Het valt me op dat de consumentenprijzen van met name de duurdere auto's in Duitsland veel lager zijn dan in Nederland. Een Nissan GTR in NL 160K en in Dtsl 100K. Audi R8 ook megaverschillen. etc. Verschil kan oplopen tot bijna 100K.
Tot zover niets nieuws.
Echter de auto in Dtsl kopen bv een GTR voor 100K. Deze niet naar NL invoeren (en dus ook niet hier rijden), maar stallen en verzekeren en andere Dtsl wegenbelasting in Dtsl betalen.
Van de besparing van 60K kan je jaarlijks bv bij de Ring autostalling betalen. Of een garagebox kopen. Je kan misschien zelfs een bescheiden onderkomen aanschaffen met autostalling/garage.
In NL is er toch geen enkel plezier meer te beleven aan autorijden. Elke keer als ik uit Dtsl over de grens NL binnenrij, bekruipt me onbehaaglijk gevoel van een rattenkolonie op de weg. Teveel weggebruikers, aggresievelingen en legio klunzen in Hyunda's en Kia's die als rijdende obstakels overal opstoppingen en files veroorzaken.
De gedachte om echt quality time in de auto te hebben, prikkelt me. Hiervoor kan ik me tevreden stellen met een eenvoudig huis- tuin- en keukenautootje in NL. Om dan in de vrije tijd even naar Dtsl te rijden. Grens is uurtje weg.

Enfin, tot zover de bespiegelingen. Maar hoe is de realiteit.
Is wat ik voor ogen heb uberhaupt wel mogelijk of kan daar fiscaal een stok in de spaken gestoken worden??

Theo