Opnieuw aanwezig met nieuwe auto, megane IV GT 205 EDC

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
marcelca

Opnieuw aanwezig met nieuwe auto, megane IV GT 205 EDC

Bericht door marcelca » 21 feb 2017, 14:43

Hallo allemaal

De aanwezigheid van mij is beetje verwaterd en zal me even opnieuw voorstellen..

Ik ben Marcel 47 jaar, getrouwd, 2 kinderen van 15 en 17 ( heeft haar rijbewijs al ), ben buschauffeur en heb als hobby`s / sport: triathlon, kitesurfen, auto's en detailing daarvan

Ik heb jarenlang een Renault Megane GT ( 180pk ) uit 2011 gereden met veel plezier en heeft me ook nooit in de steek gelaten, echt een perfecte auto maar 1 tip van mij, ga niet in een nieuwer model GT proefrijden, eind december dus toch gedaan en we waren verkocht, wat een heerlijke auto, echt wel weer een klasse hoger

het is de renault megane GT 205pk EDC ( estate ) geworden, en kreeg afgelopen week mailtje van de dealer dat ie was binnengekomen en we kunnen een aankomende vrijdag ophalen, het is al een heel complete auto maar heb nog wat opties zoals: 18 inch, headup display, bose premium audio, elektrische parkeerrem en easy park assist met camera

foto`s bij de dealer nog helemaal ongepoetst, net binnen van transport

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dit is deze week nog mijn huidige auto

Afbeelding

WJ

Re: Opnieuw aanwezig met nieuwe auto, megane IV GT 205 EDC

Bericht door WJ » 21 feb 2017, 14:51

Mooi ding, en lekkere kleur!

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 21 feb 2017, 15:05

Inderdaad, kek kleurtje! De GT is ook met 4wielsturing enzo...?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 feb 2017, 15:40

Mooi apparaat!

marcelca

Bericht door marcelca » 21 feb 2017, 16:50

indobesar schreef: 21 feb 2017, 15:05 Inderdaad, kek kleurtje! De GT is ook met 4wielsturing enzo...?
Ben ook heel blij met deze kleur, is heel apart, lijkt verschillende kleuren blauw te zijn afhankelijk van de lichtval, je kan het op de foto`s wel een beetje zien maar in het echt is het nog mooier....

De GT is inderdaad voorzien van 4wielsturing, in normale stand ( comfort of neutral ) sturen de achterwielen tot 60 km/h tegen en hierboven in dezelfde richting als de voorwielen, in de sportstand is die overgang bij 80 km/h

Het sturen van de achterwielen is maar 3 graden maar het is goed te voelen, vooral als je wat sneller een rotonde overstuurt, de eerste keer dat je het voelt denk je dat de auto uitbreekt maar dat is natuurlijk niet zo

verder is het 205PK benzine motor met 7v automaat met dubbele koppeling en schakelflipper bij het stuur

interieur ziet er zo uit

Afbeelding

marcelca

Bericht door marcelca » 24 mei 2017, 09:16

Gisteren met het mooie weer wat foto`s gemaakt, samen met een vriend van mij, deze foto`s zijn gemaakt door die vriend met behulp van een pola filter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

allen

Bericht door allen » 24 mei 2017, 09:18

Geen foto's van auto's in het gras!!!!!

Rnd

Bericht door Rnd » 24 mei 2017, 09:31

Mooie auto. Hoe bevalt de automaat? Gaat ie snel door de verzetten heen? Bij de Clio RS scheen het een drama te zijn. Ik ben benieuwd of dat nu verbeterd is.

marcelca

Bericht door marcelca » 24 mei 2017, 09:50

Is echt een super auto, en gaat razendsnel door de versnellingen heen, ik ken de problemen van de clio RS maar dat is zeker niet meer aan de orde, zo snel kan je handmatig niet schakelen als die bak het doet.....( denk dat er een flinke update ingekomen is )

tot nu toe ook nog niet op een misschakeling kunnen betrappen, de verschillende modussen geven ook elk een eigen karakter aan de bak, persoonlijk vind ik dat die in sport stand wel heel lang doortrekt in de versnellingen en dan zet ik een liever in manual en schakel ik met de pook of flippers..

Over het algemeen heb ik de multisense in Neutral staan, dit rijd lekker en dynamisch maar word niet zo zenuwachtig als in Sport

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 24 mei 2017, 10:19

Strakke wagen!

Riceaux

Bericht door Riceaux » 24 mei 2017, 11:08

Mooi ding inderdaad! Vind alleen de verlichting aan zowel de voor als achterzijde niet zo geslaagd. Aan de voorkant hadden de doorlopers naar beneden weg gelaten mogen worden en aan de achterkant niet zo ver naar het midden toe, maar dat is mijn mening. Interieur is inderdaad wel een aardige stap hoger dan het vorige model. Snap alleen het rechtopstaande scherm nog steeds niet. Ik vind liggend veel praktischer.

Luca

Bericht door Luca » 24 mei 2017, 21:51

Mooi hoor!

Fabian

Bericht door Fabian » 24 mei 2017, 22:04

Leuk, exact zelfde als ik heb.

Vooral een mooie en fijne auto.

Ik heb er toch wel wat (kleine) issues mee zo her en der na 15.000km (ik had een 1e levering, dus 1e productie en dat is vragen om problemen natuurlijk), de software van de automaat vind ik gewoon ronduit slecht, zelfs na de laatste terugroepactie (ivm overhitting storing die ik ook een paar keer onterecht heb gehad) is het nog niet top. Een 1.2 TCE heeft fijnere software en os daardoor een fijnere automaat. Na de update kan ik eindelijk wel enigzins file rijden, dat was daarvoor gewoon onmogelijk... of gaslos met 8 km/h, of miniaal gas en je reed 25 km/h, daartussen bestond niet of hij koppelde steeds waardoor het net lijkt ofdat je je eerste rijles had.

Navigatie kan het in stadscentra met veel gebouwen niet bijbenen (processor te langzaam) waardoor je scherm een paar seconde achterloopt op waar je rijdt. Erg irritant in amsterdam bijvoorbeeld.

Ik had een resonantie in de auto die de dealer niet gevonden kreeg. Uiteindelijk zelf bij de dealer onder de auto gaan zoeken, was een brandstofleiding die trilde... dank je dealer dat ik het zelf mocht oplossen.

Regensensor werkt alleen goed boven de 80 km/h op de gevoeligste stand, daaronder zie je niets meer en dan nog wist hij niet...kan niets aan gedaan worden.

Meest irritant vind ik de airco. Hij is exht automatisch, dus hij bepaald zelf wanneer de airco aan gaat. Maar dat gaat alleen op basis van de temperatuur, lekker innde winter in de regen met 4 man innde auto....geen airco op de automatiche stand, kun je de airco wel handmatig aanzetten maar dan moet je ook de ventilator zelf regelen en je uitstroom instellen....kan ook niet anders geprogrammeerd worden :(

Maar verder wel een lekkere auto hoor! Haha

Macboy

Bericht door Macboy » 25 mei 2017, 02:11

Das duidelijk Fabian :tooth:

Mooie auto verder en hele gave kleur. Ben inderdaad benieuwd of iemand die doorlopende koplampen kan wegshoppen. Maar snap Renault ook wel, moest niet te gewoontjes zijn. Rechtopstaand scherm komt gewoon uit de Tesla en heeft Renault als nieuwe hype gezien denk ik.

Foto's op gras .... tja ..... buiten dat: mooie foto's van een mooie auto :thumbup:

marcelca

Bericht door marcelca » 25 mei 2017, 05:44

Fabian schreef: 24 mei 2017, 22:04 Leuk, exact zelfde als ik heb.

grappig, zijn er toch niet gigantisch veel van

Vooral een mooie en fijne auto.

Ik heb er toch wel wat (kleine) issues mee zo her en der na 15.000km (ik had een 1e levering, dus 1e productie en dat is vragen om problemen natuurlijk), de software van de automaat vind ik gewoon ronduit slecht, zelfs na de laatste terugroepactie (ivm overhitting storing die ik ook een paar keer onterecht heb gehad) is het nog niet top. Een 1.2 TCE heeft fijnere software en os daardoor een fijnere automaat. Na de update kan ik eindelijk wel enigzins file rijden, dat was daarvoor gewoon onmogelijk... of gaslos met 8 km/h, of miniaal gas en je reed 25 km/h, daartussen bestond niet of hij koppelde steeds waardoor het net lijkt ofdat je je eerste rijles had.

Dat is wel heel gek, want lijkt me niet dat ze een tijd na introductie hardwarematig ook dingen hebben veranderd, deze auto is bijna 3 maanden oud en herken helemaal niets van je verhaal kwa automaat, automaat is werkelijk perfect, laat tot nu toe geen steekjes vallen, koppelen voel je uberhaubt niet en kan elke snelheid rijden zonder gehobbel of zoiets dergelijks

Navigatie kan het in stadscentra met veel gebouwen niet bijbenen (processor te langzaam) waardoor je scherm een paar seconde achterloopt op waar je rijdt. Erg irritant in amsterdam bijvoorbeeld.

Nog niet gehad, maar dit zou kunnen want kom niet vaak in grote steden, navi is inderdaad niet snel, dat was mij ook al opgevallen

Ik had een resonantie in de auto die de dealer niet gevonden kreeg. Uiteindelijk zelf bij de dealer onder de auto gaan zoeken, was een brandstofleiding die trilde... dank je dealer dat ik het zelf mocht oplossen.

Dat is gewoon klote, weet niet of je het vanaf het begin had maar tot nu toe totaal geen bijgeluiden of resonanties ( en ik ben een zeikerd daarin :lol: ), slordig ook dat je het zelf aan moet geven, maar dat zegt meer over de dealer, of over de monteur

Regensensor werkt alleen goed boven de 80 km/h op de gevoeligste stand, daaronder zie je niets meer en dan nog wist hij niet...kan niets aan gedaan worden.

Heb nog niet veel regen gehad, maar heb de keren dat ik het gehad heb geen last ervan gehad, en rijd 80% stadsverkeer dus onder de 80 km/h

Meest irritant vind ik de airco. Hij is exht automatisch, dus hij bepaald zelf wanneer de airco aan gaat. Maar dat gaat alleen op basis van de temperatuur, lekker innde winter in de regen met 4 man innde auto....geen airco op de automatiche stand, kun je de airco wel handmatig aanzetten maar dan moet je ook de ventilator zelf regelen en je uitstroom instellen....kan ook niet anders geprogrammeerd worden :(

maak inderdaad alleen maar gebruik van de automatische stand, heb nog geen winter meegemaakt dus nog geen last van beslagen ramen gehad, de automatische stand op basis van temperatuur vind ik prima, heb 1 keer gehad dat alles beslagen was, gebruik ik het knopje voor "snel ontwasemen", dat werkte voor mij prima, 2 minuten later druk je weer op het knopje "auto", stel niets apart in

Maar verder wel een lekkere auto hoor! Haha

:blink: :blink:

marcelca

Bericht door marcelca » 25 mei 2017, 05:51

Riceaux schreef: 24 mei 2017, 11:08 Mooi ding inderdaad! Vind alleen de verlichting aan zowel de voor als achterzijde niet zo geslaagd. Aan de voorkant hadden de doorlopers naar beneden weg gelaten mogen worden en aan de achterkant niet zo ver naar het midden toe, maar dat is mijn mening. Interieur is inderdaad wel een aardige stap hoger dan het vorige model. Snap alleen het rechtopstaande scherm nog steeds niet. Ik vind liggend veel praktischer.
design is een smaak ding, persoonlijk vind ik bijvoorbeeld het design van de achterlichten van een talisman ook beter ( terwijl die ook doorlopen naar het midden ) maar voor de rest vind ik het ontwerp geslaagd ( anders had ik een ook niet gekocht natuurlijk )

ik ben eerlijk gezegd blij met het staande scherm, er past veel informatie op ( kaartmateriaal ) maar ook al je instellingen, doordat het staand is zie je veel in 1 oogopslag.

kan je me vertellen wat je praktischer aan een liggend scherm vind, dit scherm heeft wel ongeveer de breedte van een liggend scherm, is alleen 2 x zo hoog

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 25 mei 2017, 08:04

Ik heb ook in de GT gereden. Plussen: Onderstel en besturing superfijn en prijs-kwaliteit top. Je krijgt heel veel goodies. Ook zitten de sportstoelen zalig en vind ik het design erg geslaagd.

Wat beter kan? Ik ben nog steeds niet happy met de automatische versnellingsbak. Een DSG bak schakelt nog steeds een paar tandjes sneller. Daarnaast mist de motor een sportief gen. Ik vind hem een tikje rauw en ongepolijst overkomen. Wat betreft interieur vind ik ook dat eea beter kan. Touchscreen werkt moeizaam (systeem reageert niet altijd op je kliks) en materiaalgebruik is niet overweldigend.

marcelca

Bericht door marcelca » 25 mei 2017, 21:48

Ik kan niet vergelijken met een DSG ( nooit mee gereden )maar vind een snel genoeg schakelen, snap wel wat je bedoelt dat je het sportieve gen mist, ik heb de voorganger ook gehad ( megane 3 GT ) deze kwam ondanks dat die langzamer in veel opzichten was sportiever over, vind deze eigenlijk voor een sportief model iets te gepolijst juist overkomen...

De touchscreen klik ik echt nooit mis mee, dus geen idee waarom die niet reageerde bij je, het is misschien niet het snelste systeem maar klik nooit mis en alles werkt gelijk naar behoren.

Kwa materiaal gebruik kan het niet meekomen met de top, maar als ik het vergelijk met mijn vorige megane hebben ze een grote sprong gemaakt vooruit in materiaalkeuze

Macboy

Bericht door Macboy » 26 mei 2017, 07:39

marcelca schreef: 25 mei 2017, 05:51 Kan je me vertellen wat je praktischer aan een liggend scherm vind, dit scherm heeft wel ongeveer de breedte van een liggend scherm, is alleen 2 x zo hoog
Dit dus

marcelca

Bericht door marcelca » 26 mei 2017, 14:11

ik denk dat ik heel dom ben, want begrijp niet hoe je een kleiner scherm praktischer vind :)

Fabian

Bericht door Fabian » 26 mei 2017, 15:31

Recht of liggend maakt mij echt niets uit.

Wat wel storend is: het missen van de draaiknop voor de bediening van het scherm. Elk ander model van Renault heeft hem, in de Megane niet.....

Nu druk je steeds weer mis als je door een kuil of over een hobbel rijdt en je moet je (verkeersveiligheid) veel te lang concentreren op jet schern om het juiste knopje te toetsen tijdens het rijden. Een I-drive achtige knop was 100x betere toevoeging geweest.

marcelca

Bericht door marcelca » 26 mei 2017, 15:45

@FABIAN, dit ben ik volledig met je eens, dit is verkeerde zuinigheid geweest, de espace van mijn schoonouders hebben de zelfde rlink2 erin zitten als ik en hebben wel een soort idrive achtige bediening ( net zoals de talisman )...

snap ook niet dat ze dit achterwege hebben gelaten in de megane, zelfs mijn vorige megane ( de megane 3 GT ) had zo`n knop op de middenconsole

kan me ook niet voorstellen dat op een prijs van 40k, zo`n knop weglaten echt super kostenbesparend is

Dit is zeker een minpunt, moet wel eerlijk zeggen dat ik bijna niets op het scherm bedien, alleen eventueel navi instellen en rijmodus veranderen, de rest doe ik allemaal met de sateliet aan de stuurkolom of spraak, zoals bellen, muziek veranderen enz enz

Plaats reactie