Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Nutkees
Auto: Dodge Viper

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bitcoin

Bericht door Nutkees » 26 mei 2017, 12:49

Stratis hou ik ook goed in de gaten, heb er overigens niet zo heel veel van, maar wel een leuke crypto om wat mee te doen misschien.

Ripple lijkt nu als 1 van de weinigen weer te stijgen, had ik ook wel verwacht eigenlijk. Dash blijft wel redelijk stabiel hangen op de huidige prijs... Lijkt wel als alle crypto grote pieken zien en daarna stabiliseren op net een iets hoger niveau dan voor die piek.

Stroomt ook steeds meer geld in de Crypto business en bij hoge koersen stroomt dat er ook niet zomaar uit, veel mensen zetten hun BTC dan weer om in een andere crypto, maar het geld blijft vaak wel zitten ergens. Gewoon af en toe wat bijkopen van geld wat je kan missen en dan over een paar jaar hopen dat je een auto of huis kan aftikken. ;-)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 26 mei 2017, 13:52

Ik geloof in cryptocurrency, geloof ook dat we nog maar in het begin staan. Is nu nog iets voor de technisch onderlegde medemens maar als het mainstream wordt (ook door alle media-aandacht), dan gaat er nog veel meer in geinvesteerd worden. Dan wordt het vanzelf minder abstract. En uiteindelijk is de waarde van ouderwets geld ook nergens meer op gebaseerd, behalve dan op vertrouwen.

Mijn Ledger Nano S is net ook binnengekomen uit Frankrijk. Daar zet ik wat BTC op en leg deze vervolgens op een veilige plek weg. Zien we over een X aantal jaar wel wat het waard is. Misschien niks, maar dan heb ik er geen boterham minder om hoeven eten. Misschien heel veel en dan post ik tegen die tijd mijn nieuwe 911 GT3 wel hier op DF. ;)

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 26 mei 2017, 13:57

Ik heb gisteren tijdens een zomerse BBQ-avond nog alles op alles gezet om het principe uit te leggen maar mensen vinden het inderdaad heel abstract. Je krijgt de handjes er nu nog niet voor op elkaar maar gaat vanzelf komen.

Bombadil

Bericht door Bombadil » 26 mei 2017, 15:04

Zijn jullie niet bang dat de overheid hier toch uiteindelijk op de rem gaat staan? Ik bedoel in het girale en chartale geld heeft de overheid veel belang; het is van haar en macht erover uitoefenen is makkelijk. Met de cryptovaluata kan zij de geldhoeveelheid niet meer sturen en mensen veel minder controleren. Dat zullen overheden niet leuk vinden.

Bovendien al het geld in omloop is als het ware 'gekocht' (/geleend) van de overheid. Als die miljarden moet zij dan opeens teruggeven (onmogelijk) aan de mensen als ze geen euro`s meer willen?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 mei 2017, 15:16

^ Mee eens!

Wat te denken van banken?

Bij block chain verkeer is de bank als 3e, transactie, partij volstrekt overbodig.

Ik denk dat bankers van dit idee toch lichtelijk onrustig worden.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 26 mei 2017, 15:25

Waarde moet toch ieder jaar terugkomen in je belasting aangifte? Dus overheid kan het weten.
Hoe het zakelijk zit heb ik geen idee van.

Zolang betalen in winkels met crypto nog geen gemeengoed is gaat er bij banken niets veranderen.
Want dan worden ze pas echt buitenspel gezet. Je hebt ze dan niet nodig om iets van je crypto valuta om te zetten in goederen.

witje

Bericht door witje » 26 mei 2017, 15:29

"Nearly every global bank is experimenting with blockchain technology as they try to unleash the cost savings and operational efficiencies it promises to deliver.

Banks are exploring the technology in a number of ways, including through partnerships with fintechs, membership in global consortia, and via the building of their own in-house solutions"

Tom

Bericht door Tom » 26 mei 2017, 16:47

Maar al die verschillende muntsoorten, wat kun je er nu daadwerkelijk mee? Het is leuk dat het een virtuele waarde heeft en je ze weer kunt ruilen voor euro's, maar ik ga geen geld uitgeven aan lucht waar je verder niks mee kan. Bij de 'echte' bitcoins is het een ander verhaal, want daarmee kun je ook op best veel plekken al goederen kopen, dan is het tenminste niet anders dan normaal geld.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 mei 2017, 18:35

Ik zie het niks anders dan als een piramide spel;

De eersten die er mee zijn begonnen die spinnen er garen bij, de laatsten gaan het licht uit doen, met lege handen wel te verstaan.

Naar mijn beste weten is nog steeds onbekend wie de geestelijke vader van de Bitcoin is toch?

Zou het Bernard Madoff zijn? :D

Nutkees

Bericht door Nutkees » 26 mei 2017, 18:49

Tja het blijft lastig om te bepalen waar de toekomst heen gaat. Piramide vind ik wel iets anders dan crypto.

Gelukkig kan iedereen zelf bepalen of je er wat mee doet. Maat van mij heeft vorig jaar zijn huis gekocht met de winsten op crypto en dan praten we niet over een klein huis zeg maar.

Ik doe mee zolang ik er vertrouwen in heb. Voorlopig kan ik met de winsten vipers kopen dus ik vind het al lang best.

romo

Bericht door romo » 26 mei 2017, 18:58

Er moeten steeds meer mensen meedoen om er iets uit te halen, das fundamenteel niets anders dan een piramide.

Kan zijn dat ik er te weinig van begrijp, c.q. te argwanend ben, maar das voor mij een extra reden om niet zo maar in te stappen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 mei 2017, 19:21

romo schreef: 26 mei 2017, 18:58Kan zijn dat ik er te weinig van begrijp, c.q. te argwanend ben, maar das voor mij een extra reden om niet zo maar in te stappen.
Vooral dat 1e, wat mij aangaat. Is volledig abracadabra voor mij, dit hele gebeuren.

Tom

Bericht door Tom » 26 mei 2017, 19:25

romo schreef: 26 mei 2017, 18:58 Er moeten steeds meer mensen meedoen om er iets uit te halen, das fundamenteel niets anders dan een piramide.
+1
In principe is het niks, kun je er niks mee en is het daardoor "waardeloos". Men hangt er nu zelf een waarde aan, maar dat is vooral omdat mensen elkaar gek maken. Nu kun je zeggen dat het bij de euro niet anders is (zijn ook maar muntjes en briefjes), alleen accepteren mensen dat dat een bepaalde waarde heeft en kun je het ruilen voor goederen/diensten. En goud an sich heeft ook geen waarde, maar dat is daadwerkelijk beperkt aanwezig op deze planeet in tegenstelling tot een virtuele munt (die wellicht ook beperkt aanwezig is, maar een nieuwe munt starten is een kwestie van een stukje programmacode kopiëren en plakken, ze schieten niet voor niets als paddestoelen uit de lucht). Vandaar dat ik momenteel alleen bitcoins zou kopen, dat is de enige munt die je nog kunt uitgeven bij o.a. webshops. Wat moet je in hemelsnaam met al die andere virtuele valuta die ik hier voorbij zie komen? Het enige wat je ermee kan is toch mee handelen (en indirect de top van de piramide spekken)?

Buiten dat vind ik de blockchain wel geweldig en hoop ik dat de bitcoin ooit een normale stabiele koers krijgt.

Nutkees

Bericht door Nutkees » 27 mei 2017, 00:09

Paddestoelen schieten trouwens uit de grond he 😂

witje

Bericht door witje » 27 mei 2017, 09:03

De grote correctie heeft plaatsgevonden...

e30touring1990
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r

Bericht door e30touring1990 » 27 mei 2017, 09:10

witje schreef: 27 mei 2017, 09:03 De grote correctie heeft plaatsgevonden...
ja idd, is hard gegaan vannacht

Nutkees

Bericht door Nutkees » 27 mei 2017, 09:27

Mooie tijd om weer in te stappen of extra te kopen 👌🏼

WJ

Bericht door WJ » 27 mei 2017, 13:19

De vrije val gaat gewoon vrolijk verder geloof ik, hehe

MarkS

Bericht door MarkS » 27 mei 2017, 13:45

Dit weekend dus even geen nieuwe M3s, GT3s en huizen? ;-)

'Beleggersvertrouwen bereikt hoogste punt in tien jaar'
http://nu.nl/beurs/4724550/beleggersver ... -jaar.html

WJ

Bericht door WJ » 27 mei 2017, 15:16

Dat bij mij sowieso niet, maar bij mij is de pizza nu kaal ipv extra topping :mrgreen:

Maar ik zit nog steeds boven mijn start inleg van 1,5 week terug (op Ripple na maar Stratis compenseert nog goed). Het komt en gaat in hoog tempo, maar over de lange termijn is er (denk ik) wel een stijgende lijn. Die stijgende lijn lijkt alleen verdacht veel op een hartslag monitor. :P

Afbeelding

witje

Bericht door witje » 27 mei 2017, 15:53

MarkS schreef: 27 mei 2017, 13:45 Dit weekend dus even geen nieuwe M3s, GT3s en huizen? ;-)
Donderdag stond de wallet op M4, vanochtend op M240i en nu is het gestabiliseerd op M2 niveau.

Doel: BMW 507 + M1 + M635 CSI

romo

Bericht door romo » 27 mei 2017, 16:01

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 27 mei 2017, 17:10

witje schreef: 27 mei 2017, 15:53
MarkS schreef: 27 mei 2017, 13:45 Dit weekend dus even geen nieuwe M3s, GT3s en huizen? ;-)
Donderdag stond de wallet op M4, vanochtend op M240i en nu is het gestabiliseerd op M2 niveau.

Doel: BMW 507 + M1 + M635 CSI
Ik vind het knap, ik zou helemaal gek worden als ik zoveel waarde in "lucht" zou hebben zitten :bag:

Ook M2 niveau had ik meteen gecashed in euro's :lol:

MarkS

Bericht door MarkS » 27 mei 2017, 17:34

Dat ik er zelf helemaal niets in zie betekent niet dat ik een ander z'n rendement niet gun hoor.
Zeker als het weer in mooie wagens wordt geïnvesteerd. :thumbup:

Nutkees

Bericht door Nutkees » 27 mei 2017, 20:40

Ik heb er jaren ook echt helemaal niets in gezien, totdat kennissen mij meer erover gingen vertellen en ik zag wat voor rendement sommige daarvan hadden behaald.

Geld op de bank laten staan is ook niet echt wat en ik heb dan wel veel Vipers en andere autos gekocht, maar ook daar zitten weer risico's aan en kost veel tijd. De crypto industrie vind ik wel leuk om mee bezig te zijn. Beetje gokken is het altijd maar met gezond verstand en met geld wat je kan missen wel erg leuk om te doen.

Plaats reactie