BMW 135i Coupé - BMW M3 CSL
-
- Berichten: 22245
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
BMW 135i Coupé - BMW M3 CSL
Nu de eerste details en beelden bekend zijn van de 135i Coupé is het tijd voor een poll:
Een nieuwe 135i Coupé
moderne techniek en toch dagelijkse bruikbaarheid/comfort, compacte coupé, nieuw model, turbo's
of
Een gebruikte E46 M3 CSL
hardcore M auto, al wat ouder model, N/A
Qua prijsklasse zal het ongeveer gelijk zijn. Ook denk ik dat de running costst niet veel verschillen. De 135i schrijft veel harder af, terwijl de CSL duurder zal zijn in onderhoud.
Een nieuwe 135i Coupé
moderne techniek en toch dagelijkse bruikbaarheid/comfort, compacte coupé, nieuw model, turbo's
of
Een gebruikte E46 M3 CSL
hardcore M auto, al wat ouder model, N/A
Qua prijsklasse zal het ongeveer gelijk zijn. Ook denk ik dat de running costst niet veel verschillen. De 135i schrijft veel harder af, terwijl de CSL duurder zal zijn in onderhoud.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Tom, sneaky
Maar ik denk dat je een CSL nog niet kan kopen voor een 135i coupe prijs.
CSL zal inclusief BPM als je 1 uit Duitsland haalt rond de 65000 tot 70000 euro zitten.
De enige CSL die momenteel te koop staat in Nederland zit op 65000 euro EX BPM. als je daar nog eens 13000 euro bij optelt zit je op 78000 euro.
Een 135i coupe zal tussen de 50 en 55K leverbaar zijn.
Daarnaast speelt het volgende. De CSL kun je wel met europlus garantie kopen in Duitsland, maar het geeft allemaal heel veel rompslomp, tenminste als ik de verhalen van Fabian mag geloven met de Z3 coupe, uiteindelijk komt het allemaal wel goed, maar lekker loopt het niet.
Ook zit je met inruil, 95 van de 100 gevallen wil zijn auto inruilen, dat gaat niet als je een CSL uit Duitsland wilt halen.
Een 135i coupe koop je out of the box bij de plaatselijke dealer, 2 jaar garantie alles fris en nieuw en geen gezeik. En je kunt ook gewoon inruilen.
Ikzelf heb dan geen CSL maar een CS. En ondanks dat ik heel erg gecharmeerd ben van de 1 serie coupe, zeg ik niet op voorhand dat ik mijn M3 voor kwijt wil, ja de enige reden zou zijn met het hele scenario wat ik al eerder heb geschreven.
Oveirgens zou ik absoluut de CSL kiezen als er geen rompslomp om heen zou zitten.

CSL zal inclusief BPM als je 1 uit Duitsland haalt rond de 65000 tot 70000 euro zitten.
De enige CSL die momenteel te koop staat in Nederland zit op 65000 euro EX BPM. als je daar nog eens 13000 euro bij optelt zit je op 78000 euro.
Een 135i coupe zal tussen de 50 en 55K leverbaar zijn.
Daarnaast speelt het volgende. De CSL kun je wel met europlus garantie kopen in Duitsland, maar het geeft allemaal heel veel rompslomp, tenminste als ik de verhalen van Fabian mag geloven met de Z3 coupe, uiteindelijk komt het allemaal wel goed, maar lekker loopt het niet.
Ook zit je met inruil, 95 van de 100 gevallen wil zijn auto inruilen, dat gaat niet als je een CSL uit Duitsland wilt halen.
Een 135i coupe koop je out of the box bij de plaatselijke dealer, 2 jaar garantie alles fris en nieuw en geen gezeik. En je kunt ook gewoon inruilen.
Ikzelf heb dan geen CSL maar een CS. En ondanks dat ik heel erg gecharmeerd ben van de 1 serie coupe, zeg ik niet op voorhand dat ik mijn M3 voor kwijt wil, ja de enige reden zou zijn met het hele scenario wat ik al eerder heb geschreven.
Oveirgens zou ik absoluut de CSL kiezen als er geen rompslomp om heen zou zitten.
- romo
- Berichten: 27057
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Voor mij ook eenvoudig; de 135i coupe
Simpel; nieuwste van het nieuwste............................helemaal bij de tijd, M3 CSL........................das war einmal.............................
Simpel; nieuwste van het nieuwste............................helemaal bij de tijd, M3 CSL........................das war einmal.............................
Laatst gewijzigd door romo op 28 jun 2007, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 22245
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Rico je hebt gelijk dat de CSL iets duurder zal uitvallen, maar hoeveel dit is weet nog niemand. Die 50k is ook maar een gok, een kale Z4 coupe 3.0si kost al 55k (executive 60k), dus zou mij niet verbazen dat een 135i met M pakketje zomaar 60k of meer kost.
Anders maken we er een andere poll van M3 CSL of 135i met sper
Anders maken we er een andere poll van M3 CSL of 135i met sper

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Ik zie de CSL meer als een belegging.Daarom alleen al zou ik wel 15k meer uitgeven.Een normale M3 zakt naar 10k een CSL zakt nu al bijna niet meer.Rico v Velzen schreef:opzich zou ik mijn CS niet weg doen voor een CSL, of het moet zo kunnen met gesloten beurs ofzo, maar dat gaat niet gezien het prijsverschil. Ik heb geen 15000 meer over voor een CSL die ook nog eens 2 jaar ouder is dan mijn CS. Daarvoor zijn voor mij de verschillen te klein.
Ik heb de CSL gestemd omdat dat meer sportauto is dan de 135 en omdat ik de 1 coupe een gedrocht vind (sorry)

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Oke maar dan moet je de auto ook niet gaan gebruiken waar die voor gemaakt is.leonard schreef:Ik zie de CSL meer als een belegging.Daarom alleen al zou ik wel 15k meer uitgeven.Een normale M3 zakt naar 10k een CSL zakt nu al bijna niet meer.Rico v Velzen schreef:opzich zou ik mijn CS niet weg doen voor een CSL, of het moet zo kunnen met gesloten beurs ofzo, maar dat gaat niet gezien het prijsverschil. Ik heb geen 15000 meer over voor een CSL die ook nog eens 2 jaar ouder is dan mijn CS. Daarvoor zijn voor mij de verschillen te klein.
Ik heb de CSL gestemd omdat dat meer sportauto is dan de 135 en omdat ik de 1 coupe een gedrocht vind (sorry)
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Rico v Velzen schreef:Oke maar dan moet je de auto ook niet gaan gebruiken waar die voor gemaakt is.leonard schreef:Ik zie de CSL meer als een belegging.Daarom alleen al zou ik wel 15k meer uitgeven.Een normale M3 zakt naar 10k een CSL zakt nu al bijna niet meer.Rico v Velzen schreef:opzich zou ik mijn CS niet weg doen voor een CSL, of het moet zo kunnen met gesloten beurs ofzo, maar dat gaat niet gezien het prijsverschil. Ik heb geen 15000 meer over voor een CSL die ook nog eens 2 jaar ouder is dan mijn CS. Daarvoor zijn voor mij de verschillen te klein.
Ik heb de CSL gestemd omdat dat meer sportauto is dan de 135 en omdat ik de 1 coupe een gedrocht vind (sorry)
Dat is waar Rico hoewel ik denk dat de gemiddelde CSL (of normale M3)rijder de auto bijna niet gebruikt op het circuit.
En zeker als de CSL's in het verzamelcircuit komen zal je ze niet veel meer op circuit's zien.
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Leonard ik denk dat het met een hoge verzamelwaarde voor een CSL nog wel eens lastig kan uitpakken.
De jaren gaan ook tikken voor een CSL en de prijzen zullen toch dalen, waar straks een e46 M3 zal blijven hangen op 10 tot 15K afhankelijk van de staat en kilometerstand zal een CSL hooguit op 25 tot 30K uitkomen.
Dus als je nu een CSL koopt weet je toch dat ie fiks minder waard zal zijn.
En tegen de tijd dat de CSL prijzen stabiel rond de 25/30K hangen is het erg moeilijk om een mooi exemplaar te vinden.
meer waard zal een auto als een CSL nooit worden. Ja mischien over 20 jaar ofzo. Maar om daar op te wachten
De jaren gaan ook tikken voor een CSL en de prijzen zullen toch dalen, waar straks een e46 M3 zal blijven hangen op 10 tot 15K afhankelijk van de staat en kilometerstand zal een CSL hooguit op 25 tot 30K uitkomen.
Dus als je nu een CSL koopt weet je toch dat ie fiks minder waard zal zijn.
En tegen de tijd dat de CSL prijzen stabiel rond de 25/30K hangen is het erg moeilijk om een mooi exemplaar te vinden.
meer waard zal een auto als een CSL nooit worden. Ja mischien over 20 jaar ofzo. Maar om daar op te wachten

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Robin, Hielke en Andre hebben allemaal gelijk de praktijk zal ook wel weer uitdraaien op een 135i coupe.
De poll is ook niet echt realisitsch vind ik, als je een CSL gebruikt netzo kan kopen als een nieuwe 135i coupe zou het een echte keuze zijn.
Nu is het allemaal een beetje afgaan op onderbuik gevoelens. CSL is een icoon, de meeste including me kiezen voor die icoon.
Maar IRL is de 135i coupe de betere auto.
De poll is ook niet echt realisitsch vind ik, als je een CSL gebruikt netzo kan kopen als een nieuwe 135i coupe zou het een echte keuze zijn.
Nu is het allemaal een beetje afgaan op onderbuik gevoelens. CSL is een icoon, de meeste including me kiezen voor die icoon.
Maar IRL is de 135i coupe de betere auto.
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Rico v Velzen schreef:Leonard ik denk dat het met een hoge verzamelwaarde voor een CSL nog wel eens lastig kan uitpakken.
De jaren gaan ook tikken voor een CSL en de prijzen zullen toch dalen, waar straks een e46 M3 zal blijven hangen op 10 tot 15K afhankelijk van de staat en kilometerstand zal een CSL hooguit op 25 tot 30K uitkomen.
Ik hoop dat jij gelijk krijg. Dan koop ik voor minder dan begroot een CSL
