Djessey's E36 GTR - Sequential LS1 --------@P76 , GTR Video
-
OnlineLuco
- Berichten: 29349
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: De zoveelste E36 raceauto
Mooi hoor, zin in nog een kabelboompje, lol.
- Djessey
- Berichten: 2271
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
Re: De zoveelste E36 raceauto
Kom maar op hoor.
Er zit nu een simpele 55ah Bosch accu in (nieuw). Deze zit in een accu-doos aan de passagierszijde. Zodra er van de winter wat budget vrij is gaat er een gelaccu in. Weegt rond de 10kg dacht ik zo.
Er zit nu een simpele 55ah Bosch accu in (nieuw). Deze zit in een accu-doos aan de passagierszijde. Zodra er van de winter wat budget vrij is gaat er een gelaccu in. Weegt rond de 10kg dacht ik zo.
- Djessey
- Berichten: 2271
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
Re: De zoveelste E36 raceauto
Hij loopt....
Filmpje/update volgt nog
Filmpje/update volgt nog
- Djessey
- Berichten: 2271
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Vanreijmersdal
- Berichten: 947
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: De zoveelste E36 raceauto
Mooi, weer een stapje verder.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: De zoveelste E36 raceauto
Een bekende van mij rijd net een suzuki alto accu, wat net een iets opgewardeerd motor accu lijktDjessey schreef: 27 mar 2017, 14:10 Kom maar op hoor.
Er zit nu een simpele 55ah Bosch accu in (nieuw). Deze zit in een accu-doos aan de passagierszijde. Zodra er van de winter wat budget vrij is gaat er een gelaccu in. Weegt rond de 10kg dacht ik zo.
Gaat perfect en weegt niks.
Mooi dat de motor loopt!
- Djessey
- Berichten: 2271
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
Re: De zoveelste E36 raceauto
Van aluminium plaat een paneel gemaakt om alle schakelaars, zekeringen en de kill-switch in te verwerken. Eerst van karton een malletje gemaakt, en vervolgens met de slijptol een paneeltje uitgezaagd.

Gevlochten rvs brandstofleidingen, en een nieuwe plek voor de accu. Accu zit dadelijk vastgebonden in de bak, en de bak aan de bodem verankerd. Moet alleen nog de leidingen netjes strak verankeren.

Kabelboom is nu compleet. Enige dat nog aangesloten moet worden is de verlichting/remlichten en ruitenwisser. Maar dat zijn erg simpele dingen die achter het dashboard weggewerkt worden. Nu alleen nog de boel netjes wegwerken aan de passagiers zijde.

Gevlochten rvs brandstofleidingen, en een nieuwe plek voor de accu. Accu zit dadelijk vastgebonden in de bak, en de bak aan de bodem verankerd. Moet alleen nog de leidingen netjes strak verankeren.
Kabelboom is nu compleet. Enige dat nog aangesloten moet worden is de verlichting/remlichten en ruitenwisser. Maar dat zijn erg simpele dingen die achter het dashboard weggewerkt worden. Nu alleen nog de boel netjes wegwerken aan de passagiers zijde.
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33
Re: De zoveelste E36 raceauto
Ik heb de hele topic doorgelezen en ik vind het een mooie prestatie, geeft mij weer motivatie om alles aan mijn eigen auto ook zo aan te pakken!
- Djessey
- Berichten: 2271
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
Re: De zoveelste E36 raceauto
Bedankt! Voor m'n gevoel gaat het altijd te langzaam. Maar als ik kijk wat er tot nu toe al gedaan is... dan ben ik volgens mij wel ver over de helft.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29349
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: De zoveelste E36 raceauto
Netjes man dat paneel
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 10 jun 2014, 11:54
Re: De zoveelste E36 raceauto
Ziet strak uit zo dat dash! Lekker bezig zoals altijd.
- MSGHibiza
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 24 nov 2015, 16:59
- Locatie: 010
Re: De zoveelste E36 raceauto
Mooi werk weer kerel!
- lykel
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 19:21
Re: De zoveelste E36 raceauto
Mooi hoor het gaat de goed kant op! Ben je er al over uit voor welk onderstel je gaat?
- Djessey
- Berichten: 2271
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
Re: De zoveelste E36 raceauto
Kleine update, excuses voor de waardeloze foto-kwaliteit.

Motorisch alles afgebouwd. Dynamo,stuurpomp, reservoir etc.
Verder is het plan nu om een complete E46 voorophanging te gaan gebruiken.
-E46 draagarmen
-E46 spoorstangen
-E46 wielfusee's
-E46 330 stabilisatiestang
-E46 M3 remmen
Om de remklauwen pas te maken vanochtend een klein stukje van 6.4mm van de remklauw brackets afgefreest. Toch nog 4 uur mee bezig geweest om alles 100% recht te krijgen. (0.5/100e marge)


Resultaat : E46 M3 remmen op een NON-M fusee.


Ook de shortshifter zit er nu in, een eigen huis-model van Braspenning racing. Alleen volgende week nog een kunststof of aluminium handgreep frezen.

Ook nog een compleet E46 M3 REMUS uitlaatsysteem opgepikt. Volledig dunwandig (1mm?) rvs.

Alle oude pijpen worden er tussenuit gehaald, en zal vervangen worden voor nieuw rvs buis met nette lassen.
Tot slot veel kleine dingen gedaan, polyester bumpers/voorschermen/nieren/grill allemaal pas gemaakt en klaar gemaakt om te spuiten. Dit hopelijk volgende week. Verder ligt het achter-subframe bij de poedercoater en is er een nieuwe lading Strongflex bussen onderweg. Als dit allen binnen is kan hij hopelijk deze maand weer op z'n wielen.
Motorisch alles afgebouwd. Dynamo,stuurpomp, reservoir etc.
Verder is het plan nu om een complete E46 voorophanging te gaan gebruiken.
-E46 draagarmen
-E46 spoorstangen
-E46 wielfusee's
-E46 330 stabilisatiestang
-E46 M3 remmen
Om de remklauwen pas te maken vanochtend een klein stukje van 6.4mm van de remklauw brackets afgefreest. Toch nog 4 uur mee bezig geweest om alles 100% recht te krijgen. (0.5/100e marge)
Resultaat : E46 M3 remmen op een NON-M fusee.
Ook de shortshifter zit er nu in, een eigen huis-model van Braspenning racing. Alleen volgende week nog een kunststof of aluminium handgreep frezen.
Ook nog een compleet E46 M3 REMUS uitlaatsysteem opgepikt. Volledig dunwandig (1mm?) rvs.
Alle oude pijpen worden er tussenuit gehaald, en zal vervangen worden voor nieuw rvs buis met nette lassen.
Tot slot veel kleine dingen gedaan, polyester bumpers/voorschermen/nieren/grill allemaal pas gemaakt en klaar gemaakt om te spuiten. Dit hopelijk volgende week. Verder ligt het achter-subframe bij de poedercoater en is er een nieuwe lading Strongflex bussen onderweg. Als dit allen binnen is kan hij hopelijk deze maand weer op z'n wielen.
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33
Re: De zoveelste E36 raceauto
Mooie aanpassing met de remtangen maar met geperforeerde schijven heb ik niet zulke beste ervaring, ben je niet bang voor scheurtjes als het heet wordt
- Djessey
- Berichten: 2271
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
Re: De zoveelste E36 raceauto
Thanks! Maar ik me niet zo'n zorgen om. Na elk ritje naar het circuit gaat de auto weer op de bokken. Dus enige scheurtjes zullen dan wel opvallen.
- Djessey
- Berichten: 2271
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
Re: De zoveelste E36 raceauto
De voorkant van de auto opgebouwd om de bumper en voorschermen pas te maken. Ik wacht nog even met spuiten totdat ik alle polyester spullen binnen heb. Pas als alles goed zit en goed past dan ga ik weer spuiten.
Eerst de auto afmaken dus.

Eerst de auto afmaken dus.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: De zoveelste E36 raceauto
Schiet weer mooi op Djessey!
Waarom een gave update
Waarom een gave update

- e30touring1990
- Berichten: 2875
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: De zoveelste E36 raceauto
schiet lekker op zo idd!
- Djessey
- Berichten: 2271
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
Re: De zoveelste E36 raceauto
Tijd voor een echte update! Het is immers even geleden. Veel side-projects van vrienden en kennissen namen al m'n vrije tijd in beslag. Sinds een week of 2 eindelijk weer tijd gehad. En nu gaan we in hetzelfde tempo als voorheen weer verder. Lekker opschieten dus.
(Disclaimer, all het losse plaatwerk wat er nu opzit wordt nog gespoten! Dit doe ik echter pas nadat alles pas is gemaakt. Het ziet er nu dus nog wat rommelig uit. Mijn spuitcabine van de buurman is helaas ook verhuist dus dat helpt ook niet)
Zo staat de auto er nu bij. Er is gigantisch veel gebeurt. De grootste verandering is het onderstel.


Ik heb aan de voorzijde gekozen voor een complete E46 (M3) setup. Hierbij een AST 4100 set schokdempers van een E46 M3 cupauto af.
-E46 Wielhubs
-E46 Draagarmen (Met E36 lolipops en excentrische bussen)
-E46 Spoorstangen
-E46 330i stabilisatorstang met custom poly mounts
-E46 verkorte stabilisatorstang links
-E46 M3 schokdempers
-E46 M3 remklauwen en schijven
Wat begon als een E46 draagarmen mod is dus lekker uit de hand gelopen.




Ook ben ik achter bezig geweest, alles van de achteras is gezandstraald en gepoedercoat.
Alles voorzien van harde bussen (95sHa, kwa hardheidsgraad even sterk als Powerflex Black. Aangezien ik nog wat Powerflex Black had liggen heb ik deze 1 op 1 naast elkaar vergeleken en deze bussen zijn zelfs nog iets harder.
Dan ook maar meteen een verstelbare camberarm gemonteerd, nieuwe remschijven en waar nodig nieuwe originele bouten en moeren. (Voor de oplettende kijker, ja er moeten inderdaad nog schijven tussen de bus en de moer/bout van het subframe! deze worden echter op maat gemaakt, en de tank-straps worden nog netjes gemaakt)


Vervolgens heb ik het oude dashboard de deur uit gedaan, deze had ik speciaal gemaakt voor de auto aangezien ik het standaard instrumentencluster wilde gebruiken. Dat zag er dus zo uit :

Mocht ik iemand blij kunnen maken met het oude dashboard, let me know. Het is een beetje prutswerk, en de schakelaars enzo moet je zelf aanschaffen.
Nu is er in de tussentijd een AIM datalogger op m'n pad gekomen samen met een digitaal dash. Dit biedt alles wat ik primair nodig heb
-Toerenteller
-Shiftlights
-Programmeerbare waarschuwingen voor olie,water ect.
-Datalogging
-Mogelijkheid tot peilen van brandstofniveau
En dus, gaat deze de deur uit en heeft hij plaats gemaakt voor het polyester dashboard welke ik nog had liggen. Deze heb ik direct laten flocken bij DF user Martijn826 van memberlist.php?mode=viewprofile&u=11451 van http://www.flocken.nl/
Het resultaat is geweldig

(Op sommige plekken komt er licht doorheen, dit komt doordat het gat van de kachel nog niet gedicht is, en schijnt er direct zon op de binnenkant van het dashboard)
Nu ben ik vast van alles en nogwat aan kleine dingen vergeten, maar dat zien jullie vanzelf wel. Next up : remsysteem!
(Disclaimer, all het losse plaatwerk wat er nu opzit wordt nog gespoten! Dit doe ik echter pas nadat alles pas is gemaakt. Het ziet er nu dus nog wat rommelig uit. Mijn spuitcabine van de buurman is helaas ook verhuist dus dat helpt ook niet)
Zo staat de auto er nu bij. Er is gigantisch veel gebeurt. De grootste verandering is het onderstel.
Ik heb aan de voorzijde gekozen voor een complete E46 (M3) setup. Hierbij een AST 4100 set schokdempers van een E46 M3 cupauto af.
-E46 Wielhubs
-E46 Draagarmen (Met E36 lolipops en excentrische bussen)
-E46 Spoorstangen
-E46 330i stabilisatorstang met custom poly mounts
-E46 verkorte stabilisatorstang links
-E46 M3 schokdempers
-E46 M3 remklauwen en schijven
Wat begon als een E46 draagarmen mod is dus lekker uit de hand gelopen.
Ook ben ik achter bezig geweest, alles van de achteras is gezandstraald en gepoedercoat.
Alles voorzien van harde bussen (95sHa, kwa hardheidsgraad even sterk als Powerflex Black. Aangezien ik nog wat Powerflex Black had liggen heb ik deze 1 op 1 naast elkaar vergeleken en deze bussen zijn zelfs nog iets harder.
Dan ook maar meteen een verstelbare camberarm gemonteerd, nieuwe remschijven en waar nodig nieuwe originele bouten en moeren. (Voor de oplettende kijker, ja er moeten inderdaad nog schijven tussen de bus en de moer/bout van het subframe! deze worden echter op maat gemaakt, en de tank-straps worden nog netjes gemaakt)
Vervolgens heb ik het oude dashboard de deur uit gedaan, deze had ik speciaal gemaakt voor de auto aangezien ik het standaard instrumentencluster wilde gebruiken. Dat zag er dus zo uit :
Mocht ik iemand blij kunnen maken met het oude dashboard, let me know. Het is een beetje prutswerk, en de schakelaars enzo moet je zelf aanschaffen.
Nu is er in de tussentijd een AIM datalogger op m'n pad gekomen samen met een digitaal dash. Dit biedt alles wat ik primair nodig heb
-Toerenteller
-Shiftlights
-Programmeerbare waarschuwingen voor olie,water ect.
-Datalogging
-Mogelijkheid tot peilen van brandstofniveau
En dus, gaat deze de deur uit en heeft hij plaats gemaakt voor het polyester dashboard welke ik nog had liggen. Deze heb ik direct laten flocken bij DF user Martijn826 van memberlist.php?mode=viewprofile&u=11451 van http://www.flocken.nl/
Het resultaat is geweldig
(Op sommige plekken komt er licht doorheen, dit komt doordat het gat van de kachel nog niet gedicht is, en schijnt er direct zon op de binnenkant van het dashboard)
Nu ben ik vast van alles en nogwat aan kleine dingen vergeten, maar dat zien jullie vanzelf wel. Next up : remsysteem!
- Martijn826
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 07 nov 2013, 09:43
Re: De zoveelste E36 raceauto
Gave update weer! Je kan weer bijna rijden 

- timoty
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 18 jun 2013, 09:34
- Auto: BMW E30 & E90
Re: De zoveelste E36 raceauto
Gaaaaaf! Dit gaat de goede kant op zeg 

- juliusvbebber
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 18 mar 2017, 15:06
- Auto: BMW e36 M50B28
Re: De zoveelste E36 raceauto
Echt een mooi ding! Ik mag in mijn handen klappen als de mijne ook zo netjes gaat worden
Welke et waarde hebben je velgen? en hoe breed zijn ze? Ben namelijk benieuwd hoe breed het bij mij gaat komen straks...

- Djessey
- Berichten: 2271
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
Re: De zoveelste E36 raceauto
Bedankt!
Heb werkelijk geen idee, zijn imitatie velgen haha.
18inch, met 660 / 250 banden
Heb werkelijk geen idee, zijn imitatie velgen haha.
18inch, met 660 / 250 banden
-
- Berichten: 2899
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: Mazda 3
Re: De zoveelste E36 raceauto
Zien eruit als dezelfde velgen als de mijne, imitatie styling 166, 18" et35 en 8J
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: 945t, mauritsklein, Ralph Wolf, Semrush [Bot], SlowCo, Streetfighter232323, Wout309t en 12 gasten