Roadtrips / Op vakantie met de auto

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
bartb

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door bartb » 21 jun 2017, 11:12

tomgtr schreef: 20 jun 2017, 17:39 Constanza is niks eigenlijk. Mamaia is wel aardig maar ook niet meer dan dat. Bucharest en Mamaia zijn top (als je alleen op reis bent) :tooth:
Haha wilde het net zeggen, constanta stelt weinig voor. Leuk om even een rondje door heen te rijden maar om er apart naar toe te rijden. Ik zou me die afstand besparen.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 21 jun 2017, 11:19

vester86 schreef: 21 jun 2017, 02:05 e61 = luchtvering?? = blaasbalgen mee?? of waren die bij jou afgelopen winter tijdens de wintersport vervangen?
Die dingen zijn 50k km geleden vervangen. Inclusief compressor. Dus verwacht daar geen gezeik mee.

@Bart & Tom; Daar gaan we dus heen omdat daar een vriendin woont. :tooth:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 22 jun 2017, 13:37

Even een vaagje aan de kenners hier: Aankomende augustus heb ik een vakantie gepland naar Italië en Monaco. Het plan is om naar het Gardameer te gaan en vanuit daar wat dingen bezoeken en daarna naar Toscane. Nu lees ik ook veel goede ervaringen van het Como meer en Lago Maggiore. Iemand ervaring met deze 3? Welke is eerder een aanrader om aan te doen?

Gijzert

Bericht door Gijzert » 22 jun 2017, 13:40

Als je bij Lago Maggiore gaat staan dan zwaai ik wel wanneer ik je tegen kom.
Daar zijn wij ook in Augustus.

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 22 jun 2017, 14:04

Als je van megadrukte houdt raad ik je het Gardameer in Augustus aan... megadruk!
In augustus hebben de Italianen ook vakantie en veel trekken er richting de meren met Garda voorop. Op zich leuk en gezellig, maar je hoeft niet veel dingetjes te plannen tenzij je er van houdt in de file of lange rijen te staan.

Como of Maggiore zijn wat rustiger en minstens (zo niet) mooier. Alleen kan daar het weer net iets minder zijn.

Toscane is natuurlijk top en veel leuke adresjes (agriturismo's) die net wat minder druk en authentieker zijn. Van daar uit zijn er prachtige routes in de omgeving uit te stippelen.

e30touring1990
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r

Bericht door e30touring1990 » 22 jun 2017, 15:13

Robin Hartog schreef: 22 jun 2017, 13:37 Even een vaagje aan de kenners hier: Aankomende augustus heb ik een vakantie gepland naar Italië en Monaco. Het plan is om naar het Gardameer te gaan en vanuit daar wat dingen bezoeken en daarna naar Toscane. Nu lees ik ook veel goede ervaringen van het Como meer en Lago Maggiore. Iemand ervaring met deze 3? Welke is eerder een aanrader om aan te doen?
alle meren wel gehad daar in de omgeving, zoals gezegd Garda erg toeristisch en druk. alles is daarop ingeregeld (en augustus hebben italianen idd ook vakantie). Deze zomer ga ik naar lago maggiore, westkant is erg mooi en leuke kleine plaatsjes etc als je daar van houdt. 2 jaar geleden naar meer van Lugano geweest (weet de exacte plaats even niet meer), is erg mooi ook en een stuk minder toeristisch. ook leuk om een ronde omheen te rijden en alle verschillende plaatsen te zien aan het meer. je rijdt in het noorden bij Locarno ook zwitserland even in aangezien het meer op de landsgrens ligt.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 22 jun 2017, 15:30

Mijn gevoel zegt dat het overal erg druk en toeristisch is, dus het gaat mij meer om relaxen bij het zwembad en af en toe omgeving wat verkennen. Gardameer is wat beter te bereiken voor mijn gevoel (vanaf Nederland), ivm Gothard tunnel of Brennerpas? Waarschijnlijk ga ik via Brennerpas dan.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 22 jun 2017, 16:22

Gardameer is echt mega hoor. Daar sta je de hele dag in de file als je een keertje met de auto weg wilt. Ik ben er zelf ook 3x geweest (2x Peschiera en 1x Lazise, je moet wat met kids :-) ) maar ik zou nu toch Lago Maggiore prefereren. Maar goed, hoofdseizoen is overal erg druk. Maakt me niet veel uit maar ik wel fatsoenlijk de auto kunnen pakken als het moet. En dat is rondom Gardameer een drama.

martll

Bericht door martll » 22 jun 2017, 16:29

Mijn ervaring is toch dat het aan het Como/Maggiore/Lugano/Iseo/Idro meer best te doen is met de drukte in de zomer. Garda gewoon vermijden, maar de drukte aan het Garda meer valt in mijn ogen in het niet als je de drukte aan de Cote d'Azur bekijkt.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 22 jun 2017, 17:00

Vorig jaar 1 nacht in buurt van Gardameer gespendeerd op weg naar Toscane. De tandjes wat een drukte. Was er na 1 dag klaar mee ook. Toscane is geweeeeldig. Gewoon lekker daarheen knallen meteen.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 22 jun 2017, 17:54

Jullie doen me wel twijfelen wat betreft de keuze voor het Gardameer.. :hmmm:

Aan de andere kant; Lago Maggiore/Como/Lugano is wel een stuk minder goed te bereiken als je niet door de Gotthard tunnel wil, daarbij willen we ook nog een dagtripje doen naar Venetië, dat is vanuit Gardameer qua afstand goed te doen, vanuit Lago Maggiore is het weer 2x zo lang. We hebben sowieso ook nog geen accomodaties oid gereserveerd, nog tips voor hotels/appartementen in de buurt van Gardameer of Lago Maggiore/Lugano/Como?

Arthur

Bericht door Arthur » 22 jun 2017, 18:20

Kies eentje die nog niet volgeboekt is ;-)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 22 jun 2017, 18:23

Nou geloof me Gothard tunnel, niet doen. Gewoon lekker de nieuwe of nog leuker de oude pas nemen. Dikke lol.

allen

Bericht door allen » 22 jun 2017, 18:55

Venetië... Ga je haar heel cheesy ten huwelijk vragen? Zo niet zou ik dat ook skippen. Paar keer verplicht geweest en iedere keer sloeg de verveling binnen 20 minuten toe.

Arthur

Bericht door Arthur » 22 jun 2017, 19:23

Nooit geweest, maar afgaande op de verhalen hoef ik ook niet.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 22 jun 2017, 20:04

allen schreef: 22 jun 2017, 18:55 Venetië... Ga je haar heel cheesy ten huwelijk vragen? Zo niet zou ik dat ook skippen. Paar keer verplicht geweest en iedere keer sloeg de verveling binnen 20 minuten toe.
Haha, nee danku. Ik vond Venetië wel leuk de laatste keer dat ik er was, maar goed, staat ook nog niet vast dat we er heen gaan, maar de optie hebben is wel leuk.

Macboy

Bericht door Macboy » 23 jun 2017, 00:35

Riceaux schreef: 20 jun 2017, 15:46 Het is weer bijna zover! Zomervakantie! Dit jaar naar Duitsland, Tsjechië, Oostenrijk, Slowakije, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Servië, Kroatië en Slovenië met de auto. De routes zijn al gepland zover mogelijk, o.a. de Transfagarasan en de Trans-Alpina in Roemenië.
En dan gewoon een van de mooiste landen Macedonië met zijn 2 grote meren en prachtige autoroutes door ongerepte natuur niet meepakken ??

THINK AGAIN !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DUS DOEN ALS JE ER TOCH AL PRAKTISCH VOORBIJ RIJDT !!!!

e30touring1990
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r

Bericht door e30touring1990 » 23 jun 2017, 09:00

gotthard pas vind ik zelf idd ook drama. stinkt en is druk. elke keer als ik daar langs rijd pak ik lekker de pas mits het ook een beetje fatsoenlijk weer is. die pas is altijd genieten, leuk uitzicht en een potje sturen.

@Macboy wow! wat een vette plaatjes zeg. ziet er idd uit als iets om niet over te slaan als je toch enigszins in de buurt bent

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 23 jun 2017, 09:04

Robin Hartog schreef: 22 jun 2017, 17:54 Jullie doen me wel twijfelen wat betreft de keuze voor het Gardameer.. :hmmm:

Aan de andere kant; Lago Maggiore/Como/Lugano is wel een stuk minder goed te bereiken als je niet door de Gotthard tunnel wil, daarbij willen we ook nog een dagtripje doen naar Venetië, dat is vanuit Gardameer qua afstand goed te doen, vanuit Lago Maggiore is het weer 2x zo lang. We hebben sowieso ook nog geen accomodaties oid gereserveerd, nog tips voor hotels/appartementen in de buurt van Gardameer of Lago Maggiore/Lugano/Como?
Iseomeer is prima te doen via Oostenrijk en ook schitterend.
Venetië idd ook lekker vermijden. Zeker in de zomer veel te druk, het stinkt er en als je het slecht treft wordt je letterlijk lekgeprikt door de muggen.

Ga je samen met het vrouwtje of gaan er ook kids mee?

Als je samen reist zou ik een hotelletje of B&B in Verona proberen.
Met de auto verblijven we vaak in Hotel Giberti (http://www.hotelgiberti.it/it/verona), centrum Verona met parkeergarage (=schaars!), prima hotel en fietsen gratis te leen om je gemakkelijk door Verona te verplaatsen.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 23 jun 2017, 09:39

@Macboy: Zal van 't weekend even kijken of het nog in de planning past. Nadeel is dan wel dat we een andere bestemming van de reis moeten schrappen en wat meer door moeten rijden. Eigenlijk hebben we net te weinig tijd. Foto's zien er wel erg mooi uit inderdaad!

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 23 jun 2017, 10:04

Henk Jan schreef: 23 jun 2017, 09:04
Robin Hartog schreef: 22 jun 2017, 17:54 Jullie doen me wel twijfelen wat betreft de keuze voor het Gardameer.. :hmmm:

Iseomeer is prima te doen via Oostenrijk en ook schitterend.
Venetië idd ook lekker vermijden. Zeker in de zomer veel te druk, het stinkt er en als je het slecht treft wordt je letterlijk lekgeprikt door de muggen.

Ga je samen met het vrouwtje of gaan er ook kids mee?

Als je samen reist zou ik een hotelletje of B&B in Verona proberen.
Met de auto verblijven we vaak in Hotel Giberti (http://www.hotelgiberti.it/it/verona), centrum Verona met parkeergarage (=schaars!), prima hotel en fietsen gratis te leen om je gemakkelijk door Verona te verplaatsen.
Alleen met vriendin idd. Iseomeer ook nog even onderzoeken, thanks voor de tip. :)

Wat betreft dat hotel Giberti; ziet er goed uit, maar 280 euro per nacht gaat me toch iets te ver. :tooth:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 23 jun 2017, 10:57

Erg fraai Ilja. Ik ga in Julie 9 dagen met m'n kids naar Slovenie, vliegen via Venetie en gaan beetje in Kroatie rondkijken ook. Staat daar en F11 540D, een Pajero, een E46 M3, een Delta integrale en ik geloof een 348 in garage dus auto huren niet nodig deze keer. Laat staan helemaal daarnaatoe rijden. Oh en er staat nog een Diane maar die komt de bergen niet op.

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 23 jun 2017, 11:07

Robin Hartog schreef: 23 jun 2017, 10:04 Alleen met vriendin idd. Iseomeer ook nog even onderzoeken, thanks voor de tip. :)

Wat betreft dat hotel Giberti; ziet er goed uit, maar 280 euro per nacht gaat me toch iets te ver. :tooth:
280?? Normaal zit het rond de 150 even uit mijn hoofd...
Maar het kan zijn dat het in augustus een stuk duurder is natuurlijk.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 23 jun 2017, 11:29

Henk Jan schreef: 23 jun 2017, 11:07
Robin Hartog schreef: 23 jun 2017, 10:04 Alleen met vriendin idd. Iseomeer ook nog even onderzoeken, thanks voor de tip. :)

280?? Normaal zit het rond de 150 even uit mijn hoofd...
Maar het kan zijn dat het in augustus een stuk duurder is natuurlijk.
Haha ja, dat gaf Booking.com aan voor mijn data. Anyway, heb al (erg) mooie 4-sterren resorts gevonden in de buurt (beetje wat verder van de steden, lekker rustig) voor normale prijzen. :)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 23 jun 2017, 11:43

wat booking.com betreft, ik dacht ook dat altijd ok prijs was. Ga voor werk over een week paar dagen Istanbul. Mijn rader boekte hotel, ik probeerde zelfde via booking.com te boeken, > 800 Euro voor 2 nachten. Onze travel agent in Londen berichtje gestuurd, 195 per nacht!!

Plaats reactie