Mijn naam is Patrick, 28 jaar jong en ik ben nou 2.5 week eigenaar van een Audi A3 1.8T uit 1997. De wagen had 188.xxx gelopen toen ik hem kocht en de kleur is Hebiscus Red Pearl Effect. Deze kleur zie je volgens mij niet zoveel. Beetje dezelfde kleur als mijn eerste auto Golf 2 uit 91.
De wagen is volgens de verkoper door de vorige eigenaar gechipt en heeft 215pk en 330nm, alleen heb ik er geen uitdraai van. De wagen voelt wel gechipt aan. Want standaard vag 20vt's en tfsi's rij ik er gewoon uit. Maar de wagen word eind april op de dyno gezet wat er werkelijk op zit qua peekaas. Verder is de wagen voorzien van een Remus ''fartcan'' Die laat ik ook gewoon zitten want het geluid is niet storend in de auto en dat is altijd lekker met lange ritten.

De bedoeling met deze wagen is toch voor in de weekenden en met mooie weer de wagen los te laten. Ik wil de wagen wel een keer testen op de kwart mijl ben toch benieuwd wat ie kan. Heb de wagen natuurlijk wel met wat werk gekocht anders vind ik er zelf geen lol aan t hobbyen ervan.
De wagen heb ik meegekregen met best goeie onderhoudshistorie maar wel met een slippende koppeling en wat kleine mankementjes dat meerendeels al gefixt is.

De dag dat ik de wagen heb opgehaald ben ik ook gelijk naar Celtemp gereden om gelijk een dual split bov te monteren. Werkt perfect!
Een van de mankementen waren dat t dashboardklepje afgebroken was, achterwissermotor is kapot en rechter speaker kraakt en kleppendekselpakking bij cilinder 2 zweet een beetje. Niks noemenswaardig dus.
De pakking doe ik van de zomer wel en de motor heb ik gisteravond opgehaald. Het klepje is gefixt dmv een nieuwe bij de audi (doet pijn in de portemonee) En heb een sachs sportkoppeling liggen. VR6 koppeling met een vast vliegwiel van een Golf G60 die 6.5kg weegt. In iedergeval beter dan een dual mass vliegwiel.

De koppeling word volgende maand gemonteerd.