Audi R8 achtervolgd door een 335i met idioot
- Erik K.
2.5s sneller op de 200 is theoretisch niet verkeerd natuurlijk, maar als je b.v. de M3 e46 gaat vergelijken met de 335i, dan zit daar zo'n 2s verschil tussen de 0-200 tijden. In de filmpjes die ik tot nu toe gezien heb van de echte sprints tussen de de M3 en 335i komt dat in de praktijk niet erg naar voren. Denk gezien de persoon/rijstijl in de 335i dat deze man niet bepaald op scherp stond tijdens moment van gasgeven van de R8.
Wil best eens een sprint zien van de 335i tegen de R8 met beide bestuurders op scherp, uiteraard zal de R8 winnen, maar ik denk met een kleiner verschil dan dit filmpje.
Wil best eens een sprint zien van de 335i tegen de R8 met beide bestuurders op scherp, uiteraard zal de R8 winnen, maar ik denk met een kleiner verschil dan dit filmpje.
- Maik
Marc RS4 schreef:N beetje net als een speedster....Maik schreef:Kom op, niet zo voorzichtig...romo schreef:......
Laat ik het dan zo zeggen; ik vind een R8 niet zo mooi, althans niet zo mooi als jij hem vindt, met alle respect overigens........
.........Ikzelf vind de R8 er helemaal niet uitzien, de verhoudingen kloppen voor geen meter.
*WATS*
Maar ik kies gewoon voor het rijden en niet voor het uiterlijk, net zoals de audi-rijders toch?

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Veel BMW's vind ik niet moeders mooiste, laat dat vaak maar aan Audi over idd. Maar een R8 vind ik ook niet zoveel hebben, leuk, maar voor 150.000 prijst ie zichzelf uit de markt, hoewel ze totnogtoe prima verkocht worden. Audi staat m.i. voor ingetogenheid en bescheidenheid in een luxer segment. Geen sportwagen met 4 ringen. Geef mij maar een RS4, S5, A6 4.2, RS6, S8 oid boven de R8, of idd een 997 Carrrera 4S , meer sportwagen lijkt mij(voor wat ik zoek)
Vormgeving is voor een ieder verschillend, weet ik, maar 't had veel mooier gekund, vooral die plaat in de middensectie in een contrasterende kleur vind ik de misser van 't jaar in autodesignland...
Vormgeving is voor een ieder verschillend, weet ik, maar 't had veel mooier gekund, vooral die plaat in de middensectie in een contrasterende kleur vind ik de misser van 't jaar in autodesignland...
Laatst gewijzigd door Robin op 28 jun 2007, 14:20, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Zet jij ff 2 turbo's op die hatchback van jou en ga ff in 3.5 seconde naar de 100kmh en meld het dan hier ff wil je?Mike schreef:Nog even en we gaan denken dat een 320i nog sneller is dan een R8

ONTOPIC: De R8 heeft de RS4 motor toch, die zijn ongeveer even snel?
Dan klopt het verhaal idd niet in Autovisie dat een 335d een RS4 zou kunnen bijbenen in general. Een 335i moet al z'n best doen om in een R8 z'n binnenspiegel(stip) te blijven. PK's tellen en dit scheelt 100pk ongeveer....
-
Rebel schreef:romo schreef:Jou reactie is typisch voor een Audi rijder.................Rebel schreef:Droomauto die R8..
Typerend gedrag van die BMW-rijder ROFL![]()
Als ik het al zou besteden; dan toch liever een Aston Martin V8 of een Porsche..........................heeft niets met met BMW rijders gedrag te maken, eerder een kwestie van de R8 op de plek zetten waar ie thuishoort, namelijk onder de bovengenoemde merken IMHO..............
Als ik Andre in die R8 zet, en jou in een GT3, dan rijdt hij je dubbel en dwars het snot voor je ogen..... Om maar even te relativeren...
Ik denk dat een groot aantal mensen het potentieel niet uit de auto (kunnen) halen , simpelweg omdat ze de skills niet hebben.
Wat is er dan mis om te kiezen voor een auto die er schitterend uitziet?
Of heb jij een vriendin van 130 kilo die scheel kijkt, maar ozoooo geweldig in bed is? Oog wilt ook wat...
Toch ?
Als je de skils niet hebt om alles uit een GT3 te halen, dan heb je ze waarschijnlijk ook niet om uit een Renaultje 4 te halen
Ik zag overigens gisteren voor het eerst de R8 in real life.........prachtige auto hoor, niet de schoonheid van een Gallardo, maar de proporties komen aardig overeen.
Geluid wat de R8 produceerde was ook erg lekker
Laatst gewijzigd door M@rcel op 28 jun 2007, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
-
Die auto bestaat en heet Gallardo en dié kar klopt qua design dus WEL imho. Om over een Murcielago maar niet te spreken(vind ik de mooiste huidige 'in serie gebouwde' (sport)wagen van het moment)...GTRene schreef:yeah me tooRene / Hazze schreef: Doe mij maar een zwarte R8 met carbon middenstuk. 8)maar wel iets meer vermogen om wat grotere stappen te zetten vanaf een 335i
- Maik
-
Tja, ik kan een Renault 4 nog wel vlot op/over de grens van z'n(R4) kunnen rijden, met een GT3 heb ik(en wie niet) meer moeite, logisch, dus of de stelling opgaat?????Maik schreef:Jij bent niet de enige hierin Robin, en ik heb er al over nagedacht, ik vind het een sterke opmerking...Robin schreef:Marcel, ik vind dat een bijzondere opmerking(Skills GT3 vs Renault 4)
En ik moet er even over nadenken.
- Maik
Ik denk dat Maurice het iets anders bedoelde. Het ging hem meer om een gemiddelde rijder denk ik.Robin schreef:Tja, ik kan een Renault 4 nog wel vlot op/over de grens van z'n(R4) kunnen rijden, met een GT3 heb ik(en wie niet) meer moeite, logisch, dus of de stelling opgaat?????Maik schreef:Jij bent niet de enige hierin Robin, en ik heb er al over nagedacht, ik vind het een sterke opmerking...Robin schreef:Marcel, ik vind dat een bijzondere opmerking(Skills GT3 vs Renault 4)
En ik moet er even over nadenken.
-
Maike, dat snap ik, maar voor een 'gemiddelde'rijder gaat dat natuurlijk ook op, een GT3 is een 'moeilijke'auto, een R8 is minder moeilijk, tammer , hoe moet ik 't uitdrukken, dat geldt gewoon voor een ieder.Een Renault 4 is gewoon een kinderwagen met hulpmotor, een rolstoel is nog heftiger(remwegen en onderstuurweggedrag zijn zo belabberd in een Renault 4(een oom reed er 1)dat je de grens sneller bereikt dan wanneer je in Enschede of Hazeldonk zit)
- Maik
Er is een verschil in op/over de limiet rijden en beheersen, ik denk dat jij dat laatste bedoelt.
Een R4 op/over de limiet rijden is niet moeilijk inderdaad, gewoon vol de bocht insturen met het gas erop: onderstuurd de bocht uit. In de GT3 kan dat ook, te hard insturen: onderstuurd de bocht uit. Maar dan op het randje rijden, met de GT3 in een hele lichte vierwieldrift de bocht doorrammen, en de R4 ook, ook al licht de snelheid 2x zo laag. Ook de wat meer ervaren rijder zal de R4 niet op het randje kunnen rijden en dezelfde tijd neer kunnen zetten daarmee op bv Midland als Andre dat kan met die R4. Iedereen die niet de tijd van Andre met de R4 haalt zou die auto dus niet beheersen.
Moraal: het is een dooddoener om te zeggen dat het onzin dat iemand een GT3/Enzo/whatever koopt omdat hij er niet uit kan halen wat erin zit...
Een R4 op/over de limiet rijden is niet moeilijk inderdaad, gewoon vol de bocht insturen met het gas erop: onderstuurd de bocht uit. In de GT3 kan dat ook, te hard insturen: onderstuurd de bocht uit. Maar dan op het randje rijden, met de GT3 in een hele lichte vierwieldrift de bocht doorrammen, en de R4 ook, ook al licht de snelheid 2x zo laag. Ook de wat meer ervaren rijder zal de R4 niet op het randje kunnen rijden en dezelfde tijd neer kunnen zetten daarmee op bv Midland als Andre dat kan met die R4. Iedereen die niet de tijd van Andre met de R4 haalt zou die auto dus niet beheersen.
Moraal: het is een dooddoener om te zeggen dat het onzin dat iemand een GT3/Enzo/whatever koopt omdat hij er niet uit kan halen wat erin zit...
-
Da's een goed punt Maik, maar een R4 is 10x makkelijker op of over de grens dan een GT3, zeker voor de gemiddelde bestuurder.
Voorbeeldje Midland: Andre(voorbeeld)rijdt daar 1 minuut 6,4sec(ik roep maar wat, voorbeeld)met de Renault 4.
Half DF zit daar MAXIMAAL 1 a 1,5, 2 seconden seconden vanaf in diezelfde R4 in theorie.maximaal, durf ik te wedden, maar Dre zal wel 1 v/d snelleren zijn.Die 1 a 1,5 seconde scheidt 't kaf van 't koren, maar 't verschil valt mee.
Nu datzelfde met een GT3. Andre(voorbeeld) rijdt daar op 't zelfde parcours als de R4 53,8 seconden(voorbeeld)
Dan zijn er een paar raape rakkers die in de buurt komen(1seconde, ofzo), of sneller zijn dan Dre(wie weet...)
80% ook van DF zit er gewoon 3/4/5/6 seconden boven. Laat staan de gemiddelde rijder.
Dat bedoel ik.
Verschil in secondes wordt groter naar mate de auto sneller/krachtiger/listiger wordt tov tammere auto's. Het verschil tussen een 'coureur'en een gemiddelde rijder wordt stukken groter dan waneer in een tamme gezinswagen.
Voorbeeldje Midland: Andre(voorbeeld)rijdt daar 1 minuut 6,4sec(ik roep maar wat, voorbeeld)met de Renault 4.
Half DF zit daar MAXIMAAL 1 a 1,5, 2 seconden seconden vanaf in diezelfde R4 in theorie.maximaal, durf ik te wedden, maar Dre zal wel 1 v/d snelleren zijn.Die 1 a 1,5 seconde scheidt 't kaf van 't koren, maar 't verschil valt mee.
Nu datzelfde met een GT3. Andre(voorbeeld) rijdt daar op 't zelfde parcours als de R4 53,8 seconden(voorbeeld)
Dan zijn er een paar raape rakkers die in de buurt komen(1seconde, ofzo), of sneller zijn dan Dre(wie weet...)
80% ook van DF zit er gewoon 3/4/5/6 seconden boven. Laat staan de gemiddelde rijder.
Dat bedoel ik.
Verschil in secondes wordt groter naar mate de auto sneller/krachtiger/listiger wordt tov tammere auto's. Het verschil tussen een 'coureur'en een gemiddelde rijder wordt stukken groter dan waneer in een tamme gezinswagen.
-
Robin schreef: Vormgeving is voor een ieder verschillend, weet ik, maar 't had veel mooier gekund, vooral die plaat in de middensectie in een contrasterende kleur vind ik de misser van 't jaar in autodesignland...
Ach ga weg man. Een standaard 1-serie is nog steeds de lelijkste. Laten we het dan maar niet hebben over de achterlichten van de nieuw 3 serie. Als ik erachter rij moet ik iedere keer weer denken aan iets koreaans.
Moge het duidelijk zijn dat hier veel BMW-minded mensen zitten. Echter vind ik het wel schrijnend dat het gros van die liefhebbers snoeihard op hun zak getrapt is door een fucking R8 die een keer sneller is dan een sexloze 335i.
Maak jullie , al dan niet, geharste borst maar nat want er komt nog een R8 met Vau 10 motor. Dit duurt nog even, dus alle tijd om excuses te bedenken waarom die sneller zal zijn de de M5.
- Maik
Robin, dat snap ik ook wel, dat het verschil minder is, maar er is een verschil. Wie/wat/hoe bepaald dan of iemand die 1,5s achter Andre zit in de R4 dan WEL op de limiet zit en iemand die 3s achter hem zit in een GT3 dan niet... het blijft een beetje subjectief. Maar we begrijpen elkaar wel een beetje, al rij jij in een koreaanse kar met turbo-gat en ik in een badkuip met algengroei
Hugo: ook een goed punt!

Hugo: ook een goed punt!

-
Daar zit een kern in, Hugo, ware het niet dat het rijden in eigenlijk elke Audi verwordt tot het zitten in een huiskamer met de poten op tafel en 'n kopje kruidenthee erbij. Dan val ik ook altijd lekker in slaap.Misschien moet ik eens proefrijden in de R8 om te zien of ie bijvoorbeeld een Z06 het hoofd kan bieden, of een GT3 for that matter. Ik denk van wel, als ik de mensen hier er zo enthousiast over hoor!
Toch wel een paar al in gereden hier neem ik aan?
Wie o wie?
Toch wel een paar al in gereden hier neem ik aan?
Wie o wie?
- Gijzer
Plak er eens een foto van de gallardo onder dan zie je dat ze bijna dezelfde verhoudingen hebben.Maik schreef:Kom op, niet zo voorzichtig...romo schreef:......
Laat ik het dan zo zeggen; ik vind een R8 niet zo mooi, althans niet zo mooi als jij hem vindt, met alle respect overigens........
.........Ikzelf vind de R8 er helemaal niet uitzien, de verhoudingen kloppen voor geen meter.
- cooldragon
was niet echt een eerlijk vergelijk....ze hadden het over de tussensprint met de 335d, is een automaat dus standaard altijd kickdown in de juiste versnelling..dat vergeleken ze met de RS4 in 5 en 6......ze zeiden ook al dat als de RS4 terug zou schakelen naar 3 de 335d het zou verliezen..wel een beetje vreemd dat ze dat dan niet even echt uittesten.....Robin schreef: Dan klopt het verhaal idd niet in Autovisie dat een 335d een RS4 zou kunnen bijbenen in general. Een 335i moet al z'n best doen om in een R8 z'n binnenspiegel(stip) te blijven. PK's tellen en dit scheelt 100pk ongeveer....
maar t ging geloof ik meer om de gedachte dat een diesel qua prestaties niet heel erg achterblijft bij een hoogtoerige atmo(wat je eigenlijk wel zou verwachten)
-
2 druppels water!!!! ROFLOL :twisted:
[IMG:600:373]http://www.seattleautoshow.com/2006/lam ... ardo_b.jpg[/img]
[IMG:500:314]http://www.tuningfan.nl/wp-content/gale ... a92d_n.jpg[/img]
[IMG:600:373]http://www.seattleautoshow.com/2006/lam ... ardo_b.jpg[/img]
[IMG:500:314]http://www.tuningfan.nl/wp-content/gale ... a92d_n.jpg[/img]