Ja... Eigenlijk is die wel heerlijk over the top gaaf.Marsnel schreef: 23 mei 2017, 21:00 Uiteindelijk is die poll natuurlijk maar een formaliteit.. Wat nog moeilijker gaat worden is de kleur.
Natuurlijk ben ik niet te beroerd om je een beetje op weg te helpen.
Een rode Civic. Beter wordt het niet.
![]()
sitechris: BMW M140i --> SEAT Leon CUPRA R --> Ford Fiesta ST
- WJ
Re: sitechris: op zoek naar nieuwe hothatch
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Navigatie is bij nieuwe model wel snel, dat was eerder idd wel een dingetje. Bij de nieuwe is het wel k*t dat de draaiknop rechts verdwenen is. Inzoomen op de kaart is echt een crime. De stoelen zitten overigens heerlijk, maar voor de looks zou ik wel de schaalstoelen overwegen.la_fusion schreef: 23 mei 2017, 12:43 Moet eerlijk zeggen dat de buitenkant en grotendeels de binnenkant mij ook zeker niet tegen staat maar de gewone stoelen + achterbank zien er enorm plat uit en de navigatie heb ik eens gebruikt in de auto van een collega.. 2 minuten wachten na het starten voor ik uberhaupt een adres in kon voeren.. dat kan toch echt niet de bedoeling zijn. Dat doet toch ook enorm afbreuk aan het plezier op de momenten dat je het nodig hebt..
And guys, die Civic is inderdaad zo retegaaf over de top. Wat een heerlijke machine om te zien. Dat spreekt me wel enorm aan.
- Robin Hartog
Mee eens, het is puur een kwestie van uitstraling. Een of andere manier vind ik een 140i geen hothatch, een Golf GTI Performance wel. Maar mijn keuze is ook puur gekozen op gevoel.Tom schreef: 23 mei 2017, 19:32Maar een Golf GTI is ook redelijk 'civiel'.. gewoon een comfortabele auto maar iets strakker onderstel voor het bochtenwerk, iets uitbundiger qua uiterlijk en iets meer beleving qua geluid.Robin Hartog schreef: 23 mei 2017, 18:50 Een BMW 135i/140i vind ik niet echt een hothatch in mijn ogen
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Die Honda is gaaf zeg vooral in die kleur.
-
Hier een filmpje van Alex Hardt met zijn M135i:
https://www.youtube.com/watch?v=7zxh5Sm-oh4
Met een automaat kan je dus ook fun hebben.
https://www.youtube.com/watch?v=7zxh5Sm-oh4
Met een automaat kan je dus ook fun hebben.

- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Die Honda is wel heel erg Plastic Fantastic zeg. Ik zou m niet voor de deur willen hebben.
Daarnaast snap ik ook niet zo goed dat velen de 1-serie geen hatch vinden, en de Focus wel. Ik vind de Focus een gezinsauto, meer een fastback/familiebak dan een hatch. Wel een acceptabele auto, zou zeker voor mn deur kunnen staan, maar zie m niet als hothatch.
Zelf voor de M135i gekozen. Weinig uiterlijk vertoon, maar brachiaal als t moet. Zal voorlopig niet voor de deur komen te staan, maar een 130i zou zomaar een keer de Clubman kunnen vervangen.
Daarnaast snap ik ook niet zo goed dat velen de 1-serie geen hatch vinden, en de Focus wel. Ik vind de Focus een gezinsauto, meer een fastback/familiebak dan een hatch. Wel een acceptabele auto, zou zeker voor mn deur kunnen staan, maar zie m niet als hothatch.
Zelf voor de M135i gekozen. Weinig uiterlijk vertoon, maar brachiaal als t moet. Zal voorlopig niet voor de deur komen te staan, maar een 130i zou zomaar een keer de Clubman kunnen vervangen.
- Hielke
Mocht ik een keer accuut blind worden, dan zou ik zomaar die Honda kunnen kiezen.
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Ik dacht al dat ik de enige was die de Civic een afschuwelijk lelijke schijtbak vind.
- JP
Dit is toch gewoon wansmaak-woendag ?

Trouwens wat moet die quasimodo eigenlijk kosten ? Een 182pk Civic doet al € 37k.....laat staan dit 320pk oogkwellende gedrocht !
Trouwens wat moet die quasimodo eigenlijk kosten ? Een 182pk Civic doet al € 37k.....laat staan dit 320pk oogkwellende gedrocht !
-
Zal wel 50k kosten hier. Ik vind hem mooi van lelijkheid. Is weer eens wat anders. Als hij net zo goed rijdt als de vorige, dan is het een waanzinnige trackday auto.
- sitechris
FL versie idd niet heel erg geslaagd. Qua prijs zat de vorige al op 50k, dus ik reken op 55k. Veel te veel geld voor een Civic.JP schreef: 24 mei 2017, 18:53 Dit is toch gewoon wansmaak-woendag ?
- WJ
Die is inderdaad anders dan de rode, en minder leuk. De vorige versie (de rode) vind ik gewoon gaaf.
-
Die Civic is zonde. Het was een prachtig merk Honda, geweldige Japanse techniek, zeker ten tijde van de NSX, S2000, Civic en Integra Type R. Nu kan ik niks zeggen over techniek en rijden van deze Civic, geloof dat dat weer prima in orde is, maar om eerlijk te zijn serveer ik 'm vanwege z'n uiterlijk al af. Aan een auto mag je best zien dat ie snel is, maar dit is alleen leuk voor als je 19 jaar oud bent.. hier ga je als volwassen vent toch niet in rijden?
-
Vergelijk dat even met dit:

(even zien in tijdsbeeld van toen, 1997, dus 20 jaar geleden..)
Paar sportieve details, wat lager, witte lak en rood Honda logo... standaard vette Recaro's erin... en Vtec blok dat 8400rpm doet...
(even zien in tijdsbeeld van toen, 1997, dus 20 jaar geleden..)
Paar sportieve details, wat lager, witte lak en rood Honda logo... standaard vette Recaro's erin... en Vtec blok dat 8400rpm doet...
- Macboy
Inderdaad heerlijk over the top gaaf. Maar dan moet je dan wél willen. En Chris wil dat dus ook !
Tegelijkertijd is dit de duidelijkste poll ooit. Dus je kan bijna niet om de BMW heen.

Tegelijkertijd is dit de duidelijkste poll ooit. Dus je kan bijna niet om de BMW heen.
- sitechris
Ja, keuzestress levert deze poll wel op ja. Wat op zich in een dergelijk proces heel erg prettig is 

-
Goed om te weten als ik voor een opvolger ga kijken.sitechris schreef: 23 mei 2017, 21:25Navigatie is bij nieuwe model wel snel, dat was eerder idd wel een dingetje. Bij de nieuwe is het wel k*t dat de draaiknop rechts verdwenen is. Inzoomen op de kaart is echt een crime. De stoelen zitten overigens heerlijk, maar voor de looks zou ik wel de schaalstoelen overwegen.la_fusion schreef: 23 mei 2017, 12:43 Moet eerlijk zeggen dat de buitenkant en grotendeels de binnenkant mij ook zeker niet tegen staat maar de gewone stoelen + achterbank zien er enorm plat uit en de navigatie heb ik eens gebruikt in de auto van een collega.. 2 minuten wachten na het starten voor ik uberhaupt een adres in kon voeren.. dat kan toch echt niet de bedoeling zijn. Dat doet toch ook enorm afbreuk aan het plezier op de momenten dat je het nodig hebt..
And guys, die Civic is inderdaad zo retegaaf over de top. Wat een heerlijke machine om te zien. Dat spreekt me wel enorm aan.
Geluk wat ik vooral heb is dat het budget vaak toch wat minder toe laat dan het hart. Nu weet ik niet hoe dat bij jou zit maar mijn budget wordt vaak al extra opgerekt en opgerekt en uiteindelijk valt de keuze nog net wat duurder uit. Dat sluit wel al vaak echte uitschieters uit. Wellicht op die manier ook al wat opties wegstrepen als ze toch al niet realistisch zijn

- Tristan
Eens met Tom. Al is dit de beste sportwagen die er is, ik zou er niet in gezien willen worden. Mij teveel tupperware....
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Vreselijk ding inderdaad. En noem 't geen sportwagen. Da's iets anders:)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Zelfs in het museum , loop je d`r nog met een boog omheen............
- Martijn_bmw
Ik vind het ook een gedrocht... in de jaren 90 waren Honda type-R's leuk zoals het voorbeeld van die witte hierboven of zon integra uit die tijd maar nu echt hoe krijgen ze het voor elkaar blegh
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Jammer idd, ik denk met meer dan genoegen terug aan mijn eigen CRX 1.6i 16V VTEC, man wat gaaf, daarna is het met Honda bergafwaarts gegaan helaas.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Zelfde toch voor andere merken. BMW na de E serie's allemaal eenheidsworsten, Audi na de A4 B5 net zo. Er zijn natuurlijk ook uitzonderingen zoals Mazda en Mercedes. Maar goed we dwalen af
.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Eenheidsworst klopt, maar ze zijn wel redelijk tot 'mooi' allemaal. CTR 2017 is gewoon lelijk.

- Arthur
- Auto: Nr.51
Mazda en Mercedes? Ik hoop dat mijn sarcasmesensoren uit balans zijn. Daar lijken tegenwoordig ook alle modellen op elkaar.