Sinds de introductie van de GT-R wist ik dat ik zo'n bruut een keer moest bezitten, dat leek toen niet echt haalbare kaart, maar nu is het dan toch zover. Vroeger was ik altijd al gecharmeerd van de R32 en daarna de R34, maar nooit gekocht, want altijd net buiten budget. Toen kwam de R35 en die is tot op heden ook buiten budget gebleven.
Na verschillende exemplaren bekeken te hebben, ben ik uiteindelijk geslaagd bij de eerste. Nick had me na mijn eerste bezoek (waar we erachter kwamen dat mijn budget te klein was voor deze auto) goed geholpen met tips en advies bij andere auto's, hij zou me wel helpen een nette originele te vinden. Uiteindelijk hadden ze allemaal veel meer gelopen en heb ik besloten mijn budget dan maar aan te passen aan de auto die ik echt graag wilde. Zo'n ding moet je niet "net niet" kopen vind ik.
over de auto:
Het is een 2009 auto die Nick nieuw in Amerika gekocht heeft, hij heeft daar een half jaar min of meer gestald gestaan en is toen als inboedel mee naar Nederland gekomen en altijd in zijn bezit gebleven. Alle beurten zijn bij de Nissan performance dealer gedaan en ik heb alles erbij, tot raamstickers van de showroom aan toe. Erg leuk om het hele verhaal zo compleet te hebben.
Morgen ga ik een hele dag op pad, dus ik heb nog maar weinig gereden, maar ik kan nu al zeggen dat de mensen die zeggen dat deze auto geen emotie los maakt of saai zijn trucje doen ofwel niet in een GT-R gezeten hebben, ofwel nóg spannendere auto's dan ik hebben gereden...in mij maakt het in ieder geval allerlei oerinstincten los, compleet met kleine kreetjes zoals ik dat als peuter in de box deed als ik een koekje kreeg.
Op papier is dit ding zo'n beetje net zo snel als mijn laatste Viper en tot 150 ofzo als de KTM, maar het voelt als een heel andere wereld, zo 1 waar ik niet altijd volgas geef, dat is nieuw...Ik weet dat dat er morgen na een hele dag rijden alweer af is, maar het eerste gevoel bij een auto is misschien wel de belangrijkste en die mis je de rest van het bezit. Gelukkig kan ik dat gevoel altijd terughalen met een chip en uitlaat als ik het écht saai zou gaan vinden.
Van alle auto's voelt dit veruit het meest als een supercar, terwijl het gewicht en het formaat mij anders deden verwachten.
de eerste plaatjes dan:
ik had de aanname gedaan dat hij niet groter dan de viper zou zijn, daar had ik 30cm over in de garage...deze is 20cm langer, gelukkig heb ik een achteruitrij camera
