Is 'sportief' een kwestie van uiterlijk?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Panda de Beer

Is 'sportief' een kwestie van uiterlijk?

Bericht door Panda de Beer » 28 jun 2007, 15:56

Volvo stopt met de R-modellen, maar komt als alternatief met het 'R-design'-pakket. Ziet er leuk uit hoor, maar is volgens mij style over substance.

Stel dat BMW stopt met de M-modellen, en alleen nog M-pakketten uitbrengt. Dan zakt de waarde van dat 'M'-label toch ook heel snel?

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6736

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 28 jun 2007, 16:02

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 28 jun 2007, 17:03

<Volvo kan beter helemaal stoppen :mrgreen: .....>

Maaruh....wat is dat voor gezeik over stoppen met het maken van sportieve modellen...tuurlijk stopt Volvo daar als eerste (en laatste !!!!!) mee, als je dat niet snapt...ga je inderdaad denken dat BMW ook eens zou stoppen met het maken van sportieve auto's en alleen maar M-pakketen gaat leveren....
Oh...hoor net dat AMG ook alleen maar AMG-pakketen gaat leveren....willen ook dat volvo-imago ....NOT !!!!!!

:mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 28 jun 2007, 19:51

Toch zijn M paketten, S line paketen ed dikke mik. Ik hou er wel van.

Ik heb het er altijd wel voor over, even in de BMW hoek zittend, vind ik bijna elk model mooier met een M paket. alleen de E90 sedan/touring kan heel goed zonder.

Neem nou de e46 compact.. zonder M paket zozo. maar met .... bruut gewoon.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 jun 2007, 20:45

Eigenlijk is sportief OOK een kwestie van uiterlijk.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 28 jun 2007, 21:01

Liever een wolf in schaaps kleren met een mega stuk techniek onder de kap, dan zo'n tupperware gebakje 'wannabee'...

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 28 jun 2007, 21:07

I'm with stupid. ^

Of eigenlijk behoorlijk intelligent. Ik hou van Q-cars, auto's waarvan je niet ziet dat ze snel zijn. Ik heb een hekel aan posers-bakken: hoop tupperware, weinig prestaties.

Voor mij zit sportiviteit niet[/] in het uiterlijk, maar alleen in de prestaties. En dan bedoel ik met prestaties: sturen, schakelen, gasresponse, acceleratievermogen en vooral bochtgedrag, balans en grip.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 28 jun 2007, 21:10

Panda de Beer schreef:...

Voor mij zit sportiviteit niet in het uiterlijk, maar alleen in de prestaties. En dan bedoel ik met prestaties: sturen, schakelen, gasresponse, acceleratievermogen en vooral bochtgedrag, balans en grip.
exact !

RVV

Bericht door RVV » 28 jun 2007, 21:11

Oke maar een mooier uiterlijk maakt een auto toch niet minder ?

Kijk nou naar die 135i coupe, heeft ook een speciale M uitrusting. mooi toch !

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 28 jun 2007, 21:12

Rico v Velzen schreef:Oke maar een mooier uiterlijk maakt een auto toch niet minder ?

Kijk nou naar die 135i coupe, heeft ook een speciale M uitrusting. mooi toch !
Zeker: het ziet er goed uit. Maar zeg nou eerlijk: als je auto er uit ziet als ie 1000PK heeft en er zit een 1.6'je onder de motorkap, dan klopt er toch iets niet :wink:
135i zit al aardig richting echte sportauto natuurlijk; alleen met 1 groot plus en tegelijkertijd ook minpunt: dankzij de turbo's WIN je comfort voor alledaags gebruik. Je VERLIEST in mijn ogen echter wat sportiviteit: het 'eindschot'

RVV

Bericht door RVV » 28 jun 2007, 21:21

Ben daar ook wel mee eens hoor een 116i met M paket om een voorbeeld te noemen is ook een aanfluiting.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 jun 2007, 21:26

Het is en/en..................................simpel toch

en een dikke motor die moet doen waar ie voor gemaakt is

en een uiterlijk dat passend is voor een sportieve uitstraling en dat uiteraard ook waar kan maken, zie 1e punt

harrypaardekooper
Auto: BMW E82 135i

Bericht door harrypaardekooper » 28 jun 2007, 22:29

Geef mij de techniek maar, M-pakketten zien er wel leuk uit maar als je dan alsnog 'maar' een 520d zou hebben sla je, vind ik, een slecht figuur met een nep M5..

Algemeen kan ik best begrijpen dat mensen de pakketten kopen, over het algemeen gaan auto's er zeker een stukje op vooruit, voor het oog dan..

Kan bij de tuningscene, daar gaat het allereerst om het uiterlijk, hoe meer neon, spoilers, versterkers, woofers en beeldschermen er in een auto gaan hoe cooler het is...

Op de autovisie time-attack genoeg van die laagvliegende japanse strijkplanken gezien, probleem is, zo snel vliegen ze niet, een standaard duitser kan soms al flink harder.

Dus doe mij al met al maar de techniek, ver boven het uiterlijk

RVV

Bericht door RVV » 29 jun 2007, 00:15

Toch zie ik een 520d niet met een M paket rond rijden.

NEt wat Romo zegt het is vaak en/en een dikke motor en een dik uiterlijk. is toch een type klant wat daar gevoelig is. ik dus :lol:

Joop

Bericht door Joop » 29 jun 2007, 00:52

M-pakketten van BMW en S-Line pakketten van Audi zien er heel subtiel uit en zijn zeker niet schreeuwerig.

Ben wel mee eens dat dergelijke pakketten niet onder/op de uitvoering met basismotorisering thuishoren.

Form follows function: dus zit er een beetje gang/vermogen in dan mag je dat best laten zien echter....

Less is More: moet wel subtiel blijven.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 jun 2007, 10:18

Gisteren zag ik een fraaie V30 van een klant. Bordeaux rood met bordeaux rood interieur met witte biesjes in sportstoelen. Uit de folder besteld, nog voordat hij de auto in het echt had gezien. Zeer gewaagde actie dus, maar erg gave bak met een hele sportieve én chique uitstraling. Ding ging nog rap van zijn plek ook met een diesel erin.

Toch is het geen spoilerbak en zeker geen sportwagen, maar ergens in die looks kun je niet anders dan concluderen dat het een sportieve auto is. Maak dat ding grijs en met een stoffen interieur. En het is gewoon een saai ding.

Normaal gesproken hou ik van de underdogs, die wel snel zijn. Maar een beetje 'sportieve' looks zie ik graag. Liefst af fabriek natuurlijk. De E34 heeft al standaard een mooi front met een voorspoiler die iets geaccentueerd is, nieren en mistlampen. Dat oogt al sportief. Voor mij hoeft een M5 voorlip daaronder dus niet. Dat vind ik al snel over de top voor een gewone E34 (als het geen m5 is). In mijn interieur vind je een ///M logo op het stuur (en dat mag imho, want er zit ook een M5 stuurhuis in) en er komt nog een ///M pookknop terug, want de originele ///M pook die erin zat is versleten.

Mensen onderschatten mijn auto vaak. Geen type aanduiding achterop, maar wel dubbele pijpjes. Het kan net zo goed een 520 zijn. Het is geen ///M maar toch zit je in iets meer dan 7 seconden op de 100 en dendert hij lekker door op de hogere snelheden. Ook de wegligging is bovengemiddeld, voor zo'n oude auto. Maar ja, een gemiddelde moderne middenklasser diesel levert dezelfde waarden op papier. Ik kan me voorstellen dat mensen in zulke auto's zich oprecht in een sportieve auto wanen en daarom 'sportieve' pakketjes bestellen. Het gaat tenslotte ook om de look&feel.

Maar een Corsa 1.0 Diesel met 17 inch velgen en booskijkers, vind ik dus niet sportief. Gekscherend zeg ik altijd als dat soort gasten voorbij rijden: zo, sportief type!

:lol:

HSR

Bericht door HSR » 29 jun 2007, 10:23

Dennis Cavallino schreef: Maar een Corsa 1.0 Diesel met 17 inch velgen en booskijkers, vind ik dus niet sportief. Gekscherend zeg ik altijd als dat soort gasten voorbij rijden: zo, sportief type!

:lol:
:D Ik roep dan altijd: Pas op! Een racer!!

Plaats reactie