Roy's Nissan GT-R R35, video p8

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
MartijnGizmo

Re: Nissan GT-R R35

Bericht door MartijnGizmo » 24 apr 2017, 10:02

Klinkt in ieder geval alsof je er al veel plezier aan hebt! :df:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 24 apr 2017, 10:35

Dik ding die GTR :thumbup: vooral als je er naast rijd dan zie je hoe groot en imposant die eigenlijk is. Was een topdag gisteren!
Ik vind hem goed bij je passen Roy! Deze zal denk ik zeker een jaartje blijven :D

HarryC

Bericht door HarryC » 24 apr 2017, 11:47

Wow echt een mooie wagen, gefeliciteerd ermee!

e30touring1990
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r

Bericht door e30touring1990 » 24 apr 2017, 12:20

Gefeliciteerd! echt tof en imposant blijft zo'n GTR. veel plezier :D

Ernst

Bericht door Ernst » 24 apr 2017, 17:03

Gefeliciteerd! Staat zeker ook op mijn bucketlist om ooit eens te rijden.

VDM

Bericht door VDM » 24 apr 2017, 17:50

Heel dik, enjoy! Al lijkt dat wel te lukken :D

BrianK

Bericht door BrianK » 24 apr 2017, 18:00

Erg mooi! Ooit meegereden op de 'Ring met zo'n auto bij iemand die er zeer regelmatig rijdt, en stond echt verbaasd over de capaciteit van die auto's, zowel in acceleratie als grip en remkracht, geweldige auto's! Hoop dat je er veel plezier van gaat hebben!

Mark W. Scholten

Bericht door Mark W. Scholten » 24 apr 2017, 20:22

Goed om te horen dat de 1e indruk goed is :)

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 24 apr 2017, 20:36

Zou je er een trackday mee durven pakken als je hem eenmaal kent Roy?
Laatst gewijzigd door smiley op 24 apr 2017, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 24 apr 2017, 20:48

Gaaf verslag! Stoer dat je hem meteen al zo gebruikt :df:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 24 apr 2017, 20:55

smiley schreef: 24 apr 2017, 20:36 Zou je er een trackday mee durven pakken als je hem eenmaall kent Roy?
Ik durf er nu al een trackday mee te pakken, dan leer je een auto het beste kennen (mits de basis er is, maar dat is er al wel). Maar buiten geen tijd, hebben trackdays niet echt prio momenteel, daarom ook deze gezinsauto gekocht :headbang:

Misschien op termijn

Roy RS

Bericht door Roy RS » 24 apr 2017, 21:11

Mark W. Scholten schreef: 24 apr 2017, 20:22 Goed om te horen dat de 1e indruk goed is :)
He Mark, jouw avatar doet vermoeden dat je meer weet van deze auto's dan ik. Is er een forum oid specifiek voor de gt-r? Zijn er in de regio Eindhoven nog semi enthousiaste eigenaren dat je weet?

Normaal verdiep ik me 24 uur per dag zo'n beetje in mijn nieuwe speeltje, maar met een kleintje komt t er gewoon niet van helaas...

Groet Roy

Luco

Bericht door Luco » 24 apr 2017, 21:11

Ik was vooral verbaasd over de hoeveelheid grip die zon GTR bied.

Hielke

Bericht door Hielke » 24 apr 2017, 21:23

Schitterend Eifel verslag Roy!

Mark W. Scholten

Bericht door Mark W. Scholten » 24 apr 2017, 22:44

Roy RS schreef: 24 apr 2017, 21:11
Mark W. Scholten schreef: 24 apr 2017, 20:22 Goed om te horen dat de 1e indruk goed is :)
He Mark, jouw avatar doet vermoeden dat je meer weet van deze auto's dan ik. Is er een forum oid specifiek voor de gt-r? Zijn er in de regio Eindhoven nog semi enthousiaste eigenaren dat je weet?

Normaal verdiep ik me 24 uur per dag zo'n beetje in mijn nieuwe speeltje, maar met een kleintje komt t er gewoon niet van helaas...

Groet Roy
Vroeger zat ik 24 uur op internet maar tegenwoordig is oa ook ivm een kleine mijn tijd hiervoor wat schaars ;) Ik weet dat er een Nederlandse forum is ivm GT-R's maar volgens mij weinig leven daar. Zit zelf alleen hier op het forum haha De fora waar ik veel te vinden was bestaan al niet meer ;)

Emiel

Bericht door Emiel » 25 apr 2017, 13:16

Heel tof voor je Roy. Echt heel tof. Geniet er maar weer flink van :)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 25 apr 2017, 19:04

Geweldig, zeer positief om te lezen dat zelfs jij na de KTM en Ariel de GT-R niet als zwaar ervaart. Dat zegt veel aangezien het niet bepaald een lichtgewicht is.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 25 apr 2017, 20:52

Wat een update Roy! Super gaaf. Fantastisch dat je een weer een icoon bezit.

Veel plezier!

Metchu

Bericht door Metchu » 26 apr 2017, 10:29

godverdomme droomwagen! gefeliciteerd ermee!

Hitz
Auto: KIA

Bericht door Hitz » 26 apr 2017, 11:01

JAAA wat een ontzettend dik kanon! Heldenstatus voor het aanschaffen van zo'n icoon.

Mooi om te lezen dat je er zo enthousiast over bent, veel (DF) kilometers gewenst!

tomgtr

Bericht door tomgtr » 26 apr 2017, 13:32

Gaaf Roy. Mis godzilla nog steeds. Voorlopig gaan je volgende auto's een beetje traag voelen.

Joop

Bericht door Joop » 26 apr 2017, 21:31

Bruut apparaat hoor...

...en gelijk op naar de Eifel. Doe je goed en zie ik graag! :df: :thumbup:

Macboy

Bericht door Macboy » 27 apr 2017, 17:06

Geweldig verslag en respect voor je rijvaardigheid :clap:

Roy RS schreef: 24 apr 2017, 08:35 zo, gisteren een hele dag aan het boenderen geweest door de Eiffel, dus de autobahn getest en het betere bochtenwerk op goede en slechte ondergrond. Algemene indruk is vooral "sjezus, maar hoe dan".

Ik heb ontzettend genoten van het vertrekken met 6 graden, zonder jas aan, stoelverwarming aan en van binnen in de cockpit de bandenspanning even checken...ipv met kleumende handen dit buiten doen en dan de strijd aan te gaan richting de Eiffel, om bijna onderkoeld maar met een glimlach aan te komen zoals met de KTM.

Het groepje waar ik vaker mee ga, een 4C, Donk GTO, 996 GT3 en dit keer een mclaren mp4-12c is een goede referentie voor hoe het ding loopt en op de autobahn zal het niemand verrassen dat ik wat lekkerder uit de verf kwam, maar ik verbaasde me ook de hele dag over de acceleratie van dit ding. Tuurlijk ik heb de tests gezien en gelezen, maar als je dan eenmaal in die "heavyweight champion of the world" zit snap je er maar weinig van hoe het zo van zijn plek kan komen, helemaal standaard, zonder tjoening.

In de Eiffel hebben we flink wat meters gemaakt en daar kwam de verbazing pas echt tot zijn recht, de GT-R remt en stuurt zo goed dat hij af en toe als een veel lichtere auto aanvoelt. Heel af en toe wordt je weer met 2 benen op de grond gezet, bijv als er een natte plek onverwachts op de weg zit, dan dendert het gewicht wel iets door bij aanremmen, maar hij herpakt dat dan zo gruwelijk goed, dat de schrik weer omslaat in verbazing.

Aan het begin had ik de traction helemaal aan, dat gaat misschien wel het hardst, geen idee, maar daar voelde ik me niet vertrouwd mee. Ik wil altijd weten wat een auto doet als hij aan zijn grens komt, zodat ik daarop voorbereid ben en ermee kan spelen. Dus ik probeerde hem een aantal keren in een slipje de hoek om te forceren, maar hij "wringt" zich dan gewoon de hoek om, op snelheden die voor mijn referentiekader niet kunnen. Je voelt de techniek ook werken dan. Het voelt voor mij onnatuurlijk als ik hem echt 90 graden forceer en helemaal klaar ben voor een asociale slip, dat de auto dan geen krimp geeft en al dat gas omzet in haakse snelheid met grip.
Liever voel ik hem zijn kont aan de kant schoppen of minimaal "zetten" zodat ik weet waar de echte grens hoort te liggen. Anders ben ik bang de GT-R grens tegen te komen die voor mij nog niet in te schatten is, geen idee wat het ding doet als je die grens passeert.
Dus de traction op "race" gezet, zodat hij een klein deel slip toe laat. Dat was perfect, je voelt de kont dan echt komen, hij zet een zichtbaar stapje opzij om vervolgens weer onverstoord te toveren met de natuurwetten, maar dan weet je als bestuurder wel dat dat de "grens" is waar je met een gewone auto zou verongelukken.

Ik heb me nog niet gewaagd aan geen traction control, ik wilde op die smalle wegen eerst even het gevoel met de auto leren kennen en dat is zo heel goed gelukt.
Ron gaf ook aan dat hij achter me duidelijk kon zien dat de kont een soort van 50cm versprong af en toe om dan weer vol tractie te hebben.

Heel gaaf dit.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 30 apr 2017, 21:37

dit weekend de GT-R even uit de garage gehaald, samen met mijn peuterdochter een klein beschaafd rondje gemaakt en vooral tijdens haar slaapjes de auto grondig gewassen en met meguiars all in one cleaner/wax behandelt. Met name aan de achterzijde komt er flink wat zwartigheid vanaf, nu is hij weer écht wit wit. Meteen ook even de NL platen met opgelegde tekens gemonteerd ipv de niet toegestane USA platen. Mijn dochter kraaide het uit trouwens, dus die keurt hem goed.

Ongelofelijk dat de auto met deze leeftijd nog in deze staat is, de lak is rondom origineel en toch zit er vrijwel geen oneffenheid in. Dat merk je altijd pas als je hem een helemaal goed met een paar doeken naloopt, dan kom je de puntjes altijd tegen. Nou die heeft die dus niet. Ik weet niet wat ze ermee gedaan hebben, maar niet veel in ieder geval.

Nog een ding wat rijden betreft, na alle reviews en testen gezien en gelezen te hebben zou je denken dat het allemaal wat digitaal aanvoelt. Nu had ik al geschreven dat er veel beleving is, maar ik wil er aan toe voegen dat het nu juist super mechanisch aanvoelt, je voelt de diffs echt werken, de bak hoor je zijn werk heel goed doen en je hoort allerhande mechanische bijgeluiden. Ik zou willen zeggen dat het mechanisch gewoon heel goed in elkaar zit en dat de elektra dit goed aanvult voor dat laatste beetje. De volgende rit gaat de traction er vanaf en ga ik kijken of ik gelijk heb...ik denk van wel.

Grappig ook dat deze auto zo'n andere aantrekkingskracht heeft dan de KTM, daarbij stond ik tijdens een wasbeurt, die maar 20 min hoeft te duren met maar 4 gelakte panels, 2 uur te vertellen tegen elke voorbijganger dat ik hem echt niet zelf gebouwd heb, het geen motor is, ik geen helm op hoéf en hij echt toegelaten is voor de openbare weg. Nu heb ik enkel een paar claxonerende en duimen opstekende voorbijgangers gehad, een medelander die wild uit zijn raam riep dat het een tof ding was en een Chinese jongen van 13 jaar, die helemaal over the top fan was van de auto. Ik kwam even naar buiten tijdens zijn "fotoshoot" en toen ik aangaf hem wel even open te klikken zodat hij erin kon zitten, wist hij helemaal niet meer waar hij het had.
Dat is op zich wel leuk, dat er een beperktere groep mensen is die de auto opvalt, scheelt veel tijd.

Nou ja, hier wat foto's

voor
Afbeelding

na
Afbeelding

Afbeelding

je ziet nog net de maxi cosi :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Martijn_bmw