sitechris: BMW M140i --> SEAT Leon CUPRA R --> Ford Fiesta ST

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Martijn_bmw

Re: sitechris: op zoek naar nieuwe hothatch

Bericht door Martijn_bmw » 10 jun 2017, 21:41

Kost rond de 1000eur en is een los bmw performance accessoire. Volgens mij wordt hij niet eens affabriek zo geleverd maar altijd achteraf gemonteerd bij de dealer. Kan dus altijd nog

Macboy

Bericht door Macboy » 11 jun 2017, 00:08

sitechris schreef: 10 jun 2017, 15:29 De reden dat ik verliefd ben op de auto is de zescilinder. Wat een geweldenaar. Geweldige sound, geweldige loopeigenschappen, geweldig alles. Echt een topblok. En dan te bedenken dat de M140i nog een klein beetje extra in petto heeft.
En dan te bedenken dat jij een 4-cilinder wilde gaan rijden. Fantastisch als je dit kan waarmaken Chris !

Wat betreft adaptief onderstel moet je het alleen doen als je het ook gaat gebruiken. Ben zelf niet zon liefhebber van allemaal knopjes en instellingen. Moet gewoon altijd goed zijn. Het standaard M onderstel vond ik top. Als jij het te hard vindt dan moet je idd voor het adaptieve onderstel gaan in comfort stand.

Uitlaat zou ik ook even goed op YouTube kijken en luisteren en daarna je oordeel vormen.

Karel

Bericht door Karel » 11 jun 2017, 07:52

Adaptief onderstel zou ik nooit doen.
Van wat ik heb gevonden (heb er toen ook lang over getwijfeld)

Is dat de zachte stand gelijk is aan de non-adaptieve setup.

En je dus alleen NOG harder gaat.
Wat echt helemaal niet nodig is.

Verder ist het waardeloos als je de auto vb 25mm wil laten zakken via een veersetje.
Want dat en 15mm spacers rondom maakt de auto helemaal af ;).

Oh...en sparen voor een M-perf diff.

Karel

Bericht door Karel » 11 jun 2017, 07:53

En als je dan nog de domme ASD afzet via een kabeltje kan je pas echt genieten van comfort rijden zonder irritant gedreun.
EN een pure N55 sound bij de sport stand.

Stefan

Bericht door Stefan » 11 jun 2017, 09:13

sitechris schreef: 10 jun 2017, 21:34 @Stefan: weet je wat montage Performance uitlaat inc montage kost en kun je dit ook nog na aankoop nog laten monteren tegen dezelfde kosten?
Nee, de uitlaat zat al onder de auto. Wat Martijn_bmw zegt, de demper wordt dan achteraf gemonteerd.

Macboy

Bericht door Macboy » 11 jun 2017, 14:36

ASD inderdaad uit maar dat leek me logisch !

Rnd

Bericht door Rnd » 11 jun 2017, 22:29

sitechris schreef: 10 jun 2017, 15:29 Ik heb vandaag even uitgebreid gereden met de M235i (326 pk, bouwjaar 2016). Die heeft nog wel de iets minder sterke motor, maar is qua onderstel setup vergelijkbaar. Ik heb eerder in een M235i gereden en ik merkte wel verschil. Die auto vond ik een fijne GT en tot mijn verrassing was deze M235i best wel stug geveerd. Op het randje van oncomfortabel zelfs. Waar dat aan ligt? Mogelijk de runflatbanden? Weet iemand of dat een groot verschil maakt met non-RFT? Ik overweeg in ieder geval wel om adaptief M-onderstel aan te vinken. Het klopt dat de comfortmodus zachter is dan normaal M-onderstel?
Ik denk dat het aan de runflat banden ligt. Ik heb juist voor de Michelin banden gekozen omdat ik runflat niet fijn vind. Vooral de spoorvorming vond ik vervelend. Standaard onderstel met de Michelin banden vind ik niet oncomfortabel, maar kan persoonlijk zijn.

Kom anders een keer rijden met de mijne. We kunnen ook ergens afspreken in de regio Alphen. Ik neem aan dat je nog weet wie ik ben. We hebben een keer afgesproken bij Tristan met zijn 130i, jouw Leon en mijn Impreza STI. Vond ik trouwens een leuke actie om met DF-ers van auto te wisselen. Zouden we vaker moeten organiseren.

Rnd

Bericht door Rnd » 11 jun 2017, 22:32

Ik zie in je avatar een witte staan...en toch de zwarte velgen. Besluit al genomen? Wordt het een witte? Nee toch? Mineral grau moet het zijn. :coffee:

Macboy

Bericht door Macboy » 11 jun 2017, 23:17

Met een groepje bij elkaar komen is altijd leuk en leerzaam !

Heb je de Michelin Pilot Supersport ook in RFT dan ? Bij mij kon dat toen nog niet in 2013.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 12 jun 2017, 06:47

Rnd schreef: 11 jun 2017, 22:29
sitechris schreef: 10 jun 2017, 15:29 Ik heb vandaag even uitgebreid gereden met de M235i (326 pk, bouwjaar 2016). Die heeft nog wel de iets minder sterke motor, maar is qua onderstel setup vergelijkbaar. Ik heb eerder in een M235i gereden en ik merkte wel verschil. Die auto vond ik een fijne GT en tot mijn verrassing was deze M235i best wel stug geveerd. Op het randje van oncomfortabel zelfs. Waar dat aan ligt? Mogelijk de runflatbanden? Weet iemand of dat een groot verschil maakt met non-RFT? Ik overweeg in ieder geval wel om adaptief M-onderstel aan te vinken. Het klopt dat de comfortmodus zachter is dan normaal M-onderstel?
Ik denk dat het aan de runflat banden ligt. Ik heb juist voor de Michelin banden gekozen omdat ik runflat niet fijn vind. Vooral de spoorvorming vond ik vervelend. Standaard onderstel met de Michelin banden vind ik niet oncomfortabel, maar kan persoonlijk zijn.

Kom anders een keer rijden met de mijne. We kunnen ook ergens afspreken in de regio Alphen. Ik neem aan dat je nog weet wie ik ben. We hebben een keer afgesproken bij Tristan met zijn 130i, jouw Leon en mijn Impreza STI. Vond ik trouwens een leuke actie om met DF-ers van auto te wisselen. Zouden we vaker moeten organiseren.
Gaan we keertje doen. Leuk! Ik ga de auto overigens wel bestellen. Die gok durf ik wel aan :)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 12 jun 2017, 09:15

Gaaf man, gefeliciteerd!!

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 12 jun 2017, 10:11

:coffee:
:thumbup:
:df:

Rein

Bericht door Rein » 12 jun 2017, 10:35

Gaaf! Welke opties zijn er nu gekozen?

Rnd

Bericht door Rnd » 12 jun 2017, 11:46

Gefeliciteerd!! Goede keuze. Ik denk dat ie je heel goed bevalt. Ben ook benieuwd naar de uiteindelijke config. Linkje?!

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 12 jun 2017, 12:44

Chris weer terug in een 1 serie met 6 pitten! Dat ik dat (weer) mag meemaken! :peace:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 jun 2017, 12:48

De enige juiste keuze :wink: :thumbup:

Tom

Bericht door Tom » 12 jun 2017, 12:59

Feli! Goede keus :)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 jun 2017, 13:04

Congrats. Geweldenaar/wolf in schaapskleren tov de rest. Wel met LSD doen en 8AT aub.:)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 12 jun 2017, 13:51

Mooi man, met deze motor is dit wel de topper momenteel onder de hatches.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 12 jun 2017, 14:08

sitechris schreef: 10 jun 2017, 15:29
Ik heb vandaag even uitgebreid gereden met de M235i (326 pk, bouwjaar 2016). Die heeft nog wel de iets minder sterke motor, maar is qua onderstel setup vergelijkbaar. Ik heb eerder in een M235i gereden en ik merkte wel verschil. Die auto vond ik een fijne GT en tot mijn verrassing was deze M235i best wel stug geveerd. Op het randje van oncomfortabel zelfs. Waar dat aan ligt? Mogelijk de runflatbanden? Weet iemand of dat een groot verschil maakt met non-RFT? Ik overweeg in ieder geval wel om adaptief M-onderstel aan te vinken. Het klopt dat de comfortmodus zachter is dan normaal M-onderstel?

Qua besturing en onderstel is de M235i overigens een lekkere auto. Niet superscherp of extreem engaging, maar wel leuk voor de lol en dagelijkse kilometers. Inderdaad zoals eerder geschreven hier door iemand, een lekkere auto tot 80%. Vind ik goed genoeg.

De reden dat ik verliefd ben op de auto is de zescilinder. Wat een geweldenaar. Geweldige sound, geweldige loopeigenschappen, geweldig alles. Echt een topblok. En dan te bedenken dat de M140i nog een klein beetje extra in petto heeft. Qua sound vind ik het al redelijk heftig. Ik twijfel of een Performance uitlaat nog iets toevoegt. Heeft iemand van jullie ervaringen daar mee?
- RFT is echt een groot verschil, zelf hele grote voorkeur voor PSS
- ik rijd met adaptief onderstel, kom gerust testen (wel met Eibach), maar is in Comfort mij wel echt TE op comfort, Sport is wat mij betreft prima, kan je gewoon altijd mee rijden.
- geluid vond ik std te stil, maar dat is persoonlijk :), zou eerder downpipe wijzigen dan de einddemper ;).

Mark W. Scholten

Bericht door Mark W. Scholten » 12 jun 2017, 16:47

Gaan we keertje doen. Leuk! Ik ga de auto overigens wel bestellen. Die gok durf ik wel aan :)
Gefeliciteerd :)

Tristan

Bericht door Tristan » 12 jun 2017, 16:53

sitechris schreef: 10 jun 2017, 15:29 Kortingen zijn inderdaad fors (zoals de bovengenoemde bedragen). Wat de BMW M140i aantrekkelijk maakt. Ik krijg aanzienlijk meer voor mijn Golf terug dan bij de VW dealers zelf.

Ik heb vandaag even uitgebreid gereden met de M235i (326 pk, bouwjaar 2016). Die heeft nog wel de iets minder sterke motor, maar is qua onderstel setup vergelijkbaar. Ik heb eerder in een M235i gereden en ik merkte wel verschil. Die auto vond ik een fijne GT en tot mijn verrassing was deze M235i best wel stug geveerd. Op het randje van oncomfortabel zelfs. Waar dat aan ligt? Mogelijk de runflatbanden? Weet iemand of dat een groot verschil maakt met non-RFT? Ik overweeg in ieder geval wel om adaptief M-onderstel aan te vinken. Het klopt dat de comfortmodus zachter is dan normaal M-onderstel?

Qua besturing en onderstel is de M235i overigens een lekkere auto. Niet superscherp of extreem engaging, maar wel leuk voor de lol en dagelijkse kilometers. Inderdaad zoals eerder geschreven hier door iemand, een lekkere auto tot 80%. Vind ik goed genoeg.

De reden dat ik verliefd ben op de auto is de zescilinder. Wat een geweldenaar. Geweldige sound, geweldige loopeigenschappen, geweldig alles. Echt een topblok. En dan te bedenken dat de M140i nog een klein beetje extra in petto heeft. Qua sound vind ik het al redelijk heftig. Ik twijfel of een Performance uitlaat nog iets toevoegt. Heeft iemand van jullie ervaringen daar mee?
Mooi man! De juiste keuze. Ik was diegene die zei dat het onderstel tot 80% goed is, ga je er echt voor zitten dan vind ik het te soft en ongecontroleerd worden. Maar dan praten we echt over serieus boenderen en voor jou niet echt van toepassing. :)

Dit wordt genieten en kom snel weer eens langs voor een kleine meet. :wink:

JP

Bericht door JP » 12 jun 2017, 17:56

De druk staat nog steeds vol op de ketel.
Voor Driving Fun.
Men...
Dat ik dit als DF'er meemaak...
Die lult niet meer.
Bizar
Fucking bizar
Jaren zit je naar dingen te kijken
En te hopen.
En daar is ie
Sitechris in een 6pitter BMW !

JOHEE!
JOHOOO!
Jo-FUCKING-ho, wat bizar!
Ongelofelijk
BMW'S zijn zo mooi.
En deze is..
De allermooiste die ik in mijn leven gezien heb.
What is happening?! roepen ze hier.

Sjongejongejonge
Straatfeest!
Sjezus.
Niet normaal dames en heren
Echt niet normaal!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 12 jun 2017, 17:59

Proost!

Godspeed