bij deze auto ben ik het er inderdaad ook wel mee eens, beetje goed zoeken kan geen kwaad. Verder had ik mijn gevoel beter voor mezelf kunnen houden, zonde van dit mooie topic over de dikste uberauto die er rondrijdt (bijna dan) op dit forum! Wat een ongelofelijk dik hok is het en zó mooi in deze kleurstelling...Robin Hartog schreef:Ja, maar voor de prijs van een Viper koop je een rechtervoorwiel van zo'n GT3 RS natuurlijk. Dus geen vergelijk.Roy RS schreef:altijd mooi om te zien hoe Porschekopers/rijders er een soort van studie van maken om de laatste steen boven te krijgen, alles moet kloppen, ECU's moeten uitgelezen worden, aankoopkeuringen, boekjes op vingerafdrukken checken enz enz...
Viper-kopers schoppen tegen de band, vragen of hij het doet en zeggen dan..."Ok die is goed, doe maar"
Ik weet niet wat beter is, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat alle andere sportauto's ook wel eens misschakelen en die registreren het mogelijk niet, of het wordt niet gechecked...zijn die Porsche's dan zo gevoelig, dat het blok stukgaat als je een keer misschakelt? En als hij dan level 5 overrevs heeft gehad bij zijn eerste paar uur,dat is circa 23500km geleden...dan zal hij toch wel heel gebleven zijn? Waar zit men dan nog over in?
Ik bedoel het niet verkeerd, want als de kennis er is, zou ik ook de beste willen, maar helemaal niet zo'n auto aanschaffen als ze het vrijwel allemaal hebben is voor mij een stap te ver, goed is goed bij mij.
Van BMW M3 naar Porsche GT3 3.8 mk2 (GT3 verkocht voor RS)
- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Van BMW M3 naar Porsche GT3 3.8 mk2 (GT3 verkocht voor R
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Van BMW M3 naar Porsche GT3 3.8 mk2 (GT3 verkocht voor R
Ik kan het niet helemaal op maken uit deze reactie; maar voor de duidelijkheid: Mijn opmerking was met een korreltje zout te nemen he.Roy RS schreef:bij deze auto ben ik het er inderdaad ook wel mee eens, beetje goed zoeken kan geen kwaad. Verder had ik mijn gevoel beter voor mezelf kunnen houden, zonde van dit mooie topic over de dikste uberauto die er rondrijdt (bijna dan) op dit forum! Wat een ongelofelijk dik hok is het en zó mooi in deze kleurstelling...Robin Hartog schreef:Ja, maar voor de prijs van een Viper koop je een rechtervoorwiel van zo'n GT3 RS natuurlijk. Dus geen vergelijk.Roy RS schreef:altijd mooi om te zien hoe Porschekopers/rijders er een soort van studie van maken om de laatste steen boven te krijgen, alles moet kloppen, ECU's moeten uitgelezen worden, aankoopkeuringen, boekjes op vingerafdrukken checken enz enz...
Viper-kopers schoppen tegen de band, vragen of hij het doet en zeggen dan..."Ok die is goed, doe maar"
Ik weet niet wat beter is, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat alle andere sportauto's ook wel eens misschakelen en die registreren het mogelijk niet, of het wordt niet gechecked...zijn die Porsche's dan zo gevoelig, dat het blok stukgaat als je een keer misschakelt? En als hij dan level 5 overrevs heeft gehad bij zijn eerste paar uur,dat is circa 23500km geleden...dan zal hij toch wel heel gebleven zijn? Waar zit men dan nog over in?
Ik bedoel het niet verkeerd, want als de kennis er is, zou ik ook de beste willen, maar helemaal niet zo'n auto aanschaffen als ze het vrijwel allemaal hebben is voor mij een stap te ver, goed is goed bij mij.

- Joël D.
- Berichten: 3591
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Locatie: Gouda
Re: Van BMW M3 naar Porsche GT3 3.8 mk2 (GT3 verkocht voor R
Erg gave auto. Mooie kleurstelling ook!

Dat lijkt mij er zo eentje te zijn.jeust schreef:Wat een heerlijk auto, echt super.![]()
Op de eerste foto staat hij denk ik nog in de garage in Zwitserland? Ik zie sowieso een Carrera GT, maar wat staat er naast? Grote vleugel en een roof scoop zo te zien.

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Van BMW M3 naar Porsche GT3 3.8 mk2 (GT3 verkocht voor R
GT1 moest ik idd ook aan denken, de absoluut onrijdbare (mits straatlegale) uberporsche dat dan weer wel.
p.s. Die alpina is ook een plaatje
p.s. Die alpina is ook een plaatje
- Joost
- Berichten: 1996
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Van BMW M3 naar Porsche GT3 3.8 mk2 (GT3 verkocht voor R
Hele mooie auto.
Heel veel mooie kilometers gewenst.
Heel veel mooie kilometers gewenst.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Van BMW M3 naar Porsche GT3 3.8 mk2 (GT3 verkocht voor R
Heb je eerste post gemist. Mooi om te lezen hoe je tot de GT3 bent gekomen
Jammer dat je vervolgens geen enkele foto meer plaatst en niks meer over de auto vertelt. Je hebt ook weinig tijd denk ik gelet op je aantal posts op het forum. En dan nu weer een GT3 RS. Beiden absoluut porno. Maar voordat je weer verdwijnt en je 991 GT3 post over een jaar komt ben ik toch wel benieuwd naar meer
Heb je nog meer fotos van die GT3 en vooral de binnenkant ? Gelet op alle opties die je noemde ben ik reuze benieuwd. Hoe beviel de auto achteraf als daily ? Waren de drempels te doen ? Ga je deze RS niet als daily gebruiken ? Als ik naar je eisen kijk voor de GT3 dan stap je daar nu weer vanaf want de RS is veel spartaanser, zeker qua stoelen en opties ! Dat gezegd hebbende wilde je mogelijk wel die vooras verhoging ivm drempels. Wat is de km stand eigenlijk ?
Ben erg benieuwd naar je verhalen. Heel veel plezier km's met deze droombolide

Jammer dat je vervolgens geen enkele foto meer plaatst en niks meer over de auto vertelt. Je hebt ook weinig tijd denk ik gelet op je aantal posts op het forum. En dan nu weer een GT3 RS. Beiden absoluut porno. Maar voordat je weer verdwijnt en je 991 GT3 post over een jaar komt ben ik toch wel benieuwd naar meer

Heb je nog meer fotos van die GT3 en vooral de binnenkant ? Gelet op alle opties die je noemde ben ik reuze benieuwd. Hoe beviel de auto achteraf als daily ? Waren de drempels te doen ? Ga je deze RS niet als daily gebruiken ? Als ik naar je eisen kijk voor de GT3 dan stap je daar nu weer vanaf want de RS is veel spartaanser, zeker qua stoelen en opties ! Dat gezegd hebbende wilde je mogelijk wel die vooras verhoging ivm drempels. Wat is de km stand eigenlijk ?
Ben erg benieuwd naar je verhalen. Heel veel plezier km's met deze droombolide

- Poseidon
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 01 nov 2011, 15:53
- Auto: Alpina B5 G31, Mini F56 SD S
Re: Van BMW M3 naar Porsche GT3 3.8 mk2 (GT3 verkocht voor R
Oke,Macboy schreef:Heb je eerste post gemist. Mooi om te lezen hoe je tot de GT3 bent gekomen![]()
Jammer dat je vervolgens geen enkele foto meer plaatst en niks meer over de auto vertelt. Je hebt ook weinig tijd denk ik gelet op je aantal posts op het forum. En dan nu weer een GT3 RS. Beiden absoluut porno. Maar voordat je weer verdwijnt en je 991 GT3 post over een jaar komt ben ik toch wel benieuwd naar meer
Heb je nog meer fotos van die GT3 en vooral de binnenkant ? Gelet op alle opties die je noemde ben ik reuze benieuwd. Hoe beviel de auto achteraf als daily ? Waren de drempels te doen ? Ga je deze RS niet als daily gebruiken ? Als ik naar je eisen kijk voor de GT3 dan stap je daar nu weer vanaf want de RS is veel spartaanser, zeker qua stoelen en opties ! Dat gezegd hebbende wilde je mogelijk wel die vooras verhoging ivm drempels. Wat is de km stand eigenlijk ?
Ben erg benieuwd naar je verhalen. Heel veel plezier km's met deze droombolide
Kort stukje dan

Heb de GT3 met heel veel plezier gereden. Ben 6 maanden per jaar in het buitenland voor mijn werk maar heb toch nog dik 20.000 Km met de GT3 gereden in 15 maand, alleen maar hobby km's. Gebruikte de auto als daily driver als ik thuis was. Ging er dus ook gewoon mee naar de gamma etc om spul te halen wat een paar keer voor vreemde gezichten zorgde

In het noorden waar ik woon, heb ik weinig last van drempels. Als ik een tegen kwam moest ik er gewoon schuin over heen en dan was er niks aan de hand. Alleen het ontkomt je natuurlijk ook wel eens, of je schat sommigen te laag in...
Comfort van de auto was echt super, alles zat er op om een lange rit te maken.
Heerlijk met de stoelverwarming aan in de ochtend op naar zuid Duitsland.. Ieder keer als je dan weer in je stoel werd gedrukt krijg ik weer een smile van oor tot oor op mijn gezicht. Het is vooral de grip en handeling van de auto op een bochtig traject wat mij enorm aantrekt in deze auto's. Neem me niet verkeerd maar een BMW M3 is in dat opzicht merkbaar slapper en gaat veel meer overhangen. Vind het echt verslavend om met deze auto route's te rijden door de Eifel, Dolomieten en Stelvio pasetc. En als je dat gaat doen is het toch weer aan te raden de vooraslift te nemen gezien sommige stukken bij de Stelvio pas...
De onderhoudskosten vielen mee moet ik zeggen. Enige wat hard kan gaan zijn de Michelins om de achteras.

Heb totaal geen problemen met de auto gehad (op een slippende koppeling na dan). Deze is onder garantie vernieuwd door PCG.
Auto heeft mij echt super goed voldaan. Desondanks bleef ik toch altijd wel om me heen kijken naar een GT3 RS of 991 GT3...
Vorig jaar kwam ik toevallig een eigenaar van een Aqua blauwe GT3 RS met rode decals tegen en raakte met de man in gesprek. Hij vond het zo bijzonder dat mijn auto was uitgerust met de achterstoelen en geheel op comfort was ingericht, komt bijna niet voor bij een GT3.
(Porsche vertelde mij dat dit de enige GT3 in europa was met de achterstoelen. Heeft de eerste eigenaar ook een flinke duit gekost met het inbouwen.)
Ik was behoorlijk onder de indruk van zijn RS, dus hebben we voor een uurtje geruild van auto. Het viel me reuze mee met het comfort van de RS, dit in tegenstelling van de GT3 MK1 clubsport die ik een jaar daarvoor had gereden. Oke je moet eerst jezelf letterlijk in de kuipstoel tillen maar als je eenmaal zit dan zit je ook goed! Vond de kleur stelling zo onwijs mooi dat ik vervolgens ben gaan zoeken naar een vergelijkbaar exemplaar. En dat viel nog niet mee..
Heb diverse auto's bekeken, maar er was altijd wel iets wat me tegen stond. In januari dit jaar bezig geweest met een witte RS uit Zweden. Eerste eigenaar man van 55 die hem als 3e auto had. Aangezien ik weer eens in het buitenland zat moest alles via email contact. Man wou graag ruilen van auto omdat hij de RS te hardcore vond. Alle info via chassis nummer op gevraagd via dealer en uiteindelijk deal gemaakt onder voorbehoud en afgesproken dat ik de auto 2 weken later zou komen bekijken. 5 dagen later mailtje.. De man had de auto verkocht aan een handelaar en zelf een nieuwe 991 Targa 4s gekocht.
Auto werd verkocht voor 110K aan een Zweedse handelaar. Precies 2 weken later stond de auto in Duitsland voor 175K te koop. Mailtje gestuurd en ja hoor het was dezelfde auto.. Ik had geen interesse meer omdat ik mijn auto niet kon inruilen. 5 weken later vind ik deze zelfde GT3 RS in NL bij PCE vraagprijs 235K euro!! Week later was de auto weg.
Ondertussen kwam de 991 GT3 ook in beeld. Mijn GT3 had ik op mobile.de te koop staan. Werd gek gebeld en gemaild maar iedereen viel over de achter stoelen.. Dit hoorde niet in een GT3 en wekte bij veel mensen argwaan dat het wel niet origineel zou zijn.. Ja meneer als het nou een clubsport was dan... Nou het is geen clubsport reageer dan aub niet!
Tijdje later bij een Duitse dealer afspraak gemaakt voor een testrit met een 991 GT3 met PCCB. Onwijs wat een kanon van een auto. Ding lijkt oneindig veel grip te hebben.. Verder normaal gereden omdat ik simpelweg deze auto niet gewend ben. De achterwiel besturing is echt bijzonder en je merkt tijdens het rijden echt niks. Verbazingwekkende goede inruilprijs voor mijn auto gekregen, maar kon er alleen nog niet helemaal zelf uitkomen wat ik nou wou.. Heel gesprek met verkoper gevoerd over wat ik nou in een auto zocht en wat ik graag wou. De 991 GT3 is echt een bom van een auto maar de 997 RS bleef onderbewust steeds trekken. Vandaar dat ik toch voor de RS heb gekozen.
Mijn oude GT3 is verkocht aan een liefhebber in NL, die juist opzoek was naar en comfort uitvoering. Dus waren wij het snel eens en zo had ik alle vrijheid om zonder inruil naar een perfecte GT3 RS te zoeken.
Deze heb ik dus in Zwitserland gevonden. Eigenaar op leeftijd had de auto nieuw gekocht en gezien zijn andere auto's en garage goed op gepast. Man wou de auto eigenlijk ook niet verkopen. Maar zijn garage werd een beetje te klein zullen we maar zeggen.. Auto is simpelweg in nieuwstaat en vond de kleur stelling wel heel mooi. Je ziet ze niet veel in deze uitvoering, het merendeel is geleverd met de rode decals.
Zit te overwegen om de auto deze winter ook met rode decals uit te voeren..
Het is gewoon de combinatie van de Metzger motor, de handbak en het onderstel wat deze auto zo geweldig maakt.. Heb er tot nu toe geen moment spijt van gehad, daarbij komt dat het ook nog eens een goede investering is.
Enige wat ik gelijk heb gedaan is het volledig open zetten van de vacuum gestuurde uitlaat kleppen

Paar pics van de "oude" GT3:
Door het achterraam kun je de zitjes mooi zien
Met 2 vrienden 997 Turbo en 991 Turbo S
Met de RS bij haven van Hull:
Laatst gewijzigd door Poseidon op 02 jul 2015, 12:09, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 15 okt 2010, 16:34
Re: Van BMW M3 naar Porsche GT3 3.8 mk2 (GT3 verkocht voor R
Leuk om je ervaringen te lezen! Persoonlijk zou ik de kleur van de decals en velgen laten zoals die is. Ik vind dit bijzonder fraai en smaakvoller dan rood.
- Ender
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 18 nov 2009, 17:04
Re: Van BMW M3 naar Porsche GT3 3.8 mk2 (GT3 verkocht voor R
Mooi verhaal!
Veel plezier en veilige kilometers toegewenst!
Veel plezier en veilige kilometers toegewenst!
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Van BMW M3 naar Porsche GT3 3.8 mk2 (GT3 verkocht voor R
Mooi verhaal, en mooie wagen!!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Van BMW M3 naar Porsche GT3 3.8 mk2 (GT3 verkocht voor R
Heel gaaf verhaal
Wat raar van die verkoper in Zweden ... echt balen zeg. Ken je nagaan wat een geld ze verdienen ! En apart hoor die achterbank in een GT3. Waarom was dat ? Voor de boodschappen of zo ? Of toch echt kleintjes ?

Wat raar van die verkoper in Zweden ... echt balen zeg. Ken je nagaan wat een geld ze verdienen ! En apart hoor die achterbank in een GT3. Waarom was dat ? Voor de boodschappen of zo ? Of toch echt kleintjes ?
- Poseidon
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 01 nov 2011, 15:53
- Auto: Alpina B5 G31, Mini F56 SD S
Re: Van BMW M3 naar Porsche GT3 3.8 mk2 (GT3 verkocht voor R
Zo gaat het tegenwoordig in de handel waarbij de prijzen maandelijks omhoog schieten blijkbaar..Macboy schreef:Heel gaaf verhaal![]()
Wat raar van die verkoper in Zweden ... echt balen zeg. Ken je nagaan wat een geld ze verdienen ! En apart hoor die achterbank in een GT3. Waarom was dat ? Voor de boodschappen of zo ? Of toch echt kleintjes ?
Heb bijna hetzelfde verhaal meegemaakt met een Aqua blauwe GT3 RS 2010.
Deze auto stond in Duitsland te koop en nu bij Vlasblom Uden voor een ton euries meer....
Voor iemand die serieuze interesse in deze auto heeft heb ik nog wel wat meer info.
Als ik mij niet vergis had de eerste eigenaar van de GT3 eerst een 997 Turbo.
Hij heeft toen de GT3 besteld in deze comfort uitvoering (beetje vergelijkbaar met zijn Turbo) met als eis weer een achterbank denk voor zn kids of zo..
Heb het geprobeerd maar een maxicosi gaat echt niet passen

- romo
- Berichten: 27067
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Van BMW M3 naar Porsche GT3 3.8 mk2 (GT3 verkocht voor R
Prachtig dit alles, waar ik benieuwd naar ben; hoe hard is hard?
In het Cayman GT4 draadje werd er al gesproken over hardcore sportkar, in geen enkele review heb ik echt vernomen dat ie te hard zou zijn, benieuwd qua onderstel, hoe zo`n RS zich verhoudt tot de "normalere" GT3-4...
In het Cayman GT4 draadje werd er al gesproken over hardcore sportkar, in geen enkele review heb ik echt vernomen dat ie te hard zou zijn, benieuwd qua onderstel, hoe zo`n RS zich verhoudt tot de "normalere" GT3-4...
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: Van BMW M3 naar Porsche GT3 3.8 mk2 (GT3 verkocht voor R
Wat een droom!
Ik heb niks te klagen maar ik zou graag dit soort auto's willen / kunnen rijden. Geweldig.
Gefeliciteerd!
Ik heb niks te klagen maar ik zou graag dit soort auto's willen / kunnen rijden. Geweldig.
Gefeliciteerd!
- Poseidon
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 01 nov 2011, 15:53
- Auto: Alpina B5 G31, Mini F56 SD S
Re: Van BMW M3 naar Porsche GT3 3.8 mk2 (GT3 verkocht voor R
Het onderstel is naar mijn weten bijna identiek aan dat van de "normale" 997 GT3 mk2.romo schreef:Prachtig dit alles, waar ik benieuwd naar ben; hoe hard is hard?
In het Cayman GT4 draadje werd er al gesproken over hardcore sportkar, in geen enkele review heb ik echt vernomen dat ie te hard zou zijn, benieuwd qua onderstel, hoe zo`n RS zich verhoudt tot de "normalere" GT3-4...
Alleen de dwarsdraagarmen zijn deelbaar voor een beter afstelling van de wielvlucht en het PASM systeem is in sport modus nog een tandje strakker afgesteld.
Niet dat ik dat merk of zo, want ik rij eigenlijk nooit in de PASM sport modus.
Porsche geeft aan dat dit alleen moet worden gebruikt op een circuit.
Op de "Ring" zou de auto juist sneller zijn in de normale PASM modus...
- Poseidon
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 01 nov 2011, 15:53
- Auto: Alpina B5 G31, Mini F56 SD S
Re: Van BMW M3 naar Porsche GT3 3.8 mk2 (GT3 verkocht voor RS)
Kleine update: Auto is inmiddels voorzien van de OEM rode kleur, was een beetje klaar met het grijs.
Heb 2 weken terug met de nieuwe 991 RS gereden, eigenaar van deze auto heeft uurtje met mijn auto gereden.
Viel mij enorm mee hoe makkelijk deze nieuwe RS is te rijden, iets wat ook de door de eigenaar werd bevestigd.
De 997 RS is daarin toch heel wat listiger. Iets wat me tegen viel is de elektronische / mechanische besturing.
Het oude hydraulische-mechanische systeem uit de 997 geeft veel meer gevoel cq vertrouwen, misschien moet dit ook wel gewoon wennen.
De achteras besturing op de nieuwe RS is gewoon bizar goed, je kunt bocht snelheden halen die je niet voor mogelijk hield.
Oh ja, al die mensen die "zeiken" dat de handbak niet meer leverbaar is op de 991 GT3 RS hebben blijkbaar nog niet met deze auto gereden, want God wat een beest is deze auto in combinatie met de PDK bak!!! Hier kan geen handbak tegen op!
Heb besloten om eerst toch maar de 997 RS te houden.
Aleen trekt een viper groene of paarse 991 RS mij ook enorm aan
Heb 2 weken terug met de nieuwe 991 RS gereden, eigenaar van deze auto heeft uurtje met mijn auto gereden.
Viel mij enorm mee hoe makkelijk deze nieuwe RS is te rijden, iets wat ook de door de eigenaar werd bevestigd.
De 997 RS is daarin toch heel wat listiger. Iets wat me tegen viel is de elektronische / mechanische besturing.
Het oude hydraulische-mechanische systeem uit de 997 geeft veel meer gevoel cq vertrouwen, misschien moet dit ook wel gewoon wennen.
De achteras besturing op de nieuwe RS is gewoon bizar goed, je kunt bocht snelheden halen die je niet voor mogelijk hield.
Oh ja, al die mensen die "zeiken" dat de handbak niet meer leverbaar is op de 991 GT3 RS hebben blijkbaar nog niet met deze auto gereden, want God wat een beest is deze auto in combinatie met de PDK bak!!! Hier kan geen handbak tegen op!
Heb besloten om eerst toch maar de 997 RS te houden.
Aleen trekt een viper groene of paarse 991 RS mij ook enorm aan

Laatst gewijzigd door Poseidon op 14 mei 2017, 10:41, 2 keer totaal gewijzigd.
- Downforce Hans
- Berichten: 12609
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Van BMW M3 naar Porsche GT3 3.8 mk2 (GT3 verkocht voor RS)
Ik weet het niet hoor maar volgens mij begrijp jij het niet helemaal wat betreft pdk of handbak.
Nogal logisch dat je met een handbak qua snelheid niet op kan, dat weet mijn zoontje van 14 ook nog wel.
Het gaat om de beleving die je met een handbak hebt t.o.v flippers.
Met een handbak ben je veel meer bezig met het rijden en bedienen van de auto dan aan een handel trekken.
In het begin is het leuk, heb ik zelf ook ervaren, maar na wat gewenning wil je toch wat meer te doen hebben tijdens het rijden.
Die laatste tienden hoef je op straat niet te halen zoals in een race dus doe mij die handbak maar.
Je hoeft ook niet in een gt3 gereden te hebben om dat te ervaren.
Dat jij die discussie "zeiken" noemt..........tja.....
Nogal logisch dat je met een handbak qua snelheid niet op kan, dat weet mijn zoontje van 14 ook nog wel.
Het gaat om de beleving die je met een handbak hebt t.o.v flippers.
Met een handbak ben je veel meer bezig met het rijden en bedienen van de auto dan aan een handel trekken.
In het begin is het leuk, heb ik zelf ook ervaren, maar na wat gewenning wil je toch wat meer te doen hebben tijdens het rijden.
Die laatste tienden hoef je op straat niet te halen zoals in een race dus doe mij die handbak maar.
Je hoeft ook niet in een gt3 gereden te hebben om dat te ervaren.
Dat jij die discussie "zeiken" noemt..........tja.....

- Downforce Hans
- Berichten: 12609
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- Poseidon
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 01 nov 2011, 15:53
- Auto: Alpina B5 G31, Mini F56 SD S
Re: Van BMW M3 naar Porsche GT3 3.8 mk2 (GT3 verkocht voor RS)
Dat "zeiken" is meer als grapje bedoeld.
En ik begrijp ook heel goed dat het om de belevening gaat, alleen is de RS gemaakt voor het circuit en daarom uitgerust met PDK.
Als iedereen dan zo graag die "beleving" van een handbak wil dan snap ik niet dat 80% van de tot nu toe uitgebrachte orders voor de 991 GT3 mk2 allemaal met PDK bak zijn besteld...!!! Dit terwijl porsche voor die mensen die de "beleving" misten toch weer de optie van handbak heeft gegeven op deze auto.
En ik begrijp ook heel goed dat het om de belevening gaat, alleen is de RS gemaakt voor het circuit en daarom uitgerust met PDK.
Als iedereen dan zo graag die "beleving" van een handbak wil dan snap ik niet dat 80% van de tot nu toe uitgebrachte orders voor de 991 GT3 mk2 allemaal met PDK bak zijn besteld...!!! Dit terwijl porsche voor die mensen die de "beleving" misten toch weer de optie van handbak heeft gegeven op deze auto.
-
- Berichten: 2321
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Van BMW M3 naar Porsche GT3 3.8 mk2 (GT3 verkocht voor RS)
Beleving in GT3 en GT3 RS is sowieso top. Daar heb je echt geen handbak voor nodig. Meeste beleving die je kan krijgen in een af-fabriek auto. Heb het geld er helaas niet voor, maar heb er wel in gereden....ook die met PDK. Elektronische besturing blijft een ergernis, zelfs in de GT3.
- Downforce Hans
- Berichten: 12609
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Van BMW M3 naar Porsche GT3 3.8 mk2 (GT3 verkocht voor RS)
Ik vraag me af of het werkelijk 80% is en als het zo zou zijn dan is de kans groot dat van die 80% er misschien 60% bij de volgende auto toch weer voor een handbak gaan.
Je ziet duidelijk dat Walter meer plezier beleefd met de Handbak.
Daar zullen meer mensen achter gaan komen........
Je ziet duidelijk dat Walter meer plezier beleefd met de Handbak.
Daar zullen meer mensen achter gaan komen........
-
- Berichten: 22311
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Van BMW M3 naar Porsche GT3 3.8 mk2 (GT3 verkocht voor RS)
En is ook een stuk beleid vanuit Porsche/dealers.. persauto's en demo's van dealers worden vaak als PDK besteld, want sneller = betere cijfertjes.
- Poseidon
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 01 nov 2011, 15:53
- Auto: Alpina B5 G31, Mini F56 SD S
Re: Van BMW M3 naar Porsche GT3 3.8 mk2 (GT3 verkocht voor RS)
Ieder z'n ding.
Ik vond de beleving in de RS met pdk simpel weg geweldig.
Heb ook een M3 met DCT bak gehad en daar heb ik alleen maar ellende mee gehad.
I
Ik vond de beleving in de RS met pdk simpel weg geweldig.
Heb ook een M3 met DCT bak gehad en daar heb ik alleen maar ellende mee gehad.
I
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Van BMW M3 naar Porsche GT3 3.8 mk2 (GT3 verkocht voor RS)
Dit topic nu pas ontdekt. Zeer leuk verhaal en fijn dat je jouw ervaring mbt belevenis van de verschillende GT3(RS) met ons deelt.
- Marc Sierra
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Van BMW M3 naar Porsche GT3 3.8 mk2 (GT3 verkocht voor RS)
Ontzettend gaaf zo'n 911 GT3, en helemaal in RS uitvoering!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Enrico en 21 gasten