Dennis van der Schoot schreef: 30 mei 2017, 10:26
Waar baseer je dat op La fusion, dat de nieuwe RS geen emotie heeft?
Dat is puur een gedachte waar ik bang voor ben met de nieuwe RS. Ik heb immers nog niet in de Megane IV RS gereden
Ik denk alleen dat ze bij Renault vooral wat meer verkopen willen maken van hun RS modellen(zoals bij de Clio IV RS) en dat daarbij het scherpe randje wat verdwijnt. Dat laatste scherpe randje zorgt, in ieder geval bij mij, voor de nodige extra emotie. Om het verschil tussen de Clio 3 en 4 iig uit te leggen:
Bij de 3 stap je middels een grote deur in de kuipstoeltjes(niet eens de Recaro's), bij de 4 via een kleine deur in de stoelen(veel minder zijwang). Bij de 3 hoor je de motor veel duidelijker en is hij in het begin nog wat 'schokkeriger', niet perfect dus maar wel wat emotie. Bij de 4 hoor je motor niet zo duidelijk en loopt hij ook gewoon prima. Een andere emotie is wanneer je naar de auto kijkt, de 3 heeft de brede wielkasten, de 4 is wat minder onderscheidend van de standaardmodellen.
Dit soort zaken ben ik bang voor dat bij de Megane ook zo gaat zijn. Hoeft geen probleem te zijn maar is wel anders en is naar mijn idee jammer als het mist. Hetzelfde met een handbak/automaat, met een automaat ben je sneller maar je mist wel de emotie van het zelf met de schakelpook roeren