Oplegger op Wanli

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Mathieu

Oplegger op Wanli

Bericht door Mathieu » 28 jun 2007, 08:58

Sta ik naast een vrachtwagen van Excluton heeft die toch gewoon Wanli's op zijn wielen van de oplegger liggen.

Wanli op een oplegger van een vrachtwagen :shock:

Nou, dan heb je toch het beste voor met je werknemers als bedrijf zijnde.

Ik zie hem al een nat bochtje nemen op zijn Wanli's :oops:

Tomaz

Bericht door Tomaz » 28 jun 2007, 09:14

Vet man, weet je hoeveel koppel er uit zo´n geblazen straight-six turbodiesel komt? Heeft waarschijnlijk nog dik sper ook, helemaal niet gek die kerel! :wink:

(en over die oplegger, hopen dat ie afgekoppeld is als de chauffeur gaat driften :D)

Knot

Bericht door Knot » 28 jun 2007, 09:49

Ik had t tijdens de lunch op Papenburg nog over stadsbus driften. Die oude gele bussen zonder stumperhulpjes die moet je op Wanli achter zetten en dan in de regen ff wat bochtjes nemen :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 jun 2007, 10:38

Daar heb je geen wanli's voor nodig Knot. Die dingen gaan ook met de gewone bandjes al dwars. Dat is echt precies hetzelfde als een auto, alleen heb je veeeeeeeeeeeeeeeeeel meer ruimte nodig. Erg leuk en leerzaam om te doen, ook voor chauffeurs van de oude stempel 'die alles al meegemaakt hebben'. :lol:

Vrachtwagens idem dito.

Een cursist vertelde me ooit dat ie in de wintermanden als het koud en nat is weleens per ongeluk op en afritten driftend deed met de bus, om maar op tijd te komen. Passagiers schijnen het amper te merken, maar volgens hem gaan bussen vaker dwars dan je je voor kunt stellen.

Was wel mooi toen Gijs van Lennep met Porsches over de kombaan aan het knallen was en wij met bussen liepen te klooien op een groot slipvlak. 'Heej, zie ik daar een stadsbus driften?' galmde het over de walkie talkie. 8)

Hij deed even een paar rondjes rustig aan op die plek. Ivm veiligheid natuurlijk, maar vooral om te kijken. :lol:

Opeens weet Knot het!! Hij wordt buschauffeur!

RVV

Bericht door RVV » 28 jun 2007, 10:52

Volgens mij maakt het geen flikker uit of er Wanli's op zitten, netzo goed dat het geen flikker uit maakt of er nog profiel op zit.

Auqaplanning hebben vrachtwagens geen last van.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 jun 2007, 11:03

Nee, maar voor je remweg en grip scheelt het wel degelijk of je kale banden of banden met profiel (groeven) hebt.

ABS scheelt ook enorm, maar dat is minder leuk. Uitbreken doen ze allemaal als je remt en uitwijkt. :)

Plaats reactie