Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Fernando

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Fernando » 11 jun 2017, 17:17

@Luco

Excuses van de naam. Typo :bloemetje:

Luco

Bericht door Luco » 11 jun 2017, 17:54

:beer:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 11 jun 2017, 18:09

Vind Loco wel een goeie eigenlijk :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 12 jun 2017, 09:22

Bram schreef: 11 jun 2017, 18:09 Vind Loco wel een goeie eigenlijk :mrgreen:
Pas op he leraar brammetje :nana:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 jun 2017, 18:09

KABOOM...........mooi GL houdt de poot stijf, toch mooi, want dan gaat dit gewenste gedrocht van een coalitie niet door.

Pechtold heeft het over "politieke onwil" van GL, nou, de pot verwijt de ketel. D66 doet niks anders richting CU dacht ik zo.

Anyway; dat reeds gedachte minderheidskabinet komt met rasse schreden naderbij, Rutte gaat nooit een herverkiezing houden, risicoloze Rutte.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 13 jun 2017, 18:20

En een oplossing is zo simpel. Gewoon de grootste partijen verplichten samen te werken, net zoveel tot je aan een meerderheid zit. De kiezer heeft immers zo besloten dus alle persoonlijke voorkeuren kunnen overboord. Werkt het niet en klapt de boel na een jaar? Dan hou je weer nieuwe verkiezingen. Het huidige geneuzel gaat werkelijk nergens over.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 13 jun 2017, 18:27

Wouter, dan klapt elke coalitie binnen een paar maanden, dan is het namelijk geen coalitie.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 jun 2017, 18:43

^Kortom; partij politieke belangen>>>Landelijk maatschappelijke belangen.

Ook al wil men anders doen geloven, Machiavelli is still alive.........

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 13 jun 2017, 20:10

Waarbij VVD en D66 EU partijen zijn, wat anti eu partijen ook uit een coalitie houd.
Ze kunnen alleen vissen uit pvda of GL voor de meerderheid.

Fernando

Bericht door Fernando » 13 jun 2017, 20:28

Lol als je rutte hoort orakelen over landsbelang en over je schaduw heenstappen maar zelf de pvv blijft uitsluiten...

Bram

Bericht door Bram » 13 jun 2017, 20:46

tomgtr schreef: 13 jun 2017, 18:27 Wouter, dan klapt elke coalitie binnen een paar maanden, dan is het namelijk geen coalitie.
Dat lijkt me niet zo zinvol, een beetje stabiliteit kan geen kwaad. Dat dit zo lang duurt is gezien de verkiezingsuitslag niet raar, wel teleurstellend.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 14 jun 2017, 08:45

Fernando schreef: 13 jun 2017, 20:28 Lol als je rutte hoort orakelen over landsbelang en over je schaduw heenstappen maar zelf de pvv blijft uitsluiten...
... samen met D66 en CDA. Wilders heeft zichzelf in een positie gezet waarin niemand met hem wil regeren. Ook al zou de VVD het wel willen, dan nog zou de PVV geen kans maken. Als Wilders op dezelfde voet blijft doorgaan gaatie pas regeren nadat hij minimaal 60 zetels heeft gehaald.

En ik geloof er geen reet van dat Rutte niet met Wilders wil regeren, alleen als hij nu zou aangeven er wel voor open te staan stoot hij andere partijleiders weer tegen het zere been.

Politiek... :roll:

Misschien kijk ik iets teveel House of Cards de laatste tijd, maar er is volgens mij zoveel meer achter de schermen aan de hand dan wij weten. Die lui zijn allemaal écht niet gek :D

Riceaux

Bericht door Riceaux » 14 jun 2017, 09:59

Straks eerst zomerreces. Daarna sluit de PvdA weer aan bij de onderhandelingen. Klaar.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 14 jun 2017, 10:16

Ik dacht dat ook Rico, maar het lijkt erop dat ALLE linkse partijen (behalve de xenofobe linkse partij PVV) louter bezig zijn met de volgende verkiezingen. Is nu een wedstrijdje rug recht houden geworden in de hoop daar wat zieltjes mee terug te winnen / niet de net verworven zieltjes weer kwijt te raken. PvdA wil Groen Links stemmers terug dus ze durven beide niet te bewegen. SP zal vermoed ik gedecimeerd worden volgende verkiezingen want die doen helemaal niet mij in de discussie.

Bram

Bericht door Bram » 14 jun 2017, 17:17

Vind dit wel een mooie brief:

Beste Jesse, ik, 41 jaar, vader van twee kinderen, Prius-rijder notabene, afgestudeerd Algemene Sociale Wetenschappen aan de Universiteit Utrecht, stem mijn hele leven al GroenLinks. (Soms heb ik zelfs letterlijk sandalen aan met wollen sokken!)

Nu jij op dit thema de formatie laat klappen, wil ik je graag persoonlijk laten weten dat ik vanaf nu echt NOOIT meer op GroenLinks zal stemmen. Femke Halsema deed ook al weinig moeite een aantal jaar geleden, ging liever op vakantie? Maar dit slaat echt alles. Als je ZO dicht bij de macht bent en daadwerkelijk een verschil kunt maken op klimaat/milieu (Groen) en inkomenspolitiek (Links) en je laat het dan lopen op 'waterdichtheid', terwijl 90 procent van Nederland vindt dat migratie beperkt moet worden vanwege allerlei legitieme en praktische redenen, dan houdt het echt op voor mij. En ik denk voor vele anderen met mij.

Wat wil je nou? Het GroenLinks-programma als regeerakkoord? Ik leef in een echte wereld, niet in een idealistische droomwereld. Het zal je leeftijd zijn maar je maakt echt een politieke blunder. En nu? Lekker met je principes in de oppositie? Ik vind dit zo slap. Wat had je niet allemaal kunnen bereiken, op mobiliteit in Nederland, schone lucht, ook voor mijn twee kleine kinderen, nivellering... Onbegrijpelijk, en ook gewoon koppig. Niet uit te leggen... Veel succes gewenst, je zal het nodig hebben. Een zeer teleurgestelde GroenLinks-stemmer.

Jay Legerstee, Wijk bij Duurstede

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 jun 2017, 17:26

Bram schreef: 14 jun 2017, 17:17 Vind dit wel een mooie brief:

Als je ZO dicht bij de macht bent en daadwerkelijk een verschil kunt maken op klimaat/milieu (Groen) en inkomenspolitiek (Links) en je laat het dan lopen op 'waterdichtheid', terwijl 90 procent van Nederland vindt dat migratie beperkt moet worden vanwege allerlei legitieme en praktische redenen, dan houdt het echt op voor mij.

Ik leef in een echte wereld, niet in een idealistische droomwereld.

Jay Legerstee, Wijk bij Duurstede
Even 'n paar stukjes uit die brief die ik ook gisteren las. 'ZO dicht bij de macht', huh? Rutte had de meeste stemmen, gevolgd door Wilders dacht ik? Welke 'macht'?

'Ik leef in een echte wereld, niet ineen idealistische droomwereld'. En daarom stem je je hele leven al Groen Links :lollerdelol:

OH JAY zeg.

Niet best dit:)

romo

Bericht door romo » 14 jun 2017, 17:41

^"daadwerkelijk verschil kunt maken"

Toen ben ik afgehaakt, ik had het een poging willen geven, echt waar :tooth:

Beter dan bovenstaande stukje kan diploma inflatie niet verwoord worden...........

De geiten wollen sok doet zijn/haar naam weer eer aan............ :lol:

Mijnheer moet toch weten wat het verschil tussen het "motorblok" en het "ventieldopje" is?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 14 jun 2017, 18:15

Ondertussen las ik dat D66 met PVDA praat. Het zal toch niet.....

Riceaux

Bericht door Riceaux » 14 jun 2017, 18:43

Riceaux schreef: 14 jun 2017, 09:59 Straks eerst zomerreces. Daarna sluit de PvdA weer aan bij de onderhandelingen. Klaar.
Ik quote mezelf maar even Tom. :tooth:

romo

Bericht door romo » 14 jun 2017, 18:47

^ idd

D66 wil hoe dan ook strategische dekking op de linker flank, dat en dat alleen is de reden van de GL flirt, en het preventief elimineren/euthaniseren samenwerking CU.

Blijft over PvdA.

Het zou een gotspe zijn als de PvdA, gezien het mega verlies (lees; PvdA leden hebben ten stelligste het VVD samenwerkings verband electoraal afgestraft) wederom met deze partij in een coalitie zou plaatsnemen.

Ik denk/hoop dat Asscher het niet zal aandurven.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 14 jun 2017, 20:41

Misschien zit ik er net zo naast als Theresa May maar ik kan me niet voorstellen dat VVD, CDA en D66 niet aan nieuwe verkiezingen denken. De houding van de SP en het gedrag van GL moet toch wel betekenen dat er een zeteltje of 7-10 te verdelen valt onder links. In het gunstigste geval gaat dat voor een fors deel naar D66. In het ongunstigste geval naar de PVDA, en dan kunnen die met zo'n mooie verbetering weer gaan regeren. VVD hoopt natuurlijk wat stemmen te winnen van PVV vanuit de aanname dat mensen nu zien dat geen partij met Wilders wil regeren en dus hun stem was weggegooid wat het Linkse blok sterker maakt. CDA hoopt een paar CU zetels te pikken omdat een coalitie zonder D66 ondenkbaar lijkt en CU stemmen dus ook niks helpt. Nog steeds een versplinterde bende maar wel een grotere kans op een coalitie die na al het gedoe van de laatste 3 maanden in een kwartiertje rond kan zijn.

romo

Bericht door romo » 14 jun 2017, 20:52

Rutte doet aan Haagsche Bluf, zijnde dat ie nu meldt in een Facebook sessie met Halbe Z dat herverkiezingen niet ondenkbaar zijn.

Hij zet hiermee natuurlijk druk op de ketel naar links, die gaan bij een nieuwe stemronde nog meer verliezen. Eigenlijk zegt Rutte; kies mij en mijn coalitie, das voor jullie (linker oppositie) het minst bedreigend en schadelijk.

Rutte wil helemaal geen herverkiezing, hij wil alleen maar verder regeren en MP zijn. Herverkiezing is ook een electoraal risico voor de VVD, daar zitten ze echt niet op te wachten dat ze de 2e partij worden, daarmee het recht op MP-schap verliezen.

Alles wordt op scherp gezet of om de CU dan wel de PvdA in het (zinkende) schip te krijgen. Stratego op hoog niveau.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 14 jun 2017, 21:52

romo schreef: 14 jun 2017, 20:52Rutte wil helemaal geen herverkiezing, hij wil alleen maar verder regeren en MP zijn.
Hier zat ik net over na te denken... maar wie anders? Moeten we dan maar Wilders als nederlands vertegenwoordiger op het wereldtourneel hebben? Die kan het maar over 2 dingen hebben: vluchtelingen en israel. Dan hebben we Buma... ik weet het niet. Pechtold zie ik nog wel zitten maar dan houdt het wel op. Roemer? Wis his engels we hit a flater so that will not work. Dan hebben we Klaver. Nou, die kan op een EU top meteen de ballenbak in om zich te vermaken of met Lego gaan spelen want niemand zal een net af studentje serieus nemen.

Welke lijsttrekker is uberhaupt geschikt om ons te vertegenwoordigen in de internationale politiek? Rutte profileerde zich (vond ik, mening) prima naast Obama destijds hier in Amsterdam en wordt zover ik weet ook voldoende serieus genomen als premier. Daar wil je toch niet zo'n lachebekkie als van mijn part Roemer op afsturen?

Luco

Bericht door Luco » 15 jun 2017, 00:28

romo schreef: 14 jun 2017, 17:41 ^"daadwerkelijk verschil kunt maken"

Toen ben ik afgehaakt, ik had het een poging willen geven, echt waar :tooth:

Beter dan bovenstaande stukje kan diploma inflatie niet verwoord worden...........

De geiten wollen sok doet zijn/haar naam weer eer aan............ :lol:

Mijnheer moet toch weten wat het verschil tussen het "motorblok" en het "ventieldopje" is?
Op zich heeft die meneer wel een punt, als GL het migratiestandpunt had laten vallen had die op andere punten zeker kunnen scoren omdat rutte gewoon weer mp wil worden en dus waarschijnlijk redelijk wat water bij de wijn had gedaan bij de andere punten van GL, dus in verhouding had GL dus redelijk wat "macht" kunnen hebben.

romo

Bericht door romo » 15 jun 2017, 07:14

^Zeker niet !

Rutte wil ook niet met GL, dat kan ie helemaal niet verkopen aan zijn eigen partij achterban. Het verschil met de PvdA is zowaar nog groter, we weten hoe dat is afgelopen.

Rutte; stap over je schaduw, regeren is pijn lijden, daar weten we alles van." Waar het om gaat, wij lijdt het minste pijn, wie het meeste.

Klaver heeft zijn rug recht gehouden, dat valt te respecteren, als je de ideologische veren te veel afschudt dan wordt het een kale bedoening (zie PvdA). Hij was zeker gepiepeld, ook op andere terreinen, als ie had toegehapt. De kleinste partij in een gegeven coalitie, is altijd het "5e wiel" aan de wagen. Daarmede zichzelf toekomstig electoraal geen dienst bewijzende.

De VVD is de grootste, die doet naar verhouding het minst water bij de wijn, voor GL nog anderen, dat weet Rutte als geen ander, Klaver nu ook.

Plaats reactie