sitechris: BMW M140i --> SEAT Leon CUPRA R --> Ford Fiesta ST
-
- Auto: M3P, 130i
Re: sitechris: op zoek naar nieuwe hothatch
Geen idee of het nog leverbaar is, maar de hatchbsck Impreza STI. Gave auto met die brede spatborden, dikke motor en goed awd systeem.
- Niels
- Auto: Prius+
Aangezien het Chris zijn enige auto is waar toch niet teveel kilometers op komen moet het maximaal fun/genieten zijn lijkt me. Ik weet wel dat het op VAG uitdraait hoor maar ik zou daar zelf gewoon nooit dit soort bedragen voor over hebben. Als je toe kan met een Porsche dan zou ik daar absoluut voor gaan, die keuze "later" maken wordt alleen maar moeilijker. Gisteren nog bij een collega in een A3 sedan S-line gezeten, het is gelikt maar niets meer dan dat. Los van de ellende die hij er mee heeft gehad (1.4 160pk DSG) vindt ik em onnodig stug en komt er belachelijk veel banden afrol geluid het interieur binnen, zelfs bij lage snelheid al. Qua design is het wel de mooiste Audi sedan van het moment zo'n beetje.Arthur schreef: 22 mei 2017, 08:21 Mijn GTI is 1,5 jaar oud met 20kkm en was 14k onder de nieuwprijs. Ik vind 30k ook wel de max voor een "GTi-tje". Vandaar gekozen voor deze. Chris is een heel ander type rijder. Ik denk dat jij er niet eens een chip in zou hoeven hebben, Niels. Doe ik ook niet, denk ikEn daarnaast heb jij nog de Z3M, wat motoren en ik de BoxsterS. Momenteel is de stock GTi prima.
Mij lijkt een 135i/140i ook geweldig maar is toch een stukkie krapper weer. Maar goed, als ik het lijstje zie: luxeprobleem![]()
- Sander-E46
Volgens mij alleen maar als sedan nog, dan nog enorm dik! Maar ook +80K volgens mij.indobesar schreef: 22 mei 2017, 13:38 Geen idee of het nog leverbaar is, maar de hatchbsck Impreza STI. Gave auto met die brede spatborden, dikke motor en goed awd systeem.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Gisteren met Bart(Kasteel) en consorten op Papenburg erover gehad dat 'n Megane Cupding(ken de types niet) wel een zeer strakke supergebalanceerde trackday/NS auto is, die ongeveer elke redelijke Porsche/BMW weetikveel 't leven zuur kan maken maar wil je meer een challenging car dat je dan echt bij maar één auto terecht kan: M135/M140i, die rwd beleving heb je nergens anders, maar je moet ervan houden en 't moet je liggen. Nou 'n 458/GT3Rs/F12 ligt mij wel:)
- WJ
Maar vlot, goed, snel, etcetc dat is het allemaal wel. Ronde tijden zal allemaal wel, wat je voor je fun auto wilt is beleving lijkt mij.
BMW 235 met een leuk uitlaat systeem, 6 cilnders horen brullen
of
Die Type R, volgensmij is dat echt een hooligan.
of (mijn keus)
De Golf Performance + JD pakket en dito onderstel. Ik vind de nieuwe golf gewoon heul erg gaaf.

BMW 235 met een leuk uitlaat systeem, 6 cilnders horen brullen

of
Die Type R, volgensmij is dat echt een hooligan.

of (mijn keus)
De Golf Performance + JD pakket en dito onderstel. Ik vind de nieuwe golf gewoon heul erg gaaf.
- WJ
Is een Ford Mustang niks?
Met chip heeft zo'n ecoboost ook zo'n 350pk, RWD, weer eens wat anders. hehe

-
Je zegt dat een M140i nog boven budget is, maar dat kan meevallen.
Ik heb in dec 2016 een bijna nieuwe van sep 2016 gekocht met alle toeters en bellen. Korting t.o.v. cat prijs maar zeker ook t.o.v. vraagprijs van de dealer was substantieel. 50k is haalbaar kunnen zijn voor een echt heel jong gebruikte met mooie optielijst. Nieuw met korting kan misschien ook maar dan moet je wel wat gaan schrappen in de opties; hoeft niet erg te zijn
Ik heb in dec 2016 een bijna nieuwe van sep 2016 gekocht met alle toeters en bellen. Korting t.o.v. cat prijs maar zeker ook t.o.v. vraagprijs van de dealer was substantieel. 50k is haalbaar kunnen zijn voor een echt heel jong gebruikte met mooie optielijst. Nieuw met korting kan misschien ook maar dan moet je wel wat gaan schrappen in de opties; hoeft niet erg te zijn
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Gaaf al die reacties. Bijna teveel om afzonderlijk op te reageren. Toch pak ik er een paar uit.
- Ford Mustang met chip? Geen optie voor me. Dan liever een Focus RS. Lichtvoetiger en meer een rijdersauto. Een Mustang moet imo echt een V8 hebben.
- Audi S3. Geen klik mee. En ik maak zelden mee dat een Audi lekker stuurt, dit in tegenstelling tot de Golf R die wel veel plezier biedt.
- De BMW's scoren hier heel erg hoog. Niet zonder reden (de zescilinder). @Rnd: ik ga even kijken of ik eea kan regelen, maar mijn eigen agenda is allereerst wel even leidend. Die zit namelijk al redelijk vol
. Volgens mij heeft Severs ook een 140i rijden als ik me niet vergis?
- Impreza is geen optie. Nieuwprijs veel te hoog en hij is achterhaald in vergelijking met concurrentie. Kijk naar performance (verbruik!) en interieur. Allemaal net niet. En rijtechnisch zijn ze niet zo speciaal meer.
- Seat Leon: klopt inderdaad, vorige beviel me echt fantastisch. Nadeel is dat je dan weer wel in een bekende auto stapt. Ben je de auto dan niet sneller zat?
Goede vraag ook van @Rnd: ligt de focus nu op sportiviteit of comfort? Het antwoord is, eigenlijk allebei. Natuurlijk zijn er gradaties, de Civic Type-R zit qua sportiviteit echt op het uiterste randje van acceptabel. De Megane RS van vorig model zit erboven. Je moet er lekker mee kunnen smijten, maar je moet er ook snel en comfortabel mee kunnen autobahnbrennen. Lichtvoetigheid is wel belangrijk daarbij. Daarom lichte voorkeur voor FWD/RWD tov 4WD. Die extra kilootjes sleep je toch mee. Alleen in geval van stevige tuning (VAG) is 4WD wel prettig.
- Ford Mustang met chip? Geen optie voor me. Dan liever een Focus RS. Lichtvoetiger en meer een rijdersauto. Een Mustang moet imo echt een V8 hebben.
- Audi S3. Geen klik mee. En ik maak zelden mee dat een Audi lekker stuurt, dit in tegenstelling tot de Golf R die wel veel plezier biedt.
- De BMW's scoren hier heel erg hoog. Niet zonder reden (de zescilinder). @Rnd: ik ga even kijken of ik eea kan regelen, maar mijn eigen agenda is allereerst wel even leidend. Die zit namelijk al redelijk vol

- Impreza is geen optie. Nieuwprijs veel te hoog en hij is achterhaald in vergelijking met concurrentie. Kijk naar performance (verbruik!) en interieur. Allemaal net niet. En rijtechnisch zijn ze niet zo speciaal meer.
- Seat Leon: klopt inderdaad, vorige beviel me echt fantastisch. Nadeel is dat je dan weer wel in een bekende auto stapt. Ben je de auto dan niet sneller zat?
Goede vraag ook van @Rnd: ligt de focus nu op sportiviteit of comfort? Het antwoord is, eigenlijk allebei. Natuurlijk zijn er gradaties, de Civic Type-R zit qua sportiviteit echt op het uiterste randje van acceptabel. De Megane RS van vorig model zit erboven. Je moet er lekker mee kunnen smijten, maar je moet er ook snel en comfortabel mee kunnen autobahnbrennen. Lichtvoetigheid is wel belangrijk daarbij. Daarom lichte voorkeur voor FWD/RWD tov 4WD. Die extra kilootjes sleep je toch mee. Alleen in geval van stevige tuning (VAG) is 4WD wel prettig.
-
Zonder de "R" knop ingedrukt te hebben, vond ik de Civic wel acceptabel qua comfort. Het plastic in het interieur stond me alleen tegen. Ik sluit niet uit dat ik er ooit nog eentje tweedehands zou kopen over een paar jaar.
Op Autoscout staan er een paar voor 40k.
Op Autoscout staan er een paar voor 40k.
-
Bij Severs Woerden staat overigens een gebruikte M135i. Een blauwe, wel met 150.000 km. Heeft ook een sperdifferentieel. De vorige eigenaar heeft weer een M140i besteld en ook weer met sperdiff. Hij was er heel tevreden over. Dat verhaal heeft mij ook een beetje over de streep getrokken om er eentje te kopen.
-
Ik zou een M240i pakken.
Specialer & vooral vele malen mooier.
Ik zou wel een zéér jong gebruikte zoeken. Of een scherpe aanbieding van BMW pakken die ze nog wel eens hebben. (met uitloopmodellen)
Specialer & vooral vele malen mooier.
Ik zou wel een zéér jong gebruikte zoeken. Of een scherpe aanbieding van BMW pakken die ze nog wel eens hebben. (met uitloopmodellen)
- Sander-E46
Die m240i zijn anders niet goedkoop, er staan goedkopere m2's met minder dan 20k km op de teller. Maar 0 handbakken...
- Macboy
M135i/M235i doet het net zo goed en "veel" goedkoper.
-
Er staat in Dld nog een hele vroege M2 met handbak en minder dan 15k op de teller te koop. Auto kost iets minder dan 54k. Lijkt een leuke deal, komt echter nog wel 12k aan bpm overheen.
- Riceaux
Volgens mij was je de vorige ook nog lang niet zat. Alleen door gewijzigde omstandigheden heb je er toen afstand van genomen. Denk dat het wel de auto is waarbij je het meeste voor je geld krijgt. Als een auto blijkbaar zo goed bevalt je 'm overweegt om voor een tweede keer te kopen moet het toch wel iets goeds zijn?- Seat Leon: klopt inderdaad, vorige beviel me echt fantastisch. Nadeel is dat je dan weer wel in een bekende auto stapt. Ben je de auto dan niet sneller zat?
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Zit net even die nieuwe Cupra 300 te bekijken, lijkt me bepaald geen straf om daarin iedere dag te rijden zeg 

-
Moet eerlijk zeggen dat de buitenkant en grotendeels de binnenkant mij ook zeker niet tegen staat maar de gewone stoelen + achterbank zien er enorm plat uit en de navigatie heb ik eens gebruikt in de auto van een collega.. 2 minuten wachten na het starten voor ik uberhaupt een adres in kon voeren.. dat kan toch echt niet de bedoeling zijn. Dat doet toch ook enorm afbreuk aan het plezier op de momenten dat je het nodig hebt..
- Hielke
Normaliter ook mijn keuze. Tenzij de nieuwe Megane RS een topper blijkt te zijn.Bram schreef: 23 mei 2017, 12:29 Zit net even die nieuwe Cupra 300 te bekijken, lijkt me bepaald geen straf om daarin iedere dag te rijden zeg![]()
Maar als ik het goed begrepen heb wisselt Chris nogal geregeld van snelle auto zonder ooit een vlotte RWD BMW te hebben gehad. Dat is natuurlijk heel vreemd voor iemand die graag wat uitprobeert. In dit geval een BMW dus.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Jawel chris heeft meerdere rwd gehad ik meen een 330d en 130i.
-
De nieuwe Megane RS wordt komend weekend in Monaco onthuld, via Renault Sport op Facebook staat een kort filmpje met tegen het einde ook het motorgeluid, klinkt lekker
.

- ASW
Ik heb voor de R gestemd. Ik heb afgelopen maanden ook in een zoektocht gezeten voor een opvolger van mijn 'papaweekend' auto, een Golf 1.4 TSI. Het praktische van een Golf alsmede de uitstraling beviel mij goed, het was louter dat ik vermogen miste. Ik ben voor de R gegaan. Deze had een kortere levertijd dan de Performance, een betere inruilprijs op mijn TSI en uiterst goede recensies. Voor het avontuurlijke zou je naar mijn mening een Focus RS kunnen overwegen maar verder vind ik dat de andere auto's niet het totaalpakket van een Golf R kunnen beconcurreren.
- Mark W. Scholten
Ik heb voor de Honda Civic Type-R (2015-2016) gestemt
Wanneer ik een hot-hatch zou kopen zou ik zelf voor deze gaan namelijk.

- Robin Hartog
Een BMW 135i/140i vind ik niet echt een hothatch in mijn ogen, heb gekozen voor een Focus RS (liefst in Nitrous Blue!). Gaaf uiterlijk, heerlijke rijeigenschappen (van horen zeggen) en tikt gewoon alle boxes in de categorie Hothatch.
Golf GTI Performance is een goede tweede, dat uiterlijk blijf ik tof vinden. En natuurlijk the daddy in hothatch land.
Golf GTI Performance is een goede tweede, dat uiterlijk blijf ik tof vinden. En natuurlijk the daddy in hothatch land.
-
Maar een Golf GTI is ook redelijk 'civiel'.. gewoon een comfortabele auto maar iets strakker onderstel voor het bochtenwerk, iets uitbundiger qua uiterlijk en iets meer beleving qua geluid.Robin Hartog schreef: 23 mei 2017, 18:50 Een BMW 135i/140i vind ik niet echt een hothatch in mijn ogen
- Marsnel
- Auto: Civic B18c | E91 335D
Uiteindelijk is die poll natuurlijk maar een formaliteit.. Wat nog moeilijker gaat worden is de kleur.
Natuurlijk ben ik niet te beroerd om je een beetje op weg te helpen.
Een rode Civic. Beter wordt het niet.
Natuurlijk ben ik niet te beroerd om je een beetje op weg te helpen.
Een rode Civic. Beter wordt het niet.