Doordat ik een nieuwe baan heb buiten mijn woonplaats, moet ik noodgedwongen mijn M5 verkopen. Voorheen kon ik met de fiets naar mijn werk, en kon ik het weekend genieten van mijn hobbyauto. Ik moet nu dagelijks 120 km gaan rijden, en aangezien ik geen plek en budget heb voor twee auto's zal er een auto in de plaats komen die goedkoper van a naar b komt, maar nog steeds genoeg luxe en voldoende df zal bieden. Ik zet de auto daarom met pijn in mijn hart te koop, omdat ik nog helemaal de intentie niet had om hem te verkopen en er zelf nog lang van te genieten. Voorlopig eerst op DF aangeboden.
Link: Mijn auto, voor het hele verhaal.
viewtopic.php?f=3&t=33544
Auto is door de eerste eigenaar in 2002 meeverhuisd naar Zweden, waar de auto nog 3 andere eigenaren heeft gehad voordat ik de auto heb geïmporteerd. Ik heb de auto in januari geimporteerd naar NL vanuit Zweden. Ik wilde graag een Imola rode, en deze zijn zéér lastig te vinden. De auto heeft wel wat ervaring en heeft 216.000 km gelopen en is dus niet in nieuwstaat. De auto is goed onderhouden, alle facturen vanaf dag 1 zitten erbij, tevens afgestempelde boekjes. De auto is van '99 dus pre-facelift, maar met facelift voor en achterlampen. Tevens vond ik het geluid veelste beschaafd voor een V8, dus heb ik gekozen om de einddempers te laten verwijderen, waardoor het geluid meer tot zijn recht komt.
BMW E39 M5
1999
Imolarot
216.000 km
Op de planning stond nog om de originele grill te monteren en de pookknop te vervangen voor een zwart exemplaar. Hier ben ik nog niet aan toe gekomen.
Interieur is netjes en heeft weinig gebruikerssporen. Het interieur is niet in nieuwstaat, maar ook zeker niet uitgeleefd. Geen scheuren in het leer of vlekken o.i.d.
Exterieur: Auto heeft wat kleine plekjes, zoals wat blanke lak wat loslaat op de sideskirt, kleine beschadigingen op de velgen. Ook hier geld; niet nieuw, maar ook niet vol met krassen, deuken en lakbeschadiging. Auto is bijna 20 jaar oud en zit nog in de eerste lak. Banden hebben nog ruim profiel.
Er zitten wat bellen onder de raamlijsten, verder geen roest aan de auto.
Buiten de reguliere onderhoudsbeurten is er veel aan vervangen. Veel is in het Zweeds gedocumenteerd en zou ik eerst moeten vertalen. Wel zit er een multomap vol met facturen bij. Voornamelijk BMW dealer. Ik zie ABS module voorbijkomen, hardyschijf, koppeling, alle juiste vloeistoffen en filters, pakkingen, remmen, ophangingsrubbers enz enz.
Mocht je nog specifieke dingen willen weten, vraag gerust.
DF PRIJS: €14.500