Driving-fun nog mogelijk op de openbare weg?

Dit is ons algemene autoforum.
Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 27 jun 2007, 15:31

1 goede bocht en mijn dag kan niet meer stuk.. :wink:
En idd wat maik zegt gewoon je grenzen verleggen op het circuit.. daar lekker uitleven en daarna rustig naar huis rijden met een voldaan gevoel.
De mooiste wegen met de meeste driving fun liggen toch niet in Nederland.. maar in de alpen ofzo.. 8) Ik kan me daar helemaal naar toeleven en weer een jaar opteren.. de funfactor is dan ook 10x zo hoog dan dat ritje iedere dag te doen..

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 27 jun 2007, 16:15

Nou vandaag nog genoeg DF gehad vanuit college. Eerst heerlijk rustig door de stad, raampje open, zonnetje op m'n bol je kent het wel. Daarna klein stukje snelweg met een sprintje tegen een Porsche 964, uiteraard verloren maar oh oh oh wat een mooi geluid uit die boxermotor. Daarna eerste afslag genomen en de rest binnendoor gedaan, zo'n 20km allemaal kronkel weggetjes. Die moet je inderdaad wel opzoeken, maar er zijn er nog genoeg te vinden. Op een zonnige zondagmiddag is het er echter te druk met fietsers en lopers/paarden. Maar deze grijze dag is er niemand te bekennen en kan ik met mijn 'maar' 136pk rwd prima uit de voeten. Dat is toch wel een voordeel van Friesland.

Het nadeel, snelheid went. Weet niet hoe jullie begonnen zijn allemaal, maar toen ik deze e30 kocht dacht ik echt, tsjesus dit gaat snel :lol: Maarja heb nu een paar keer met Kees meegereden in de Z3 M. Gevolg; e30 zsm de deur uit. Ook al vermaak ik mij nog steeds prima met de zuinige vierpitter!

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 27 jun 2007, 16:21

Rico v Velzen schreef:
En anders die ondergemotoriseerde 1-serie. Wél leuk (itt de Peauleau), volgas uitaccelereren en Jan met de Pet blaas je voorbij op weg naar de 120. Want 95% van het overig verkeer rijdt zo gruwelijk langzaam dat je zelfs op half gas sneller bent.
Face it, boys, een M3 is overkill. 116i is de toekomst
Jammer ik wilde net voorstellen om de M3 om te ruilen voor een ondergemotoriseerde 1 serie :wink:
Nou....

Goed dan, omdat jij het ben.

raymondw

Bericht door raymondw » 27 jun 2007, 16:42

Michel,

Bij ons in het oosten zijn er zeker nog wel mogelijkheden die nog niet door drempels o.id verpest zijn. De door Rene aangehaalde binnenweg naar Saasveld ken ik nog goed, maar ben daar sinds 1998 niet meer geweest, maar voor die tijd was het zondagsavonds van en naar bruins i.d.d Fun. Daarna even naar Ali in Hengelo voor een broodje Shoarma. Tja mooie tijden waren dat.

Maar er zijn nog wel een aantal mooie stukken. Pak eens de proevenkaart van de GTR en je hebt er al heel wat te pakken. Nou heb ik het voordeel dat dat voor mij letterlijk om de hoek is, maar voor jou is het ook niet ver. Bij het oude motorcircuit moet je wel opletten. Je ku nt een rondje rijden en daarna kan je er zeker van zijn dat een aanwonende al een belletje heeft gepleegd. Op de grens van twee politie districten betekent dit wegwezen, maar dat is lokaal algemeen bekend.

Zo af en toe rijdt ik ook wel eens naar het Teutoburger wald. 50km voorbij de grens met Oldenzaal zit in een prachtig heuvelachtig gebied met weinig inwoners.

Raymond

Topfuel

Bericht door Topfuel » 27 jun 2007, 17:23

Hier in Brabant heb je zóó verschrikkelijk veel schitterende B weggetjes en zéér mooie op en afritten. Ik zou nergens anders in NL willen wonen wat driving-fun betreft...

Michel P

Bericht door Michel P » 27 jun 2007, 18:13

alpinab10biturbo schreef:Michel,

Bij ons in het oosten zijn er zeker nog wel mogelijkheden die nog niet door drempels o.id verpest zijn. De door Rene aangehaalde binnenweg naar Saasveld ken ik nog goed, maar ben daar sinds 1998 niet meer geweest, maar voor die tijd was het zondagsavonds van en naar bruins i.d.d Fun. Daarna even naar Ali in Hengelo voor een broodje Shoarma. Tja mooie tijden waren dat.

Maar er zijn nog wel een aantal mooie stukken. Pak eens de proevenkaart van de GTR en je hebt er al heel wat te pakken. Nou heb ik het voordeel dat dat voor mij letterlijk om de hoek is, maar voor jou is het ook niet ver. Bij het oude motorcircuit moet je wel opletten. Je ku nt een rondje rijden en daarna kan je er zeker van zijn dat een aanwonende al een belletje heeft gepleegd. Op de grens van twee politie districten betekent dit wegwezen, maar dat is lokaal algemeen bekend.

Zo af en toe rijdt ik ook wel eens naar het Teutoburger wald. 50km voorbij de grens met Oldenzaal zit in een prachtig heuvelachtig gebied met weinig inwoners.

Raymond
Dan moeten we maar eindelijk onze M mobielen over de grens de sporen geven in dat prachtige heuvelachtige gebied.

Michel

Fabian

Bericht door Fabian » 27 jun 2007, 18:34

Dennis Cavallino schreef:Nou die slingerweg naar jouw huis is tijdens regenval al uitdagender dan de Ring Fabian! :)

Met kale achterbanden dan, was best lastig om hem tussen de stoeprandjes te houden, hehe.
met een kleine Coupe is dat een stuk makkelijker ja :lol:

Lekker weggetje inderdaad, om te driften en om te gassen 8)

RVV

Bericht door RVV » 28 jun 2007, 00:51

Fabian schreef:[met een kleine Coupe is dat een stuk makkelijker ja :lol:
Ja makkelijk lullen, die stop je nog even snel weg in je binnenzak als je word aangehouden..."meneer u reed te hard" ""huh waarmee dan je ziet toch dat ik met de benenwagen ben" :lol:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 28 jun 2007, 00:54

In Nederland heb je meer DF met een weinig vermogende auto, dan al die 300+/400+ pk bakken van ons.

RVV

Bericht door RVV » 28 jun 2007, 00:58

partyondude schreef:In Nederland heb je meer DF met een weinig vermogende auto, dan al die 300+/400+ pk bakken van ons.
wel mee eens. 200pk tot 250pk en NL ligt bij wijze aan je voeten. 400pk is als een olifant in een porceleinkast.

Bram

Bericht door Bram » 28 jun 2007, 01:03

Als ik 1 keer vol doortrek tot 7800 toeren rijd ik A een tikkeltje te hard, zeker in 2, 3 en 4 :mrgreen: waardoor ik B automatisch in m'n broek begin te poepen. Het gaat gewoon snel te snel en er is hier in mijn omgeving weing ruimte voor rare fratsen op B wegen.

Mijn Fiatje Punto HGT durfde ik overal vol doorheen te rammen, ging namelijk veel minder hard. Glijden, piepen en brullen met dat hok. Had er niet minder fun om :D

HSR

Bericht door HSR » 28 jun 2007, 10:25

alpinab10biturbo schreef:Michel,

Raymond

Raymond,

Zelf studeer ik in Enschede, dus ook het óóóósten van NL. Wat zijn nu echt hele mooi overzichtelijke stukken hier waar je heerlijk je ei kwijt kan?

HSR

Bericht door HSR » 28 jun 2007, 10:32

Rico v Velzen schreef:
partyondude schreef:In Nederland heb je meer DF met een weinig vermogende auto, dan al die 300+/400+ pk bakken van ons.
wel mee eens. 200pk tot 250pk en NL ligt bij wijze aan je voeten. 400pk is als een olifant in een porceleinkast.
Sorry, maar ook zo'n dooddoener.

400PK is ook in Belgie, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk, Zwisterland, Sweden, Noorwegen, Denemarken enz enz enz idioot veel.

Enkele landen staan wel bekend om hun coulance betreffende snelheid maar als jij lekker even 280 gaat rijden ben je in elk land gewoon zuur.

Met 250 Pk in je juiste auto ga je nog steeds 250km/h halen.

Met mijn oude V70R reed ik vaak even 200+ in Nederland. Deze zat er ook tamelijk snel op. Echter met de C30 doe ik dit ook ondanks dat ik heel wat meer asfalt nodig heb.

Ergo, heb je nu 136PK of 900, in beide gevallen zullen de DF'ers er te snel mee rijden. De vraag is nu echter geworden.

1) Veel vermogen?

2) Zeer uitgekiend onderstel?

RVV

Bericht door RVV » 28 jun 2007, 10:47

Hugo het gaat niet om de absolute topsnelheid, zelfs mijn 120d met 163pk liep bijna 240 teller.

Maar vanaf 200 was het kruipen.

Hoe snel bereik je hoge snelheden ? Met 400pk gewoon heel erg snel ook met 343pk zoals ik heb. Resultaat is dat je door het opzwepen.. van de auto al snel snelheden rijd die voor jou volledig acceptabel zijn want ik heb geen moeite met 2 keer 90 op een 80 weg (mits de omstandigheden het allemaal toelaten natuurlijk), maar het is hoogst crimineel in ogen van de wetsdienaren en het algemene publiek.

Ik heb een sportieve auto gehad met 100pk, een met 163pk nog een met 265pk en nu een met 343pk.

Als ik de balans opmaak na 5 jaar dezelfde sportieve weggetjes rijden dan kom ik tot de conclussie dat voor echt sportief sturen 163pk (in een cooper S) meer dan voldoende is. De 130i met 265pk is even wat lekkerde, maar al niet noodzakelijk, tenzij je ook op de snelweg echt tot de snellere auto's wil behoren.

343pk is altijd king of the road, op de snelweg boven de 160 km/h tot pak em beet 260 km/h ben je heer en meester. Voor die sportieve weggetjes is het echt overbodig.

Dat die van mij nou zoveel vermogen heeft is best lekker hoor, ik keur het ook niet af ofzo. Maar nodig is het niet, als de M3 bv 300pk of zelfs maar 250pk had gehad zou ik het ook prima hebben gevonden. Maar de PK evolutie is momenteel een niet te stoppen dollemanstrein. iedereen maakt zich de kop helemaal gek.. Nu komt er de 1 serie coupe aan, met maar liefst 306pk :shock:

306pk in een auto die in de golf klasse zit. Natuurlijk allemaal weer prachtig, ding is notabene netzo snel als een e46 M3, mischien wel sneller.. ergens vind ik toch wel dat ze de weg kwijt zijn hoor bij die mainstream fabrikanten.

Maarja straks zal er wel weer een 135i coupe op de stoep komen ofzo :roll:

Of toch maar gewoon wachten op een 130i coupe, mits die komt natuurlijk.

Ik weet nog goed toen ik 7 jaar geleden mijn S3 met 250pk in ontvangst nam.. monster vond ik het, vandaag de dag is het niks meer, zelfs 3e rangs jappen zoals een Mazda hebben meer power :roll:

Echte sportauto's is weer een verhaal apart, Ferrari's met 500/600pk of een Corvette, dikke prima dat hoort gewoon een beetje erbij.

Michel P

Bericht door Michel P » 28 jun 2007, 11:08

Mooi post Rico,

Ofwel met een cooper S of 120d is het los dat je niet de koning van de autobaan bent, als je involvement wenst op bochtige wegen meer dan prima leven.

Michel

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 28 jun 2007, 13:38

118i ook wel hoor en ik wil wedden met een 116i ook, als je niet je lol haalt uit hard accelereren.

Bram

Bericht door Bram » 28 jun 2007, 14:17

Michel Pol schreef:Mooi post Rico,

Ofwel met een cooper S of 120d is het los dat je niet de koning van de autobaan bent, als je involvement wenst op bochtige wegen meer dan prima leven.

Michel
Wat ik net ook al schreef, zo voelde het (soms) ook in mijn HGT met 131 pk.

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 28 jun 2007, 14:22

343pk is altijd king of the road, op de snelweg boven de 160 km/h tot pak em beet 260 km/h ben je heer en meester
En daarna word je ingehaald door een 3e rangs Mitsubishi. :mrgreen:

Ben zelf ook steeds meer aan het twijfelen over hoog vermogen en toch wat meer aan het kijken naar ander leuk (lees: lichter) speelgoed met iets minder vermogen.

RVV

Bericht door RVV » 28 jun 2007, 14:28

Dinomi schreef:
343pk is altijd king of the road, op de snelweg boven de 160 km/h tot pak em beet 260 km/h ben je heer en meester
En daarna word je ingehaald door een 3e rangs Mitsubishi. :mrgreen:

Ben zelf ook steeds meer aan het twijfelen over hoog vermogen en toch wat meer aan het kijken naar ander leuk (lees: lichter) speelgoed met iets minder vermogen.
hhmmm ik stoom nog wel even door hoor.. :wink:

[img:899:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 667245.jpg[/img]

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 28 jun 2007, 15:43

Fuck, dat is snel.

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 28 jun 2007, 15:56

Rij nou eens door man, Rico ! :mrgreen:

Bram

Bericht door Bram » 28 jun 2007, 16:27

:lol:

Elmar

Bericht door Elmar » 28 jun 2007, 16:32

Er is nog zat DF te beleven op de Nederlandse wegen.
Maar voor mij alleen in mijn Vito (en dan woon-werk verkeer) of op de Supermotard. Als er maar bochten in zitten.
Ik zal sinds ik het circuitrijden heb ontdekt niet snel de Viper of M3 pakken om hier in de buurt te gaan knallen. Ja knallen, ik ben absoluut geen type om een rustig toerritje te gaan maken. En zoals al door Partyondude wordt opgemerkt, met heel veel vermogen, gaat het al heel snel veel te hard. En de daar uitvloeinde risico's wil ik niet lopen.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 28 jun 2007, 17:48

Rico v Velzen schreef:
hhmmm ik stoom nog wel even door hoor.. :wink:

[img:899:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 667245.jpg[/img]
Hmm, dat red ik ook net met die ouwe Jap en dan draait ie ongeveer net zoveel toeren. 8) :wink:

En die A4 moesten ze maar niet verlengen. Dat halve klaverblad is veel te leuk.
Dat is zeker een mooi stukkie. :lol:

RVV

Bericht door RVV » 28 jun 2007, 19:47

Fasteddie schreef:Rij nou eens door man, Rico ! :mrgreen:
LOL

Maar wat doet de M5 eigenlijk ? 305 ofzo ?

Plaats reactie