Ja, 2JZ-GE met 220Pk als 't goed is. IS200 kopen en daar een 2JZ-GTE in leggen met een R154 bak kan natuurlijk ook. dan is 't ineens een hele leuke auto!
Het help Knot aan een andere auto topic!
- Philipoo
Re: Het help Knot aan een andere auto topic!
- Niels
- Auto: Prius+
In vergelijking met zo'n supercharged JAG schijnt een M5 qua running costs een koopje te zijn
Er wordt een hoop aangehaald maar als je goedkoop wilt rijden dan moet je geen dikke auto willen nemen, simpel. Aanschaf is niet zo spannend maar het is toch vervelend om 4K in een auto te moeten steken die 3K heeft gekost, don't ask me how I know
Overigens kijk ik steeds vaker naar Alfa Romeo en Lexus is ook echt een goede optie imho.

Er wordt een hoop aangehaald maar als je goedkoop wilt rijden dan moet je geen dikke auto willen nemen, simpel. Aanschaf is niet zo spannend maar het is toch vervelend om 4K in een auto te moeten steken die 3K heeft gekost, don't ask me how I know

-
Niet aanstellen Niels. Zit je straks op 4-5k in totaal. Dat is de afschrijving van de eerste drie dagen van de eerste eigenaar. Blijft een koopje.
- Niels
- Auto: Prius+
7k, daar rij je idd ook een jaar in een nieuwe V70 voor schijnt, of een half jaar een 235i
Knot wil toch vanuit financiële overwegingen iets anders? Just saying....

- Knot
Ik wacht gewoon tot de juiste hier voorbij komt... Volvo V70 5 cilinder is ook prima.
Als het echt beter weer wordt volstaat de leaseauto en motorscooter en motor prima.
Als het echt beter weer wordt volstaat de leaseauto en motorscooter en motor prima.
- Philipoo
Wat is eigenlijk precies het idee van deze auto? wat wil je er mee doen? Trappen en driften, gewoon van A naar B, of..?
- Knot
Gewoon een 2e auto voor erbij, mag nu, maar na de zomer pas echt noodzaak als het slecht weer wordt, puur voor de lol omdat het kan.
Fijn als het dan een RWD of AWD is, een 5, 6, of 8 cilinder, schuifdakje, zwart leder, stoelverwarming, beetje audiosysteem. Dat hebben die CTS'en allemaal wel (op een enkele optie na) alleen staan ze er niet echt top bij vind ik, op de foto's al een hoop ellende, lak van de wielen, plastics lak eraf interieur enz enz... kwaliteit echt ruk helaas. Zal er vrijdag eens eentje proberen te bekijken in de buurt. Als het er gaar bij staat prima maar dan wel voor 3 of 4k.
Die CTS van dealerauto.nl eens de highres foto's net even goed bekeken maar zit nogal wat op en aan die auto voor de hoofdprijs van 6k.
http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl ... 97-2f16613
- onderlip rechtsvoor zit een bobbel in
- grille lijkt zwart overgespoten
- bumper linksvoor gerepareerd op de hoek
- achterbumper middenop kras/scheur?
- knopjes navi unit lak eraf
- beetje roest a-stijl linksboven in de hoek
- staat op lekkere mastersteel 595 bandjes oid
- flinke scheur in het leer van de achterbank (tussenstukje naar de rugleuning linksachter)
Ook al zou het onderhoud allemaal top zijn, dan nog als je op de foto's al die "foutjes" al ziet dan zou je er maar de helft voor moeten geven...
Fijn als het dan een RWD of AWD is, een 5, 6, of 8 cilinder, schuifdakje, zwart leder, stoelverwarming, beetje audiosysteem. Dat hebben die CTS'en allemaal wel (op een enkele optie na) alleen staan ze er niet echt top bij vind ik, op de foto's al een hoop ellende, lak van de wielen, plastics lak eraf interieur enz enz... kwaliteit echt ruk helaas. Zal er vrijdag eens eentje proberen te bekijken in de buurt. Als het er gaar bij staat prima maar dan wel voor 3 of 4k.
Die CTS van dealerauto.nl eens de highres foto's net even goed bekeken maar zit nogal wat op en aan die auto voor de hoofdprijs van 6k.
- flinke scheur in het leer van de achterbank (tussenstukje naar de rugleuning linksachter)
Ook al zou het onderhoud allemaal top zijn, dan nog als je op de foto's al die "foutjes" al ziet dan zou je er maar de helft voor moeten geven...
- SvB
- Knot
Zoiets hou ik ook een oogje voor open... loodzwaar (maar da's een CTS ook), maar dan wel met schuifdak en zonder 1'tje op het kenteken graag.
- Martin van der Zwaard
Als je van kei en keihard plastic houdt, dan moet je zeker een 300C nemen. Rijden wel lekker.
- FreudeamFahren
Ik vond dit wel een tamelijk briljante suggestie! Voor EUR 120 per jaar youngtimertarief in de houderschapsbelasting, klassiekerpolisje kost ook geen knoop: 500 pk, 700 nm, old skool BMW: daar kun jij best wat leuks mee aanrichten
En warm rijden etc is aan jou wel besteed, cooling down vast ook, op z'n tijd gericht onderhoud is ook check...

Philipoo schreef: 18 apr 2017, 20:20Dat ding heb ik wel eens in het echt bewonderd. Wat een apparaatRS-Ron schreef: 18 apr 2017, 19:38 Deze komt hier vandaan. Je kan vragen of de bouwer even meegaat ?
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=308891513
Gr Ron![]()
- Knot
Mooi en supersterk ding, echter blijf je daar vaak toch aan sleutelen/knutselen omdat het allemaal custom build is... zal voor aardige BRR gaan zorgen ben ik bang.
-
https://link.marktplaats.nl/m1142592787
Mercedes W210 E430 4.3 liter V8 met 280 pk. Volgens mij zijn deze wagens wel bomb-proof (de motoren dan).
Die CTS die je liet zien he, daar zou ik eerlijk gezegd max 4.5k voor hebben. En dan mag je blij zijn als je dat ding voor weinig verlies kan doorverkopen.
Mercedes W210 E430 4.3 liter V8 met 280 pk. Volgens mij zijn deze wagens wel bomb-proof (de motoren dan).
Die CTS die je liet zien he, daar zou ik eerlijk gezegd max 4.5k voor hebben. En dan mag je blij zijn als je dat ding voor weinig verlies kan doorverkopen.
-
Denk dat een v70 bij jou nog sneller weer weg is dan dat je gewend zijn van je
- RJK
+1 ter info bij ons bleef de V70 een week of zes.
- Robin Hartog
Volgens mij was Allen wel positief over de V70.

-
U riep? 4,5 maand ongeveer. Was inderdaad positief met uitzondering van de versnellingsbak en het constant meekrijgen van een smerige wagen (8 van de 9 keer dat de wagen terug moest). Afschrijving nagenoeg nul euro. Niet verkeerd toch?
Bedenk me. De wagen is 10 keer terug naar de dealer gegaan. De laatste keer omdat ze hem zelf terug hebben genomen. Interesse?
Staat sinds september vorig jaar weer in de showroom. Kan je het adres geven.
Bedenk me. De wagen is 10 keer terug naar de dealer gegaan. De laatste keer omdat ze hem zelf terug hebben genomen. Interesse?
Staat sinds september vorig jaar weer in de showroom. Kan je het adres geven.

- Knot
Was de handbak niet goed of de automaat?
Lijkt me dat die 5 cilinder roffel wel een paar maandjes leuk is toch.
Lijkt me dat die 5 cilinder roffel wel een paar maandjes leuk is toch.
-
Handbak. Ik gok op het vliegwiel, maar ze moeten bij Volvo natuurlijk vooral een draaiboek afwerken en niet even out of the box denken.
Had nadat ik m'n geld terug had een XC70 D4 op het oog. 180 pk 5 Cilinder, 6 bak automaat. Met 1 vinkje tijdens een servicebeurt gelijk softwarematig naar 215 pk oid met Polestar software bij de dealer. Aanbieding van de 5 was gewoon erg goed dat ik daarvoor heb getekend. Maar het is dus niet zo dat ik geen Volvo meer zou durven kopen. 5 Is mooier om te zien, de Volvo achteraf een stuk praktischer.
Had nadat ik m'n geld terug had een XC70 D4 op het oog. 180 pk 5 Cilinder, 6 bak automaat. Met 1 vinkje tijdens een servicebeurt gelijk softwarematig naar 215 pk oid met Polestar software bij de dealer. Aanbieding van de 5 was gewoon erg goed dat ik daarvoor heb getekend. Maar het is dus niet zo dat ik geen Volvo meer zou durven kopen. 5 Is mooier om te zien, de Volvo achteraf een stuk praktischer.
-
Dus je wil naast een leaseauto ook een fun auto voor weinig geld?
Hoe komt een volvo diesel daar dan voor in aanmerking?
Hoe komt een volvo diesel daar dan voor in aanmerking?
- Macboy
Die gaat toch veel schuiner dan een M235i !
- MVB
Hier kan ik wel ff voor je kijken rij er elke dag langsKnot schreef: 19 apr 2017, 21:57 Gewoon een 2e auto voor erbij, mag nu, maar na de zomer pas echt noodzaak als het slecht weer wordt, puur voor de lol omdat het kan.

ALs je naar een S-type gaat kijken kijk alleen naar 2003 --> die hebben namelijk de ZF 6HP26 bak welke een stuk beter is, dat zie je ook in de prijzen maar bij verkoop helpt dat wel. 3.0 is prima voor een S-type maar de 4.2 is leuker en zuipt niet veel meer.
-
OnlineRS-Ron
Dat zou best nog eens mee kunnen vallen.............. heb het topic hier eens goed doorgelezen, viewtopic.php?f=3&t=28630&hilit=M535&start=175 en deze auto is serieus gebouwd. Als je hem goed warm laat worden en laat afkoelen en niet naar de 600 pk wilt is het ook niet zo maar kapot. Tuurlijk achterbandjes, remblokjes enz...... Maar ik zie jou wel een 2015 GT3RS opduwen voor de lol.... En een willekeurige V8 van rond de 5k gaat ook wat kosten met zich meebrengen, die zijn waarschijlijk ook gebruikt om te vegen.....Knot schreef: 20 apr 2017, 09:40 Mooi en supersterk ding, echter blijf je daar vaak toch aan sleutelen/knutselen omdat het allemaal custom build is... zal voor aardige BRR gaan zorgen ben ik bang.
Gr Ron
- FreudeamFahren
Hoe zit het met de kettinggeleiders, kettingspanners en thermosstaathuizen bij 8 pits S-Types? Op een XJ8 wel zorgenkindjes. Prima preventief aan te pakken maar moet wel even gebeuren / gebeurd zijn.MJvanBlokland schreef: 20 apr 2017, 16:14ALs je naar een S-type gaat kijken kijk alleen naar 2003 --> die hebben namelijk de ZF 6HP26 bak welke een stuk beter is, dat zie je ook in de prijzen maar bij verkoop helpt dat wel. 3.0 is prima voor een S-type maar de 4.2 is leuker en zuipt niet veel meer.
Verder wat Ron zegt: + 750 (nm

- MVB
De 4.2 V8 (non en supercharger versie) heeft in principe geen problemen meer met de ketting. Die is voorzien van de "3e generatie spanner en geleiders". Deze worden ook als vervanging gebruikte voor eerdere V8-en.FreudeamFahren schreef: 20 apr 2017, 19:14Hoe zit het met de kettinggeleiders, kettingspanners en thermosstaathuizen bij 8 pits S-Types? Op een XJ8 wel zorgenkindjes. Prima preventief aan te pakken maar moet wel even gebeuren / gebeurd zijn.MJvanBlokland schreef: 20 apr 2017, 16:14ALs je naar een S-type gaat kijken kijk alleen naar 2003 --> die hebben namelijk de ZF 6HP26 bak welke een stuk beter is, dat zie je ook in de prijzen maar bij verkoop helpt dat wel. 3.0 is prima voor een S-type maar de 4.2 is leuker en zuipt niet veel meer.
Verder wat Ron zegt: + 750 (nm)
Het thermostaathuis gaat wel stuk het plastic word broos en scheurt. Het vervangen is relatief simpel en het onderdeel niet zo duur.
Persoonlijk zou ik een S-type R of XJ-R met de 4.2 V8 laten staan. Zit veel afgetrapte zooi tussen en de koppakkingen willen wel vaker als gemiddeld de geest geven. Voor de rest zitten ze gewoon op M5 onderhoudsniveau qua lasten en onderhoud.
De soundtrack van een supercharged V8 is wel weer geniaal.