ik weet dat Audi wel een leuke aanbieding heeft. lease nu een A4 en je krijgt over een jaar de nieuwe A4 voor hetzelfde leasebedrag. daarvan uitgaande zullen de prijzen natuurlijk zeer concurrerend zijn.
maar ja, ik zou niet twijfelen.
heb toevallig gisteren de 320d coupé geconfigureerd in mijn droomcombo en dat was gewoon 320d coupé met M-pakket en autom airco

life is so simple ...
- Jelmer850i
- Joop
Half leder/half stof is al onderdeel van het M-pakket veel beter dan volledig leer IMO. Navi is alleen handig als je dat ding ook dagelijks gebruikt.
Ik zou zelf voor een E92 met Executive en M-pakket gaan (incl. 19") velgen. Helemaal compleet en meer heb je ook echt niet nodig. Zint je de hardere afstemming van de M-versie niet en kom je veel bij verschillende klanten dan M-pakket inwisselen voor navi.
Leven is eigenlijk heel simpel...
Ik zou zelf voor een E92 met Executive en M-pakket gaan (incl. 19") velgen. Helemaal compleet en meer heb je ook echt niet nodig. Zint je de hardere afstemming van de M-versie niet en kom je veel bij verschillende klanten dan M-pakket inwisselen voor navi.
Leven is eigenlijk heel simpel...
-
Wachten op de A4
Wordt een dikke auto, meer ruimte en functioneler (mits je hem ook prive wilt rijden)
Daarnaast heb ik geen hoge pet op van de kwaliteitsnorm die BMW hanteerd. (bobbelend leder en sinasappel-lak)
Wil je met die lease-auto het circuit op, of de nederlandse wegen onveilig maken moet je natuurlijk voor de BMW gaan. Die is daar weer beter in, naar het schijnt.
Wordt een dikke auto, meer ruimte en functioneler (mits je hem ook prive wilt rijden)
Daarnaast heb ik geen hoge pet op van de kwaliteitsnorm die BMW hanteerd. (bobbelend leder en sinasappel-lak)
Wil je met die lease-auto het circuit op, of de nederlandse wegen onveilig maken moet je natuurlijk voor de BMW gaan. Die is daar weer beter in, naar het schijnt.
- Joop
Van de A5 zal waarschijnlijk nog wel een 2.0L variant op de markt komen, zo niet dan zal Audi dit waarschijnlijk nog wel in de verkoopaantallen van de A5 terug zien.
Aan de andere kant heeft Audi in alles de A5 ook precies tussen de A4 en de A6 gepositioneerd qua prijs, motorvarianten etc.; dus wellicht komt er ook geen 2.0L diesel; Maar dit zou wel een gemiste kans zijn lijkt mij.
A5 is toch de directe tegenhanger van de 3er coupe en zou zeker mijn keus zijn in tegenstelling tot de A4.
Aan de andere kant heeft Audi in alles de A5 ook precies tussen de A4 en de A6 gepositioneerd qua prijs, motorvarianten etc.; dus wellicht komt er ook geen 2.0L diesel; Maar dit zou wel een gemiste kans zijn lijkt mij.
A5 is toch de directe tegenhanger van de 3er coupe en zou zeker mijn keus zijn in tegenstelling tot de A4.
-
Ik zou ook wachten op de A4. Audi maakt gewoon prachtige wagens, kijk maar naar de A5, die is echt prachtig. Kan mij niet voorstellen dat de nieuwe A4 niet mooi word..Rebel schreef:Wachten op de A4
-
Ik ga er niet mee het circuit op en zal er ook niet veel prive mee rijden. Af en toe breng ik m'n 2 kids naar school of haal ze op. Ruimte in de coupe is daarvoor groot genoeg meen ik te denken na 1x achterin te hebben gezeten. Ik vind het echt een supermooie wagen.
Maar de A5 ook en dat schijnt de echte voorbode van de A4 te zijn.
Maar de A5 ook en dat schijnt de echte voorbode van de A4 te zijn.
-
Ik kan me voorstellen dat Audi niet alleen in de A4 haar nieuwe serie common-rail diesels laat debuteren: er wordt gesproken over een 2.0 met 145-175-204 pk Wat goed zou kunnen is dat voor de A5 alleen de 175 en 204 pk versie beschikbaar komen (er is immers ook geen E92 318d) Waarschijnlijk lijkt mij een debuut op de IAA.
-
Ik kan me voorstellen dat Audi niet alleen in de A4 haar nieuwe serie common-rail diesels laat debuteren: er wordt gesproken over een 2.0 met 145-175-204 pk Wat goed zou kunnen is dat voor de A5 alleen de 175 en 204 pk versie beschikbaar komen (er is immers ook geen E92 318d) Waarschijnlijk lijkt mij een debuut op de IAA.
-
Mooie van Audi is dat ze hun modellen altijd lang voor het oog van de spionage-fotografen kunnen verstoppen...
Er is werkelijk nog geen enkele foto van een nieuwe A4, terwijl hij in September zijn debuut heeft.
Als de A4 dezelfde knikjes en discrete welvingen krijgt als de laatste nieuwe Audi's wordt het een fraaie auto.
Daarnaast stat vast dat hij beduidend meer binnenruimte krijgt.
Dit opgeteld met de laatste technieken die optioneel bestelbaar zijn, wordt het wederom een succes.
De 3 serie sedan gaat het zwaar krijgen.
Niuwe C-klasse ziet er in het echt ook fraai uit trouwens
Er is werkelijk nog geen enkele foto van een nieuwe A4, terwijl hij in September zijn debuut heeft.
Als de A4 dezelfde knikjes en discrete welvingen krijgt als de laatste nieuwe Audi's wordt het een fraaie auto.
Daarnaast stat vast dat hij beduidend meer binnenruimte krijgt.
Dit opgeteld met de laatste technieken die optioneel bestelbaar zijn, wordt het wederom een succes.
De 3 serie sedan gaat het zwaar krijgen.
Niuwe C-klasse ziet er in het echt ook fraai uit trouwens
-
En nog een vraag mbt audio in de 320d coupe.
Standaad zit er een radio-CD frontloader met 6 speakers en achterruitantenne in. Dit is dus meuk als ik het verhaal mag geloven. Als ik dit wil verbeteren heb ik dan zowel 'Hifi actief luidsprekersysteem' (E787) als 'Radio BMW Professional' (E289) nodig? Of alleen de luidsprekers?
Standaad zit er een radio-CD frontloader met 6 speakers en achterruitantenne in. Dit is dus meuk als ik het verhaal mag geloven. Als ik dit wil verbeteren heb ik dan zowel 'Hifi actief luidsprekersysteem' (E787) als 'Radio BMW Professional' (E289) nodig? Of alleen de luidsprekers?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Starred, alles aan een 3er is meuk, als je een prachtige Audi gewend bent.
Als je je geen bochtenridder voelt of geen trackdays doet heb je niks bij BMW te zoeken. Simple as that.(knipoog)
PS, nieuwe A4 wordt een kanjer, serieus, het zal nooit de cashcow, icoon, sportssaloon whatever worden/zijn wat een 3er al decennia is, maar toch. Mooi ding.

Als je je geen bochtenridder voelt of geen trackdays doet heb je niks bij BMW te zoeken. Simple as that.(knipoog)
PS, nieuwe A4 wordt een kanjer, serieus, het zal nooit de cashcow, icoon, sportssaloon whatever worden/zijn wat een 3er al decennia is, maar toch. Mooi ding.
- Michel P
Er is dus geen alternatief zeg je nu zelf, hoe goed Rob (rebel) als promo meisje van Audi ook zijn best doetStarred schreef:Hallo RH, ben ik bijna over de streep getrokken om m'n eerste beamer te gaan rijden, laat jij me weer bijna twijfelen![]()
Ik wil eigenlijk gewoon coupe rijden, en de A5 is helaas te duur

Robin, goede omschrijving van de dreier, goed opgelet bij de lessen hoe kut is BMW gegeven door ons eigen audo promotie meisje Rebel

Noteerd voor Robin, een nieuwe A4 Rebel edition.
Beter kan het haast niet worden, iedereen die geen Audi rijd is of gek of kan het niet betalen, en kraakt daarom Audi natuurlijk helemaal af, met qoutes welke gratis ter beschikking worden gesteld door huru Adje

Michel
-
- Auto: Fun Damn Mentally
A5 is DE ster van Audi, schitterend. Maar een 320d E92 is ook leuk, hetzij surrogaat qua alles natuurlijk.
Ik zou dan puur omdat ie minder kost de 320d doen in E92 vorm. Maar verwacht geen wonderen tijdens 't rijden enzo, daarvoor moet je toch echt in Ingolstadt wezen, maar ja topauto's kosten nou eenmaal centen.
Ik zou dan puur omdat ie minder kost de 320d doen in E92 vorm. Maar verwacht geen wonderen tijdens 't rijden enzo, daarvoor moet je toch echt in Ingolstadt wezen, maar ja topauto's kosten nou eenmaal centen.

-
- Macboy
De A5 is prachtig. Maar eerlijk gezegd vind ik de 3-coupé veel stoerder en zou ik die zeker prefereren.
M-pakket met half leer/half stof is inderdaad gaaf genoeg ! Vol leer is dan zeker niet nodig.
Verder is Audio ruk bij BMW, maar daar kun je iets aan doen, door drie opties aan te kruisen (ieg 2). Radio professional voor 289 en dan hi-fi en hi-fi actief
M-pakket met half leer/half stof is inderdaad gaaf genoeg ! Vol leer is dan zeker niet nodig.
Verder is Audio ruk bij BMW, maar daar kun je iets aan doen, door drie opties aan te kruisen (ieg 2). Radio professional voor 289 en dan hi-fi en hi-fi actief
- Macboy
-