Als je naar de internals van die B kijkt is het zelfs geen Lancia!
Wat doet dat ding daar trouwens in je avatar? Het is allemaal Teutoons in huize Popma. En een rally heb ik je ook nog nooit zien rijden.
Inruilen die M2 en een Giulia QV halen!
Als je naar de internals van die B kijkt is het zelfs geen Lancia!
noem me eigenwijs, maar dit is de gedachte van iedereen die een half/half big turbo project heeft gedaan of gereden. een goede setup werkt prima.Hielke schreef: 02 jun 2017, 13:07 Wel over een 2.35 liter oldskool turbo blok met 600+ pk en de daaraan gehangen verwachting dat het op een rondje Nordschleife wel goed zou gaan. Dat gaat natuurlijk niet goed. De driveability van turbo motoren uit de jaren '90 is al niet top (al vele malen beter dan bijv. een Cosworth 80's blok), en bij iedere pk extra wordt dat alleen maar minder. Tuning van zo'n blok naar 500+ pk kan slechts een enkele karakteristiek opleveren. Aan of Uit. Alle pk's of niks. Reken maar uit wat dat voor je controle op de baan betekent. Dat gaat niet lekker. En dat is een understatement. Ook mocht bekend worden verondersteld dat de remmen van de snelle Japanners uit die era nou niet echt als goed bekend stonden. Ook weer een understatement. Met 600 pk op een circuit hoort daar een big brake kit van naam en faam (AP, Brembo) onder te zitten. Ik spreek mezelf tegen. Met 600 pk moet je in zo'n auto nooit een circuit op willen gaan. Met 600 pk is zo'n auto leuk voor een 400 meter sprint. De thermische belasting is dan gering, km's maak je niet, olieverbruik is dan geen thema, remmen zijn dan geen thema.
Tijdens de masters? Deze?Anko schreef: 02 jun 2017, 14:57 Was er niet onlangs n Evo met +-800pk die ''even'' 1,43 tijd op CPZ neerzette?...
Maar wat is nou te doen? Natuurlijk kun je met een trackcar een 1.43 rijden. Een DTM rijdt met iets van 470 pk een 1.31. En die auto van Lloyd rijdt tijdens die Zandvoort ronde echt niet met 800 pk rond, dat zullen er gezien de topsnelheid op het rechte stuk eerder iets van 500 zijn. En meer heeft die auto voor die rondetijd ook echt niet nodig. Lichtgewicht, downforce, slicks, super onderstel.Anko schreef: 02 jun 2017, 16:00 Nee doelde op Phil Reed, 7 mei.. tijdens TA draaide die een 1.43,01.
Maargoed, dedicated of niet, het is te doen. en een trackauto rijdt je dan ook heel anders ''dan eens een kwartiertje vrijrijden'' of een rondje nurburgring![]()
Mooi filmpje is dat ja, Mark Verhoeven kan niet alleen goed tunen (mijn STI liep als een kogel), maar ook een goed potje sturenShakes schreef: 02 jun 2017, 15:24 Hielke is weer aan het trollenmaar goed in 2001 mijn eerste ronde nordschleife gedaan en in die ronde van 23:00 btg werd ik ingehaald door Sabine in de M5 en mister EMS met 300 pk kit die haar aan het opduwen was.
Bij mijn weten is het onderstel van de auto van Theo nog standaard. Het gebakje zelf is misschien ook wel toe aan een kooi..... hoop dat alles naar omstandigheden goed afloopt.
Als dit een dedicated trackcar is met 800 pk is 1.44 gewoon traagHielke schreef: 02 jun 2017, 15:53 Prachtige machine, zeer snelle ronde.
Maar laten we deze auto aub buiten beschouwing laten. Het is een dedicated trackcar die met dezelfde toewijding als een DTM auto is opgebouwd. Heeft met een straatauto niks meer te maken.
oh, dat geloof ik ook wel. Peak power tuning zegt niks over goede driveability (of juist het tegenovergestelde bij mega vermogens). En goede driveability wil je juist voor snelle rondetijden. Dus hebben ze hem afgesteld op driveability en scheelt dat topvermogen, prima.Hielke schreef: 03 jun 2017, 11:31 Er is dus een reden dat die auto met 'slechts' 400 pk reed. Niet omdat ie anders te snel was.
Zou het zo willen omruilen voor een s54 qua response/powerbandMacboy schreef: 04 jun 2017, 10:47 M135i is magistraal ! Heerlijke motor direct op het gas. Waanzinnig.
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 4 gasten