Nederlandse F1 coureurs
-
Nederlandse F1 coureurs
Ik zeg: Albers weg uit de F1. Hij heeft al genoeg verprutst. Laat Robert Doornbos of Ho Ping Tu(of zoiets) het maar eens proberen. Laat jullie mening horen. 8)
- Tuup
-
- Ti-Tourist (Erik)
Bij keuze tussen 1 van de bovenste 4: Doornbos. Vecht ervoor, goede resultaten, positieve communicatie. Committed aan 1 team is ook een plus in de huidige hak op de tak F1.
Ho Pin Tung mist in mijn optiek een stukje echte ruwe snelheid om echt absolute top te zijn. Albers ook, hoewel hij in F3 & DTM best hele aardige dingen deed. Ben en blijf diep in m'n hart een verstokte Verstappen fan
omwille vanwille zijn pure "begin"-snelheid. Die diverse incidenten hebben zijn naam en reputatie voor mij echter teveel beschadigd. Alles waar de naam "Verstappen" nu in voorkomt, wil ik eigenlijk niet eens meer zien of lezen. Geef mij 1 rijder die dit kan:
http://www.youtube.com/watch?v=qHdItAr2Ssw
Dat maakt voor mij F1 mooi. Van de Garde had dit in de Formule Renault. Weet te weinig van de andere huidige NL talenten om een goede inschatting te maken. Zijn zulke er momenteel?
Ho Pin Tung mist in mijn optiek een stukje echte ruwe snelheid om echt absolute top te zijn. Albers ook, hoewel hij in F3 & DTM best hele aardige dingen deed. Ben en blijf diep in m'n hart een verstokte Verstappen fan

Dat maakt voor mij F1 mooi. Van de Garde had dit in de Formule Renault. Weet te weinig van de andere huidige NL talenten om een goede inschatting te maken. Zijn zulke er momenteel?
-
- Die Ho Ping Tu zit toch regelmatig bij de voorbeschouwing van Formule 1? Ken ik verder niet, geen idee ook hoe hij het doet.Tuup schreef:- Albers vindt ik niks, qua persoon en rijder.
- Verstappen is wel vermakelijk, altijd actie, maar dat is dan als hij weer ergens in de muur klapt![]()
- Dus ik heb gestemd voor Doornbos, mag hem wel als persoon en hij doet het vrij aardig.
-
Kwa persoon kies ik voor Doornbos. Hele gave gast die het nu ook in de champcars erg goed doet. Alleen om de echte top in de F1 te bereiken denk ik niet dat hij snel genoeg is.
Albers zal dit ook niet zijn, maar bij Minardi was hij meestal sneller dan Doornbos. Albers gaat er denk ik ook niet komen.
Die Ho Ping Tung weet ik niets van, maar als het echt wat geweest was zat hij nu ook al in de F1.
Verstappen heeft zich van dit stel als meeste bewezen, wat ook logisch is want hij is de oudste. Ik denk dat Verstappen de beste coureur is (geweest) van dit rijtje.
Ik voorzie voor geen van deze coureurs een gouden toekomst in de F1, daar missen ze allemaal net dat beetje extra voor.
Voor wie ik ga juichen, dat is voor Doornbos omdat ik het een coole vent vind.
Albers zal dit ook niet zijn, maar bij Minardi was hij meestal sneller dan Doornbos. Albers gaat er denk ik ook niet komen.
Die Ho Ping Tung weet ik niets van, maar als het echt wat geweest was zat hij nu ook al in de F1.
Verstappen heeft zich van dit stel als meeste bewezen, wat ook logisch is want hij is de oudste. Ik denk dat Verstappen de beste coureur is (geweest) van dit rijtje.
Ik voorzie voor geen van deze coureurs een gouden toekomst in de F1, daar missen ze allemaal net dat beetje extra voor.
Voor wie ik ga juichen, dat is voor Doornbos omdat ik het een coole vent vind.
- Dutch
Als ik moet kiezen, dan Doornbos - is volgens mij de compleetste van het stel (niet de snelste, maar dat hoeft tegenwoordig niet meer...)
Ho-Pin heeft een Chinese licentie, dus die hoort niet in dit rijtje thuis. Mocht hij ooit een GP winnen, dan klinkt voor hem het Chinese volkslied.
Waarom staat Van der Garde er niet bij?
En als we dan toch Nederlanders noemen die de F1 nog moeten bereiken, dan zet ik mijn geld liever op Carlo van Dam of Henki Waldschmidt.
Ho-Pin heeft een Chinese licentie, dus die hoort niet in dit rijtje thuis. Mocht hij ooit een GP winnen, dan klinkt voor hem het Chinese volkslied.
Waarom staat Van der Garde er niet bij?
En als we dan toch Nederlanders noemen die de F1 nog moeten bereiken, dan zet ik mijn geld liever op Carlo van Dam of Henki Waldschmidt.
- Peter Tunissen
- Dennis Cavallino
Van bovenstaand rijtje kies ik voor Doornbos. Die is laat begonnen, maar had het natuurtalent in zich en met zijn opleiding in Italie op hoog niveau heeft ie uiteindelijk toch een goede basis. Hij heeft al in de F1 gereden en mede dankzij die ervaring is hij nu succesvol in Amerika. Ik hoop dat hij in 2008 weer van de partij is in de F1. Albers mag er wat mij betreft uit. Van der Garde zou ik wel graag in de F1 zien, maar ik twijfel een beetje of hij het verder kan schoppen dan de achterste plaatsen. In ieder geval acht ik hem niet slechter dan Albers, integendeel.
Ho Pin Tung laat zien dat 'ie in de F1 best mee zou kunnen doen. Dankzij zijn Chinese achtergrond heeft ie ook nog eens kans om met sponsorgeld een voorsprong te krijgen op zijn Nederlandse 'vrienden'. Hij zit volgens mij al heel vast met een contract aan BMW. Dat is natuurlijk een fabrikant, die je in allerlei raceklasses kan laten rijden, maar kan putten uit een groot arsenaal coureurs. Wordt lastig voor Ho Pin om zich daar tussen te worstelen. In A1GP liet Ho Pin zien dat 'ie in ieder geval beter was dan die andere Chinees, die niet eens de auto op de baan kon houden.
Daarnaast is het een aardig mannetje, heel relaxed, open en met een duidelijke visie op het rijden. Net als Doornbos. Maar Doornbos is cool en Ho Pin koel. Dat is het grote verschil. Ik zie ze wel rijden tegen elkaar in de toekomst. En dan zie ik in Doornbos toch de betere rijder die betere kansen af weet te dwingen. Of hij wereldkampioen kan worden betwijfel ik, maar belangrijker is dat ie punten pakt, inhaalt en mooie acties laat zien op en naast de baan. Dan heeft Nederland er eindelijk weer een held bij.
Ho Pin Tung laat zien dat 'ie in de F1 best mee zou kunnen doen. Dankzij zijn Chinese achtergrond heeft ie ook nog eens kans om met sponsorgeld een voorsprong te krijgen op zijn Nederlandse 'vrienden'. Hij zit volgens mij al heel vast met een contract aan BMW. Dat is natuurlijk een fabrikant, die je in allerlei raceklasses kan laten rijden, maar kan putten uit een groot arsenaal coureurs. Wordt lastig voor Ho Pin om zich daar tussen te worstelen. In A1GP liet Ho Pin zien dat 'ie in ieder geval beter was dan die andere Chinees, die niet eens de auto op de baan kon houden.

Daarnaast is het een aardig mannetje, heel relaxed, open en met een duidelijke visie op het rijden. Net als Doornbos. Maar Doornbos is cool en Ho Pin koel. Dat is het grote verschil. Ik zie ze wel rijden tegen elkaar in de toekomst. En dan zie ik in Doornbos toch de betere rijder die betere kansen af weet te dwingen. Of hij wereldkampioen kan worden betwijfel ik, maar belangrijker is dat ie punten pakt, inhaalt en mooie acties laat zien op en naast de baan. Dan heeft Nederland er eindelijk weer een held bij.
-
Erik Klootwijk schreef:Bij keuze tussen 1 van de bovenste 4: Doornbos. Vecht ervoor, goede resultaten, positieve communicatie. Committed aan 1 team is ook een plus in de huidige hak op de tak F1.
Ho Pin Tung mist in mijn optiek een stukje echte ruwe snelheid om echt absolute top te zijn. Albers ook, hoewel hij in F3 & DTM best hele aardige dingen deed. Ben en blijf diep in m'n hart een verstokte Verstappen fanomwille vanwille zijn pure "begin"-snelheid. Die diverse incidenten hebben zijn naam en reputatie voor mij echter teveel beschadigd. Alles waar de naam "Verstappen" nu in voorkomt, wil ik eigenlijk niet eens meer zien of lezen. Geef mij 1 rijder die dit kan:
WOW @ het youtube filmpje! OMG!

- Dutch
Tung redt 't voorlopig niet in de GP2 en dat is tegenwoordig toch wel een scherprechter, hoor. Zeker nu GP2-grootheden als Hamilton, Rosberg en Kovalainen zo van zich laten spreken in de F1.
Wie GP2 niet overleeft, verdwijnt naar de sportscars of maakt een overstap naar Amerika (Atlantic) om nooit meer terug te komen - zo hard is 't.
Maar goed, zolang Ho-Pin niet gewoon een Nederlandse licentie aanvraagt, is hij niet relevant voor dit draadje...
Nog wat kandidaten die niet in de poll staan, maar ook nooit de F1 zullen halen: Junior Strous, Xavier Maassen, Jaap van Lagen, Dominique Muermans, Recardo Bruins, Yelmer Buurman, Renger van der Zande.
Als er nog Nederlands talent is dat het wel zal halen, dan zet ik toch mijn geld op de twee voormalige kartgoden Van Dam en Waldschmidt. De eerste staat momenteel aan de leiding in het Duitse F3-kampioenschap, de tweede in het Italiaanse F Renault-kampioenschap (en wint races in de Renault Eurocup).
Waldschmidt heeft bovendien afgelopen week voor het eerst in de GP2 getest en hij deed dat zeer verdienstelijk (hij maakt deel uit van het Toyota-ontwikkelingsprogramma, tegenwoordig niet onbelangrijk als je als jonge coureur zonder budget het ver wilt schoppen). En met zo'n naam als (snelle) Henki zit je sowieso gebakken bij de pers die aast op leuke krantenkoppen...
Wie GP2 niet overleeft, verdwijnt naar de sportscars of maakt een overstap naar Amerika (Atlantic) om nooit meer terug te komen - zo hard is 't.
Maar goed, zolang Ho-Pin niet gewoon een Nederlandse licentie aanvraagt, is hij niet relevant voor dit draadje...

Nog wat kandidaten die niet in de poll staan, maar ook nooit de F1 zullen halen: Junior Strous, Xavier Maassen, Jaap van Lagen, Dominique Muermans, Recardo Bruins, Yelmer Buurman, Renger van der Zande.
Als er nog Nederlands talent is dat het wel zal halen, dan zet ik toch mijn geld op de twee voormalige kartgoden Van Dam en Waldschmidt. De eerste staat momenteel aan de leiding in het Duitse F3-kampioenschap, de tweede in het Italiaanse F Renault-kampioenschap (en wint races in de Renault Eurocup).
Waldschmidt heeft bovendien afgelopen week voor het eerst in de GP2 getest en hij deed dat zeer verdienstelijk (hij maakt deel uit van het Toyota-ontwikkelingsprogramma, tegenwoordig niet onbelangrijk als je als jonge coureur zonder budget het ver wilt schoppen). En met zo'n naam als (snelle) Henki zit je sowieso gebakken bij de pers die aast op leuke krantenkoppen...
- Jurriaan
- Erick
Volgens mij rijdt Ho-Pin nu in de GP2 en Doorenbos rijdt inderdaad in de USA en nog goed ook.Jurriaan schreef:x2! Wow =)Metchu schreef:WOW @ het youtube filmpje! OMG!![]()
@ Poll: Ik denk dat Albers en Verstappen ondertussen wel genoeg kansen gekregen hebben, tijd voor een paar anderen. Ho-Pin rijdt voor China, en Doornbos zit nu in de USA toch??
- Dennis Cavallino
Ho Pin zal nog een tijd moeten wachten bij BMW, als hij daar al de kans krijgt:
http://www.nu.nl/news/1139734/47/%27Hei ... MW%27.html
http://www.nu.nl/news/1139734/47/%27Hei ... MW%27.html
- Lars Bouten
- GTRene
- Joop
Laat Albers maar gewoon weer naar de DTM verhuizen. Hij heeft daar laten zien dat ie best een stukje kan sturen; qua karakter past ie ook prima in de Mercedes stal thuis.
Ho Pin komt mijns inziens talent tekort om echt door te breken in de F1.
Jos Verstappen zorgde altijd wel voor spectacel, maar terugkeer in de F1 zie ik niet meer zitten.
Dus blijft Doornbos wat mij betreft over. Heeft destijds al laten zien dat ie beter kan presteren in een F1-auto dan Albers bij Minardi, alleen blijkbaar heeft Albers het financieel beter voor elkaar dat hij wel mocht blijven en Doornbos hooguit als testcoureur aan de slag kon.
Ho Pin komt mijns inziens talent tekort om echt door te breken in de F1.
Jos Verstappen zorgde altijd wel voor spectacel, maar terugkeer in de F1 zie ik niet meer zitten.
Dus blijft Doornbos wat mij betreft over. Heeft destijds al laten zien dat ie beter kan presteren in een F1-auto dan Albers bij Minardi, alleen blijkbaar heeft Albers het financieel beter voor elkaar dat hij wel mocht blijven en Doornbos hooguit als testcoureur aan de slag kon.