997 Turbo

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

997 Turbo

Bericht door Dennis Cavallino » 01 apr 2006, 18:05

[img:600:400]http://www.classicdriver.co.uk/upload/i ... g06pop.jpg[/img]

Al een paar steengoeie reviews over geleden in diverse bladen. Maar zag hier zo snel geen draadje.

Kijk de Engelsen snappen het: more driving fun!

http://www.classicdriver.co.uk/uk/magaz ... p?id=12874

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 01 apr 2006, 18:29

Nice stukje,

erg verfrissend na al die "bmw-snelheidsmeter-pk-hoe lang is mijn pik-verhalen"

Goed bezig Cav !! Ga zo door

Thx 8)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 apr 2006, 23:33

Onvoorstelbaar snel zeg, maar ik hou liever het wisselgeld en ga voor de GT3.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 apr 2006, 14:02

turbo niet zo populair hiero ? Even naar de reactie kijken op de GT3 of de turbo ?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 04 apr 2006, 14:29

Het blijkt hè. :lol:

Zullen ongetwijfeld machtige auto's zijn, maar zo ver buiten bereik (turbo revisies die in de 5 cijfers lopen om maar wat te noemen), een tweedehands GT3 kan ik me in een dromerige bui nog wel op de oprit voorstellen, een Turbo eigenlijk helemaal niet.
Daar komt bij dat ze me gewoon weinig doen, minder dan een GT3 en dan een auto die zo onbereikbaar is en je weinig doet, tsja, die is blijkbaar minder populair. :)

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 12 mei 2006, 13:56

Even een kickje:

http://www.autoweek.nl/weblog.php?id=297&cache=no
Vond het wel een leuk stukje.
Sinds Porsche auto’s bouwt als de 911 GT3 is de vierwielaangedreven 911 Turbo misschien niet meer de Porsche voor de echte puristen, maar groots blijft die turbomachine wel. Gisteren kreeg een aantal Nederlandse autojournalisten de gelegenheid om met de jongste generatie van de 911 Turbo te sturen. Jagen over verlaten snelwegen: geweldig. Sturen over bochtige binnenwegen in desolate berggebieden: nog mooier. Je waant je net een WRC-coureur, een geweldige sensatie die auto. Als attractie bij de koffiestop halverwege de door Porsche uitgezette route stond er een ritje naast Walter Röhrl - de voormalige rallykampioen - op het programma over een afgezet stuk bergweg.
Ik heb inmiddels al met een aantal grootheden mee mogen rijden, maar dat was altijd op circuits (of in elk geval parcours die voor dit soort activiteiten zijn aangelegd). Dit maal ging het over een slingerende bergweg zonder escapes. Maar ach, de man is geen 18 meer, er viel niets te winnen, de route was vrij onoverzichtelijk en de auto gewoon standaard. Ik dacht dan ook niet dat het heel veel harder zou gaan dan dat ik eerder op de dag zelf had gereden op vergelijkbare wegen. Een misvatting van de eerste orde.
Spraakzaam was de lange, afgetrainde Duitser niet, relaxt wel. Bijna met twee vingers in z’n neus stuurde Röhrl de auto over het weggetje dat nauwelijks breder dan de auto was. Hij wist precies wat hij deed. Heel rustig knikte hij naar de snelheidsmeter en zei tegen me: “zweidreiunddreißig”. Pas toen realiseerde ik me hoe hard het ging, 233 km/h over een weggetje waar ik me eerder op de dag al een held voelde bij 140-150. De auto gaf geen krimp. Of het door Röhrl kwam of door de 911 Turbo, ik voelde me geen tel onveilig, m’n maaginhoud bleef waar het hoorde, maar wel was ik onder de indruk, diep onder de indruk van dat ritje van nog geen vijf minuten. De 911 Turbo niet voor puristen? Het zal wel…
Vooral het laatste zinnetje. Zie die reacties hier ook wel eens, AWD is het niet en zo'n Turbo haalt het niet bij een GT3, maar als je dan bovenstaande column leest sta je weer met beide voeten op de grond.
Zelfs een standaard 997 is al dik! 8) [/quote]

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 12 mei 2006, 13:59

Voor straatgebruik is de 997 Turbo het beste, veel tractie, bergen koppel en nog genoeg comfort en luxe. Doe mij maar een 997 voor door de weeks en GT3 voor het weekend. Je moet toch blijven dromen, toch? :wink:

Gebruikersavatar
david
Berichten: 292
Lid geworden op: 08 mei 2006, 08:36

Bericht door david » 12 mei 2006, 14:01

de auto's worden haast te goed tegenwoordig...


blijf de looks van 993 turbo veel mooier vinden

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 12 mei 2006, 14:16

Dit blijft de mooiste Turbo, de 964 Turbo S Leichtbau:

[img:1024:769]http://laseric.andromea.org/Album/964turbo_s.jpg[/img]

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Bericht door Rein » 12 mei 2006, 14:22

Tristan schreef:Voor straatgebruik is de 997 Turbo het beste, veel tractie, bergen koppel en nog genoeg comfort en luxe. Doe mij maar een 997 voor door de weeks en GT3 voor het weekend.
Dat is ook voor mij de perfecte combi :D Allebij echt prachtige wagens! Om te kwijlen :mrgreen:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 mei 2006, 14:51

Purist of niet, ik vind het prijsverschil veel te groot tussen een turbo en GT3, 50K euro duurder ofzo ?

Dan wil ik de puurdere auto en je houd leuk knaken in de zak.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 12 mei 2006, 15:25

Rico v Velzen schreef:Purist of niet, ik vind het prijsverschil veel te groot tussen een turbo en GT3, 50K euro duurder ofzo ?
Om precies te zijn: € 36.860

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 mei 2006, 15:36

oke lijkt nog mee te vallen, maar ik denk dat je de GT3 zo laat qua uitvoering (zo puur mogelijk), terwijl de turbo vol met opties zal moeten om er wat van te maken.

De turbo is een dijk van een auto, maar ikzelf zou nooit 4WD in een supersportwagen willen, heej ff nieuwe topic openen hierover :idea:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 12 mei 2006, 15:42

@Rico: Waarom zou je geen AWD in een sportwagen willen hebben? De Turbo heeft bv. meer vermogen achter, waardoor je behoorlijk kan driften (waren filmpjes van). Je hebt altijd tractie, en bochtsnelheid uit de bocht ligt vaak erg hoog.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 12 mei 2006, 15:43

Normaal gesproken wil ik ook geen 4wd in een supersportwagen, maar voor de 911 Turbo maak ik graag een uitzondering. Dat systeem werkt namelijk wél zoals het moet. In tegenstelling tot Lamborghini e.d.

GT3 is hele gave auto, maar als ik mocht kiezen dan nam ik liever een 911 Turbo. Zeker als je ook dagelijks met je auto op pad moet, of veel lange reizen maakt (wel over bergpassen ipv door tunnels).

De GT3 is GAAF, de 911 heeft het woord Magnifiek uitgevonden (denk ik).

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 12 mei 2006, 15:46

Ze hadden alleen bij Porsche aan het uitlaatgeluid moeten werken, want het enige wat je hoort is blazen van de turbo. Maar dat is natuurlijk wel te verhelpen met een sportief uitlaatsysteem, maar klinkt lang niet zo machtig als de GT3.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 02 jul 2006, 14:55

Vrijdag een tijdje een 911 Turbo voor, naast en achter me zien rijden. Deze had die veelspaaks velgen, die dan op 5 spaaks moeten lijken. Die velgen waren echt lelijk. Ik snap niet dat iemand bij Porsche zulke velgen heeft mogen ontwerpen, BLERGH!

[img:595:317]http://img101.imageshack.us/img101/116/ ... els7pu.jpg[/img]

De auto was silvermetallic, niet mijn keuze. Om de volgende reden:

Marijke en ik waren het er overeens dat de auto aan de achterzijde een te grote gatenkaas is. Teveel openingen die het hele lijnenspel overhoop halen. Als je de Turbo in het zwart ziet, dan valt het echt niet op.

Op de foto's was het me nog niet opgevallen. Toen ik er een keer één langs zag rijden ook niet. Maar nu reden we er een tijd achter en vielen die gaten rond de uitlaat op, op een negatieve manier. En daardoor vonden we de andere luchtopeningen ook meteen heel lelijk en storend.

[img:595:317]http://img52.imageshack.us/img52/6039/9 ... ear7mz.jpg[/img]


Die vent reed als een bejaarde trouwens, ook wel jammer.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 02 jul 2006, 23:06

Cav, hoe eens wij het zijn haha.

De 911 Turbo (of moet ik gewoon zeggen Turbo) is voor mij een droomauto. Prefereer ik uiteraard ook boven een GT3 (als niet hard-core rijder).

Maar die openingen bij de uitlaat waren mij wel negatief opgevallen. En de Porsche velgen...... lijkt op de nieuwe tijd.

Vroeger was elke nieuwe auto prachtig, mooi, weinig om aan te merken. Tegenwoordig zit er veel stront tussen (achterlichten 3-serie, dat soort dingen).

Die velgen van de Turbo vond ik ook walgelijk, in elk geval wat gevoel betreft ivm vroeger. Elke Porsche velg was mooi, ook meteen mooi.

Maar dit niet. Misschien went het wel, misschien is het IRL veel mooier, maar ik vond het en vind het nog steeds bagger eerste klas.

Ook ik vraag mij af hoe dit kon gebeuren ....

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 03 jul 2006, 00:38

Velgen vind ik juist wel mooi. En wat betreft het rijden als een bejaarde, dat is eigenlijk ook de grootste manco van zo'n opvallende en opzichtige auto in NL :-(

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 03 jul 2006, 08:45

Rein schreef:
Tristan schreef:Voor straatgebruik is de 997 Turbo het beste, veel tractie, bergen koppel en nog genoeg comfort en luxe. Doe mij maar een 997 voor door de weeks en GT3 voor het weekend.
Dat is ook voor mij de perfecte combi :D Allebij echt prachtige wagens! Om te kwijlen :mrgreen:
Doe mij maar een GT2 voor de hele week dan........houd ik nog knaken in de zak voor een nieuwe X3 met de twinturbo diesel.


Zoals Cav. al aangaf..zilvergrijs is niet de juiste kleur voor de Turbo...nu vind ik zowieso dat een 911 Turbo zwart hoort te zijn...maakt niet uit welke generatie.
Die velgen zien er idd niet uit.

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Bericht door EJGT3CS » 09 aug 2006, 22:19

Prachtige wagen!
Laatst gewijzigd door EJGT3CS op 25 apr 2008, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 10 aug 2006, 09:22

Als de GT3 en Turbo evenveel zouden kosten, dan de Turbo voor mij.
Ik rij te weinig op het circuit daarom de Turbo.
Prijsverschil van 36000euro is wel erg veel, dus de GT3, lijkt me ook een erg fijne wagen!

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 24 apr 2008, 19:02

Gekietelde Turbo:

http://youtube.com/watch?v=Wkg2EMpPeeA

:shock: Gaat lekker van kiet!

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 24 apr 2008, 19:05

Hee Rico, mooie quote van jou :lol:
Rico v Velzen schreef:Purist of niet, ik vind het prijsverschil veel te groot tussen een turbo en GT3, 50K euro duurder ofzo ?

Dan wil ik de puurdere auto en je houd leuk knaken in de zak.
Topauto's beide.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 apr 2008, 20:18

Welke is de goedkoopste? Die neem ik dan wel.............................. :lol:


Ik vind die turbo toch echt wel lekker..........................kost € 200K of zo geloof ik, ach gewoon doorsparen........................................oeps die bijtelling weeer vergeten :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], bleu_dust en 29 gasten