Beste meneren,
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Twingo RS. Regelmatig komt er een tikkend geluid van de voorkant die snelheid afhankelijk is, koppeling in/uit en (rustig) accelereren of deaccelereren hebben geen effect op het geluid (bij vlot accelereren hoor ik het niet doordat de motor meer geluid maakt). Het is voornamelijk bij rechtuit rijden, in bochten is het meestal niet aanwezig. Zodra ik de rem aanraak, dus nog niet eens vertraag maar net druk in het systeem zet is het meteen weg. Bij de garage is de auto op de brug geweest en hebben ze van alles gecontroleerd, daar kwam uit dat de rechter aandrijfas iets speling had (ze hebben er ook mee gereden en het geluid gehoord). Nadat die vervangen is blijft het geluid aanwezig. De garage heeft niks raars aan de remklauwen kunnen vinden. De volgende suggestie waren de oude semi-slicks, die zijn vrij ver versleten, en die zijn incl velgen vervangen door de originele zomerbanden en velgen. Echter dat heeft niks opgelost.
Mijn vraag is dus of een van jullie een idee heeft wat het zou kunnen zijn. Remblokken die klapperen? Toch iets raars met de BC Racing schroefset?
Bij voorbaat dank voor de suggesties!
Tikkend geluid voorkant auto
- Joy
Re: Tikkend geluid voorkant auto
Homokineet?
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Kijk ook eens naar de toplagers van je schroefset of hoe het gemonteerd zit bij je auto. Wij hadden laatst een bmw e46 met een soortgelijk probleem in de werkplaats, daar zat speling op het toplager en na vervanging was dat probleem weg
- witje
Ik heb dit geluid momenteel ook, is een scheurtje in de schijf die iets is gaan bollen. Remblok tikt er steeds effe tegenaan, is weg als je voet op het pedaal rust. Kijk de schijven eens na of deze geen afwijking hebben.