Waarom is digitaal goedkoop? Dat volg ik niet...?!
BMW 5-Serie (G30)
-
- Auto: M3P, 130i
Re: BMW 5-Serie (G30)
-
Schaamharendam heeft volgende week kermis.
@indo, goedkoop uitziend denk ik. Goedkoop is het vast niet
@indo, goedkoop uitziend denk ik. Goedkoop is het vast niet

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Nandor, dan zit ik net in Connecticut, jammer:)
-
Nee, zo'n plastic plaatje met opgespoten cijfertjes en een plastic naaldje oogt lekker duur.
Of loop ik achter en hebben ze tegenwoordig diamantjes verwerkt in de standaard tellerbak? LOL
Of loop ik achter en hebben ze tegenwoordig diamantjes verwerkt in de standaard tellerbak? LOL
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
allen schreef: 02 jun 2017, 15:52 Nee, zo'n plastic plaatje met opgespoten cijfertjes en een plastic naaldje oogt lekker duur.
Er gaat niets boven een mooie tellerbak met echte naalden IMHO.
Het ziet er goedkoop, nep, kinderlijk, kunstmatig, simpel uit IMO, ik kan er niet warm van worden.
Dat het DigiDash als top of the bill wordt gebracht en verkocht is marketing technisch natuurlijk erg sterk, simpelweg omdat de productiekosten fors lager zijn.
Uiteraard iedereen zijn/haar mening en smaak, persoonlijk zou ik het nooit willen hebben, niet als optie, niet als basis.
-
Ligt er ook een beetje aan hoe vind ik. Een digidash waarbij een analoge klok geprojecteerd wordt vind ik nog wel gaan. Maar zo'n 'uitbreiding instrumentarium' digidash (of hoe dat ook heet) op bijvoorbeeld de F10 vind ik vreselijk. Als je dat ding in sportstand zet verdwijnt je analoge projectie voor een groot getal en allemaal kekke kleurtjes. Dat hoeft van mij niet.
- VDM
Vind zo'n digitaal dash wel tof, het probleem zit er voor mij meer in dat ze er neppe analoge tellers op tonen. Doe dan zoals Audi en gebruik alle mogelijkheden die een digitaal dash biedt.
Overigens vind ik 125k voor een M550i echt bizar. Als ik de configurator op bmw.nl check heb je voor dat geld nog geen metallic lak, geen 20", stoelverwarming etc. Dan is 111k voor een vrijwel volle M3 ineens een hele scherpe deal.
Overigens vind ik 125k voor een M550i echt bizar. Als ik de configurator op bmw.nl check heb je voor dat geld nog geen metallic lak, geen 20", stoelverwarming etc. Dan is 111k voor een vrijwel volle M3 ineens een hele scherpe deal.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Zo lust ik er nog wel eentje, of eigenlijk een tweetje; de M2 van 84k is dan weer een koopje tov de M3 van 111k. Dat is pas "bizar".
-
81k:)
-
Dan zet je die optie in 5 seconden uit?Zed240 schreef: 02 jun 2017, 18:03 Ligt er ook een beetje aan hoe vind ik. Een digidash waarbij een analoge klok geprojecteerd wordt vind ik nog wel gaan. Maar zo'n 'uitbreiding instrumentarium' digidash (of hoe dat ook heet) op bijvoorbeeld de F10 vind ik vreselijk. Als je dat ding in sportstand zet verdwijnt je analoge projectie voor een groot getal en allemaal kekke kleurtjes. Dat hoeft van mij niet.
Bij BMW is de tellerbak om het even bij me. In beide gevallen niets speciaals.
- VDM
Nee je mist mijn punt. Een 340i kost 57k. Dan is een M2 van 84k prima in verhouding.Arthur schreef: 03 jun 2017, 01:33 Zo lust ik er nog wel eentje, of eigenlijk een tweetje; de M2 van 84k is dan weer een koopje tov de M3 van 111k. Dat is pas "bizar".
Maar als je wilt volhouden dat een M premium etc is, dan kan je niet met een halve M (M perf) aankomen die duurder is dan het echte werk, in dit geval de verhouding tussen M3 en M550i. Het gat wordt nog groter omdat de M550i opties mist die een M3 standaard wel heeft.
-
FWIW denk ik dat die M550i in tussensprints gehakt maakt van de M3/4 die al zeer snel is. 0-100 al helemaal te gek.
Het zegt mij dan minder, maar velen zoeken dát ook.
340i is net zo snel of sneller dan M2, maar een dweil relatief:)
M2 is geen dweil, als ie bijna een seconde sneller is dan 'n Donkervoort D180(?) 180pk 630kg ding op Mickey Mousebaantje Hockenheim Short
Het zegt mij dan minder, maar velen zoeken dát ook.
340i is net zo snel of sneller dan M2, maar een dweil relatief:)
M2 is geen dweil, als ie bijna een seconde sneller is dan 'n Donkervoort D180(?) 180pk 630kg ding op Mickey Mousebaantje Hockenheim Short

- Arthur
- Auto: Nr.51
@VDM: waarom vergelijk je een 5-serie met een 3 serie? En een non-M met een M? Vandaar dat ik de M2 erbij sleepte. Hebben niets met elkaar te maken. Of gaat het alleen om de prijs en de opties die je krijgt? Boven de de 550i komt nl nog een M5.
-
Dit is toch 'n G30 550i? 0-100 prima. 100-200 ook prima, maar sneller dan 'n M3/4 denk ik nu niet meer.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^arghhh ik ben blind nu...... 

- Macboy
Echt verschrikkelijk... als keuze aanbieden prima. Maar dan gewoon 20 keuzes aub ! Dan maken we pas echt gebruik van de digitale mogelijkheden. Wel digitaal aanbieden en geen keuze: dan snap je het écht niet.
-
Allemaal werelderbeteraars hier.Snap niet dat ze jullie niet in dienst nemen bij BMW. 

- FreudeamFahren
Digitaal goedkoper om te produceren? I don't think so Bob.romo schreef: 02 jun 2017, 17:49 (...)
Dat het DigiDash als top of the bill wordt gebracht en verkocht is marketing technisch natuurlijk erg sterk, simpelweg omdat de productiekosten fors lager zijn.
(...)
Lijkt onderhand standaard D-F logica: alles wat niet aan rijplezier bijdraagt, ook al is dat "vastgesteld" aan de hand van volstrekt subjectieve criteria, wordt toegedicht aan de nieuwe As van het Kwaad, aka de marketing afdeling.
-
535d schreef: 03 jun 2017, 21:54 Allemaal werelderbeteraars hier.Snap niet dat ze jullie niet in dienst nemen bij BMW.![]()

Ik snap 't wel 'n beetje. Ik ben van analoog, maar als ik zie hoe mooi 'n LaFerrari of 'n P1 dat heeft. Hoe heeft de 918 dat?
Edit zo dus. Ge-wel-dig(geen sarcasme dit keer)
Waar de LaF en P1 uitblinken in felle kleuren is dit Teutoons Bauhaus strak en sjiek.
Zo'n G30 5er mag niet achterblijven bij die meuk:)
-
En dit keer zeker met FaF eensch. Ik liet een daily 550i G30 er iig niet om staan (mocht ik in die wereld winkelen, en da's niet zo)
G30 is gaaf.
G30 is gaaf.
-
Al bieden ze twintig verschillende ontwerpen aan waaruit ik kan kiezen, dan nog stel ik zo'n tellerbak in dat het in elke rijmodus in de normale tellerbakversie blijft staan. Heb het nu in de V70 gehad en de 5 en het stoort me niet. In de normale stand oogt de tellerbak voor mij zelfs mooier dan de plastic tellerbak.
- Maus335i
Ik gebruik het ook niet. Leuk dat het allemaal kan, maar hou liever de standaard tellers voor mn neus. Het feit dat het een digitaal dashboard is geeft wel meer mogelijkheden om informatie te tonen. Zoals Audi dat doet vind ik dan persoonlijk weer niks; en complete navi voor je neus. Dat is wat mij betreft echt sterk overbodig wanneer de headsup display goed voor elkaar is en dat is het met de nieuwe generatie zeker.
Zelf rij ik sinds een jaar een G12 750Li en het dash en de vernieuwde headsup ben ik echt meer dan content mee.
Zelf rij ik sinds een jaar een G12 750Li en het dash en de vernieuwde headsup ben ik echt meer dan content mee.
- romo
Ik heb ooit eens begrepen dat een dash een van de duurdere onderdelen bij een auto is om te ontwikkelen en te produceren. FWIW
Van LCD schermen met wat simpele electronica en software is bekend dat het goedkoper is in de productie dan een regulier analoog dash. (in den beginne was dat zeker niet zo, omdat er heel weinig LCD productie was, momenteel is het alleen nog LCD wat de "klok" slaat)
Iets wat goedkoper gemaakt wordt, dan als dure optie verkocht , geeft een hele fraaie ROI.
Dan over uiterlijk, over smaak valt niet te twisten, maar ik vind het een "Nijntje" uiterlijk hebben, nou daar ben ik al heel lang klaar mee zal ik u zeggen.
Van LCD schermen met wat simpele electronica en software is bekend dat het goedkoper is in de productie dan een regulier analoog dash. (in den beginne was dat zeker niet zo, omdat er heel weinig LCD productie was, momenteel is het alleen nog LCD wat de "klok" slaat)
Iets wat goedkoper gemaakt wordt, dan als dure optie verkocht , geeft een hele fraaie ROI.
Dan over uiterlijk, over smaak valt niet te twisten, maar ik vind het een "Nijntje" uiterlijk hebben, nou daar ben ik al heel lang klaar mee zal ik u zeggen.
-
Veel analoge tellers vind ik ook niet heel fraai, merendeel is ook gewoon plastic-tellerbak en plastic naalden waar je naar zit te kijken. Ik heb ook nooit begrepen waarom ze geen mooiere materialen gebruiken voor bijv. de naalden. Wel vind ik 'echte' meters die bewegen mooier dan een digitaal dashboard. Geeft ook meer het idee dat als je gas geeft er ook echt een mechanische koppeling is tussen je voet en de auto.
In de 4C nu ook een volledig digitaal dashboard, maar in een meer 'racy' auto past het wel.
In de 4C nu ook een volledig digitaal dashboard, maar in een meer 'racy' auto past het wel.
- Macboy
Gaat niet zozeer om wel of niet digitaal, maar welk gebruik je er van maakt. Maak gebruik van digitale mogelijkheden en projecteer er bijv analoge tellers op. Of dat je de indeling zelf kan bepalen. Extreem kleine programmeer moeite.
Dat marketing afdelingen er soms geen drol van snappen blijkt uit:
- overstappen op kermis tellers waarvan ik nog nooit iemand heb gehoord dat dit mooi of handig is
- overstappen op teller schalen met 20 en dan weer 30 of eerst per 10 dan per 20 dan 30 vaak compleet onleesbaar, maar het hoort zo want iedereen doet het en wij doen mee
- auto onderstellen onnodig hard maken terwijl geen koper dat wil maar puur journalisten circuit praat
- op automaten de + en - verkeerd van elkaar overnemen
Leuke uitspraken FaF van jou, maar de feiten liegen er niet om. Dit zijn maar een paar voorbeelden van fails bij fabrikanten waarbij ze zaken van elkaar overnemen denkende dat mensen dit willen. Ene fabrikant doet het dus de andere neemt het over.
Gelukkig zijn ze op de belangrijkste teruggekomen, nou de teller afdeling nog....
Dat marketing afdelingen er soms geen drol van snappen blijkt uit:
- overstappen op kermis tellers waarvan ik nog nooit iemand heb gehoord dat dit mooi of handig is
- overstappen op teller schalen met 20 en dan weer 30 of eerst per 10 dan per 20 dan 30 vaak compleet onleesbaar, maar het hoort zo want iedereen doet het en wij doen mee
- auto onderstellen onnodig hard maken terwijl geen koper dat wil maar puur journalisten circuit praat
- op automaten de + en - verkeerd van elkaar overnemen
Leuke uitspraken FaF van jou, maar de feiten liegen er niet om. Dit zijn maar een paar voorbeelden van fails bij fabrikanten waarbij ze zaken van elkaar overnemen denkende dat mensen dit willen. Ene fabrikant doet het dus de andere neemt het over.
Gelukkig zijn ze op de belangrijkste teruggekomen, nou de teller afdeling nog....