Lexus IS200 Sport [Verkocht...]
- Knot
- Berichten: 40254
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus IS200 Sport [BC of Koni of Bilstein?...]
Nou, niet helemaal, 328i E46, 330i E46 en 728i E38 waren zuiniger.
-
OnlineHitz
- Berichten: 1988
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: KIA
- Locatie: Flevoland
Re: Lexus IS200 Sport [BC of Koni of Bilstein?...]
Leuk project dit!
- RJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
- Knot
- Berichten: 40254
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus IS200 Sport [BC of Koni of Bilstein?...]
Ook, deed 1 op 9,5 ofzo.
-
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Lexus IS200 Sport [BC of Koni of Bilstein?...]
155 pk, 1 op 9.... 
*gooit de E55 nog een keer vol

*gooit de E55 nog een keer vol
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Lexus IS200 Sport [BC of Koni of Bilstein?...]
Ach, ik las net dat iemand 1 op 6 doet in z'n Kever met 34pk, dus alles is te relativeren. 

- Knot
- Berichten: 40254
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus IS200 Sport [BC of Koni of Bilstein?...]
Hij zal niet stuklopen omdat ie arm/heet loopt

-
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Lexus IS200 Sport [BC of Koni of Bilstein?...]
Nee, de E55 ook niet 

- Knot
- Berichten: 40254
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus IS200 Sport [BC of Koni of Bilstein?...]
Meer inspiratie....
Volgende week gaat ie ff op de brug, dan kijken hoe erg het met onderstel en rubbertjes etc allemaal gesteld is en bepalen of gewoon knorren en over een half jaar weer wat anders of de hele zooi aanpakken en een paar duizend kwijtraken

Als iemand me nog ff losmaakt van het M performance sper kan ik voor die centen wat spulletjes voor de Lexus gaan halen.
- Knot
- Berichten: 40254
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus IS200 Sport [BC of Koni of Bilstein?...]
Iemand zich ooit verdiept wat voor Torque Bias Ratio het IS200 Torsen LSD heeft, gebruikelijk is 3:1 zoiets, zou overeen komen met 25% sperwerking.
Net even een rondje gedaan na de spontane regenbui (net gewassen gisteravond maar helaas, driften overtreft dat) maar ik heb het idee dat wanneer je op het gas gaat er veel meer dan 25% kracht naar het buitenste wiel gaat. Kan je natuurlijk pas echt goed voelen als het ding strak op de weg ligt maar vond het t proberen waard. Op nat wegdek heb je sowieso meer gevoel dan het smijten op droog gezien het geringe motorvermogen wat het beestje heeft. Dan ga je ook beter voelen wat er gebeurt als je in een drift van het gas af gaat, er zou geen of minder remmende sperwerking moeten zijn in vergelijk met een platensper, dat heb ik nog niet echt kunnen testen maar wanneer je op het gas gaat spert dit torsen klokje prima.
Net even een rondje gedaan na de spontane regenbui (net gewassen gisteravond maar helaas, driften overtreft dat) maar ik heb het idee dat wanneer je op het gas gaat er veel meer dan 25% kracht naar het buitenste wiel gaat. Kan je natuurlijk pas echt goed voelen als het ding strak op de weg ligt maar vond het t proberen waard. Op nat wegdek heb je sowieso meer gevoel dan het smijten op droog gezien het geringe motorvermogen wat het beestje heeft. Dan ga je ook beter voelen wat er gebeurt als je in een drift van het gas af gaat, er zou geen of minder remmende sperwerking moeten zijn in vergelijk met een platensper, dat heb ik nog niet echt kunnen testen maar wanneer je op het gas gaat spert dit torsen klokje prima.
- Knot
- Berichten: 40254
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus IS200 Sport [Torsen LSD...]
Overigens wel grappig als je met 1 wiel zonder weerstand staat dat een torsen diff dan open blijft staan dat je met de handrem erop ervoor kan zorgen dat er iets kracht op komt en je m toch aan het sperren krijgt en weg komt.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Lexus IS200 Sport [Torsen LSD...]
Dat is geloof ik ook een nadeel van Torsen als je hard over de kerbs ramt op een circuit, 1 wiel in de lucht = geen sperwerking.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 13 nov 2009, 14:40
- Auto: Lexus IS200 Sport
- Locatie: IJsselstein (Utrecht)
Re: Lexus IS200 Sport [BC of Koni of Bilstein?...]
Torque bias ratio van een Torsen geeft aan hoe vaak het koppel van het snelst draaiende wiel vermenigvuldigd kan worden. Ik weet even niet de torque bias ratio van de Torsen in de IS200, maar 3:1 kan wel kloppen. Dat betekent dus dat wanneer je binnenste wiel begint te slippen met 30Nm er dus 90Nm naar het buitenste wiel gaat.Knot schreef: 11 mei 2017, 23:20 Net even een rondje gedaan na de spontane regenbui (net gewassen gisteravond maar helaas, driften overtreft dat) maar ik heb het idee dat wanneer je op het gas gaat er veel meer dan 25% kracht naar het buitenste wiel gaat.
Ik heb zelf trouwens ook een IS200 Sport en ik wil dit jaar ook een paar keer het circuit op. Vorig jaar een keer gereden op Assen en afgezien van de originele remblokjes voor en de veren/dempers ging dat eigenlijk prima.
Ik ben dus ook rond aan het kijken voor veren/dempers, zit er zelf aan te denken om dit weekend de Tein Street Advance-Z te bestellen.
Die Tein set gebruikt inderdaad de originele topmounts, maar aangezien een IS200 dubbele draagarmen heeft ben ik daar niet zo bang voor. De topmount is lang niet zo belangrijk als bij een McPherson strut.
In Engeland heb je trouwens nog wel meer opties: heb je ook al naar de HSD Dualtech en HSD Monopro gekeken? Ik zag dat MeisterR ook een setje verkoopt voor de Altezza / IS300 / IS200.
- Knot
- Berichten: 40254
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus IS200 Sport [Torsen LSD...]
De Tein sets zouden nu uit China komen en van mindere kwaliteit zijn?
Neig zelf meer naar de Koni Sport kit van 800 via ebay, of een setje Bilstein dempers met Eibach of H&R veren omdat ik daar goede ervaringen mee heb.
Blijft geen duitse auto dus eigenlijk moet er een japans onderstel onder aan de ene kant
Neig zelf meer naar de Koni Sport kit van 800 via ebay, of een setje Bilstein dempers met Eibach of H&R veren omdat ik daar goede ervaringen mee heb.
Blijft geen duitse auto dus eigenlijk moet er een japans onderstel onder aan de ene kant

-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 13 nov 2009, 14:40
- Auto: Lexus IS200 Sport
- Locatie: IJsselstein (Utrecht)
Re: Lexus IS200 Sport [Torsen LSD...]
De Tein Street Advance-Z komt inderdaad uit China en is niet te reviseren. Over de kwaliteit kan ik weinig zeggen: dat zal uit de praktijk moeten blijken.Knot schreef: 12 mei 2017, 16:49 De Tein sets zouden nu uit China komen en van mindere kwaliteit zijn?
Neig zelf meer naar de Koni Sport kit van 800 via ebay, of een setje Bilstein dempers met Eibach of H&R veren omdat ik daar goede ervaringen mee heb.
Blijft geen duitse auto dus eigenlijk moet er een japans onderstel onder aan de ene kant![]()
Reden waarom ik specifiek de Tein wil is omdat de demper en rijhoogte instelbaar zijn. Ook staat de springrate mij aan, aangezien het ding van mij niet spijkerhard hoeft te zijn. En als laatste: de prijs is ook gewoon goed.
Het probleem van Eibach / H&R / Vogtland veren is dat de springrate onbekend is. Als je er dan ook nog eens dempers bij neemt die niet instelbaar zijn is het maar de vraag of het goed werkt. Op het Lexusforum rijdt KeesSC volgens mij op Konis of Bilsteins (weet even niet meer welke van de twee), je kunt hem even een PB sturen als je wilt weten hoe die bevallen.
Reviseer trouwens ook je remklauwen: die dingen lopen/roesten namelijk gegarandeerd een keer vast. Setje rubbers halen en alles even uitelkaar (glijpennen en remzuigers), schoonmaken en met ATE vet weer in elkaar zetten.
Welke blokjes ga je trouwens gebruiken? Ik heb zelf EBC YellowStuff gekocht, dat moet goed genoeg zijn voor een paar rondjes over het circuit.
- Knot
- Berichten: 40254
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus IS200 Sport [Torsen LSD...]
Zouden toch springrates op alle veren moeten staan? Voor mij is 8/6 voldoende, dat is de Tein street volgens mij.
Remklauwen doen het nog goed maar neem ik inderdaad tzt wel een keer mee als het toch open moet, blokken zit nu nog zat op en vind de auto voor op straat niet verkeerd remmen.
EBC Yellow had ik op mijn E39 M5 dat remde voldoende, op een lichte auto als de IS200 moet het zeker goed zijn. Wel hebben veel mensen last van afbrokkelende blokken bij EBC dacht ik. Zelf ben ik fan van Hawk blokken en zou als alternatief Pagid nemen, dat was het plan bij de M235i maar is er nooit van gekomen door snelle verkoop van de auto.
Remklauwen doen het nog goed maar neem ik inderdaad tzt wel een keer mee als het toch open moet, blokken zit nu nog zat op en vind de auto voor op straat niet verkeerd remmen.
EBC Yellow had ik op mijn E39 M5 dat remde voldoende, op een lichte auto als de IS200 moet het zeker goed zijn. Wel hebben veel mensen last van afbrokkelende blokken bij EBC dacht ik. Zelf ben ik fan van Hawk blokken en zou als alternatief Pagid nemen, dat was het plan bij de M235i maar is er nooit van gekomen door snelle verkoop van de auto.
- Knot
- Berichten: 40254
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus IS200 Sport [Torsen LSD...]
Zo zie je wel duidelijk dat hij (vooral achter) wat omlaag mag...

En ook lekker dat ie in zn 5 precies bij 199 in de begrenzer loopt, doe de ene km er dan nog ff bij
En ook lekker dat ie in zn 5 precies bij 199 in de begrenzer loopt, doe de ene km er dan nog ff bij

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Lexus IS200 Sport [Torsen LSD...]
Ik zie het niet, maar ik heb die plat op zn bek stance hype dan ook nooit begrepen.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28631
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Lexus IS200 Sport [Torsen LSD...]
Vind het wel meevallen ook, mooie foto en vind het nog steeds een leuk model!
- RS-Ron
- Berichten: 3843
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Lexus IS200 Sport [Torsen LSD...]
Ik snap dat wel hoorallen schreef: 14 mei 2017, 04:55 Ik zie het niet, maar ik heb die plat op zn bek stance hype dan ook nooit begrepen.

Gr Ron
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Lexus IS200 Sport [Torsen LSD...]
Nog steeds een erg gaaf ding na al die jaren !

- Knot
- Berichten: 40254
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus IS200 Sport [Torsen LSD...]
Gisteravond even de winterbandjes met 3mm profiel eronder gezet voor 2 uurtjes Zandvoort vanavond, kan het daarna afgevoerd worden.
Piept en gilt als een malle die Pirellli Snowsport uit 2007, beetje aanremmen meteen ABS. Zal niet hard rond gaan op circuit maar geen zin in gecupte voorbanden zoals met de E60.
Je merkt wel dat 155pk het niet niet is voor op droog, natgesproeid papenburg zal beter gaan in september.
Was even niet bij de les.. een E36 gaat zonder wat uit te zetten, de IS200 niet
Piept en gilt als een malle die Pirellli Snowsport uit 2007, beetje aanremmen meteen ABS. Zal niet hard rond gaan op circuit maar geen zin in gecupte voorbanden zoals met de E60.
Je merkt wel dat 155pk het niet niet is voor op droog, natgesproeid papenburg zal beter gaan in september.
Was even niet bij de les.. een E36 gaat zonder wat uit te zetten, de IS200 niet

- Knot
- Berichten: 40254
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus IS200 Sport [Torsen LSD...]
Onderstel gaan we donderdag bekijken.
Het wordt of goed aanpakken, Koni Sport Kit met H&R veren (800), topmounts (150?), draagarmen voor onder (150?), stabiarmpjes (50?) en strongflex rubbers setje voor en achter en subframe/diff ophanging zodat die niet meer bonkt (300). (met arbeid zal het snel richting 2000 euro gaan).
Of de budget tour, alleen Koni STR.T dempers (300) met behoud van de originele veren en wel draagarmen/fuseekogels en alleen strongflex in de voorophanging. Dan ben je met 1000 klaar.
Het wordt of goed aanpakken, Koni Sport Kit met H&R veren (800), topmounts (150?), draagarmen voor onder (150?), stabiarmpjes (50?) en strongflex rubbers setje voor en achter en subframe/diff ophanging zodat die niet meer bonkt (300). (met arbeid zal het snel richting 2000 euro gaan).
Of de budget tour, alleen Koni STR.T dempers (300) met behoud van de originele veren en wel draagarmen/fuseekogels en alleen strongflex in de voorophanging. Dan ben je met 1000 klaar.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Lexus IS200 Sport [Torsen LSD...]
Persoonlijk zeg ik budget tour, alhoewel... Zelfs na goed aanpakken kan je afschrijving met geen mogelijkheid tot het niveau van de 235 geraken. 

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28631
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Lexus IS200 Sport [Torsen LSD...]
Ik zou idd ook voor budget tour gaan denk niet dat dit een nieuwe e36 328i voor je is in zin van jaren houden en trackdays doen enz...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bakker, bartje325i, Godspeed, Marc Sierra, Mark 320iS, maurizio, MParallel, StefanW, Vanreijmersdal en 9 gasten