Welk merk brandstof tanken
- alt
Welk merk brandstof tanken
Hoor van verscheidene mensen om Firezone bezine te tanken.
Waarom minder of geen met ethanol versneden benzine.
Geen ethanol in de benzine is vooral belangrijk voor klassieke auto's met carburateur.
Ethanol tast aluminium & rubber aan.
Ethanol heeft minder calorische waarde, want inhoud 1 ltr benzine is gelijk aan ongeveer 1.2 ltr ethanol.
Leuk voor de bv Nederland, extra accijns vangen, want je auto heeft meer brandstof nodig per kilometer.
Een ander vraag, diesel.
Toen ik mij X5 diesel haalde uit Duitsland, zei men mij om de 3 tankbeurten BP ultimate diesel te tanken.
Dat zou de EGR klep schoon houden.
Waarom minder of geen met ethanol versneden benzine.
Geen ethanol in de benzine is vooral belangrijk voor klassieke auto's met carburateur.
Ethanol tast aluminium & rubber aan.
Ethanol heeft minder calorische waarde, want inhoud 1 ltr benzine is gelijk aan ongeveer 1.2 ltr ethanol.
Leuk voor de bv Nederland, extra accijns vangen, want je auto heeft meer brandstof nodig per kilometer.
Een ander vraag, diesel.
Toen ik mij X5 diesel haalde uit Duitsland, zei men mij om de 3 tankbeurten BP ultimate diesel te tanken.
Dat zou de EGR klep schoon houden.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Welk merk brandstof tanken
Ligt eraan voor wat voor auto, anders gewoon een Shell brandstof tanken
En voor de diesel de V-power diesel.

-
andere brandstof om de EGR schoon te houden is onzin, dat kun je beter uitbesteden aan de garage bij de (grote) beurt, schoonmaak.
tank zelf liefst Shell en anders BP, weet niet waarom zit tussen de oren want al die brandstoffen zijn 99,9% gelijk
tank zelf liefst Shell en anders BP, weet niet waarom zit tussen de oren want al die brandstoffen zijn 99,9% gelijk
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik tank al jaren bij de Tango.
- Arthur
En, tevreden?

- Hielke
Even terug naar waar het om gaat.
Zit er kwaliteitsverschil in brandstoffen?
- HJ2
Ik tank voor de familie sloep altijd de goedkoopste meuk ie ik kan vinden, en dan 1x in de 5 tanks Shell V-power. Jaarlijks een flesje injectiereiniger op een halve tank en de injectoren blijven relatief goed voor een lage prijs
Voor de Lotus alleen V-power of iets wat hoger is in octaan. ... vind de Turbo lekker
Injectoren reinig ik jaarlijks in de ultrasoon. Toch ook hier injectiereiniger 1x per jaar, een half jaar uit fase met het ultrasoon reinigen (maar is niet echt nodig)

Voor de Lotus alleen V-power of iets wat hoger is in octaan. ... vind de Turbo lekker

- Knot
Hebben we toch al hele topics over? Ze staan allemaal aan dezelfde terminal in de haven alleen Shell/BP etc voegen er wat aan toe (of dat echt gebeurt betwijfel ik soms).
Neem zelf altijd Shell of BP, gewoon 95.
Neem zelf altijd Shell of BP, gewoon 95.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ja hoor, auto rijdt er niet minder om

- Arthur
-
In nederland niet/nauwelijks. Buitenland wordt het minder (hoe verder hoe erger)Hielke schreef: 30 mei 2017, 11:16 Even terug naar waar het om gaat.
- Jan-Willem
- Arthur
Mss is Firezone 102 wel euroshopper "Premium" 

- Jan-Willem
95 misschien, kwa benzine met een hoog octaan waar geen ethanol in zit is dit het beste wat je kan tanken in Nederland.
Zelf ben ik ook meer van het speciaal bier
Zelf ben ik ook meer van het speciaal bier

- HJ2
Firestone is ook de enige met hoger dan 98 octaan hier in de regio... Dus met de Lotus ben ik er wel eens te vinden ja.
Hoger octaan is toch alleen interessant voor de turbo'tjes ivm klopvastheid. Met mijn luie 6 in lijn in de bimmer merk ik er he-le-maal niets van dus dat geld houd ik in de zak om stuk te smijten aan de Lotus, de verwende aap.
Hoger octaan is toch alleen interessant voor de turbo'tjes ivm klopvastheid. Met mijn luie 6 in lijn in de bimmer merk ik er he-le-maal niets van dus dat geld houd ik in de zak om stuk te smijten aan de Lotus, de verwende aap.
- Martijn_bmw
Ik tank altijd gewoon 95 bij de shell expres of Esso zitten allebei hier bij de afrit Baarn.
Vroeger tankte ik soms bij de firezone bij mijn ex schoonouders in Friesland als ik het niet meer op de tank terug naar Baarn redde maar ik haalde altijd zomaar 25-50km minder op een tank firezone geen idee waarom maar viel me altijd op.... (in die tijd eerst e46 318i later e46 325i)
Vroeger tankte ik soms bij de firezone bij mijn ex schoonouders in Friesland als ik het niet meer op de tank terug naar Baarn redde maar ik haalde altijd zomaar 25-50km minder op een tank firezone geen idee waarom maar viel me altijd op.... (in die tijd eerst e46 318i later e46 325i)
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Sinds een paar maanden 95 ipv 98. Verneem geen enkel verschil, ook niet in verbruik.
- Arthur
Met m'n GTI probeer ik het nu uit. Ben begonnen op Fuelsave 95 en ben nu aan m'n 5e(?) tank bezig. Daarna wil ik eens 4-5x V-power tanken.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Mijn getuned Cupra (356 pk) liep wel beter op Ultimate. Met de standaard 3.0 zes in lijn verneem ik geen verschil. Na de garantie periode wordt de auto wel op 98 getuned door BR Performance.
- JP
Omdat ik sowieso elke week in Belgie kom tank ik daar bij een vaste Q8. Die heeft gewone octaan 98. Niet van zulke fancy "ultimate", "v-power" of hoe die namen heten. Gewoon omdat het voor de TSI aangeraden is en verder kost 98 daar minder dan 95 in NL
- alt
Veel tuners stellen de motor vaak af op BP ulitmate.
Ook mijn Ligier met Honda K20 is op BP Utimate afgesteld door Jannes van Weperen.
Ook mijn Ligier met Honda K20 is op BP Utimate afgesteld door Jannes van Weperen.
- Macboy
Zal nooit vergeten dat Bart mij vertelde wat voor troep er in de jerrycans achterbleef na het volgooien en leeggooien behalve bij Shell en BP. Sindsdien tank ik nergens anders meer.
Meestal zou 1 tank voldoende moeten zijn. Volgooien met 95 en dan naar Duitsland rijden en toppen. Volgende keer 98 volgooien en weer naar Duitsland. Je zou dan ieg verschil in de top moeten merken.Arthur schreef: 03 jun 2017, 14:24 Met m'n GTI probeer ik het nu uit. Ben begonnen op Fuelsave 95 en ben nu aan m'n 5e(?) tank bezig. Daarna wil ik eens 4-5x V-power tanken.
- Jan-Willem
Ik had dit filmpje al is eerder gepost maar wist niet meer precies wat de uitkomst was.
Voor de mensen die het ook niet meer weten of het gemist hebben.
Helaas lukt het niet om het filmpje in te sluiten via mijn mobiel?
https://m.youtube.com/watch?v=WTaBngvsPrc
Voor de mensen die het ook niet meer weten of het gemist hebben.

Helaas lukt het niet om het filmpje in te sluiten via mijn mobiel?

https://m.youtube.com/watch?v=WTaBngvsPrc
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Hier altijd Esso euro 95, deze zit op de route meestal en punten sparen gaat lekker vlot dan. Voor normale auto's volstaat 95 van welk merk dan ook en gaan de premium brandstoffen echt 0,0 verschil maken.
Dat high performance auto's liever iets met een hoger octaan willen hebben of er zelfs op afgesteld staan laat ik dan even buiten beschouwing.
Dat high performance auto's liever iets met een hoger octaan willen hebben of er zelfs op afgesteld staan laat ik dan even buiten beschouwing.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Filmpje:
Iedereen gelijk: Als je een Petrolhead bent, voel je wel degelijk het verschil! Vraag blijft of je zoveel meer wilt betalen. In Duitsland loopt het verschil al op tot 16 cent per liter! Die marketeers zijn echt elke Euro van hun salaris waard...

Iedereen gelijk: Als je een Petrolhead bent, voel je wel degelijk het verschil! Vraag blijft of je zoveel meer wilt betalen. In Duitsland loopt het verschil al op tot 16 cent per liter! Die marketeers zijn echt elke Euro van hun salaris waard...