BMW 135i Coupé - BMW M3 CSL

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Ik kies de:

nieuwe BMW 135i Coupé
6
21%
gebruikte BMW M3 CSL
20
71%
Dit is een poll van me lik me vestje :-)
2
7%
 
Totaal aantal stemmen: 28

Tom
Berichten: 22245
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

BMW 135i Coupé - BMW M3 CSL

Bericht door Tom » 28 jun 2007, 20:26

Nu de eerste details en beelden bekend zijn van de 135i Coupé is het tijd voor een poll:

Een nieuwe 135i Coupé
moderne techniek en toch dagelijkse bruikbaarheid/comfort, compacte coupé, nieuw model, turbo's
of
Een gebruikte E46 M3 CSL
hardcore M auto, al wat ouder model, N/A

Qua prijsklasse zal het ongeveer gelijk zijn. Ook denk ik dat de running costst niet veel verschillen. De 135i schrijft veel harder af, terwijl de CSL duurder zal zijn in onderhoud.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 28 jun 2007, 20:31

Tja dit lijkt mij eenvoudig. De CSL is een huzarenstukje natuurlijk :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 jun 2007, 20:35

Tom, sneaky :wink: Maar ik denk dat je een CSL nog niet kan kopen voor een 135i coupe prijs.

CSL zal inclusief BPM als je 1 uit Duitsland haalt rond de 65000 tot 70000 euro zitten.

De enige CSL die momenteel te koop staat in Nederland zit op 65000 euro EX BPM. als je daar nog eens 13000 euro bij optelt zit je op 78000 euro.

Een 135i coupe zal tussen de 50 en 55K leverbaar zijn.

Daarnaast speelt het volgende. De CSL kun je wel met europlus garantie kopen in Duitsland, maar het geeft allemaal heel veel rompslomp, tenminste als ik de verhalen van Fabian mag geloven met de Z3 coupe, uiteindelijk komt het allemaal wel goed, maar lekker loopt het niet.

Ook zit je met inruil, 95 van de 100 gevallen wil zijn auto inruilen, dat gaat niet als je een CSL uit Duitsland wilt halen.

Een 135i coupe koop je out of the box bij de plaatselijke dealer, 2 jaar garantie alles fris en nieuw en geen gezeik. En je kunt ook gewoon inruilen.

Ikzelf heb dan geen CSL maar een CS. En ondanks dat ik heel erg gecharmeerd ben van de 1 serie coupe, zeg ik niet op voorhand dat ik mijn M3 voor kwijt wil, ja de enige reden zou zijn met het hele scenario wat ik al eerder heb geschreven.


Oveirgens zou ik absoluut de CSL kiezen als er geen rompslomp om heen zou zitten.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27057
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 jun 2007, 20:35

Voor mij ook eenvoudig; de 135i coupe

Simpel; nieuwste van het nieuwste............................helemaal bij de tijd, M3 CSL........................das war einmal.............................
Laatst gewijzigd door romo op 28 jun 2007, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI

Bericht door Thom » 28 jun 2007, 20:41

CSL en nooit meer wegdoen. Is nu al een icoon en dat gaat de 135i coupe niet worden.

Tom
Berichten: 22245
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 28 jun 2007, 20:43

Rico je hebt gelijk dat de CSL iets duurder zal uitvallen, maar hoeveel dit is weet nog niemand. Die 50k is ook maar een gok, een kale Z4 coupe 3.0si kost al 55k (executive 60k), dus zou mij niet verbazen dat een 135i met M pakketje zomaar 60k of meer kost.
Anders maken we er een andere poll van M3 CSL of 135i met sper ;)

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Bericht door Rein » 28 jun 2007, 20:49

M3 CSL!!

1 keer dat geluid IRL gehoord, in Amsterdam bij Gumball 3000. Echt super! :D

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 jun 2007, 21:09

opzich zou ik mijn CS niet weg doen voor een CSL, of het moet zo kunnen met gesloten beurs ofzo, maar dat gaat niet gezien het prijsverschil. Ik heb geen 15000 meer over voor een CSL die ook nog eens 2 jaar ouder is dan mijn CS. Daarvoor zijn voor mij de verschillen te klein.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 28 jun 2007, 21:13

Rico v Velzen schreef:opzich zou ik mijn CS niet weg doen voor een CSL, of het moet zo kunnen met gesloten beurs ofzo, maar dat gaat niet gezien het prijsverschil. Ik heb geen 15000 meer over voor een CSL die ook nog eens 2 jaar ouder is dan mijn CS. Daarvoor zijn voor mij de verschillen te klein.
Ik zie de CSL meer als een belegging.Daarom alleen al zou ik wel 15k meer uitgeven.Een normale M3 zakt naar 10k een CSL zakt nu al bijna niet meer.

Ik heb de CSL gestemd omdat dat meer sportauto is dan de 135 en omdat ik de 1 coupe een gedrocht vind (sorry) :oops:

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7233
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 28 jun 2007, 21:14

Ik heb de CSL vorige week mogen rijden. Ongekend.

Die 135 moet wel heeeeeel erg veel in zn mars hebben om dat te evenaren.

Voor mij absoluut een CSL. Hiervan droom ik over 20 jaar nog.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 jun 2007, 21:19

leonard schreef:
Rico v Velzen schreef:opzich zou ik mijn CS niet weg doen voor een CSL, of het moet zo kunnen met gesloten beurs ofzo, maar dat gaat niet gezien het prijsverschil. Ik heb geen 15000 meer over voor een CSL die ook nog eens 2 jaar ouder is dan mijn CS. Daarvoor zijn voor mij de verschillen te klein.
Ik zie de CSL meer als een belegging.Daarom alleen al zou ik wel 15k meer uitgeven.Een normale M3 zakt naar 10k een CSL zakt nu al bijna niet meer.

Ik heb de CSL gestemd omdat dat meer sportauto is dan de 135 en omdat ik de 1 coupe een gedrocht vind (sorry) :oops:
Oke maar dan moet je de auto ook niet gaan gebruiken waar die voor gemaakt is.

Andre
Berichten: 11400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 28 jun 2007, 21:22

135i coupe met knappe schocks en drexler diff.

Nieuw garantie beter onderstel techniek dan e46.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 28 jun 2007, 21:26

Rico v Velzen schreef:
leonard schreef:
Rico v Velzen schreef:opzich zou ik mijn CS niet weg doen voor een CSL, of het moet zo kunnen met gesloten beurs ofzo, maar dat gaat niet gezien het prijsverschil. Ik heb geen 15000 meer over voor een CSL die ook nog eens 2 jaar ouder is dan mijn CS. Daarvoor zijn voor mij de verschillen te klein.
Ik zie de CSL meer als een belegging.Daarom alleen al zou ik wel 15k meer uitgeven.Een normale M3 zakt naar 10k een CSL zakt nu al bijna niet meer.

Ik heb de CSL gestemd omdat dat meer sportauto is dan de 135 en omdat ik de 1 coupe een gedrocht vind (sorry) :oops:
Oke maar dan moet je de auto ook niet gaan gebruiken waar die voor gemaakt is.

Dat is waar Rico hoewel ik denk dat de gemiddelde CSL (of normale M3)rijder de auto bijna niet gebruikt op het circuit.

En zeker als de CSL's in het verzamelcircuit komen zal je ze niet veel meer op circuit's zien.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 28 jun 2007, 21:29

Ondanks het mindere gewicht voelt een CSL als een gewone M3 aan. Ja, het ding maakt heel erg veel extra herrie. Maar op de neus drukken en log aanvoelen doet ie evenzeer. Een Porsche is het niet en wordt het niet.

Makkelijk dus, iedere 1-serie, ook de 135i.

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13424
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 28 jun 2007, 23:08

CSL omdat het een CSL is.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 jun 2007, 23:11

Leonard ik denk dat het met een hoge verzamelwaarde voor een CSL nog wel eens lastig kan uitpakken.

De jaren gaan ook tikken voor een CSL en de prijzen zullen toch dalen, waar straks een e46 M3 zal blijven hangen op 10 tot 15K afhankelijk van de staat en kilometerstand zal een CSL hooguit op 25 tot 30K uitkomen.

Dus als je nu een CSL koopt weet je toch dat ie fiks minder waard zal zijn.

En tegen de tijd dat de CSL prijzen stabiel rond de 25/30K hangen is het erg moeilijk om een mooi exemplaar te vinden.

meer waard zal een auto als een CSL nooit worden. Ja mischien over 20 jaar ofzo. Maar om daar op te wachten :roll:

Robin
Berichten: 55039
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 28 jun 2007, 23:12

135i. stilstand is achteruitgang(vind een CSL wel top hoor, maar dat vind ik van m'n oma ook, als ze nog leefde)

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 28 jun 2007, 23:23

Moet de CSL nog meemaken.

135 is maar een gewone BMW.

Dus.............CSL

N.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 jun 2007, 23:30

Robin, Hielke en Andre hebben allemaal gelijk de praktijk zal ook wel weer uitdraaien op een 135i coupe.

De poll is ook niet echt realisitsch vind ik, als je een CSL gebruikt netzo kan kopen als een nieuwe 135i coupe zou het een echte keuze zijn.

Nu is het allemaal een beetje afgaan op onderbuik gevoelens. CSL is een icoon, de meeste including me kiezen voor die icoon.

Maar IRL is de 135i coupe de betere auto.

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 28 jun 2007, 23:37

Doe mij maar een 135. ZOn afgetrapte CSL is ook niet echt iets. EN zo'n 1 gaat ook wel hard.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 28 jun 2007, 23:53

Is de 135i met handbak of met PlayStation2 uitgerust voor zover bekend ?

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 28 jun 2007, 23:54

Rico v Velzen schreef:Leonard ik denk dat het met een hoge verzamelwaarde voor een CSL nog wel eens lastig kan uitpakken.

De jaren gaan ook tikken voor een CSL en de prijzen zullen toch dalen, waar straks een e46 M3 zal blijven hangen op 10 tot 15K afhankelijk van de staat en kilometerstand zal een CSL hooguit op 25 tot 30K uitkomen.

Ik hoop dat jij gelijk krijg. Dan koop ik voor minder dan begroot een CSL :wink:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9059
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 29 jun 2007, 00:03

CSL voor mij, maar IRL zal het toch de 135i coupe worden :lol:

Eigenlijk weer een poll van het niveau "lik-me-vestje", want reëel gezien ook geen fatsoenlijk vergelijk mogelijk.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 jun 2007, 00:09

wacht ff :lol:

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Bericht door Rein » 29 jun 2007, 00:20

Ben bang dat we nog een poll krijgen.... :wink:

edit

poll keuze erbij dus, ben je mooi optijd mee :P heleboel hebben al gestemt

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Google [Bot], tomgtr en 14 gasten