Gaat nog even duren dus!
Het grote DF cryptocurrency topic
-
Re: Het grote DF cryptocurrency topic
- WJ
Ripple is ook aan het stijgen. 

- Maus335i
Stratis blijft nog wel even dalen denk ik. Ik zit er zelf ook in, maar als ik kijk naar de hoeveelheid buyorders stelt het erg weinig voor. Ondanks het redelijke volume zijn er coins met een veel lager volume die veel meer buypressure hebben. Ik stap er nog niet uit, maar er moet wel iets gebeuren om de interesse terug te winnen 

- Robin Hartog
Lijkt er een beetje op dat iedereen met vakantie is oid. Gebeurt niet veel op de ETH/Stratis markt.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
http://www.nu.nl/internet/4780350/korea ... ectie.html
Nayana, een Zuid-Koreaans hostingbedrijf, heeft bijna een miljoen euro aan losgeld betaald nadat de systemen werden geïnfecteerd met ransomware.
Het bedrijf ontdekte de infectie op 10 juni. Beveiligingsbedrijf Trend Micro gaat ervan uit dat het om de Erebus-ransomware voor Linux-systemen gaat.
Vorige week zei Nayana te onderhandelen met de criminelen achter de aanval. In eerste instantie eisten zij 550 bitcoin, wat omgerekend ongeveer 1,3 miljoen euro is. Uiteindelijk moest het bedrijf 397,6 bitcoin betalen, ongeveer 925.000 euro.
Nayana heeft de criminelen betaald en de decryptie van de geïnfecteerde systemen is onderweg. Bij de aanval zouden 153 Linux-servers en daarmee 3.400 websites zijn getroffen.
Erebus
De Erebus-ransomware richt zich volgens Trend Micro met name op Zuid-Korea. Het versleutelt in totaal 433 bestandstypes. De huidige variant zoekt vooral naar bestanden die vaak voorkomen in webhostingomgevingen.
De infectie bij Nayana heeft op verschillende manieren plaats kunnen vinden. Het bedrijf draait onder meer verouderde versies van Linux, Apache en php.
Door: NU.nl
- witje
Uit de Slack:
People have to realize that Breeze wallet and Tumblebit did not exist in the whitepaper, the same with smart contracts. The ideas came from the team and their early investors. Even if they don't make the deadline this is a serious project that can coexist with other platforms like Waves. The team has good connections with Microsoft.
As we have seen today the Ethereum network is showing signs of weaknesses already with a lot of transactions because of the Status ICO. Bitcoin is still king even with it's limited blocksize. Stratis is bitcoin node in C# with Ethereum combined + it has way more features. I know this team quite well and they take this project very serious. It has potential to go beyond Ethereum and Bitcoin itself, and it is a long road ahead still. Rome wasnt build in 1 day either.
Yet everything has to be thoroughly tested and the price can drop and it can go up, many early holders believe in this project and already made huge gains. And most still hold. Stratis has a lot of big strong hands. Yet the buy support is very weak. Actually the price is quite stable and flatlining until the news about breeze wallet.
People have to learn to be patient, we live in a society where the majority want instant gratification. Life doesn't work that way. I am still excited about this project, but people should stop with the useless negativity. It doesn't solve anything. If you don't have faith in this project sell your weak hand and continue another journey.
People have to realize that Breeze wallet and Tumblebit did not exist in the whitepaper, the same with smart contracts. The ideas came from the team and their early investors. Even if they don't make the deadline this is a serious project that can coexist with other platforms like Waves. The team has good connections with Microsoft.
As we have seen today the Ethereum network is showing signs of weaknesses already with a lot of transactions because of the Status ICO. Bitcoin is still king even with it's limited blocksize. Stratis is bitcoin node in C# with Ethereum combined + it has way more features. I know this team quite well and they take this project very serious. It has potential to go beyond Ethereum and Bitcoin itself, and it is a long road ahead still. Rome wasnt build in 1 day either.
Yet everything has to be thoroughly tested and the price can drop and it can go up, many early holders believe in this project and already made huge gains. And most still hold. Stratis has a lot of big strong hands. Yet the buy support is very weak. Actually the price is quite stable and flatlining until the news about breeze wallet.
People have to learn to be patient, we live in a society where the majority want instant gratification. Life doesn't work that way. I am still excited about this project, but people should stop with the useless negativity. It doesn't solve anything. If you don't have faith in this project sell your weak hand and continue another journey.
- Maus335i
Wat ik wel interessant vindt is dat Stratis met een ICO 600k heeft opgehaald? Daar zullen ze het mee moeten doen. Ik begreep dat de nieuwe STATUS coin een cap heeft van 275 miljoen en iedereen verwacht dat het gehaald gaat worden. Dat betekent dat de devvers met een budget van 275 miljoen USD kunnen gaan ontwikkelen. Je huurt een enorme sloot developers in en je krijgt vanzelf een massive goed werkend product... (tenzij het scam is). Kennis is te koop immers.
Nu heb ik nog niet voldoende verstand van crypto dus ik zal vast onzin roepen, maar wat ik mis bij bijvoorbeeld Stratis (en veel andere coins) is hoe de waarde tot stand komt. Bitcoin is duidelijk, dat is echt bedoeld als alternatieve valuta (en zo nog een aantal coins). Dan heb je bijvoorbeeld Siacoin en Storj waar je via de wallet eenvoudig storage beschikbaar kunt stellen. Het idee is dat je een TB schijfruimte beschikbaar stelt en je wordt vervolgens betaald in bijvoorbeeld Siacons. Hence; het vertegenwoordig een waarde omdat je een dienst levert tegen "betaling". Of zoals Kees al zei het Golum Project waar rekenkracht beschikbaar gesteld wordt om "betaalbaar" supercomputerkracht in te huren. Allemaal tastbare zaken waar ik het logisch van zou vinden dat er bedrijven zijn die daar geld voor over hebben (USD, EUR of een of andere coin).
Wat is het idee met al die andere coins? Waarom zou een token uberhaupt waarde vertegenwoordigen? Misschien dat iemand er een licht over kan schijnen?
Nu heb ik nog niet voldoende verstand van crypto dus ik zal vast onzin roepen, maar wat ik mis bij bijvoorbeeld Stratis (en veel andere coins) is hoe de waarde tot stand komt. Bitcoin is duidelijk, dat is echt bedoeld als alternatieve valuta (en zo nog een aantal coins). Dan heb je bijvoorbeeld Siacoin en Storj waar je via de wallet eenvoudig storage beschikbaar kunt stellen. Het idee is dat je een TB schijfruimte beschikbaar stelt en je wordt vervolgens betaald in bijvoorbeeld Siacons. Hence; het vertegenwoordig een waarde omdat je een dienst levert tegen "betaling". Of zoals Kees al zei het Golum Project waar rekenkracht beschikbaar gesteld wordt om "betaalbaar" supercomputerkracht in te huren. Allemaal tastbare zaken waar ik het logisch van zou vinden dat er bedrijven zijn die daar geld voor over hebben (USD, EUR of een of andere coin).
Wat is het idee met al die andere coins? Waarom zou een token uberhaupt waarde vertegenwoordigen? Misschien dat iemand er een licht over kan schijnen?
- Will F.
Die Krushang zei op slack vandaag dat ze door de waardetoename van de coin minder behoefte hebben aan nieuwe financiering door VC's. Dat impliceert dat de onderneming zelf over een groot aantal coins beschikt.
Ten minste dat haal ik hier uit:
krushang:
@jw everyone here will be the first to know if we have any news on VC's. Remember our resources have increased vastly over the last few months where VC money is not urgently needed.
Verder erg goede vraag van Maus wat nu eigenlijk die waarde vd coin bij Stratis bepaalt , het is lastig te zien wat een onderliggend verdienmodel zou kunnen zijn; op de sidechains kunnen ze zelfs een andere token introduceren, die echter niet zonder de mainchain kan die alleen met Strats functioneert.
Ten minste dat haal ik hier uit:
krushang:
@jw everyone here will be the first to know if we have any news on VC's. Remember our resources have increased vastly over the last few months where VC money is not urgently needed.
Verder erg goede vraag van Maus wat nu eigenlijk die waarde vd coin bij Stratis bepaalt , het is lastig te zien wat een onderliggend verdienmodel zou kunnen zijn; op de sidechains kunnen ze zelfs een andere token introduceren, die echter niet zonder de mainchain kan die alleen met Strats functioneert.
- dvh
Re: Het grote DF cryptocurrency topic kan op
Is dit een staffmember of zomaar een fanatieke stratis supporter?witje schreef: 20 jun 2017, 20:03 Uit de Slack:

- Will F.
Hij kent t team vrij goed zegt ie dus geen staff, wellicht een investeerder.
- dvh
Nou dat dus.
Mooi verhaal. Maar zolang het niet officieel vanuit het stratisteam komt zijn het enkel mooie woorden en wishfull thoughts.
Mooi verhaal. Maar zolang het niet officieel vanuit het stratisteam komt zijn het enkel mooie woorden en wishfull thoughts.
-
Met betrekking tot ongeduld heeft ie wel gelijk. Ik kijk ook 2-3 keer per dag naar de koers en als de boel zakt denk je 'kut'. Ondertussen zit ik er nog geen maand in, dat is eigenlijk niks. In softwareontwikkeling is een maand tijd ook zo voorbij. Daarin bouw je met een team van een mannetje of 10 misschien 3-4 nieuwe features (onderschat ook het testwerk niet dat erin gaat zitten) binnen een bestaand pakket. Laat staan als het software is die je van grond af aan bouwt.
Snap alleen niet dat ze niet meer ontwikkelaars erop zetten. Ze hebben maar vijf ontwikkelaars. Volgens mij kunnen ze beter meerdere teams aan verschillende subprojecten laten werken (team voor Breeze, team voor smart contracts etc.). Na de release van die wallet wil je ook bugs fixen en doorontwikkelen ipv die mensen op een heel ander onderdeel zetten.
Snap alleen niet dat ze niet meer ontwikkelaars erop zetten. Ze hebben maar vijf ontwikkelaars. Volgens mij kunnen ze beter meerdere teams aan verschillende subprojecten laten werken (team voor Breeze, team voor smart contracts etc.). Na de release van die wallet wil je ook bugs fixen en doorontwikkelen ipv die mensen op een heel ander onderdeel zetten.
- dvh
- Arthur
- Auto: Nr.51
Wat lees ik hier? Geef eens een korte samenvatting...
- dvh
Its bad.
Uitstel van wat zaken. Mensen doen negatief en stratis zakt momenteel ...
Tot zover de veelbelovende update
Uitstel van wat zaken. Mensen doen negatief en stratis zakt momenteel ...
Tot zover de veelbelovende update

-
Mensen hebben te hoge verwachtingen. Vier weken in software ontwikkeling is echt niks. Zeker niet bij dit soort ontwikkelwerk wat gewoon pionieren is, er zijn nog geen kant en klare dingen op het gebied van blockchain en inschatten hoeveel tijd iets kost terwijl je dingen aan het uitvinden bent is knap lastig (dat is hetzelfde als de uitvinder van de cd-speler vragen hoelang ie ermee bezig denkt te zijn..). Ik maak mij hier dan weer niet druk om. Vind het gewoon een nette update over de stand van zaken. Overigens is aansluiting op Azure wel weer erg tof! Ik heb toch wel het idee dat ze nog eens erg groot kunnen worden... C# en Azure is hot, in bedrijfsleven veelal de enterprises (waar het geld zit) die dat gebruiken.
Jammer dat men gelijk alles dumpt.
Jammer dat men gelijk alles dumpt.
- Mark W. Scholten
- Will F.
Zoals al eerder gezegd: Het is een klein clubbie, dus het zal nog wel even duren voordat er wat groots staat. Ik begrijp echter te weinig van de tech om te kunnen beoordelen wat nou zo bijzonder is aan die breeze wallet. Am I dreaming of kan je nou mbv die breeze wallet Strats omzetten in BTC? Ik bergijp eigenlijk niet waarom er zoveel focus op die wallet ligt.
Positief feit is dat ze hard op zoek zijn naar devs en dat is nodig wat hun concullega's timmeren met grotere teams hard(er) aan de weg.
Niet jammer dat men dumpt, die traders kan je missen als kiespijn.
Klinkt goed wat je zegt over Azure Tom!
Positief feit is dat ze hard op zoek zijn naar devs en dat is nodig wat hun concullega's timmeren met grotere teams hard(er) aan de weg.
Niet jammer dat men dumpt, die traders kan je missen als kiespijn.
Klinkt goed wat je zegt over Azure Tom!
- dvh
To the moon!
-
Van Breeze snap ik de hype ook niet helemaal. Maar er zit ondersteuning voor Tumblebit in en dat is wel bijzonder, daarmee kun je anoniem ontvangen/versturen. Daarmee zouden ze dan de eerste zijn. Vandaar wellicht ook de Bitcoin-ondersteuning, want die heeft dat nog niet.
Daarnaast zijn ze met die masternodes bezig. Blockchain is natuurlijk de-centraal (iedereen die zo'n wallet heeft draaien is eigenlijk een server, en onderling communiceren/synchroniseren ze de data met elkaar, er is geen centrale plek waar de data staat). Maar, je wilt niet volledig afhankelijk zijn van de mensen die zo'n wallet hebben draaien. Daarom hebben ze een masternode ontwikkeld. Normaal moet je die ergens op je eigen server gaan draaien, maar die van Stratis kan met één klik bij Azure draaien. Dat is de cloud-dienst van Microsoft. Voor Azure hoef je wat minder in te richten en dat kun je met een paar muisklikken opschalen mocht het nodig zijn. Voor bedrijven kan dat dus erg interessant zijn, stukken software die autonoom functioneren ondersteund door slechts een paar masternodes (bijv. op elk continent één) in de cloud.
(als ik het allemaal goed begrijp, anders mag iemand mij corrigeren
)
Daarnaast zijn ze met die masternodes bezig. Blockchain is natuurlijk de-centraal (iedereen die zo'n wallet heeft draaien is eigenlijk een server, en onderling communiceren/synchroniseren ze de data met elkaar, er is geen centrale plek waar de data staat). Maar, je wilt niet volledig afhankelijk zijn van de mensen die zo'n wallet hebben draaien. Daarom hebben ze een masternode ontwikkeld. Normaal moet je die ergens op je eigen server gaan draaien, maar die van Stratis kan met één klik bij Azure draaien. Dat is de cloud-dienst van Microsoft. Voor Azure hoef je wat minder in te richten en dat kun je met een paar muisklikken opschalen mocht het nodig zijn. Voor bedrijven kan dat dus erg interessant zijn, stukken software die autonoom functioneren ondersteund door slechts een paar masternodes (bijv. op elk continent één) in de cloud.
(als ik het allemaal goed begrijp, anders mag iemand mij corrigeren

- Will F.
Dank voor je uitleg, zo wordt het geheel wat duidelijker.
-
Verder dumpen bitte. Koop ik morgen nog weer wat bij!
- dvh
-
Eens met Tom. Het lijkt wel alsof veel mensen ineens 100 procent rendement verwachten in een maand, en zelfs verbaasd zijn als dat niet lukt. Hoge verwachtingen, terwijl alles gewoon nog volledig in ontwikkeling is. Een vertraging is in zo'n proces bijna onvermijdelijk.
-