BMW Z3 (M) Coupe race/trackday

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Plaats reactie
Nutkees
Auto: Dodge Viper

BMW Z3 (M) Coupe race/trackday

Bericht door Nutkees » 29 mar 2017, 20:17

Na wikken en wegen besloten om naast de E36 GTR ook de Z3 Coupe te verkopen. Reden is dat door drukte met de bedrijven er voor mij te weinig tijd overblijft om er echt wat mee te gaan doen. Daarnaast wil ik me nog meer focussen op Dodge Vipers, dus opruimen maar!

Deze auto is een paar jaar geleden gekocht als een Z3 Coupe 2.8L en in een tijdsbestek van ongeveer 2 jaar staat de auto er iets anders bij.

Motorisch is de 2.8L vervangen door een Z3M S50B32 motor, die vlak voor montage nog door Molenaar voorzien is van nieuwe lagers en algeheel onderhoud. Ik heb hier echter geen documentatie van.

De motor is verder voorzien van een Carbon airbox en Alpha-N aansturing, vermogen is rond de 350-360PK.
Door de plaatsing van de ///M motor is ook het uitlaatsysteem volledig opnieuw gebouwd uit RVS, met dempers van Simons en dubbele eindstukken zoals ook de Z3M deze heeft. Kostenplaatje €2000

Verder heeft de auto de volgende aanpassingen ondergaan:

Brembo 4-pots monoblock remklauwen (nieuw)
BMW E46 CSL schijven (Nieuw)
Stalen remleidingen
Wiechers schroefkooi 6-punts
Motorkap polyester met aerocatch sluitingen
Voorbumper polyester met snelmontage systeem. Bumper kan in 30 seconden worden ge(de)monteert (nieuw)
Lexan4Performance achter zijramen met ventilatie (nieuw)
UItlaat RVS compleet (nieuw)
KW Variant III onderstel
H&R Stabis
130I cup velgen 18"
Kumho slick banden rondom
Recaro Pole position stoelen van Alpina
Racegordels
Aluminium deurplaten
Dakspoiler achter
2.8L diff zit nog gemonteerd, deze is wat aan de lange kant, dus advies zou zijn om die misschien te vervangen voor een korter exemplaar.

Auto is volledig opnieuw gespoten in de kleur "Porsche Grey" en na het spuitwerk is er niet meer met de auto gereden. Stickers kunnen uiteraard gewoon verwijderd worden.

Auto heeft Duitse papieren er bij, dus eventueel kan er zelf een kenteken worden aangevraagd.

Vaste prijs voor deze auto is €19.500 en dat lijkt mij erg scherp geprijsd!
Contact via mail naar k.mets@dfracing.com of stuur een PB

Afbeelding
Afbeelding

e30touring1990
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r

Re: BMW Z3 (M) Coupe race/trackday

Bericht door e30touring1990 » 29 mar 2017, 21:45

Mooie Z QP! wat is de km stand? duitse papieren met TUV keuring zodat er zo apk kan worden overgenomen? Succes met de verkoop :)

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 30 mar 2017, 10:39

Duitse papieren zitten erbij, dus hij kan gewoon zo op Nederlands kenteken.
En ik kan erbij zeggen dat dit echt een mega dikke auto is, dus daar gaat een koper heel erg blij van worden!
Scherpe prijs trouwens ook, die zal wel zo weg zijn.

e30touring1990
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r

Bericht door e30touring1990 » 30 mar 2017, 19:02

ik zie dat bij deze de veerpootbrug wel nog past. in mijn z3 coupe (was ook 2,8) heb ik een s54b32 gebouwd maar daar past de veerpootbrug niet meer, is volgens mij dezelfde (wiechers) die hier ook op zit? anyway, succes met de verkoop! idd scherp geprijsd, gaat iemand blij mee worden.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 09 mei 2017, 22:57

En even een up voor deze fijne wagen!

Wel een geinteresseerde gehad voor de auto, maar die krijgt het geld "nog" niet rond dus dat wachten we dan maar af.

Zolang er geen geld is overgemaakt is de auto dus gewoon nog te koop

mark323ti

Bericht door mark323ti » 10 mei 2017, 08:40

Als ie het geld niet rond krijgt dan raad ik de persoon in kwestie aan er niet aan te beginnen!!
Om met dit soort auto trackday's te gaan rijden moet je de aanschaf waarde een aantal malen op de bank hebben staan. Je mag altijd dromen maar de realiteit is zoals ik net boven schetste.......

Plaats reactie