Mijn naam is Julius en ik ben 20 jaar oud. Mijn broer heeft altijd geracet en gedrift, dus dat wilde ik natuurlijk ook. Op mijn 14e ben ik begonnen met ovalracen in de junioren klasse in een Toyota Starlet. Dit heb ik tot mijn 18e gedaan en toen had ik helaas geen tijd (en geld) meer om in een andere klasse door te gaan. Ik heb in die jaren veel geleerd over het sleutelen en het bouwen van een semi raceauto.
De eerste auto heb ik zelf gebouwd met hulp van mijn vader en broer en heb daar een dik jaar over gedaan. Helaas ben ik daarmee in de finales van het seizoen over de kop gegaan, dus dat was een afschrijvertje. De tweede auto heb ik een stuk sneller gebouwd. Aangezien ik ook graag wilde driften heb ik op mijn 16e mijn eerste bmw gekocht, een e36 325i. Daar heb ik door de jaren heen het een en ander aan aangepast en geperfectioneerd, maar na een paar rondjes ring vond ik het eigenlijk toch sonde van de auto en heb toen besloten om een trackday/drift bmw te gaan bouwen en mijn 325 echt netjes te houden.
Een jaar geleden kwam ik toevallig een goede deal tegen op een ander forum en kon toen een e36 328i kopen die maar 174XXX Km gelopen had en erg netjes was. Helaas heeft hij wel wat roest, maar dat gaat worden aangepakt. Ik heb het erg druk met studeren en de auto staat bij mijn ouders dus het bouwen gaat niet super snel(ik woon in Delft en mijn ouders in Tilburg), maar blijf het enorm leuk vinden om te doen. Ik probeer alles zelf te doen en aangezien ik als student alles zelf betaal duurt het allemaal wat langer. Inmiddels is het hele interieur eruit en staan er twee kuipstoelen in met 5 punts gordels. Ook heb ik een hydraulische handrem gemonteerd voor het driften. En vorig weekend heb ik een volledig carbon spoiler op het koffer gezet, tikkeltje fout, maar wel dik! Ik heb een wiechers schroefkooi liggen met kruis, maar denk erover na om die te verkopen en een laskooi te laten bouwen. Het liefste laat ik hem helemaal stickeren of spuiten, maar dat is voor nu nog veel te duur en dat geld kan aan betere dingen besteed worden;) Binnenkort zet ik de 325 inlaat erop, wordt hij gechipt en reviseer ik de vanos, want ik kwam op de ietwat droge baan vermogen tekort met het driften.
Tenslotte heb ik ook een Suzuki samurai gehad, omdat ik ook off-road wilde rijden, maar deze is inmiddels verkocht aangezien ik er niets meer mee deed en hij toch wel op was na de zoveelste modderbak. Ik ben inmiddels met de 328 een paar keer op weeze geweest en twee weken terug zijn we naar Papenburg gegaan. Wauw wat was dat gaaf! Een stukje duurder dan Weeze, maar zo veel vetter en je kunt veel meer meters maken. Gisteren heb ik een partijtje slicks gekocht dus ik wil snel naar Zandvoort voor een vrij rijden dag!
Ik zal ook een bouw topic aanmaken als ik wat leuke foto's heb, want ik ben tot nu toe veel foto's kwijt van de opbouw van mijn 328.
De eerste Starlet met wat battle damage
Mijn 328
Mijn 325
De samurai in een modderbak
En zo zou ik hem graag willen uiteindelijk