Golf 7 GTI Performance
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Re: Golf 7 GTI Performance
Nee idd, heb het gevoel dat de mijne daar ook wel in de buurt zit. Is echt veel sterker dan mijn vorige JD getunede Golf 6 GTI.
De Conti's vallen idd wat tegen. Is toch hun nieuwste topmodel, SportContact 6 en heeft goede reviews online maar ze vallen me in de huidige omstandigheden tegen. Natuurlijk heel veel PK's en koppel op de voorwielen maar heb desondanks wel erg snel tractieverlies in het vochtige. Veel sneller dan ik had verwacht. Hierna probeer ik een ander merk.
De Conti's vallen idd wat tegen. Is toch hun nieuwste topmodel, SportContact 6 en heeft goede reviews online maar ze vallen me in de huidige omstandigheden tegen. Natuurlijk heel veel PK's en koppel op de voorwielen maar heb desondanks wel erg snel tractieverlies in het vochtige. Veel sneller dan ik had verwacht. Hierna probeer ik een ander merk.
- Joopieboy
Hele goeie reviews, met dat budget van hun snap ik dat wel ja. Alleen jammer dat een beetje test andere banden worden afgewaardeerd terwijl ze minstens net zo goed presteren en vaak beter zijn dan de Conti's. Zo bijvoorbeeld Vredestein om maar iets te noemen. Niet voor niets dat de importeur PON samen met de Nederlandse Conti groep een pot nat zijn. 

-
Hoe hoog staat je bandenspanning?Wouter81 schreef:Nee idd, heb het gevoel dat de mijne daar ook wel in de buurt zit. Is echt veel sterker dan mijn vorige JD getunede Golf 6 GTI.
- remonrace
Lekkere bak vermogen trek je uit dat blok zeg!
-
Inmiddels weer een update.
Het standaard onderstel beviel me steeds minder. Zeker na de upgrade naar de 19" VMR's en de Conti's erg hard en stoterig, vooral slechte demping op korte richels en drempels. Stug is prima maar dat stoterige bevalt me niet. Daarentegen helt het nog net iets teveel over naar mijn mening en kan de tractie ook iets beter (natuurlijk heel veel vermogen op de voorwielen maar toch). En voor het mooie kan 'ie nog een centimetertje of 2 naar beneden.
Daarom me zo goed mogelijk ingelezen en gekozen voor een KW Street Comfort schroefset. Ik lees er zeer goede recensies over. Heb er zelf niet mee gereden maar verwacht stiekem dat al mijn kritiekpunten hiermee (grotendeels) opgelost zijn. Gister besteld, komt er met een week of 2 onder. Ben alvast benieuwd.

http://www.kwsuspensions.com/products/k ... 8000n.html
Het standaard onderstel beviel me steeds minder. Zeker na de upgrade naar de 19" VMR's en de Conti's erg hard en stoterig, vooral slechte demping op korte richels en drempels. Stug is prima maar dat stoterige bevalt me niet. Daarentegen helt het nog net iets teveel over naar mijn mening en kan de tractie ook iets beter (natuurlijk heel veel vermogen op de voorwielen maar toch). En voor het mooie kan 'ie nog een centimetertje of 2 naar beneden.
Daarom me zo goed mogelijk ingelezen en gekozen voor een KW Street Comfort schroefset. Ik lees er zeer goede recensies over. Heb er zelf niet mee gereden maar verwacht stiekem dat al mijn kritiekpunten hiermee (grotendeels) opgelost zijn. Gister besteld, komt er met een week of 2 onder. Ben alvast benieuwd.
http://www.kwsuspensions.com/products/k ... 8000n.html
- Mark 320iS
Mooie upgrade denk ik. Ben benieuwd hoe het straks bevalt (en hoe het eruit ziet).
Wel herkenbaar dat een auto stug en stotterig is, maar dat je er eigenlijk weinig voor terugkrijgt in de vorm van een goede 'body control' (of hoe je dat ook noemt). Beetje 'nep sportiviteit' in de zin van 'als het stug is, is het sportief'.
Wel herkenbaar dat een auto stug en stotterig is, maar dat je er eigenlijk weinig voor terugkrijgt in de vorm van een goede 'body control' (of hoe je dat ook noemt). Beetje 'nep sportiviteit' in de zin van 'als het stug is, is het sportief'.
- JP
Leuk setje die KW....
ik had onder de VI GTi destijds een B14 setje icm 19" en dat beviel ook super.

- Macboy
Spannend ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen. Vermoedelijk wereld van verschil 

- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Leuke upgrade! Inderdaad benieuwd naar het uiterlijk als 'ie iets lager op z'n wielen komt te staan.
-
Onlinesitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Mooie upgrade.
-
Sinds 2 dagen zit de set eronder, auto 2 cm lager gezet. Foto's volgen nog ivm slecht weer nu.
Maar WOW, wat een upgrade!
Beter dan ik had durven hopen, heb er bijna een andere auto voor teruggekregen. Wat als eerste opvalt is dat de auto veel vlakker blijft, bijna geen overhellen meer. Daardoor blijven de wielen veel beter 'vlak' en dat resulteert in veel meer grip. Bochtensnelheden gaan echt nergens meer over.
Door het mindere hellen ook veel meer tractie gekregen. Bocht uit veel meer en kon vanochtend ook bij rechtuit optrekken gewoon vol gas in 2 zonder wielspin, kon hiervoor echt niet (met ruim 300 PK op de voorwielen). Helpt waarschijnlijk ook wel tegen onnodige bandenslijtage vanwege minder wielspin. Huidige set voorbanden is na 10k km wel kaal.
Verder is de demping echt heel veel beter. Dat irriteerde me echt bij de vorige standaard set. Vooral op korte richels veel comfortabeler (!) ondanks dat de auto dus een stukje lager staat en het deinen bij wat langere oneffenheden is ook weg. Bij de standaard set hadden de schokbrekers daar vaak 2 bewegingen voor nodig zeg maar, soort van nadeinen. Nu is het 1x zetten en gelijk weer strak. Auto is veel sneller weer rustiger en in balans dus. En door de betere demping kun je nu zonder een centje pijn over slechte klinkerwegen en dat met verlaging en 19" velgen. Was hiervoor echt irritant.
Nog niet heel veel gereden maar ben echt super tevreden en happy hiermee.
Foto's volgen.
Maar WOW, wat een upgrade!

Door het mindere hellen ook veel meer tractie gekregen. Bocht uit veel meer en kon vanochtend ook bij rechtuit optrekken gewoon vol gas in 2 zonder wielspin, kon hiervoor echt niet (met ruim 300 PK op de voorwielen). Helpt waarschijnlijk ook wel tegen onnodige bandenslijtage vanwege minder wielspin. Huidige set voorbanden is na 10k km wel kaal.
Verder is de demping echt heel veel beter. Dat irriteerde me echt bij de vorige standaard set. Vooral op korte richels veel comfortabeler (!) ondanks dat de auto dus een stukje lager staat en het deinen bij wat langere oneffenheden is ook weg. Bij de standaard set hadden de schokbrekers daar vaak 2 bewegingen voor nodig zeg maar, soort van nadeinen. Nu is het 1x zetten en gelijk weer strak. Auto is veel sneller weer rustiger en in balans dus. En door de betere demping kun je nu zonder een centje pijn over slechte klinkerwegen en dat met verlaging en 19" velgen. Was hiervoor echt irritant.
Nog niet heel veel gereden maar ben echt super tevreden en happy hiermee.

- Macboy
Bizar wat een verschillen
Wat was de prijs uiteindelijk voor al dit moois ?

Wat was de prijs uiteindelijk voor al dit moois ?
- Godspeed
Dat een setje schokbrekers en dempers zo extreem veel verschil maakt had ik ook niet verwacht zeg. Denk dat het uiterlijk heerlijk is met de verlaging
Zeer benieuwd naar de foto's.

- JP
Wouter81 schreef: 05 nov 2016, 20:32 Nee idd, heb het gevoel dat de mijne daar ook wel in de buurt zit. Is echt veel sterker dan mijn vorige JD getunede Golf 6 GTI.
Ga je nog voor een ander merk dan de Conti's ?Wouter81 schreef: 17 mar 2017, 17:47(...)
(...)
-
Ja, wil hierna de nieuwe Michelin Pilot Sport 4S proberen. Prijs weet ik niet precies, moet de factuur nog krijgen.
dacht ergens rond de 1100 euro excl montage.

-
Het weer is even grijs als de Golf
maar hier 2 plaatjes.

-
- Auto: M3P, 130i

Helemaal goed!
Misschien nog een setje spacers om het af te maken?
- MartijnGizmo
Heerlijk zo!
- Macboy
Ik had je update over de velgen de vorige pagina helemaal gemist. Zie nu die foto en denk supergaaf 
Je hebt ook helemaal nergens interieur fotos ?? En heb je hem nou al op de bank gehad ?

Je hebt ook helemaal nergens interieur fotos ?? En heb je hem nou al op de bank gehad ?
- Godspeed
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
En een beetje meer camber kan ook geen kwaad

- Mark 320iS
Zo, staat er netjes op zeg, mooie "dikke" GTI! Spacers zou ik niet doen, staat zo precies goed imo. Mooi wat een beetje deftig onderstel kan doen hé!
- Tim N
Mooi verschil, wielen lijken gelijk veel meer bij de auto te passen zo. (staan ook mooi strak met de wielkasten, niets aan doen)
-
Dank mannen, vind hem eigenlijk zelf ook precies goed zo.
Spacers zie ik niet zitten, lees veel over getril ed. en de wielen hoeven wat mij betreft ook niet verder naar buiten. Deze VMR velgen daar qua ET waarde ook op uitgezocht, scheelt al een stukje tov. standaard. Meer camber is denk ik niet nodig. Stuurt nu al erg goed in, met dit onderstel zelfs ook alweer beter en directer dan voorheen. Nog een voordeel wat ik nog niet genoemd had.
Auto is niet op de bank geweest, moet even zo uitkomen een keer. Ga er niet speciaal een afspraak voor maken. Interieurpics heb ik niet maar mij fotoskills sucken, moet eindelijk eens een goede fotograaf bij mooi weer regelen. Nu is één van mijn werknemers geloof ik amateurfotograaf, zal hem eens vragen.

Auto is niet op de bank geweest, moet even zo uitkomen een keer. Ga er niet speciaal een afspraak voor maken. Interieurpics heb ik niet maar mij fotoskills sucken, moet eindelijk eens een goede fotograaf bij mooi weer regelen. Nu is één van mijn werknemers geloof ik amateurfotograaf, zal hem eens vragen.

- Macboy
Stel je alsjeblieft niet zo aan. Gewoon deur open en paar keer klikken klaar. Beetje stoelen erop.
Hoeft geen professionele fotoshoot.
Hoeft geen professionele fotoshoot.