330xd --> M140i --> ??
-
Onlinesitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Re: BMW 330XD --> M140i
Gefeliciteerd man. Prachtige auto.
-
Bedankt voor de positieve reacties.
Voorkant is een stuk beter dan de oude. Achterkant vind ik niet super. Ik vind het model gewoon niet heel mooi. Maar de techniek vind ik wel gaaf. Zit echt een dikke motor (B58) in die op papier 340pk heeft en in de praktijk schijnt het iets meer te zijn. Koppel is ook omhoog gegaan ten opzichte van de vorige en is gestegen naar 500Nm. Onderstel moet ik nog even afwachten hoe dat is. Ik heb met adaptief proefgereden, maar vond de koets nog erg beweeglijk.
Voorkant is een stuk beter dan de oude. Achterkant vind ik niet super. Ik vind het model gewoon niet heel mooi. Maar de techniek vind ik wel gaaf. Zit echt een dikke motor (B58) in die op papier 340pk heeft en in de praktijk schijnt het iets meer te zijn. Koppel is ook omhoog gegaan ten opzichte van de vorige en is gestegen naar 500Nm. Onderstel moet ik nog even afwachten hoe dat is. Ik heb met adaptief proefgereden, maar vond de koets nog erg beweeglijk.
Laatst gewijzigd door Rnd op 09 mei 2017, 07:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ben het grotendeels met je eens.
Na de facelift ben ik het origineel steeds meer gaan waarderen. De originele koplampen kregen veel commentaar maar geven hem tenminste karakter. Zeker icm met M pakket. Ook de achterlichten zouden teveel VW Polo zijn.
Ik vind het origineel van voor en van achter veel krachtiger en mooier. Heeft veel meer een eigen gezicht. Voor mij dus absoluut het origineel. En de plaatsing van de type-aanduiding is natuurlijk dramatisch.
De motor van de facelift schijnt wel echt weer een stap vooruit te zijn.
Voor mij is dit de ultieme hot hatch. Geniet ervan!
Na de facelift ben ik het origineel steeds meer gaan waarderen. De originele koplampen kregen veel commentaar maar geven hem tenminste karakter. Zeker icm met M pakket. Ook de achterlichten zouden teveel VW Polo zijn.
Ik vind het origineel van voor en van achter veel krachtiger en mooier. Heeft veel meer een eigen gezicht. Voor mij dus absoluut het origineel. En de plaatsing van de type-aanduiding is natuurlijk dramatisch.
De motor van de facelift schijnt wel echt weer een stap vooruit te zijn.
Voor mij is dit de ultieme hot hatch. Geniet ervan!
- Jeroen
Schitterend model, inderdaad niet vanwege het uiterlijk, wel vanwege de techniek en de specs. 340pk is ook echt een bak vermogen. Heb je een handgeschakelde nog overwogen, of is dat geen goed idee vanwege de restwaarde? Ik heb wel het idee dat een 140i bij lange na niet de verkoopcijfers haalt van de 130i dik 10
jaar geleden. Was ook een andere tijd, natuurlijk.
jaar geleden. Was ook een andere tijd, natuurlijk.
-
Nee, voor mij geen handbak. Is al een hoop over gesproken hier, maar mijn voorkeur gaat naar een automaat. M140i loopt hier in NL niet echt goed nee. In Duitsland en Engeland loopt hij volgens mij wel heel goed. Hier is ie gewoon duur. Bovendien heb ik het idee dat men in NL liever groter rijdt met een kleine motor. Dat is interessanter voor de buren. Ik heb al heel veel de vraag gekregen waarom ik van een 3 naar een 1-serie overstap. "Voor dat geld kan je toch ook een 3- of 5-serie aanschaffen" is dan de opmerking. Veel show, no go. Ik heb het liever andersom.
-
OnlineMartijn_bmw
^^ ik denk dat dat het vooral is ja! Geef je groot gelijk voor deze keuze maar de gemiddelde Nederlander koopt liever meer inhoud qua interieur dan de motor voor zijn centen 

-
Veel show? Daar koop ik geen auto voor. Bruikbare ruimte wel en dat blijkt verdomd weinig in de 5 te zitten. Laat staan een 1. 

-
OnlineMartijn_bmw
Als je een transporter of 130 defender gewend went zal een 5 wel klein zijn ja 

- Macboy
Exact ! Hier ook altijd liever kleinere auto met dikke motor dan dikke auto met kleinere motor.Rnd schreef: 30 apr 2017, 15:44 Bovendien heb ik het idee dat men in NL liever groter rijdt met een kleine motor. Dat is interessanter voor de buren. Ik heb al heel veel de vraag gekregen waarom ik van een 3 naar een 1-serie overstap. "Voor dat geld kan je toch ook een 3- of 5-serie aanschaffen" is dan de opmerking. Veel show, no go. Ik heb het liever andersom.
Verbaas me er nog steeds over dat de M140i zoveel sneller is. Ik vond de M135i al waanzinnig. Waanzinnige auto gewoon en bloedsnel. Zo snel dat je het sport motoren op de snelweg moeilijk kan maken. Ben heel benieuwd hoe de nieuwe M140i geworden is.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dikke onzin, veel show no go? Beetje rare praat vind ik dat. D'r zijn ook mensen die gewoon ruimte willen en geen behoefte hebben aan 250km/u kunnen of haaks een bocht om. Begrijp niet wat de buren daar mee te maken hebben, blijkbaar ben je er dan zelf gevoeliger voor dan zij.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Bij 250 een haakse bocht om, bizar wat een wegligging bmw's van nu hebben
Wat buren er van vinden is irrelevant IMO. Die zien het verschil tussen een 3 en 5 waarschijnlijk niet eens. En als je verteld dat je zes cilinders hebt zeggen ze de volgende keer een V6 was het toch...
Dat mensen het een stap achteruit vinden kan ik opzich wel begrijpen, meestal kies je toch voor gelijk aan/groter rijden. Maar dan vooral vanwege het praktische.

Wat buren er van vinden is irrelevant IMO. Die zien het verschil tussen een 3 en 5 waarschijnlijk niet eens. En als je verteld dat je zes cilinders hebt zeggen ze de volgende keer een V6 was het toch...
Dat mensen het een stap achteruit vinden kan ik opzich wel begrijpen, meestal kies je toch voor gelijk aan/groter rijden. Maar dan vooral vanwege het praktische.
- Macboy
Ik denk niet dat Rnd het negatief bedoelde Arthur maar gewoon zijn persoonlijke voorkeur. De 5 touring is voor mij (en Allen) nog steeds een droomauto. Heb zelf ook liever een dikke motor in een kleine auto.
Zo bedoelde hij denk ik dus veel show en weinig go, vergeleken met de andere auto. Niet vergeleken met andere mensen.
Zo bedoelde hij denk ik dus veel show en weinig go, vergeleken met de andere auto. Niet vergeleken met andere mensen.
-
Spreek voor jezelf!

- Arthur
- Auto: Nr.51
Oke, voor mij en Allen 

-
Ik bedoel het inderdaad niet negatief. Ik vind een 5-serie (en een 3-serie) absoluut hele mooie en fijne auto's. Ik ga bewust een stapje in formaat terug omdat ik meer een combinatie wil van compact, snelheid en comfort. Instap 5-serie is natuurlijk ook prima, maar niets voor mijn situatie (met zijn tweetjes en geen kinderen).
Het valt mij meer op dat de meeste mensen in formaat denken. Als je een 1-serie koopt is dat per definitie een stapje terug. Geen probleem dat men dat denkt. Het viel mij gewoon op. Toen ik de 3-serie destijds kocht vroeg mijn baas waarom ik geen 5 gekocht had, want net zo duur.
Het valt mij meer op dat de meeste mensen in formaat denken. Als je een 1-serie koopt is dat per definitie een stapje terug. Geen probleem dat men dat denkt. Het viel mij gewoon op. Toen ik de 3-serie destijds kocht vroeg mijn baas waarom ik geen 5 gekocht had, want net zo duur.
-
Re: 330xd --> M140i
Gisteren de M140i gehaald. De eerste kilometers miste ik mijn 330xd heel erg
Ondanks dat ik er in proefgereden had, moest ik even wennen aan het formaat en ik vind sommige zaken kwalitatief minder dan in mijn oude E90. Bijvoorbeeld het leer vind ik echt achteruit gegaan. Is veel dunner en het lijkt wel van dat sky/nepleer. Zonnekleppen zijn ook erg dun en voelen niet echt premium. Is natuurlijk een onbelangrijk iets, maar viel mij gewoon op.
Vandaag naar het werk gereden en daarnet een rondje gedaan tijdens het begin van de voetbalwedstrijd. Ik ben nog aan het inrijden en rijd meestal rond de 2.500 toeren met af en toe naar de 3.000 en een korte max naar 4.000. De motor in deze auto is echt fantastisch. Ondanks dat ik nog niet heb door kunnen trekken, is hij al heel erg snel. Trekkracht voelt aan als een diesel. ZF bak ben ik ook zeer over te spreken. Ik gebruik de flippers regelmatig om af en toe terug te schakelen en op te schakelen. Schakelt niet zo snel als de PDK van Porsche, maar zit daar niet ver vanaf. Ik heb alleen nog op droog gereden en de auto brengt het vermogen verbazingwekkend goed op de weg. Het sper dat ik heb laten monteren zal ook helpen, maar toch verbaas ik mij erover dat de kont zo stabiel blijft bij rotondes/bochten. Misschien dat dat verandert als ik de motor wat langer door kan trekken.
Elektronische besturing vind ik een drama. Geeft veel te weinig gevoel en is te vaag/licht. Bij Sport plus gaat het sturen wel zwaarder, maar geeft hij nog steeds niet veel meer gevoel......doe mij maar gewoon mechanisch. Dit is echt geen verbetering en ik begrijp niet waarom de huidige auto's elektronisch gestuurd moeten zijn. Ik begin er aan te wennen, maar het is verre van perfect.
Ik heb het standaard sportonderstel besteld. Had proefgereden met adaptief, maar wil over een tijdje waarschijnlijk een ander onderstel laten monteren. Je kan er echt wel sportief mee rijden, maar dit onderstel is mij te comfortabel. Door de kortere wielbasis vind ik hem ook wat zenuwachtiger rijden dan mijn oude 3-serie. Hij zou aan de voorkant wel wat stabieler mogen zijn. Onderstel voelt als een "GT" aan. Zo voelt de hele auto eigenlijk.
Nieuwe Idrive 5.0 is helemaal top. Navi is ook helemaal prima. Harman Kardon systeem is goed genoeg voor mij, maar voor de audio-liefhebber denk ik niet.
Niet alles positief dus, maar ik vind het wel een heel fijne auto. Het is een mooie GT en staat nog erg ver van een M2. Ik ben wel benieuwd wat een sportiever onderstel, meer camber voor en kuipstoelen met deze auto zouden doen. Nog over de stoelen: die zijn heel fijn, maar bieden voor sportief gebruik te weinig steun (voor mij). Ze zijn wat meer bestemd voor de "zwaardere" bestuurder.

Vandaag naar het werk gereden en daarnet een rondje gedaan tijdens het begin van de voetbalwedstrijd. Ik ben nog aan het inrijden en rijd meestal rond de 2.500 toeren met af en toe naar de 3.000 en een korte max naar 4.000. De motor in deze auto is echt fantastisch. Ondanks dat ik nog niet heb door kunnen trekken, is hij al heel erg snel. Trekkracht voelt aan als een diesel. ZF bak ben ik ook zeer over te spreken. Ik gebruik de flippers regelmatig om af en toe terug te schakelen en op te schakelen. Schakelt niet zo snel als de PDK van Porsche, maar zit daar niet ver vanaf. Ik heb alleen nog op droog gereden en de auto brengt het vermogen verbazingwekkend goed op de weg. Het sper dat ik heb laten monteren zal ook helpen, maar toch verbaas ik mij erover dat de kont zo stabiel blijft bij rotondes/bochten. Misschien dat dat verandert als ik de motor wat langer door kan trekken.
Elektronische besturing vind ik een drama. Geeft veel te weinig gevoel en is te vaag/licht. Bij Sport plus gaat het sturen wel zwaarder, maar geeft hij nog steeds niet veel meer gevoel......doe mij maar gewoon mechanisch. Dit is echt geen verbetering en ik begrijp niet waarom de huidige auto's elektronisch gestuurd moeten zijn. Ik begin er aan te wennen, maar het is verre van perfect.
Ik heb het standaard sportonderstel besteld. Had proefgereden met adaptief, maar wil over een tijdje waarschijnlijk een ander onderstel laten monteren. Je kan er echt wel sportief mee rijden, maar dit onderstel is mij te comfortabel. Door de kortere wielbasis vind ik hem ook wat zenuwachtiger rijden dan mijn oude 3-serie. Hij zou aan de voorkant wel wat stabieler mogen zijn. Onderstel voelt als een "GT" aan. Zo voelt de hele auto eigenlijk.
Nieuwe Idrive 5.0 is helemaal top. Navi is ook helemaal prima. Harman Kardon systeem is goed genoeg voor mij, maar voor de audio-liefhebber denk ik niet.
Niet alles positief dus, maar ik vind het wel een heel fijne auto. Het is een mooie GT en staat nog erg ver van een M2. Ik ben wel benieuwd wat een sportiever onderstel, meer camber voor en kuipstoelen met deze auto zouden doen. Nog over de stoelen: die zijn heel fijn, maar bieden voor sportief gebruik te weinig steun (voor mij). Ze zijn wat meer bestemd voor de "zwaardere" bestuurder.

Laatst gewijzigd door Rnd op 11 mei 2017, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joop
Helder verhaal en gaat voor de F3x eigenlijk ook deels gelijk op...
...zelfs een klein dingetje als een zonneklep, om maar iets te noemen, stoorde me bij de facelift E92 ook al. Dat was ineens een plastiekerig ding geworden, zoals ook in de F3x en waarschijnlijk ook dezelfde als in de F2x, terwijl deze bij de prefacelift E92 nog netjes met dezelfde stof bekleed was als de hemel.
De elektrische stuurbekrachtiging kan ik ook nog niet echt aan wennen. In de sportstand voelt het al wel beter aan, maar voor me gevoel moet ik nog teveel corrigeren.
Even lekker inrijden en dan het gas erop, dan zullen die kleine dingetjes wel wegebben.
...zelfs een klein dingetje als een zonneklep, om maar iets te noemen, stoorde me bij de facelift E92 ook al. Dat was ineens een plastiekerig ding geworden, zoals ook in de F3x en waarschijnlijk ook dezelfde als in de F2x, terwijl deze bij de prefacelift E92 nog netjes met dezelfde stof bekleed was als de hemel.
De elektrische stuurbekrachtiging kan ik ook nog niet echt aan wennen. In de sportstand voelt het al wel beter aan, maar voor me gevoel moet ik nog teveel corrigeren.
Even lekker inrijden en dan het gas erop, dan zullen die kleine dingetjes wel wegebben.
-
Ja, gaat goed komen. De motor is echt een parel.
- Niels
- Auto: Prius+
Mooi hoor! Niet alle vooruitgang is een verbetering, de keuze voor elektronische stbk zal met emissie te maken hebben.
-
OnlineMartijn_bmw
Volgens mij is elek sb inderdaad voor lagere. CO2 uitstoot. Hopelijk wennen de kleine ergenissen en kan je veel plezier beleven aan de motor 

-
Lagere emissie en bovendien makkelijker aan te passen qua zwaarte ( sport mode)
-
Vanavond weer wat rondjes gedaan en vooral in Sport en Sport+ gereden. Ik moet mijn mening herzien over deze auto. Het is toch wel een serieus scheurijzer. Ondanks dat ik onder de 4.000 toeren blijf, gaat het heel hard. Automaat is echt heel erg goed en heel snel. Flippers ook nog steeds fantastisch. Ik vermaak me er goed mee. Bochtenwerk krijg ik ook steeds meer vertrouwen in. Ik moest echt wennen aan de auto, maar begin nu verliefd te worden 

- Mark 320iS
Mooi dat ie toch beter bevalt dan bij de eerste indruk. Plaats je ook nog een paar foto's? Ik ben wel benieuwd naar de rest van de auto.
-
Op de vorige pagina staan al wat foto's. Valt niet heel veel meer aan te zien, maar hier nog drie dan:

-
OnlineMartijn_bmw
Mooi dat hij toch goed bevalt!
Ik blijf bij mezelf ook nog steeds verbazen over de kracht van de motor en idd die automaat is super! Ik ben geen absolute automaat fan en er zelfs regelmatig auto's om laten staan maar deze bak is echt top! Snel soepel en in D schakelt hij bijna alsof ie met je gedachten verbonden is
Ik blijf bij mezelf ook nog steeds verbazen over de kracht van de motor en idd die automaat is super! Ik ben geen absolute automaat fan en er zelfs regelmatig auto's om laten staan maar deze bak is echt top! Snel soepel en in D schakelt hij bijna alsof ie met je gedachten verbonden is