Het help Arthur, voorlopig niet meer, aan een andere auto topic!
- Sander
Re: Het help Arthur aan een andere auto topic!
Zo'n Passat is toch gewoon een Tiguan maar dan platter en langer?
- JP
Nee, doe maar BMW. Dan weet je zeker, binnen 3 maanden sta je ook voorovergebukt te pinnen bij je garage.......

- Sander
Ben je ook in voor stekkeren? 330e iets voor je?
- WJ
Volgensmij is dat voor een particulier helemaal niet interessant, of wel?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Stekkeren lijkt me niets en 3-serie sedan vind ik ook niets. Passat is wel een dik ding maar pas ik toch ff voor 

- Fernando
- tomgtr
Check!allen schreef: 14 apr 2017, 21:49 Zijn niet veel mannen die trek hebben in oorlog met MdV. Arthur daar wel eentje van?
- Macboy
Die Passat is wel erg dik en betaalbaar 
Duidelijk verhaal over diesel. Precies mijn gedachte, zou ook altijd de 520d verkiezen boven de 520i.

Duidelijk verhaal over diesel. Precies mijn gedachte, zou ook altijd de 520d verkiezen boven de 520i.
- Niels
- Auto: Prius+
+1, zeker als het niet een doorontwikkelde Toyota is zou ik als particulier geen hybride aandurven. Onderdeel prijzen zijn werkelijk "out of this world".WJ schreef: 14 apr 2017, 23:51 Volgensmij is dat voor een particulier helemaal niet interessant, of wel?
- Arthur
Zag ik gisteravond nog een leuke wagen: https://www.autotrack.nl/tweedehands/bm ... e/34571240
Lijkt de auto verkocht te zijn want op diverse sites werkt de link niet meer met de melding dat deze auto niet meer beschikbaar is. Mijn "bewaarde" link lijkt wel te werken.
Wat denken de heren hier van?
Hij lijkt mij wat aan de te dure kant. Kenteken is van september 2016 maar was blanco en is in januari op kenteken gezet. Auto is geproduceerd in maart. Enige minpunt is het ontbreken van minimaal Hifi. Maar is geen showstopper. Maar al met al vind ik de gevraagde prijs daardoor wel aan de hoge kant. "Maar" 5k onder de nieuwprijs. Als ze mij al 10k willen laten afschrijven op een Tiguan mag deze ook wel 10k goedkoper zijn.
Vind ik
Lijkt de auto verkocht te zijn want op diverse sites werkt de link niet meer met de melding dat deze auto niet meer beschikbaar is. Mijn "bewaarde" link lijkt wel te werken.
Wat denken de heren hier van?
Hij lijkt mij wat aan de te dure kant. Kenteken is van september 2016 maar was blanco en is in januari op kenteken gezet. Auto is geproduceerd in maart. Enige minpunt is het ontbreken van minimaal Hifi. Maar is geen showstopper. Maar al met al vind ik de gevraagde prijs daardoor wel aan de hoge kant. "Maar" 5k onder de nieuwprijs. Als ze mij al 10k willen laten afschrijven op een Tiguan mag deze ook wel 10k goedkoper zijn.
Vind ik

-
Heel mooi, alleen zo jammer dat een 330i tegenwoordig ook al een 2.0 4 cilinder is. Dan liever een 335i of 340i met iets meer kilometers.
- Arthur
Dat is zo, Tom. Maar dit is ook geen stakker en het verbruik zou binnen de perken blijven met deze motor tov de 3.0. 6 cilinder.
Kan iedereen wel zeggen; wat maakt het verbruik uit als je ook 50k kunt uitgeven aan een auto. Toch komen die tankkosten elke maand weer terug. Dus heb liever een iets zuinigere auto met 30kkm per jaar. 330i specs zijn niet verkeerd.
Kan iedereen wel zeggen; wat maakt het verbruik uit als je ook 50k kunt uitgeven aan een auto. Toch komen die tankkosten elke maand weer terug. Dus heb liever een iets zuinigere auto met 30kkm per jaar. 330i specs zijn niet verkeerd.
- dvh
Mooie auto Arthur!
-
Juist de 6 cilinders van BMW zijn relatief zuinig. De 4 cilinders zijn op papier zuinig, maar in de praktijk minder. Zie deze cijfers van spritmonitor.de (waar mensen het verbruik bijhouden uit de praktijk, dus kilometerstand en liters per tankbeurt doorgeven):Arthur schreef: 15 apr 2017, 11:48 Dat is zo, Tom. Maar dit is ook geen stakker en het verbruik zou binnen de perken blijven met deze motor tov de 3.0. 6 cilinder.
- 330i vanaf 2016: 8,67 liter op 100 km (op basis van 7 auto's)
- 340i vanaf 2016: 9,32 liter op 100 km (op basis van 12 auto's)
Verschil in de praktijk is dus te verwaarlozen! En dat met 76pk meer.
- Niels
Maar dan is een 320i met chip wellicht ook een optie waardoor je meer keuze hebt 

- JP
De 6 pitters schrijven wel niet zo snel af.... 

- Arthur
Blijft een 320i, Niels 
340i is leuk natuurlijk maar ook weer duurder (in alles). En een 330i is iig wel zuiniger en zal een MRB klasse lager liggen. Maar goed, kan het eens bekijken

340i is leuk natuurlijk maar ook weer duurder (in alles). En een 330i is iig wel zuiniger en zal een MRB klasse lager liggen. Maar goed, kan het eens bekijken

- Macboy
Dat de 4-cilinder (veel) zuiniger is dan de 6-cilinder is een fabeltje. Met mijn 320pk 3-liter 6-cilinder haalde ik dus gemiddeld 1:10,5 over 110.000km. En dan tikte ik wekelijks de 250km/h aan en dagelijks de 200km/h. Misschien dat je een keer 1:11,5 haalt met die 330i. Dat heb je al lang terug verdiend met de kwartaal bijdrage aan de belasting. Ga dan gewoon voor een 330d of 335d !
Vooral de 330d moet je makkelijk 1:13,5 kunnen halen gemiddeld en is zeker zuiniger dan de 330i. Daarbij ben je al diesel liefhebber. Voor een DF-er wordt het in dieselland toch niet beter dan een 330d of 335d. Dat is nou eens fapmateriaal. Heerlijk geluid. Een auto waar je niet snel genoeg van gaat krijgen.
Hoe anders is dat voor een 330i. Magische letter combinatie van de afgelopen 30 jaar die compleet naar de galamiezen is geholpen. Een 4-cilinder BMW is in benzine vorm toch echt tamelijk zaaddodend. En als we kijken hoe snel jij er genoeg van hebt zou ik je dat dus sterk afraden. Zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent.
Voor de duidelijkheid: voor sommige mensen voldoet een 4-cilinder prima. We kunnen niet allemaal 6-cilinders betalen. Maar als we naar jouw budget kijken dan kan dat dus wel. En als we kijken hoe snel jij genoeg kan hebben van een auto kan ik je niet anders dan deze 3 gouden adviezen te geven:
- BMW 4-cilinder benzine: overslaan en ga voor de 6-cilinder.
- BMW 4-cilinder diesel: prima keuze maar heb je net gehad, ga voor de 6-cilinder diesels.
- Maak eens wat meer foto's van je Porsche.
Vooral de 330d moet je makkelijk 1:13,5 kunnen halen gemiddeld en is zeker zuiniger dan de 330i. Daarbij ben je al diesel liefhebber. Voor een DF-er wordt het in dieselland toch niet beter dan een 330d of 335d. Dat is nou eens fapmateriaal. Heerlijk geluid. Een auto waar je niet snel genoeg van gaat krijgen.
Hoe anders is dat voor een 330i. Magische letter combinatie van de afgelopen 30 jaar die compleet naar de galamiezen is geholpen. Een 4-cilinder BMW is in benzine vorm toch echt tamelijk zaaddodend. En als we kijken hoe snel jij er genoeg van hebt zou ik je dat dus sterk afraden. Zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent.
Voor de duidelijkheid: voor sommige mensen voldoet een 4-cilinder prima. We kunnen niet allemaal 6-cilinders betalen. Maar als we naar jouw budget kijken dan kan dat dus wel. En als we kijken hoe snel jij genoeg kan hebben van een auto kan ik je niet anders dan deze 3 gouden adviezen te geven:
- BMW 4-cilinder benzine: overslaan en ga voor de 6-cilinder.
- BMW 4-cilinder diesel: prima keuze maar heb je net gehad, ga voor de 6-cilinder diesels.
- Maak eens wat meer foto's van je Porsche.
Laatst gewijzigd door Macboy op 15 apr 2017, 13:24, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Eens. Als je in deze prijsklasse shopt, dan zou ik ook altijd een speciale motor kiezen dus > 4 cilinders. Mijn 4 cilinder Golfje doet ook 1:10,5 dus exact gelijk aan Macboy's M135i.
- Arthur
Duidelijk verhaal
Ik neem alles mee in mijn overpeinzingen, thnx voor (iedere) bijdrage. Was Spritmonitor alweer vergeten, zal daar wat meer op kijken.
Maar ik heb gelukkig tijd, ben alleen ongeduldig... centen branden in m'n kontzak
Hoe maak je foto's?

Maar ik heb gelukkig tijd, ben alleen ongeduldig... centen branden in m'n kontzak

Hoe maak je foto's?

- Niels
In mijn optiek is het een 2.0 turbo, of er nu 320, 328 of 330 op staatArthur schreef: 15 apr 2017, 12:36 Blijft een 320i, Niels
340i is leuk natuurlijk maar ook weer duurder (in alles). En een 330i is iig wel zuiniger en zal een MRB klasse lager liggen. Maar goed, kan het eens bekijken![]()

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Lekker topic toch hoor, allemaal pareltjes van auto's die voorbij komen.
Die Dreier is lekker, maar wel erg zwart (niet lelijk overigens) voor dat geld moet er toch wel een mooiere kleurencombo te vinden zijn?
Foto's Porsche? Je woont hier een paar honderd meter vandaan, ik wil wel wat iPhone fototjes schieten hoor
Die Dreier is lekker, maar wel erg zwart (niet lelijk overigens) voor dat geld moet er toch wel een mooiere kleurencombo te vinden zijn?
Foto's Porsche? Je woont hier een paar honderd meter vandaan, ik wil wel wat iPhone fototjes schieten hoor

- JP
Geen VAG en toch een 4 pitter met nadruk op pit...... 
oktober 2015 - 11.361 km - 381 PK - € 62.750,-

Wel weer een schuifstunteldak.....

oktober 2015 - 11.361 km - 381 PK - € 62.750,-
Wel weer een schuifstunteldak.....
-
Die 330i kan je misschien wel voor 50k mee krijgen. Met voorraadauto's is meestal veel mogelijk als je cash hebt. De ene keer lukt het wel, de andere keer niet. Ik denk dat het hier mogelijk zou moeten zijn.
-
Mercedes moet je toch van houden. Ik vind het altijd verschrikkelijke kamper-bakken. Is een kwestie van smaak, dat geef ik toe.