Pro-Motive R1 Classic Mini --- p3 voor updates + filmpjes
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Pro-Motive R1 Mini (1988)
Olie mag geen probleem zijn. Bij pro-motive hebben ze hier goed over nagedacht dus dat komt wel goed. Blokje zit ook 180 graden gedraaid tov de std postitie op een motorfiets, daarom lijkt hij ook wat anders te staan op de foto dan het in werkelijkheid is.
Duurzaamheid vind ik moeilijk om te zeggen. In Engeland lees je erg geen gekke dingen over. Full pull weg bij het stoplicht keer op keer zal de koppeling minder vinden. Beetje gang er in en dan gaan moet dat oplossen. 0-100 in rond de 5 seconden moet mogelijk zijn met dit blokje, we zullen zien.
Duurzaamheid vind ik moeilijk om te zeggen. In Engeland lees je erg geen gekke dingen over. Full pull weg bij het stoplicht keer op keer zal de koppeling minder vinden. Beetje gang er in en dan gaan moet dat oplossen. 0-100 in rond de 5 seconden moet mogelijk zijn met dit blokje, we zullen zien.
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Pro-Motive R1 Mini (1988)
voor de koppeling hebben ze mooie kitjes, zelf koos ik ervoor om de standaard koppeling te gebruiken/ misbruiken, die plaatjes kosten bijna niks, voor 100 euro heb je een compleet nieuw systeem en het zit er in no time in omdat je gewoon de zijplaat los kunt halen. Je kunt de voorspanning wat ophogen door de samenstelling in het mandje wat aan te passen, er zitten standaard enkele dunne en enkele iets dikkere frictieplaatjes in, als je 1 of 2 dunne vervangt voor dikkere, dan grijpt die wat makkelijker aan en krijg je iets meer het aan/uit gevoel, zonder zonder slip te komen.
Dat vind ik het grootste nadeel van die upgrade kitjes, dat is bijna allemaal totaal ongeschikt om te gebruiken op de straat. Ik reed meestal rond de 350pk en de koppeling heb ik echt niet gespaard, geen enkel probleem mee gehad, nooit geslipt als het niet moest en ik heb veel staande starts gedaan. (wat minder erg is dan semi sportief op slippende koppeling proberen weg te komen...) ook bij trackdays heeft ie me niet laten zakken, hoewel ik dan eigenlijk de koppeling ook niet gebruikte.
Wel moet ik daarbij zeggen dat ik maar 500km ermee gereden heb...
Dat vind ik het grootste nadeel van die upgrade kitjes, dat is bijna allemaal totaal ongeschikt om te gebruiken op de straat. Ik reed meestal rond de 350pk en de koppeling heb ik echt niet gespaard, geen enkel probleem mee gehad, nooit geslipt als het niet moest en ik heb veel staande starts gedaan. (wat minder erg is dan semi sportief op slippende koppeling proberen weg te komen...) ook bij trackdays heeft ie me niet laten zakken, hoewel ik dan eigenlijk de koppeling ook niet gebruikte.
Wel moet ik daarbij zeggen dat ik maar 500km ermee gereden heb...
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Pro-Motive R1 Mini (1988)
De laatste stap om het blok in de Mini aan de praat te krijgen bleek lastig. Output fuel line vanaf het R1 blok heeft een diameter van 6,35mm. De aansluitingen op de tank ruim 1 mm meer... Wat we ook probeerde: no way dat dat ging passen. Daarom een mooie oplossing gemaakt om deze laatste hobbels te overkomen:
En uiteindelijk de slangen netjes kunnen aansluiten:
Kabelboom was al klaar, tellertje doet het netjes in de Mini en alles is goed zichtbaar inclusief neutraal indicator etc.:
nb. code 22 is de error van de inlaat temperatuur sensor die normaal in het luchtfilter zit. Dat zit er niet op nu. Ergo: error, geen enkel probleem dus.
En toen was het tijd om te starten, liep meteen en bleef mooi door lopen. Super dus! Wij maken gebruik van de originele Mini sleutel om de auto op contact te zetten. Starten gaat door middel van een startknop die netjes naast het stuur op het dash komt.
En uiteindelijk de slangen netjes kunnen aansluiten:
Kabelboom was al klaar, tellertje doet het netjes in de Mini en alles is goed zichtbaar inclusief neutraal indicator etc.:
nb. code 22 is de error van de inlaat temperatuur sensor die normaal in het luchtfilter zit. Dat zit er niet op nu. Ergo: error, geen enkel probleem dus.
En toen was het tijd om te starten, liep meteen en bleef mooi door lopen. Super dus! Wij maken gebruik van de originele Mini sleutel om de auto op contact te zetten. Starten gaat door middel van een startknop die netjes naast het stuur op het dash komt.
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Pro-Motive R1 Mini (1988)
Natuurlijk allemaal mooi, maar wanneer komen die filmpjes
- Niels
- Berichten: 22283
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Pro-Motive R1 Mini (1988)
^^wat Tim zegt
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Pro-Motive R1 Mini (1988)
Fair enough, al heb ik nu alleen nog maar het start filmpje...
https://www.youtube.com/watch?v=kHPNTyE ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=kHPNTyE ... e=youtu.be
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Pro-Motive R1 Mini (1988)
Blijft die foutcode dan constant in de display zichtbaar?
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Pro-Motive R1 Mini (1988)
Nee, uiteraard niet. Aan dat soort dingen zou ik mijzelf echt dood ergeren. Gaat er uit zodra de sensor in nieuwe filterhuis is geïnstalleerd.
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Pro-Motive R1 Mini (1988)
Van de week weer wat kunnen doen. Stoeltjes en interieurbekleding zitten er nu in. Aandrijfsassen helemaal nieuw opgebouwd net als fusees en stuurhuis. Uiteraard alles met nieuwe hoezen, bouten, moetjes, etc. Ook de remmen even gepast. Schiet weer lekker op zo.
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Pro-Motive R1 Mini (1988)
Je gaat dus niet op 10" rijden?
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Pro-Motive R1 Mini (1988)
Nee, 12". Wel tijdje over getwijfeld, maar vind dit i.c.m. deep dish minilites het mooiste.
-
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 02 jul 2009, 21:22
Re: Pro-Motive R1 Mini (1988)
Kijk mooi man !
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Pro-Motive R1 Mini (1988)
Goede voornemens maar uiteindelijk een heel matig dagboek van de build bijgehouden. Gister avond was het eindelijk zo ver, de Mini kon op zijn wielen en gestart worden. Wij zijn met name bezig geweest met het afstellen van de transfer bak (vooruit - achteruit) en hebben daarom alleen een paar meter in de straat gereden.
Uiteindelijk heel erg blij met het (bijna) resultaat, al was het wel een heel stevig project. Vrijwel alles is nieuw aan de auto en is aangepast aan het nieuwe hart. Van het subframe, de remmen en het onderstel tot het interieur. Echt elke boutje en moertje hebben we gezien en vaak vervangen. De Mini zelf bleek gelukkig een goede harde basis te zijn. Blij dat ik daar goed op gelet heb aan het begin. Ik vind het de complete money drain meer dan waard. Hier een kleine (excuses) impressie...
[YouTube]http://youtu.be/kZ7Tm_LWdqs[/YouTube]
Flinke rook dus bij de start, had ook alweer een heel aantal weken niet gelopen. Ik hoop de komende week wat meer foto's en filmpjes te delen, bv. van de first drive.
Uiteindelijk heel erg blij met het (bijna) resultaat, al was het wel een heel stevig project. Vrijwel alles is nieuw aan de auto en is aangepast aan het nieuwe hart. Van het subframe, de remmen en het onderstel tot het interieur. Echt elke boutje en moertje hebben we gezien en vaak vervangen. De Mini zelf bleek gelukkig een goede harde basis te zijn. Blij dat ik daar goed op gelet heb aan het begin. Ik vind het de complete money drain meer dan waard. Hier een kleine (excuses) impressie...
[YouTube]http://youtu.be/kZ7Tm_LWdqs[/YouTube]
Flinke rook dus bij de start, had ook alweer een heel aantal weken niet gelopen. Ik hoop de komende week wat meer foto's en filmpjes te delen, bv. van de first drive.
Laatst gewijzigd door Tim R op 23 sep 2015, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Pro-Motive R1 Mini (1988)
erg gaaf hoor! veel plezier ervan en post gerust nog meer filmpjes foto's van de finishing touches
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Pro-Motive R1 Mini (1988)
ooh, dat klinkt lekker
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Pro-Motive R1 Mini (1988)
Nog een filmpje van vanmiddag in een lichte garage.
Laatst gewijzigd door Tim R op 23 sep 2015, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Pro-Motive R1 Classic Mini --- p2 voor updates + filmpje
Even de s weghalen van https.
Gaaf ding!
Gaaf ding!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Pro-Motive R1 Mini (1988)
Heb de s van https ff voor je weg gehaald, klinkt lekker zo'n blokkie.Tim R schreef:Nog een filmpje van vanmiddag in een lichte garage.
Lukt nog niet om te embedden, dus hierbij de link:
https://www.youtube.com/watch?v=g0BXa9hMxko
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Pro-Motive R1 Classic Mini --- p2 voor updates + filmpje
Merci en leuke reacties.
- Alexsti
- Berichten: 1078
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Pro-Motive R1 Classic Mini --- p2 voor updates + filmpje
Mooi man , ik begin alweer heimwee te krijgen naar m'n ouwe Mini....
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Pro-Motive R1 Classic Mini --- p2 voor updates + filmpjes
Na een jaar of anderhalf geen updates zijn we weer aan de gang. De afgelopen weken hebben we de volledige kabelboom (van de auto, het blok heeft een aangepaste R1 kabelboom) opnieuw gemaakt. De oude hing van ellende aan elkaar en de vorige eigenaren hadden subwoofers, een compressor (om banden mee op te pompen) en vele andere onzin aan de kabelboom geknoopt. We hebben gelijk de koplampen en knipperlichten vervangen voor nieuwe units zodat deze voldoende licht geven en er weer netjes uit zien. Alles is nu nieuw en werkt naar behoren.
Daarnaast zijn we bezig geweest met de remmen. We hadden een setje Metro Turbo remmen (4-pod) gekocht en eindelijk gemonteerd. Er bleek echter op beide klauwen een nippel niet goed te zijn (één zelfs dicht gelast) waardoor goed ontluchten geen optie meer was. Erg jammer, maar prullenbak in dus.
Aangezien remmen natuurlijk altijd key zijn en zeker met dergelijke vermogens in een Mini heb ik nieuwe remmen, klauwen, schijven, etc. etc. gekocht in Engeland. De keuze is gevallen op 7,5" geventileerde 4 pods remmen die volledig uit aluminium vervaardigd zijn. Deze worden ook gebruikt bij de Mini Miglia's en bieden voldoende remkracht voor onze Mini. Daarnaast natuurlijk weer een mooi voordeel in het niet afgeveerde gewicht van de auto en kunnen we naast 12" velgen ook op 10" gaan rijden.
Daarnaast zijn we bezig geweest met de remmen. We hadden een setje Metro Turbo remmen (4-pod) gekocht en eindelijk gemonteerd. Er bleek echter op beide klauwen een nippel niet goed te zijn (één zelfs dicht gelast) waardoor goed ontluchten geen optie meer was. Erg jammer, maar prullenbak in dus.
Aangezien remmen natuurlijk altijd key zijn en zeker met dergelijke vermogens in een Mini heb ik nieuwe remmen, klauwen, schijven, etc. etc. gekocht in Engeland. De keuze is gevallen op 7,5" geventileerde 4 pods remmen die volledig uit aluminium vervaardigd zijn. Deze worden ook gebruikt bij de Mini Miglia's en bieden voldoende remkracht voor onze Mini. Daarnaast natuurlijk weer een mooi voordeel in het niet afgeveerde gewicht van de auto en kunnen we naast 12" velgen ook op 10" gaan rijden.
Laatst gewijzigd door Tim R op 07 apr 2017, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Pro-Motive R1 Classic Mini --- p2 voor updates + filmpjes
Juist, dat zijn de mooie upgrades. Van welke leverancier heb je ze gekocht? En met welke blokken ga je rijden?
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Pro-Motive R1 Classic Mini --- p2 voor updates + filmpjes
Wat een gaaf ding, lekkere sound en mooie upgrades!
- JP
- Berichten: 31602
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Pro-Motive R1 Classic Mini --- p2 voor updates + filmpjes
Oei, dit project loopt nog ....
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: Pro-Motive R1 Classic Mini --- p2 voor updates + filmpjes
Wel grappig om dat geluid te horen en dan visueel zo'n kleine old school mini te zien.
Super project!
We want more pics!
Super project!
We want more pics!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: EmielS60, SlowCo, Streamline, tomgtr, Zed240 en 9 gasten