Audi R8 achtervolgd door een 335i met idioot
- harrypaardekooper
- Auto: BMW E82 135i
Robin schreef:2 druppels water!!!! ROFLOL :twisted:
[IMG:600:373]http://www.seattleautoshow.com/2006/lam ... ardo_b.jpg[/img]
[IMG:500:314]http://www.tuningfan.nl/wp-content/gale ... a92d_n.jpg[/img]
.. Zo raar lijkt me dat niet, 2 Audi's lijken nu eenmaal snel op elkaar, dat de ene nu geel is en de ander grijs maakt weinig verschil..
Het is niet verwonderlijk, wel jammer, dat de onderlinge verschillen tussen de R8 en Lambo zo klein zijn.
Wat betreft het verschil tussen de 3 en de R8, dat is qua set-up appels met peren vergelijken.
Een 4WD'er met middenmotor en een RWD'er met de motor voorin zullen in het bochtenwerk wel degelijk van elkaar verschillen als het er echt op aankomt, voor de rest speelt het zwaartepunt ook nog een rol, daar heeft de audi echt zijn voordeel.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
4wd middenmotor is idd de configuratie van de R8, dat de Peugeot 205 Turbo 16 dat ook had, en de Delta S4, of de Gallardo/Murcielago nu, tja.
Zijn toch verschillen. Dat een 335i sneller is op een circuitje dan 'n RS4 wil ik best geloven, want de balans is OK, en Audi bouwt in general niet bepaald echte rijdersauto's.
Een goede bril zou wonderen voor je doen Harry.
Zijn toch verschillen. Dat een 335i sneller is op een circuitje dan 'n RS4 wil ik best geloven, want de balans is OK, en Audi bouwt in general niet bepaald echte rijdersauto's.
Een goede bril zou wonderen voor je doen Harry.

Laatst gewijzigd door Robin op 28 jun 2007, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robin
Tja, gelukkig dat er meer hun ogen niet in hun zak hebben.Tom schreef:Gallardo vind ik echt SCHITTEREND!!!
Superauto! Echt mooi, het is eigenlijk zo'n simpel ontwerp maar het klopt gewoon helemaal. IK zou er niets aan veranderen.
Zou zo'n R8 niet eens overwegen als ik de keus had.

En ik heb ook m'n zak niet in m'n ogen.
- RVV
Wat ik niet mooi vind aan de Gallardo is het Cab forward idee. de voorste raamstijl begint bij de vooras.
Bij de Audi begint de voorste raamstijl pas na de voorwielen. Dat vind ik gewoon mooier. Ferrari's hebben dat ook.
[img:451:301]http://www.dpccars.com/photos/11-26-06- ... radale.jpg[/img]
Verder Hugo chill man, ik ben echt BMW man maar de R8 krijgt van mij alle credits.
Bij de Audi begint de voorste raamstijl pas na de voorwielen. Dat vind ik gewoon mooier. Ferrari's hebben dat ook.
[img:451:301]http://www.dpccars.com/photos/11-26-06- ... radale.jpg[/img]
Verder Hugo chill man, ik ben echt BMW man maar de R8 krijgt van mij alle credits.
- skinnybmw
En nu gaan de geruchten rond dat de Gallardo waarschijnlijk ook de V8 gaat krijgen van de Audi R8...WTF!
Om de auto toegankelijker te maken....waar is VAG in godsnaam mee bezig...
De Gallardo is daarentegen zoveel mooier dan de R8...veel agressiever en minder lomp. De R8 lijkt teveel op de TT en andersom.
@ Rico: Elke Lambo heeft die stijl zo bijna boven de vooras...gallardo, diablo, murciélago, countach...en ik zit er niet mee 8) ...als ik daarentegen de looks van de R8 ga vergelijken heeft die veel meer minpunten (maar dat is mijn nederige mening), hij 'hangt' teveel voorover etc.

De Gallardo is daarentegen zoveel mooier dan de R8...veel agressiever en minder lomp. De R8 lijkt teveel op de TT en andersom.
@ Rico: Elke Lambo heeft die stijl zo bijna boven de vooras...gallardo, diablo, murciélago, countach...en ik zit er niet mee 8) ...als ik daarentegen de looks van de R8 ga vergelijken heeft die veel meer minpunten (maar dat is mijn nederige mening), hij 'hangt' teveel voorover etc.
- kris
"Als je de skils niet hebt om alles uit een GT3 te halen, dan heb je ze
waarschijnlijk ook niet om uit een Renaultje 4 te halen"
--> hahaha
de meest idiote quote van het jaar
veel mensen lijken over het hoofd te zien dat er wel degelijk een verschil is tussen een autootje van 150pk snel te rijden en
eentje van pak em beet 400pk...
idd ze hebben beide een stuur en pedalen, maar daar stopt het bij.
die R4 kan je lomp en grof hardrijden, probeer dat maar is met een echt snelle wagen, je zal snel de strontbult van dichtbij aan het bekijken zijn...
laat me dus aub de quote omdraaien, 't is niet omdat je alles uit een R4 kan halen, dat je iets deftigs uit een GT3 haalt
waarschijnlijk ook niet om uit een Renaultje 4 te halen"
--> hahaha
de meest idiote quote van het jaar

veel mensen lijken over het hoofd te zien dat er wel degelijk een verschil is tussen een autootje van 150pk snel te rijden en
eentje van pak em beet 400pk...
idd ze hebben beide een stuur en pedalen, maar daar stopt het bij.
die R4 kan je lomp en grof hardrijden, probeer dat maar is met een echt snelle wagen, je zal snel de strontbult van dichtbij aan het bekijken zijn...
laat me dus aub de quote omdraaien, 't is niet omdat je alles uit een R4 kan halen, dat je iets deftigs uit een GT3 haalt

- kris
wat ik dus gewoon wou zeggen,
dat bij een R4 bv de inputs al is wat minder nauwkeurig en precies mogen zijn, dit zal geen invloed hebben,
hoe sneller en hoe scherper en preciezer de wagen, hoe nauwkeuriger en sneller je inputs moeten zijn...
m.a.w. veel meer mensen zullen een gelijkwaardige snelle tijd in R4 zetten... terwijl de verschillen in de GT3 veel groter zullen zijn
eigenlijk gewoon wat robin zei
dat bij een R4 bv de inputs al is wat minder nauwkeurig en precies mogen zijn, dit zal geen invloed hebben,
hoe sneller en hoe scherper en preciezer de wagen, hoe nauwkeuriger en sneller je inputs moeten zijn...
m.a.w. veel meer mensen zullen een gelijkwaardige snelle tijd in R4 zetten... terwijl de verschillen in de GT3 veel groter zullen zijn

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Wat je eigenlijk wilde zeggen; het kost tijd om een auto te leren kennen, en het max van de "coureur" hoeft niet het max van de auto te zijn, zoiets tochkris schreef:wat ik dus gewoon wou zeggen,

- Robin
Kris en Romo, om 't weer ontopic te helpen, een 911 is een 911, een R8 is maar een Audi. Die hebben de laatste jaren/decennia laten zien net zoveel verstand te hebben van involving/spannend en goed weggedrag als een koe van warm eten. Dat de R8 de langverwachte uitzondering is, hoop ik ook, maar ik zou er niet mijn Swatch onder verwedden. 

-
Ik vind dat ongenuanceerd bashen. ''Niet zoveel verstand van involving/weggedrag''Robin schreef:Kris en Romo, om 't weer ontopic te helpen, een 911 is een 911, een R8 is maar een Audi. Die hebben de laatste jaren/decennia laten zien net zoveel verstand te hebben van involving/spannend en goed weggedrag als een koe van warm eten. Dat de R8 de langverwachte uitzondering is, hoop ik ook, maar ik zou er niet mijn Swatch onder verwedden.
1) Motor. de 4.2FSI leverd 100PK per liter, hangt aan het gas als een E46M3 en is ook nog eens heerlijk hoogtoerend. Dit is echt een engineering hoogstandje.
2) Blokken zaten altijd ver naar voren door het AWD systeem. Echter, ik kan me nog herinneren dat ik in de 2002 S8 reed. Van alle limo's is dat toch echt wel de meest absurd strak sturende waar ik in gereden heb. Ik zat in een 90km/h bocht gewoon 190 te rijden zonder moeite. Buiten dat is die wagen ook heel responsive. Heb ik nooit terug gevonden in een 7-serie of een S-klasse.
3) Audi kwam met de oerquattro, later de sportquattro. Als er legendes zijn , zijn dat het wel. Die wagens lachten de 3-serie's van die tijd vierkant uit. Ze waren sneller, stuurde strakker en klonken ook nog eens mooier met de 5 cylinder.
- kris
"Wat je eigenlijk wilde zeggen; het kost tijd om een auto te leren kennen, en het max van de "coureur" hoeft niet het max van de auto te zijn, zoiets toch "
nee Romo, wat ik wou zeggen is:
bij minder scherpe wagens, maakt de precisie van je stuur- en reminputs niet zoveel uit, je hebt een grijze zone, een foutenmarge als het ware...
hoe sneller en responsief de wagen, hoe juister en accurater (qua stuuruitslag en timing) je inputs moeten zijn ...
dus: meer mensen zullen "snel" zijn met een inaccurate R4, terwijl minder mensen zo accuraat kunnen sturen dat ze optimaal een "scherpe" wagen berijden...
ontopic: ik vind de R8 supper, zou ongehoorde bochtensnelheden kunnen halen (zie EVO tests etc etc ...)
alleen wat overpriced!
nee Romo, wat ik wou zeggen is:
bij minder scherpe wagens, maakt de precisie van je stuur- en reminputs niet zoveel uit, je hebt een grijze zone, een foutenmarge als het ware...
hoe sneller en responsief de wagen, hoe juister en accurater (qua stuuruitslag en timing) je inputs moeten zijn ...
dus: meer mensen zullen "snel" zijn met een inaccurate R4, terwijl minder mensen zo accuraat kunnen sturen dat ze optimaal een "scherpe" wagen berijden...
ontopic: ik vind de R8 supper, zou ongehoorde bochtensnelheden kunnen halen (zie EVO tests etc etc ...)
alleen wat overpriced!

- Robin
Hugo, wel eens van de M1 gehoord? Ik bash niet, ik meld gewoon dingen.
Urquattro's en vooral Sportquattro's zijn wel mijn ding. Top, motor over de vooras voor de frontbumper, prima. ROFLOL.(Sportquattro blijft 1 van mijn liefdes)
Paar jaar later ofzo lelde Peugeot Audi om de oren met hun 205 Turbo 16.
Dit was in de jaren dat de E30 M3 zo ongeveer alles won wat er te winnen viel(over uitlachen gesproken.
)
Nee qua weggedrag, balans is Audi inderdaad altijd goed bezig geweest.
R8 hoef ik niet, anderen kunnen hem de hemel in prijzen, ik vind het maar een Audi. Dan haal ik liever een S8, RS4(liever een 335i btw, lol) of A5/S5(PRACHTIGE KARREN) of een dikke A6 om bij m'n klanten aan te komen.
Urquattro's en vooral Sportquattro's zijn wel mijn ding. Top, motor over de vooras voor de frontbumper, prima. ROFLOL.(Sportquattro blijft 1 van mijn liefdes)
Paar jaar later ofzo lelde Peugeot Audi om de oren met hun 205 Turbo 16.
Dit was in de jaren dat de E30 M3 zo ongeveer alles won wat er te winnen viel(over uitlachen gesproken.

Nee qua weggedrag, balans is Audi inderdaad altijd goed bezig geweest.

R8 hoef ik niet, anderen kunnen hem de hemel in prijzen, ik vind het maar een Audi. Dan haal ik liever een S8, RS4(liever een 335i btw, lol) of A5/S5(PRACHTIGE KARREN) of een dikke A6 om bij m'n klanten aan te komen.
- RVV
R8 is een beetje een vreemde eend in de Audi bijt.
Natuurlijk is een RS4 super, slechts 5 seconden langzamer op de Ring volgens sportauto dan de R8.. wat zegt dat ?
Is die RS4 zo goed of valt de R8 toch een beetje tegen ?
Had die R8 toch rond de 7.50/7.55 verwacht.
Average Audi modellen (A3/A4/A6) rijden gewoon als een een driezits sofa met hoogpolig pluche.
De S modellen, ken ze niet allemaal, maar toen ik indertijd een S3 had en gelijktijdig een Cooper S, toen vond ik de S3 toch wel wat tegenvallen, de Cooper S was gewoon op alle vlakken de betere rijdersauto, en nee geen RWD en geen BMW, hoewel een klein beetje dan
Vandaag de dag zal het met de S modellen wel wat beter voor elkaar zijn, maar als ik dan weer lees dat een 335i een S4 de oren wast op het gebied van wegligging. tja.
maar ze zijn wel mooi hoor die Audi's
Natuurlijk is een RS4 super, slechts 5 seconden langzamer op de Ring volgens sportauto dan de R8.. wat zegt dat ?
Is die RS4 zo goed of valt de R8 toch een beetje tegen ?
Had die R8 toch rond de 7.50/7.55 verwacht.
Average Audi modellen (A3/A4/A6) rijden gewoon als een een driezits sofa met hoogpolig pluche.
De S modellen, ken ze niet allemaal, maar toen ik indertijd een S3 had en gelijktijdig een Cooper S, toen vond ik de S3 toch wel wat tegenvallen, de Cooper S was gewoon op alle vlakken de betere rijdersauto, en nee geen RWD en geen BMW, hoewel een klein beetje dan

Vandaag de dag zal het met de S modellen wel wat beter voor elkaar zijn, maar als ik dan weer lees dat een 335i een S4 de oren wast op het gebied van wegligging. tja.
maar ze zijn wel mooi hoor die Audi's

- Robin
-
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Robin